News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Ramblings fra en figursamler

Started by Alustriel, 30 March, 2015, 15:33:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Alustriel

Quote from: MaRV on 01 October, 2015, 16:01:56
Lækkert, lækkert, lækkert !

Jeg trænger også snart til en sidestikker fra mine orker.

Mvh Uffe

Takker :)

Sidestikkere er gode! Mine eldar er teknisk set også en sidestikker fra mine marines som er min primære hær (og klart største), så mon ikke der kommer en del astartes herinde på et tidspunkt ;)

Alustriel

Har lige siddet og kigget på sagen

Man kan få 8x 10 Skitarii Vanguards med Omnispex ind i en hær for 880 Points. Så har du 8 enheder med Obj. Secured, Scout, Crusader og 240 skud til rådighed hvor 6ere laver 2 wounds uanset modstanderens toughness, og -1 til fjendens coversaves. Jovist kun rækkevide 18" og S3, men med Doctrine Imperatives (+3BS, +2BS og +1BS i en tur hver respektivt) har man pludseligt en rimelig vild mængde ild til sin rådighed. Og i en alm. 1850 hær er der stadigvæk masser af points til bygge enheder der kan håndtere panser og nærkamp. Evt. kunne man ofre 360 points på at opgradere hver enhed med 3 Arc Rifles således panser kan trues mod at man mister 48 skud (kun 24 når man kommer indenfor Rapid Fire range på Arc Rifles). Diddly darn! Det skal prøves!

Alustriel

Kæmpe stor mechanicus post! Be prepared!

Mine modeller er en blanding af alle de forskellige led som er udgivet af GW i en eller anden format, både 40k og 30k.

30k:
Planen er for en langt langt større hær, men da modellerne er meget meget dyre, så er det et projekt som går langsomt

Magos Dominus, fin model, ret glad for hans malearbejde. Hovedsageligt finder man sådan en fætter her på banen for at styre de store robotter. Med Taghmata bogen fra FW er han heldigvis fået muligheden for at joine Castellax enheder, samt er hans konfiguration faktisk lovlig (Før var han blot en character, og hans Rad Cleanser og Servo arm kunne ikke begge købes)

3stks Thallax: En jump troop enhed med S7 guns, tank hunter, T5, 3 Wounds, 4+ 6+ FnP og -2 til modstanderens cover save. Ja tak! Mere af det!

6stks magen til dem før, bortset fra de bærer 2x Photon Thrusters som er designet til at jage lette køretøjer med S6, AP2, 2 skud, Lance og Get's Hot

2 stks Castellax, monsterous creature troops med T7, 3+ 5++, 4 Wounds, AP3 Heavy Bolters, 2x Flamers pr. model og Rage. Simpel og brutal enhed! Måske en af de bedste enheder som 30k Mechanicum'en har til sin rådighed, og så absolut en enhed som jeg skal tilføre et par modeller til (squad går fra 1-5)

Cult Mechanicus:
Skal spilles sammen med Skitarii, så absolut! De er bygget til hinanden, og for nu er jeg færdig med at købe enheder til denne del af hæren, selvom jeg har tanker om at udvidde med en håndfuld andre ting når jeg har min 1850 på plads

Tech-Priest Dominus, awesome model, fine regler, og ja. Der skal være en leder, og der findes 1 choice, og 1 model, så here we go

Kataphron Destroyers er simpelhen for vilde med grav-cannons! Så naturligvis har jeg skaffet 2 enheder så jeg samtidigt udfølger min kvote på 2 troops. I al fornuftighed er de udstyret med Cognis-Flamers!

Kastelan Robots! Selvom jeg ejer Castellax fra FW finder jeg faktisk de her gutter til at være meget fine modeller, inspirationen fra FW er også tydelig men der mangler lidt mulighed for at lave lidt mere posering med armene. Datasmithen er tilgengæld virkelig en fed model! Ikke utænkeligt han også kunne rende rundt i 30k som en Magos Dominus eftersom disse også tilhøre Cyberneticaen!

