News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Rhamnousia's lille corner

Started by Rhamnousia, 23 February, 2015, 09:36:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rhamnousia

Hej og velkommen til min maleblog

Mit navn er Martin, jeg er en gammel nørd på 30 og har været i hobbyen i godt 15 efterhånden. Jeg har spillet de fleste GW spil men har mest holdt mig til 40k. Jeg har dog på de senere år ikke været så aktiv i spille miljøet pga. kone, børn, studie mm., og har derfor mest holdt mig til at male i ny og næ og nøjes med at spille de "små" spil som Necromunda og Gorkamorka.

Jeg laver denne blog fordi jeg har lyst til at vise noget af det jeg laver og muligvis få noget feedback og gode råd fra alle de dygtige folk her på PF  ;)

Jeg laver bl.a. også denne blog for at prøve at motivere mig til at få færdig gjort mine projekter, da jeg har lidt en tendens til at gå i stå i disse.

Hope you enjoy  ;D

Rhamnousia

Jeg har for lidt tid siden kastet mig over nogle FW modeller fra Horus Heresy serien. Planen er at få en spilbar Mechanicum hær på benene med bl.a. tilhørende Knight house.

Jeg har i den forbindelse arbejdet lidt på en denne, som efterhånden begynder at skyde frem:

Jeg er også egyndt at lege lidt med decals hvilket jeg aldrig har haft succes med før.

Tak til Micro Sol og Micro Set  ;D

Jeg beklager den dårlige billede kvalitet. Jeg har lige p.t. kun det kamera der er i min tlf.

Alowan

Microsol og microset er genialt! :D (så længe man lige husker en clearcoat først :D)

Super fed metal du har gang i. Glæder mig til at se resten.

the damned artificer

UUhhh det ser godt ud!  8)

Jamen Horus Heresy OG Mechanicum, jeg tror da nok liiiige jeg bliver nødt til at følge med herinde  ;D

Rhamnousia

Så er jeg kommet lidt vidre med knighten. Selv om den ikke er færdig ville jeg lige lægge et par billeder op af prosessen :-)

Jeg håber snart at få tid til at gøre den færdig så jeg kan komme vidre med nogle andre figuerer  ;)

the damned artificer

Det ser sgu godt ud :) hvad er planen med skuldrene?  Skal der noget på til at bryde det røde lidt op med?

Tore Bolhøj

Det er herre flot malet, det der! Jeg er enig med The Damned Articifer i at en "spot color" vil få det hele op i en højere enhed, men jeg tror du allerede er i gang med det: den gule farve på den runde "XI"-decal. Hvis decals driller meget for dig kan jeg anbefale Micro Sol og Micro Set, to kemikalier der hjælper meget.
"There is no right or wrong in our profession. The present changes the past from moment to moment. Only pray for the future to vindicate your actions."

— Litany of the Adepts, Canticle of the Administrator

Rhamnousia

Quote from: the damned artificer on 28 February, 2015, 15:57:49
Det ser sgu godt ud :) hvad er planen med skuldrene?  Skal der noget på til at bryde det røde lidt op med?

Tak for det :-) Planen var at skulder pladerne skulle være samme farve som ben pladerne (De er selvfølgelig ikke færdige):

Jeg over vejer om dog, at den røde side skal være hvid i stedet, for som du siger at bryde den røde lidt.

Quote from: Tore Bolhøj on 28 February, 2015, 16:18:09
Det er herre flot malet, det der! Jeg er enig med The Damned Articifer i at en "spot color" vil få det hele op i en højere enhed, men jeg tror du allerede er i gang med det: den gule farve på den runde "XI"-decal. Hvis decals driller meget for dig kan jeg anbefale Micro Sol og Micro Set, to kemikalier der hjælper meget.

Tak :-) Jeg har faktiske brugt Micro sol/set. Men jeg syntes stadig det skinner for meget. Ved ikke om der er nogle der har erfaringer med at påføre matt vanish evt.?

the damned artificer

Tror ihvert fald noget hvidt kunne fungere super godt :)

Micro sol og micro set har ingen indvirkning på decals overflade genskær, så du skal bruge noget lak hvis du skal ændre det :) Den ideele måde at skjule bærerfilmen er fakisk at lægge et lag gloss lak først, så decal, microsol og set, gloss lak igen og så satin eller matt lak alt efter hvad man er til :)

Rhamnousia

Så er det vist på tide at få gang i bloggen og få vist noget af det jeg har lavet.

I den seneste tid er der blevet arbejdet på Dark Mechanicum fra Forge World Cyclothrathe. Efter mange lange overvejelser i farver fandt jeg endelig frem til noget jeg var tilfreds med. Primær sort men stadig med lidt rød som klassisk mechanicum.

Forge World har ikke lavet nogle Mechanicum transfer sheets endnu, og intet tyder på at de har tænkt sig at gøre det. Så jeg besluttede at give mig i kast med at lave mine egne transfer sheets.
Forge World Cyclothrathe var med i conquest bogen, så jeg havde dette som udgangspunkt.

Efter lidt arbejde i photoshop fik jeg udarbejdet følgende.

Her er de så på modellerne. Jeg blev ret tilfreds med resultatet.
Jeg har et elendigt kamera til rådighed, og har iøvrigt ikke meget erfaring med at tage billeder så beklager den dårlige billede kvalitet.