News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Heroes fall IV: Feb 2015

Started by Septimus, 06 March, 2015, 17:44:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Septimus

Så lykkedes det endelig at være hjemme til en turnering!

Restriktioner var der næsten ingen af, dejligt befriende - og dermed også en langt større diversitet i hærene.

Selv FW var tilladt (dog kunne man max smide 500 point efter en super heavy, fin restriktion).

Men lidt "restriktioner" var der nu alligevel:

Malekrav: Umalede figurer i din hær vil medføre en straf på -10 point. Hvis mere end halvdelen af din hær er umalet er der en straf på -20 point.

Man skulle tro at det var muligt at male en halv Be'lakor færdig, men sådan skulle det bare ikke være. De -10 point kostede mig en 2. plads  :)

Fluff Quiz: Der vil være en lille quiz, med 10-15 spørgsmål af varierende sværhedsgrad. Det vil give +2 point per rigtigt svar.

Godt så... hvad har jeg der er malet? Daemons og CSM, og kun daemons kan stå alene - men dem gad jeg ikke rigtig at spille, i hvert fald ikke som andet end allies.

Så det blev til De Grønne Slagtere:

Primary detachment: Crimson slaugther

350 Be'lakor

145 5 CSM: 4x ccw, melta bombs, 1x gift, rhino: havoc launcher
145 5 CSM: 4x ccw, melta bombs, 1x gift, rhino: havoc launcher

170 Heldrake: baleflamer

135 Maulerfiend: lashertendrils
135 Maulerfiend: lashertendrils

Allied detachment: Chaos daemons

305 Lord of Change: 1x lesser, 2x greater, ML3

113 12 Daemonettes: 1x alluress

1498 point.

Opponent: Morten Schmidt

Eldar-Iyanden: Combined Arms Detachment (1498)
Hq1:Farseer m. Eldar Jetbike, Singing Spear(120).
Hq2:Warlock Council m. 1 Warlock m. Eldar Jetbike, Singing Spear(55).
T1: 5 Dire Avengers(65), i Transport1
T2: 5 Dire Avengers(65), i Transport2
T3: 5 Dire Avengers(65), i Transport3
T4: 3 Windrider Jetbikes m. Suriken cannon(61)
T5: 6 Windrider Jetbikes m. 2 Suriken cannon(122)
H1:Wraithknight(240)
H2:Wraithknight(240)
Transport1:Waveserpent m. Ghostwalk Matix, Holo-Fields, TL Scatterlaser, Shuriken cannon(155)
Transport2:Waveserpent m. Ghostwalk Matix, Holo-Fields, TL Scatterlaser, Shuriken cannon(155)
Transport3:Waveserpent m. Ghostwalk Matix, Holo-Fields, TL Scatterlaser, Shuriken cannon(155)

Mission 1
Deployment: Hammer & Anvil, Mysterious objectives.

Objektiver: Efter deploymentzone er valgt sætter hver spiller et objektiv i hhv. sin egen deployment zone, modstanders deployment zone og egen bordhalvdel (mere end 3" fra sin deployment zone) efter normale placeringsregler.
-Maelstrom: Cleanse and Control: Træk/rul op til tre kort fra nedenstående tabel hver runde.
-The Relic: Er 5 point værd til den kontrollerende spiller I slutningen af spillet, og yderligere 1 point I begyndelsen af hver runde man har den. Tæller IKKE som et objektiv.
-Elite units completely destroyed giver 1 point per styk.
-Line Breaker, First Blood, Slay the Warlord

Hmm... Hammer and anvil vs. eldar? Og eldar fik ruin labyrinten til deres DZ.

Chaos har tur 1.

Deployment:

Maulers, den ene rhino, daemonettes og de 2 monstre er klar til at storme frem - LoC er gået i pussy-mode bag bunkeren da jeg ikke har lyst til at æde et heldigt seize-distortion skud på ham. LoC rullede nemlig Cursed earth, så han er lige pt. ca. lige så vigtig at holde i live som Be'lakor.

Svagheden i min liste er at der er lige i underkanten af power dice, og jeg har ikke nogen malede horrors - og derfor kan jeg ikke booste det af den vej.

De feje elvere failer deres seize rul, og så er der dømt død ved kølle!