Skitarii:
Som før vil disse køre sammen med Cult Mechanicus, og tilbyder disse en masse billige modeller med masser af tricks oppe i ærmet

Vanguards! Som i beskrevet i forrige post, kan disse fyre levere noget seriøs ild på en slagmark. Jeg har planer om 2x10 gutter med 3x Arc Rifles + Omnispex i hver enhed. Desværre er man ude i at måtte købe 6 kasser for at skaffe den mængde Arc Rifles, og bitzsiderne har en tendens til at være tomme for disse våben.

Rangers, langt fra så fede som Vanguards i reglerne i min optik, men modellerne er fede, og en enkelt enhed til at holde et backfield objective og levere en masse precision shots lyder fint for mig, pga. relentless kan de samtidigt godt bevæge sig og få noget ud af de store Arquebus rifler.

Ruststalkers er ret fede modeller, og fornuftige enheder for mig at se, med Rending i nærkampens første tur, og AP2 fra tur 2.

Sydonian Dragoons kan vi lide! Fine enheder, fornuftige regler, og overall lækre, bortset fra prisen som er 300 for en 45 points model. Dette er så absolut med til at gøre jeg ikke går fuldt ud på en 5-6 mands enhed.

Det var lige lidt for nu, tænkte jeg måtte opdatere lidt da jeg har fået en del nye modeller på det sidste til denne her faktion (Herunder Castellax, Kastelans, 1 Dragoon, Ruststalkers, Kataphrons)

trygsen

Seriøst Wow! Du har godt nok gjort noget ud af dem da, må man sige. :o   . Da jeg kiggede nærmere efter på nogle af dem, og lod mig suge ind i detaljerne, blev jeg spooked et eller andet sted i mig. Men nice ser det ud da!  ;)  .
Mvh. Trygsen
23.985 Points 40k Ork Army. Og bliver ved...

Waaargh

Nøj hvor ser det godt ud. Det ligner også noget der har kostet nogle knaster. Fortsæt det gode arbejde.
So long as the average ork has someone to fight, someone bigger than him to tell him who to kill next, and someone smaller than him to beat up, he will know contentment.

Alustriel

Quote from: trygsen on 11 October, 2015, 09:08:02
Seriøst Wow! Du har godt nok gjort noget ud af dem da, må man sige. :o   . Da jeg kiggede nærmere efter på nogle af dem, og lod mig suge ind i detaljerne, blev jeg spooked et eller andet sted i mig. Men nice ser det ud da!  ;)  .
Mvh. Trygsen

Bukker og takker for de pæne ord :) Jeg forsøger så vidt muligt at lave nogle lidt fine modeller, indenfor mine evners omfang :) Men shades har gjort det unægteligt nemmere at være figurmaler, og kombinere man dem med lidt simple highlights får man nogle fede resultater!

Quote from: Waaargh on 11 October, 2015, 09:22:35
Nøj hvor ser det godt ud. Det ligner også noget der har kostet nogle knaster. Fortsæt det gode arbejde.

Mange tak! Særligt 30k delen koster kassen! Hver Castellax står i £37, men alle modellerne er det værd!

Jeg er dog forfærdelig god til at få nye sjove idéer, og de koster gerne en herregård da det er helt nye hære! Og at jeg samtidigt lever efter princippet om ikke at magnitizere, men blot købe en ekstra model så jeg kan stille alle konfigurationer jeg har lyst til... og at jeg naturligt apocalyptisere mine hære.... Ja der er faktisk en del grunde til den her hobby koster mig en formue :P Tak Kejseren for jeg ikke er begyndt at betale folk for at male for mig endnu! ;)

SMF

Hvad silvan, har helt misset dit Mechanicus indslag...!

Det er da bare for über blæret, er svært misundelig herfra!!!  :P
Er selv ved at starte op med Cult Mechcanicus, har snart 9 Kataphrons klar, men der er også et HQ og Robotter og andet godt der venter...

Men det ser sgu godt ud, keep up the good work!

