Skulle nogen have tid og lyst samt mulighed...

Started by Kloen, 23 March, 2015, 15:53:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kloen

...så spiller Per og jeg en omgang low-key 300SA (uden resources, relics eller entities) kl. 12.30 i Faraos imorgen
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Bartok

Kloen

"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"

Bartok

Søren var fotomand ved vores tre battles tirsdag i Faraos. Det kan være, han kan sætte nogle fotos på mit lille skriv.

Vi havde aftalt: Ingen relics, resources eller entities på min forespørgsel (dejligt med lidt naturel). Søren er blevet vældig glad for Crime Syndicate, nærmere betegnet deres team ability, der giver voldsom mulighed for Probability Control, da man bare kan give en token til en hvilken slags friendly character. Der var gensyn med FF Ultraman til 150 point, som røg på bordet i to af kampene, i den første fik han ligesom sidst ikke en skramme, men "gik glip af" 8 dmg fra min powerhouse Superman til 250, da Søren klarede Impervious-rul. Det var det eneste rul, hvor jeg slog over fire i den kamp, som jeg tabte uden en chance. Især var jeg outactioned, og Sørens hold var effektivt sammensat og godt spillet i marken. Men det tog immervæk en del slag at få lagt Superman i graven. Ud over et stærkt panser har han en sej healingpower og så 10 clicks, og Søren lykkedes med at slå de niere, han skulle, for at ramme Supes.

SØREN:
ffjltw001e Ultraman 150
fffl006 Pied Piper 75
jltw044 Power Ring 70
= 295

PER:
jltw050 Superman 250
bm202a Bruce Wayne 50
= 300

Men oh, så tilsmilede heldet mig lidt mere i spil 2, hvor jeg var mægtig spændt på endnu en nyindkøbt ting: En colossal Sentinel malet a la Captain America – mystisk for mig, da jeg ikke kender storylinen. Det er en snedig figur, der spawner fire ultra-heavy objects og fire powerful bystanders, når den dør – de var vist stærkere, end Søren troede. Sentinel'en blev tygget godt igennem, men fik KO'et Ultraman, inden den selv gik i stumper og stykker, og var glad for dens Outwit imod den klistrende Despotellis, der bliver hængende som et irriterende hæfteplaster (minder mig om en Tintin-historie). Despotellis fik gjort en del poison-damage, og var uskadt ved spillets slutning, hvor ingen af mine bystanders heldigvis var adjacent til den, og så rendte jeg med sejren denne gang, efter at have Pulse Wave't og beskydt Whizzer. God og jævnbyrdig kamp. Superboy havde jeg taget med for at give mine bystanders Willpower, men han døde, inden de blev spawn'et. Jeg havde nok regnet med, at Sentinel'en gik hurtigere ned, men den holdt overraskende længe.

SØREN:
ffjltw001e Ultraman 150
dp053b Whizzer 120
wol099 Despotellis 30
= 300

PER:
wkM-G003r Sentinel (Captain America) 200
slosh046r Superboy 100
= 300

I sidste battle havde Søren vist ikke læst ordentligt på Speed Demon, der kan hvirvle modstandere op med cyklonkraft. Så han X-portal'ede sin Shatterstar og Despotellis adjacent til mine tropper, og stod så dér og kunne først gøre noget runden efter. Despotellis har defense 20 og kan deale penetrating Poison (læg mærke til, hvor billig figuren er), så det er totally sweet med Speed Demon, der ikke behøver et attack roll for at hvirvle folk op med cyklonen. Så Despo røg to felter væk, fik 2 i dmg, og min Engineer TK'ede sin ven Captain Marvel lidt væk, så han kunne blaste Shatterstar, der pga. en SP ikke måtte angribe i sin næste runde. Black Bolt med Atomica på slæb kom til undsætning og HSS-skød Speed Demon for 3 dmg, men landede så på et click, der giver ham en super-Perplex og kunne frit fortsætte sine herligheder. Sørens Blind Al og John Constantine kom aldrig ud fra startfeltet, og de to var måske lidt fejlcastede, dels fordi JC forhindrede Atomica's reroll (hvilket vi glemte), dels fordi de ikke kom ud af fjerene. Engineer (megasej figur der hver runde kan vælge en speed, attack og damage power) KO'ede Shatterstar, Speed Demon gjorde det af med Despo og Atomica, og da Black Bolt var halvt tygget igennem, kaldte Søren det. Jeg har vist fundet akilleshælen mod Søren, og den starter med S ;O)

