News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Ændringer siden sidst (WIP)

Started by okkel, 22 March, 2015, 22:58:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

okkel

Selvom vi ikke er helt færdige med at finpudse årets regler så kan vi jo godt give et overblik over de (relativt små) ændringer der bliver tale om.

- Man kan aldrig tælle flere rækker til steadfast end man er bred. (Fordi 5 brede og 10 dybe enheder aldrig har givet mening)
- Magifasen bliver gentænkt: De sidste detaljer skal lige falde på plads men forvent at det bliver nemmere at dispelle de store spells og nemmere at kaste de små. (Fordi sidste års evaluering sagde at magifasen var uinteressant da begge parter bare slog nogle terninger og man så hvem der havde slået højest )
- Det kommer til at koste (små) administrationsudgifter at holde en alliance i live (fordi det skal være mere et strategisk valg om man vil indgå en alliance eller klare sig uden)
- Spisepauserne bliver forkortet (well fordi de tydeligvis var for lange sidst)
- Ting der koster monster eller krigsmaskine point koster ikke OGSÅ special eller rare point (fordi vi rent faktisk nu og da prøver at gøre det nemmere for jer)
- Det bliver sværere at lave elver avoidance hære.
- Lenbonuser der før var special eller rare kan nu bruges til begge dele (fordi der er for få rare entries der ikke også er monstre eller kampmaskiner til at det giver mening at lave len til dem.)

Desuden kommer der nogle initiativer omkring maling, fluff og mulighed for at gå på eventyr i lange pauser mellem spillene hvis man har lyst.

Glitter

Lyder som nogle super gode justeringer. Glæder mig meget, og tak fordi I gider igen!

Omegon

Ved ikke om det er noget i allerede har kigget på, men noget der var meget dominerende sidst, som jeg så det, var Dæmonernes tabel. Den skulle muligvis begrænses lidt?

Ser rigtig godt ud med ændringerne forresten!

Bastian (som selv spillede dæmoner)
"You are not allowed to repeat anything you hear. You have to say what you didn't hear even if it is hearsay.
And you can't say what you see. So you have to say what you see without saying what you saw. Do you see?"

VonPanne

Jeg mindes at tabellen er smidt væk, men de andre må lige bekræfte da jeg ikke rigtigt er inde over restriktionerne.

Omegon

"You are not allowed to repeat anything you hear. You have to say what you didn't hear even if it is hearsay.
And you can't say what you see. So you have to say what you see without saying what you saw. Do you see?"

okkel

Jep ikke mere daemon tabel i Lethian.

Fenris

Kreon

Quote from: okkel on 22 March, 2015, 22:58:52
- Ting der koster monster eller krigsmaskine point koster ikke OGSÅ special eller rare point (fordi vi rent faktisk nu og da prøver at gøre det nemmere for jer)

Yes - så skal der spammes gorghons og giants!  ;D