News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Generelle forespørgsler/diskusioner

Started by AlexBware, 10 March, 2015, 00:46:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AlexBware

I denne her tråd drøftes generelle forespørgsler om kompetativt 40K.

Sune Krarup

Vil da lige prøve og indlede tråden.

Er der nogen som har erfaringer med Decurion datachment?

Er objective secured, og minimums units, en høj pris at betale for de bonusser den giver?
Personligt syntes jeg rigtig godt om den. Med +1 til reanimation bliver alle dine units ret toughe, og under detachmentsne (hedder det det???) er rigtig gode. Selvfølgelig Canoptek harvest (Wraiths, spyder og scarabs som kan få RP) men også destroyer formationen (lord, 3*3 destroyers + 1 heavy) med reroll to wound/AP med alt skydning virker rigtig stærk.

Mine egne erfaringer begrænser sig til mathhammer så jeg er interesseret i om nogen har prøvet det af i praksis. Jeg kan heller ikke umiddelbart finde nogle gode (velspillede battlereports)

Mvh
Sune
Sune "Mer' lasgun" Krarup

Medlem af bevægelsen for et gladere Powerfist!

Waaargh

Alt den snak der er om meta lige nu og med et nyt Codex: Imperial Knights så er jeg nysgerrig på at høre turneringsarrangører og deltagerne om det vil give mening at købe én eller flere knights med henblik på at bruge dem til turneringer. Eller vil det være spild af krudt fordi knights ikke vil blive tilladt.

Jeg spiller i øvrigt på Sjælland, men spørgsmålet er nok også relevant andre steder.
So long as the average ork has someone to fight, someone bigger than him to tell him who to kill next, and someone smaller than him to beat up, he will know contentment.

MaRV

Som deltager, så vil jeg sige, at det er lidt svært at sige nu. Da Eldar måske bliver begrænset, så kan det sagtens være, at knights kan få et hug af samme skuffe. Vi har spillet meget med knights i jylland og på fyn, de er meget mere fair pointmæssigt end f.eks Wraithknights, så jeg tror ikke de får ban-hammeren.

Mvh Uffe

Sigmaril

Min umiddelbare holdning i forhold til Heroes Fall (i Aalborg) er ikke at lave restriktioner. Jeg tror på at hvis folk ved hvad der kan vente dem, så tager de også selv værktøjerne med til at løse problemerne.
Om det er en dårlig idé vil tiden vise, og hvis det er, så laver jeg det nok om. Men som udgangspunkt er der fuld gas.

MaRV

Quote from: Sigmaril on 07 May, 2015, 12:51:08
Min umiddelbare holdning i forhold til Heroes Fall (i Aalborg) er ikke at lave restriktioner. Jeg tror på at hvis folk ved hvad der kan vente dem, så tager de også selv værktøjerne med til at løse problemerne.
Om det er en dårlig idé vil tiden vise, og hvis det er, så laver jeg det nok om. Men som udgangspunkt er der fuld gas.

Det lyder godt, så ser vi bare frem til en ny dato :)

Flere Near-NAS turneringer vil også give et godt indblik, hvis man endelig skulle arbejde med AS igen.

Mvh Uffe

Verminaard

Quote from: MaRV on 07 May, 2015, 13:20:50
Quote from: Sigmaril on 07 May, 2015, 12:51:08

Det lyder godt, så ser vi bare frem til en ny dato :)

Flere Near-NAS turneringer vil også give et godt indblik, hvis man endelig skulle arbejde med AS igen.

Mvh Uffe

Fixed  ;D

Bumkarl

Vil i meget gerne have denne tråd hængende? For mig at se er den lidt overflødig, da hele boardet vel tjener samme funktion, og det virker ikke som om der sker noget i den alligevel?

Hvis ikke der lyder et ramaskrig om dens vigtighed, så sletter jeg den indenfor en uges tid - men hvis i vil have den til at blive må den meget gerne det :)

manstein

Hejsa

Jeg står og skal investere i nogle eldar figurer og i denne henseende ville jeg gerne høre de professionelle hvilke enheder som er gode for eldar craftworld.

Ryback

Hejsa,

Nu er jeg hverken særlig god eller professionel (findes der professionelle 40K spillere?), men du kan finde noget inspiration her:
https://craftworldeldar.com/our-best-units-and-how-to-use-them/

Eldar er i øjeblikket det ældste codex i 40K, og internettet er vidst ret enige om, at eldar lige nu og her ikke er en top hær. Der skulle vidst også være et nyt codex på vej, og så kan alt jo ske med balancen. Jeg ville vente med at investere til det nye codex er ude.