Alt stormer frem, undtagen de 5 CSM i bunkeren.

Cursed earth kører på LoC  :)

LoC flyver, og Be'lakor er i glide mode.

2 mysterious objectives er Skyfire.

Chaos tur 1, højre flanke:

Elverne præstere også at rulle et Skyfire objective, lige midt i deres DZ ... nej hvor heldigt!

3 serpents, 2 knights og 2 jetbike units skyder LoC ned, altså helt ned. First blood til Iyanden  :'(

Chaos tur 2:

Det er en kritisk tur, Be'lakor har et rimelig sikkert charge på en knight, og af mine mauler's - den på højre flanke - har et næsten sikkert charge på den anden knight ... men Serpents skal ned hurtigst muligt, da det er dem der vinder spillet for eldar, hvis de får lov til at blive ved med at skyde.

Min midfield mauler kan muligvis også nå samme knight som Be'lakor går efter.

Alle 3 declared charges når sikkert ind, og Be'lakor og den ene mauler hugger 5 wounds af den ene knight.

Guldmarinen midt mellem mine CSM er The relic.

Eldar tur 2:

Den første serpent går ned på et mauler charge - den anden flyver dog om bag den, og skyder den i smadder.

Jeg smed alt hvad jeg havde efter invisibility i resten af spillet, og æder vist et peril, men lige nu skal han overleve, ellers er det game over.

Her charger den anden knight også ind i Be'lakor kampen - og dræber min sidste mauler på et HoW, og nu går de forbandede elvere hen og bliver trickxy - Farseer challenger Be'lakor, og med S7 kan han ikke instant gibbe Farseer'en, men må klippe sig igennem alle 3 4++ wounds.

Chaos tur 3:

Daemonettes ødelægger den første serpent! 2 down, 1 to go.

CSM ser muligheden, smider The relic - og løber hen for at declare charge på serpent til højre i billedet, distance: 5" ... ruller 4...! Seriously?!

>:(

Chaos DZ tur 3:

Jetbikes scorede et line-breaker maelstrom objective - og chaos marinerne charger dem lige efter.

Chaos tur 4:

Daemonettes charger også ind i Be'lakor kampen, og min Alluress kaster sig heroisk ind foran Be'lakor og overtager  så han kan tage sig af knights - Farseer'en holdt ham alene i 3 cc faser, hvor den ene knight stod med 1 wound tilbage...!

Her er både Farseer, hans jetbike unit og den ene knight lige blevet knust.

HELDRAKE!

I tur 4 dukkede den endelig op! Møg-drage. 4 ud af 5 Dire avengers blev omgående brændt af.

Chaos tur 5:

Heldrake prøver at brænde warlock'en af, men han saver.

Eldar tur 6:

Den overlevende Dire avenger er nu klar til at charge ind sammen med en warlock.

Chaos tur 6:

Her har tøserne lige multi-charged og nakket 2 Dire avengers fra hver sin unit.

Be'lakor er ved at rydde op - tredje og sidste serpent er smadret.

Kort efter måtte Warlock'en også bide i græsset.

Eldar tabled!

20-0 til De Grønne Slagtere.
Min blog: Best served cold http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=299.0

How fun are Dark eldar? Like duct taping a hundred knives to a bicycle and riding it through a children's playground and then crashing into a tree.

Septimus

Game II: De Grønne Slagtere vs. The Tau Empire.

Mission 2
Deployment: Dawn of War, Mysterious Objectives

-Efter 6 objektiver er sat på bordet efter normale placeringsregler, vælg A eller B.
A: Hvert objektiv giver 1 point i begyndelsen af den kontrollerende spillers tur, fra og med tur to.
B: Hvert objektiv giver 3 point ved spillets afslutning.
-Kill Points: Differencen i kill points gives til den spiller med flest kill points. Max 4.
-Fast Attack units completely destroyed giver 1 point per styk.

