Søger historiske figurspil i København/Roskildeområdet

Started by Andreas3, 09 March, 2015, 13:07:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Andreas3

Hej folkens!

Jeg er en ung mand der studerer historie på Københavns Universitet på 4. semester, jeg har en nørdet interesse for militærhistorie (primært 19. og 20. århundrede) og spiller en del computer- og brætspil omhandlende netop det, men nu kunne jeg godt tænke mig at prøve et "rigtigt" figurspil andet end f.eks. Axis&Allies hexagon-baserede firgurspil. Jeg ville have deltaget i DFFCON15, men blev desværre forhindret  >:(

Hvorom alting er: findes der nogle klubber/individer i København eller Roskildeegnen, som spiller historiske figurspil andet end Flames of War og Bolt Action? Jeg er især meget interesseret i at prøve Battlegroup-regelsættet (ejer flere af bøgerne selv), men er også game på andet, jeg har ikke rigtig nogle figurer eller terræn at bidrage med, men hvis nogle mangler en ekstra mand til et spil, så er jeg meget interesseret  ;)

Med venlig hilsen og med ønsket om en god dag
-Andreas Michaelsen

Jonas Juhlin

Hej Andreas

Må jeg have lov til at invitere dig til spil i vores spilleklub som hedder dansk figurspilsforening. Jeg har selv en meget stor interesse i det 20. århundreds krige og i særdeleshed verdenskrigene. Vi har meget terræn, bordplads og figurer. Jeg har aldrig spillet battlegroup, men hvis du medbringer regler så kan jeg stille med tysk infanteri, britiske faldskærmstropper og amerikanske luftbårne alt i 20mm og meget i AB figures som du ser i bogen. Jeg har ikke så mange køretøjer men masser af infanteri og en mindre landsby med masser af hække og marker.

Vi har spillet meget forskelligt i klubben. Chain of Command er vellidt. Selv er min egen favorit Crossfire som jeg synes er ganske fantastisk. 

Lige nu spiller vi blandt andet også Moderne Infanterikampe i 28mm med et regelsæt jeg elv har skrevet. Slaget om Somme i 15mm med skyttegrave er mit store maleprojekt fortiden.

Du skal være hjertelig velkommen til at kigge ned hos os. Vi bor på Frederiksberg og mødes normalt om onsdagen fra 1800. Men vi kan også åbne andre dage. Skriv en mail til mig på jonas.alastair.juhlin@gmail.com så kan vi aftale at du kommer forbi.