Fra linket:
QuoteThe Craftworlds "A List"
HQs:
Farseers & Farseer Skyrunners
Warlock Skyrunners
Spiritseers

TROOPS:
Dire Avengers

ELITES:
Wraithblades with Ghost Axes

FAST ATTACK:
Shining Spears
Vypers

HEAVY SUPPORT:
Dark Reapers
Night Spinners
Fire Prisms (Honorable Mention)
Falcons
War Walkers

TRANSPORT:
Wave Serpents

HONORABLE MENTION:
Swooping Hawks
Warp Spiders

Forgeworld Units: Not discussed in this post, but...
Shadow Spectres
Wraithseers
Hornets
Lynxes

Mvh
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

Landbooster

Prøv at kigge på hvad Sean Nayden spiller.

Han blev nr 2 fot et par måneder siden til en ganske stor turnering i Texas, Lone Star Open GT.

Quote2nd Place

Sean Nayden - Lone Star Open

++ Spearhead Detachment -3CP (Aeldari - Craftworlds) [77 PL, 1,452pts, -3CP] ++

+ Configuration +

Craftworld Attribute
. *Custom Craftworld*: Expert Crafters, Masterful Shots

Detachment Command Cost [-3CP]

+ HQ +

Autarch Skyrunner [6 PL, 110pts]: Laser Lance

Farseer Skyrunner [7 PL, 140pts]: 0. Smite, 1. Guide, 2. Doom, Shuriken Pistol, Singing Spear

+ Elites +

Shadow Spectres [10 PL, 234pts]
. 8x Shadow Spectre: 8x Plasma Grenades, 8x Prism Rifle
. Shadow Spectre Exarch

Shadow Spectres [5 PL, 130pts]
. 5x Shadow Spectre: 5x Plasma Grenades, 5x Prism Rifle

+ Fast Attack +

Shining Spears [10 PL, 145pts]
. 3x Shining Spear: 3x Laser Lance, 3x Twin Shuriken Catapult
. Shining Spear Exarch: Star Lance
. . Exarch Power: Expert Hunter

Swooping Hawks [4 PL, 80pts]
. 5x Swooping Hawk: 5x Lasblaster

+ Heavy Support +

Dark Reapers [5 PL, 106pts]
. 2x Dark Reaper: 2x Reaper Launcher
. Dark Reaper Exarch: Tempest Launcher
. . Exarch Power: Long-ranged Fire

Night Spinner [8 PL, 145pts]: Spirit Stones, Twin Shuriken Catapult

Support Weapons [12 PL, 150pts]
. Support Weapon: Shadow Weaver

++ Patrol Detachment 0CP (Aeldari - Harlequins) [26 PL, 548pts, 10CP] ++

+ Configuration +

Battle Size [12CP]: 3. Strike Force (101-200 Total PL / 1001-2000 Points)

Detachment Command Cost

Masque Form: The Soaring Spite: Serpent's Blood

+ Stratagems +

Enigmas of the Black Library (1 Relic) [-1CP]

+ HQ +

Troupe Master [4 PL, 70pts, -1CP]: Choreographer of War, Darkness' Bite, Fusion Pistol, Harlequin's Blade, Soaring Spite: Skystrider, Stratagem: Pivotal Role, The Twilight Fang, Warlord

+ Troops +

Troupe [5 PL, 121pts]
. Player: Fusion Pistol, Harlequin's Embrace
. Player: Fusion Pistol, Harlequin's Caress

Troupe [6 PL, 147pts]

+ Elites +

Death Jester [3 PL, 50pts]: Domino Shroud, Humbling Cruelty

+ Dedicated Transport +

Starweaver [4 PL, 80pts]

Starweaver [4 PL, 80pts]

++ Total: [103 PL, 7CP, 2,000pts] ++

Landbooster

Så er der denne youtube kanal som faktisk forsøger ganske godt at holde Craftworld Eldar inde i kampen
https://www.youtube.com/user/WBConcilio/videos

cks

Prøv også at se under Goonhammer's arketyper for CWE (lige nu er der kun en): https://www.goonhammer.com/competitive-innovations-list-archetypes/#Aeldari

Det er ikke et top codex på nogen måde, men en dygtig general kan bestemt godt få dem til at fungere. Jeg mener at der var en aeldari-suppe i finalen til Alliance Open i Utrecht eller lignende.
Copenhammer - Tournament Organizer - https://copenhammer.com