News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Ny struktur på 40k boardet

Started by Troels S, 25 November, 2015, 11:55:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Troels S

Omstruktureringen af Warhammer 40.000 boards

Vi har i moderatorgruppen barslet med en omstrukturering af vores 40k boards. Det er så det der ser dagens lys i dag.

Ændringerne
Grunden til at laver disse ændringer er, at vi gerne vil give jer brugere bedre rammer for at diskutere 40k. Der har været en nedadgående aktivitet på boardet. Meget af dette skyldes, i vores øjne, at vores struktur og retningslinjer ikke er gode nok. Særligt brugen af den generelle 40k board har været præget af en tvivl om, hvad der hører til hvor.

Det forsøger vi nu at rette op på. Vi har derfor valgt overordnet at opdele 40k i to hovedkategorier - Casual og Kompetivt. Disse to kategorier skulle gerne dække det vi ser som de to dominerende hobbytilgange. Navngivning af disse "kasser" bliver nok aldrig helt i skabet, men vi håber at vi har ramt nogenlunde rigtigt.

Begge disse boards har nu et sub-board til lister, så vi skaber mere tydelighed i hvilken "kasse" hærlisten falder ind under.

Der er også oprettet et nyt særskilt board til 40k rygter. Det skyldes at vi ser det som værende et tværgående emne. Her er det særligt vigtigt, at vi alle husker på, at dette board benyttes af brugere med forskellige spiltilgange.

Begynderboardet er sløjfet, da vi mente at vi fik for mange boards. Begyndere kan fremover poste deres spørgsmål på Causal 40k boardet.

På alle boards er der oprettet tråde med retningslinjer og formål. Læs dem venligst.

Moderation 
Det er "Bumkarl" og "Troels S" der er moderatorer på alle 40k boards - på det kompetivtive er "AlexBware" også moderator. "Marv" er ikke længere moderator, da han ikke længere har tiden til det. Han skal have tak for det store arbejde, han har udført.

Vi moderatorer vil forsøge at være meget tydelige i vores moderation. Moderation bliver til tider set som en begrænsning af livet på boardet - dette er ikke vores hensigt. Vi ønsker ikke at begrænse nogen, men derimod fremme, at flere brugere føler, at der er en plads, hvor de kan udfolde sig.

Samtidig skal det understreges, at vi i moderatorgruppen synes det er sket en stigning i grove og sarkastiske posts på 40k boardet. Dette er bestemt ikke ønskværdigt, og vi håber meget at I brugere, vil tænke jer ekstra om i fremtiden. Vi vil være meget kontante, hvis brugere ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt. Dette kan opfatttes som en sur trussel - opfat det i stedet som en reminder om, at boadet skal være rart at befinde sig på - og at det ikke er særligt svært at skrive pænt til hinanden.

Vi håber meget at vi sammen kan få skabt et velfungerende 40k board. Hvis der er nogen spørgsmål til ovenstående eller andet, er I som altid velkomne til at skrive det her i tråden eller sende en PM.

God fornøjelse
Jeppe & Troels
"Balance - the mythical word that people put so much stock into"
- James Gallagher, GW Games designer, 2019

Min 40k blog / Instagram: loosing_focus

gakkedulla

Kommer der et AS sub-board under kompetitivt?

JanusHedemann

Super fedt :)

@Bumkarl - Kan du ikke give det initiativ over i fantasy, og stikke os nogle sub-boards til lister (opdelt på AOS og WFB) ? :)

/J

Troels S

Quote from: gakkedulla on 25 November, 2015, 13:03:30
Kommer der et AS sub-board under kompetitivt?

Det var ikke tanken. Men det er ikke utænkeligt at det skyldes, at vi hænger fast i det kompetitive spil som NAS, hvilket det vel egentligt ikke er mere. Vores tanke var, at de fleste AS'er sigter efter at ramme et powerniveau for 40k, som falder indenfor "casual tilgangen" - også selvom der til turneringer med AS'er spilles for at vinde.

Men hvis behovet er der ser jeg ingen grund til at vi ikke kan oprette et AS sub-board på det kompetitive board.

Mvh
Troels   
"Balance - the mythical word that people put so much stock into"
- James Gallagher, GW Games designer, 2019

Min 40k blog / Instagram: loosing_focus

Tun

NAS findes ikke længere. I må gerne lave et kompetitivt 40k AS forum.

Bumkarl

Det er helt bestemt en mulighed, i hvert fald. Jeg bikser det lige senere i dag :)

Bumkarl

Quote from: JanusHedemann on 25 November, 2015, 13:11:18
Super fedt :)

@Bumkarl - Kan du ikke give det initiativ over i fantasy, og stikke os nogle sub-boards til lister (opdelt på AOS og WFB) ? :)

/J
Nu er der et kompetitivt AS-subforum. Medmindre der bliver lavet en "merging" så der kommer et fælles AS-board, så kan i boltre jer der (jeg tænker ikke at jeg kan/skal skrive noget om AS-boardets formål, medmindre der er noget særligt i vil have slået fast).

Jeg skal nok give idéen om opdelte fantasy liste-boards videre til resten af moderatorgruppen :)

Alustriel

Er det muligt vi kan få posten med hvor man kan finde de forskellige formations og FW enheder til de forskellige racer tilbage, både her og under casual. Den tilbød en virkelig lækker oversigt over tingene :)

Bumkarl

Den ligger i tråden med 40k links og ressourcer :)