PER: (Scientist theme team)
dp053a Speed Demon 110 + ata090 Original Sinister Six 3
fl060r Engineer 90
gotg007b Captain Marvel 82
catwsH004 KGB Agent 15
= 300

SØREN:
ffgotg001e Black Bolt 100
wxm010 Shatterstar 73
jl52019 John Constantine 59
wol099 Despotellis 30
ffjltw007 Atomica 25
dp018 Blind Al 13
= 300

Kloen

Det første spil gik over al forventning (for mig)
Jeg måtte skifte underbukser efter at have set Per smide moderne Heroclix' powerhouse JLTW Superman på banen, og da Per så satte en stopper for min plan om at lade Ultraman bære Pied Pipers rotter med rundt til mastermind-fodder ved at påpege at de har battle fury, blev jeg bange. Heldigvis klarede jeg det afgørende impervious-rul, o resten af tiden pumpede Pied Piper bare rotter ud, mens de blev pushet til døde af min 3xCSA TA (Pied Piper har calculator). Power Ring gjorde ikke meget andet end at perplexe - og muligvis et enkelt RS/PW. Men alt i alt var der absurd god synergi i mit hold, og Per blev lynhurtigt out-actioned.

Hvad angår Captain America Sentinel, vandt jeg OG tabte - først fik jeg dræbt begge Pers figurer og havde dermed vundet, men så kom Sentinel'ens hænder og fødder retur, og pludselig havde Per figurer på brættet igen. og slagtede min Whizzer - så jeg nu havde en Despotellis der intet kunne gøre. På hjemturen fandt jeg fred i at jeg vandt på point (om end der sikkert kan slås et slag for at Pers bystanders på et tidspunkt ville ramme og dræbe Despotellis)

Speed Demon burde forbydes! På dette tidspunkt var jeg træt i hovedet og lavede en fatal bommert, som Per også beskriver. Mit humør gik hurtigt sydpå efter det gik op for mig - det var dårlig stil - men vi fik prøvet nye figurer af og det er altid godt!

Smider nogle billeder på efter arbejde

Bartok

Powerring ramte med to gange Pulse Wave, så den var af stor værdi. Plus at han perplexede Ultraman op.
De rotter var eddermame irriterende. Jeg skulle have fulgt min første indskydelse og være gået efter Pied Piper.

Med speed 0 kunne Despotellis ikke rykke sig ud af flækken der i spil 2, og jeg havde nok slået en 9'er før eller siden.

Kloen

Quote from: Bartok on 25 March, 2015, 11:14:50
Med speed 0 kunne Despotellis ikke rykke sig ud af flækken der i spil 2, og jeg havde nok slået en 9'er før eller siden.

My point exactly - I'm just grasping for peace of mind :-D

Bartok

Pointen er god nok. Havde vi spillet på tid, og var det en konkurrence, havde du måske vundet den match på point.

Kloen

Her er lidt billeder i nogenlunde kronologisk rækkefølge SPIL 1:

Kloen

Kloen

Bartok

Fedt. De opstillinger kunne godt tåle et gensyn, især sidste battle  8) Skægt med to tiny figur-løse dials på dit hold i kamp 2.

Kloen

Især Capsent, Whizzer og Speed Demon gør det godt som linselus.

Bartok

ja, fartskildringen ser fedt ud også på foto, og at have colossals med bidrager altid til størrelsesperspektiv.
Den Black Bolt ville have været endnu flottere, hvis den var hævet fra jorden ligesom Supes.