Lauge Perto's liste:

Codex Farsight Enclaves Combined Arms Detachement (641 pts):
HQ1: Ethereal (50) [=50 pts] Warlord
ELITE1: XV104 Riptide (180), Earth Caste Array (30) [=210 pts]
TROOP1: XV8 Crisis Team (22), 2 additional Crisis Shas'ui (44), 6 Missile Pods (90), 6 Marker Drones (72), 3 Target Locks (15), Bonding Knifes (3) [=246 pts]
TROOP2: Kroot Carnivore Squad Squad (60) [=60 pts]
FORT1: Bastion (75) [=75 pts]

Tau Firebase Support Cadre Formation (600 pts):
ELITE1: XV104 Riptide (180), Ion Accelerator (5), Swap Smart Missile System to Fusionblaster (0), Early Warning Override (5) [=190 pts]
HEAVY SUPPORT1: XV88 Broadside Team (65), 2 additional Broadside Shas'ui (130), Entire team swaps Railgun to High-yield Missile Pods (0), 2 Early Warning Override (10), 1 Target Lock (5) [=205 pts]
HEAVY SUPPORT2: XV88 Broadside Team (65), 2 additional Broadside Shas'ui (130), Entire team swaps Railgun to High-yield Missile Pods (0), 2 Early Warning Override (10), 1 Target Lock (5) [=205 pts]

Codex Tau Allied Detachment (257 pts):
HQ1: Commander (85), 2 marker drones (24), Command and Control Node (15), Puretide Engram Neurochip (15), Multi-Spectrum Sensor Suite (20), XV8-02 Crisis 'Iridium' Battlesuit (25), Drone Controller (8) [=197 pts]
TROOP1: Kroot Carnivore Squad Squad (60) [=60 pts]

Total: 1498 pts

Jeg taber DZ rullet, hvilket er jævnt skidt da hele den ene DZ nærmest ikke har noget terrain - selv Be'lakor kan ikke gemmes af vejen nogen steder.

Heldigvis får jeg tur 1!! Og deployer selvsagt aggressivt da jeg ikke ved hvor Tau hæren vil gemme sig.

Det lykkes også at få perfect storm powers! LoC får både Cursed earth OG precognition, og de to greater rewards er 3+ armour og 4+ FNP reward... God mode!  8)

Chaos deployment:

Monstrene i centrum af DZ så de kan nå Tau hæren uanset hvor den deployer.

Maulers klar til at følge trop, og rhinos og daemonettes på flankerne.

Chaos højre flanke:

Selv bastion/landing pad tingesten var ikke nok - ikke når Tau hæren deployer second og bare kan hoppe hen hvor det passer den for at få frie skud, da bygningen står diagonalt i forhold til DZ.

Tau deployment:

Tau hæren holder sig samlet, og stiller op direkte over for Chaos.

Lidt mere close-up:

Rimelig lækker Tau hær, jeg er i hvert fald fan af det gritty look til dem  :)

Disaster!!!

Tau hæren seizer....................................... det bliver et kort spil det her  :'(

Bare 1 stykke LOS blocking terrain i min DZ, så havde der været en chance, men det var der så ikke.

Be'lakor dør - havde heller ikke forventet andet.

LoC dør også, savede som en hat på trods af 3+ armour og 4+ FNP.

Så efter første skyde fase, spiller jeg nu 845 point vs. 1500 point, og mine 2 primære anti-Tau units er væk.

Tau tur 3:

Chaos marinerne og Alluress når frem og nakker en kroot unit, men der er intet at gøre - alt bliver mejet ned.

Poof.

Tau tur 3:

I tur 2 blev begge rhinos og begge maulers ødelagt.

5 marines gemte sig inden i ruinen til venstre i billedet - det lykkes min 2+ save champ (gift) at charge Tau commander unit'en, men det holder heller ikke. Hit and run, og mejet ned.

Tau tur 3:

Poof!

Chaos tur 3:

Heldraken kommer ind og brænder et par droner af.

Og kort efter blev heldraken også skudt ned.

Det var der ikke meget spil over.

0-20 til Tau empire.

Næste gang ville det være nice med lidt mere balanceret terrain på dette bord - et andet bord havde det omvendte problem; en gigantisk LOS blocking bygning der fyldte hele midfield.

Jeg ønsker hverken at tabe eller vinde et spil bare på grund af 1 stykke terræn.

How fun are Dark eldar? Like duct taping a hundred knives to a bicycle and riding it through a children's playground and then crashing into a tree.

Master Ciaphas

Det er sjov læsning! Keep it up! Den Heldrake er jo superfedt malet. Kan man evt. få/se et close-up af den ved lejlighed?

Mvh
Master Ciaphas

Septimus

Takker  :)

Jeg er ude at sejle til 26 marts, men når jeg kommer hjem igen kan jeg tage et par close-ups.

Gorlak

Hele Chris' Chaos hær fortjener Close ups, den er vildt fed! Sådan helt vildt.

Men ja, det var sgu et meget fjollet bord vi spillede på - specielt fordi der stod et lækkert ruin bord inde bagved ingen brugte :D men det var sgu hyggelig frokost vi havde før kampen og du tog fandme seizet på ørkenplaneten pænt :D

Glæder mig til at læse om kamp 3 mod Affe!
Quote from: Aslak
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

Septimus

Quotemen det var sgu hyggelig frokost vi havde før kampen og du tog fandme seizet på ørkenplaneten pænt :D

Yep  :)

Og hvad seize og borde angår... shit happens!

Kamp 3 incoming!

Septimus

Game III: De Grønne Slagtere vs. Orks

Mission 3
Deployment: Vanguard Strike

-Kill Points: Differencen i kill points gives til den spiller med flest kill points. Max 8.
-Spilleren med flest point repræsenteret i en kvadrant ved spillets slutning scorer 2 point per kvadrant. En enhed delt over flere kvadranter tæller kun med i den hvor enheden fylder mest.
-Heavy Support units completely destroyed giver 1 point per styk.

Alexander Christensen's Ork liste:

HQ:
Painboy, bike (75)
Painboy, bike (75)

TROOP:
Gretchins (35)
Gretchins (35)

ELITE:
Meganobz, bosspole on normal meganob (125) [TRANSPORT1]

FAST ATTACK:
Warbikerz, 11 additional warbikerz, nob with powerklaw and bosspole (310)
Warbikerz, 11 additional warbikerz, nob with powerklaw and bosspole (310)
Warbikerz, 9 additional warbikerz, nob with powerklaw and bosspole (256)

HEAVY SUPPORT:
Mek gunz, 2 additional mek gunz, 3 additional crew, 3 smasha guns, 3 ammo runts (105)
Mek gunz, 1 additional mek gunz, 2 additional crew, 2 traktor kannons, 2 ammo runts (69)
Lootas (70)

DEDICATED TRANSPORTS:
Trukk, reinforced ram, rokkit (35) [TRANSPORT1]

Damn der er mange bikez!

Chaos deployment:

Maulers får sig lige en snaver inden det går løs...  :-*

Chaos har tur 1.

Chaos tur 1:

Det er lootas der står i ruinen, og det ene battery er foran den - det med smasha gunz.

Orks venstre flanke:

Bikez uden pain boy.

Og man kan lige ane en trukk fuld af MAN'z.

Chaos tur 1:

Begge monstre flyver.

Min tlf løb så tør for strøm her, så har ikke flere billeder.

Orkerne charger den ene mauler, og får lined up sådan at kloen ikke kan komme i base contact, og min mauler bliver derfor smadret.

I tur 2 counter-charger 1 mauler og daemonettes ind i den ene bike unit - og csm hopper ud af rhino på højre flanke.

Grillkyllingen kom for en gang skyld ind i tur 2, og fik brændt en god håndfuld bikez af! Wooooooosh!

LoC lander bag det ene battery, og Be'lakor lander også.

Orkerne charger også ind med den anden painboy bike unit - midfield showdown!

I tur 3 lykkes det at knuse den første bike unit, csm chargede også ind.

I DZ er den "lille" bike unit, og MAN trukk ved at være lidt for tæt på, min anden rhino og heldrake gør dog hvad de kan for at holde dem fra at charge ind i cluster-fuck kampen i midfield.

Da den anden store bike unit er sendt hjem er det oprydning for resten.

Spillet slutter af med en warp charge 3 flickering fire fra LoC (fordi jeg kunne!  :P), som udsletter en unit gretchin aller yderst på venstre flanke.

Yderst på højre flanke charger mine csm ind i den anden unit gretchin, og løber dem ned.

Orks tabled.

20-0 til De Grønne Slagtere!

Septimus

Det blev til en 3. plads til Chaos marines  :)

Underligt nok gjorde hverken LoC eller daemonettes noget synderligt i alle 3 spil.

Spil 1 tankede LoC ganske vist det meste af en eldar hær i tur 1, men gik ned pga. skyfire nexus.

Spil 2 døde han også i tur 1, pga. seize og fail-saves.

Spil 3 lykkedes det ham at nakke et gretchin battery og 1 unit gretchin.

Det er vist noget af det ringeste min LoC har præsteret. Ever. Han er nok bare sur over at han ikke har fået alle sine highlights endnu  :)

Chaos marines: de gør langt mere end kultister nogensinde har gjort for mig. Bolters gør nas på så mange flere ting end laspistols, og de holder mindst lige så længe som kultisterne, selvom de kun er 5 mand. Rhinos og Gifts hjælper selvfølgelig på det, det er klart - men dem unlocker kultister jo heller ikke.

Sigmaril

Quote from: Septimus on 09 March, 2015, 17:40:04

Chaos marines: de gør langt mere end kultister nogensinde har gjort for mig. Bolters gør nas på så mange flere ting end laspistols, og de holder mindst lige så længe som kultisterne, selvom de kun er 5 mand. Rhinos og Gifts hjælper selvfølgelig på det, det er klart - men dem unlocker kultister jo heller ikke.
Helt enig i den betragtning. Særligt det at de kan få et special weapon og en Rhino med gjorde udslaget for mig.

Septimus

Det hjælper selvfølgelig også at både csm og deres rhino har OS i 7E.

Lige for tiden testes destroyer blade rhinos...!

Ja for realz!!

Hvis reavers er gode fordi de har S4 rending auto-hits, og 3 reavers koster knap 50 point. Så fik jeg den tanke at en rhino til ca. 50 point, som laver D6 S5 auto-hits også kunne være nice - eller endda 2D6 S5, hvis fjenden laver death or glory, og det ikke lykkes at stoppe den.

Indtil videre har jeg prøvet det i et par spil, begge gange mod Decurion detachment - og jeg har ikke fortrudt det endnu  :P

Sigmaril

Jeg har selv brugt Destroyer Blades en del. Det gør faktisk de Rhinos ret fornuftige. Jeg lavede min liste primært som counter til Invisibility, da de jo er automatiske hits. Problemet er at Rhinos pludselig bliver oplagte targets, hvilket igen betød at jeg ofte stod og manglede min Objective Secured når spillet nærmede sig afslutningen.

Septimus

QuoteProblemet er at Rhinos pludselig bliver oplagte targets

Det ser jeg som en fordel - hvis folk vil bruge krudt på at ødelægge dem, fremfor CSM inden i - eller endnu vigtigere spawn/sorcerors/monstre... så fred være med det  :)

Og så har jeg savnet min tank shocking immolator-spam sister army lige siden de dræbte den tank - RIP  :'(

Havde ikke engang skænket auto-hits på invisible units en tanke - hvilket egentlig bare taler endnu mere for at give dem destroyer blades.

Honsou

QuoteSå det blev til De Grønne Slagtere:

Primary detachment: Crimson slaugther
Det skærer i øjnene.... GRØN og CRIMSON slaughter. ;)

Det burde være ulovligt. :D

Det er dog LIDT i orden, når nu du smadrer Eldar 20-0.

QuoteNæste gang ville det være nice med lidt mere balanceret terrain på dette bord - et andet bord havde det omvendte problem; en gigantisk LOS blocking bygning der fyldte hele midfield.
Det prøvede jeg så til EC i søndags: En hel hær scout mover, og havde jeg bare et eller to stykker terræn der rent faktisk kunne blocke LoS, kunne det være jeg havde været andet end en tilskuer i det spil.  :(

QuoteDet hjælper selvfølgelig også at både csm og deres rhino har OS i 7E.

OS?
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Septimus

QuoteOS?

Objective secured  ;)

QuoteDet skærer i øjnene.... GRØN og CRIMSON slaughter. ;)

Det burde være ulovligt. :D

Det er mit eget warband! DE GRØNNE SLAGTERE!!!  :P