Mvh
Søren F

Alustriel

Quote from: SMF on 23 October, 2015, 19:40:33
Hvad silvan, har helt misset dit Mechanicus indslag...!

Det er da bare for über blæret, er svært misundelig herfra!!!  :P
Er selv ved at starte op med Cult Mechcanicus, har snart 9 Kataphrons klar, men der er også et HQ og Robotter og andet godt der venter...

Men det ser sgu godt ud, keep up the good work!

Mvh
Søren F

Tusind takker :)

Kataphrons er virkelig fede! Jeg bare ikke blive enig med mig selv om hvilke der er bedst, syntes meget nemt mine Destroyers bliver taget ud pga. 4+ save, men modsat Breachers levere de bare så meget voldsommere ildkraft når de åbner op. Samtidigt er de en kælling at male syntes jeg, så er selv gået videre til mine Kastelans lige pt.

SMF

Enig enig enig med Kataphrons :)

Jeg har også været der angående Destroyers Vs Breachers og jeg er gået all in på Destroyers med 9 til at starte på. Den Heavy Grav er altså for svedig...
Skulle jeg have de Breachers, så hed det den Formation med 2-3 Breacher units og så 1 Tech Priest Dominus der deep striker ind, med fyld roulade med Heavy Arc Rifles. Så får man da også noget der kan chikanere modstanderen i hans deployment zone ;)

Alustriel

Det er også en virkelig fed formation! Og for rimeligt få point kan man som du skriver få nogle meget farlige enheder ned hos fjenden.

Heavy Grav Cannon er virkelig blær! Og hvis man popper Benediction of Omniscience bliver de altså noget kun federe! Går med spekulation om en enhed eller 2 mere så jeg ikke kun har 4 Cult Mechanicus enheder og stadigvæk kan få noget fornuftigt ud af Canticle

Alustriel

Så er der igen sket lidt på malefronten

Overraskende nemme og hyggelige at male, og faktisk nogle fede modeller når de først bliver malet fornuftigt op, selvom Baymax feeling ikke helt undgåes. Overvejer lidt at give dem hazard stribe på hænderne, men er ikke helt sikker endnu.

Kataphrons er virkelig helvede at male! Jeg følte jeg blev ved med at finde ting på dem som jeg manglede, selv efter de første 8 timer var gået på dem. Jeg kan KUN anbefale at man ikke sætter kroppen på tracks før man maler dem, det fortrød jeg stærkt at jeg havde gjort, og kunne desværre ikke få dem af igen. Super godt jeg har 3 mere stående som heller ikke kan skilles ad. Men jeg er blevet rimeligt tilfreds med dem, selvom til sidst blev det et spørgsmål om bare at blive færdig med dem så jeg kunne komme videre.

Endda en endnu nemmere enhed at male end Kastelan robotterne, og gik virkelig hurtigt! Måske også fordi der ikke er så meget model. Hovedsageligt 2-3 lag Leadbelcher, 2 lag Hashnut Copper på udvalgte steder af metallet for kontrast. Masser af nuln oil. Så touch up på den sorte og lav det røde. Ikke fordi der er meget arbejde i dem, skal evt. lige lave lidt highlights på metallet og shade lidt ved armour pladerne på brystet af dem alle.

Og så kom der også lige 10 ekstra Vanguards til samlingen, denne gang med Plasma Calivers og Omnispex. Det betød dog også at den Ranger og Vanguard enhed jeg havde blev maxet ud til 10 hver og med 3 Transuranic Arquebus'er og 3 Arc Rifles respektivt. Lidt ærgeligt at man næsten er nødt til at købe 3 kasser mere for at få 1 squad ekstra med 3 Arc Rifles.

Det var vidst alt for nu. Så må ve se hvornår der kommer en opdatering næste gang med semester afslutning og jul nærmende sig med hastige skridt

Waaargh

Det var da en meget fin rød. Fortæl lige hvordan du har gjort den?

Derudover må jeg nok sige at de er meget rene, de kunne godt bruge lidt snavs.
So long as the average ork has someone to fight, someone bigger than him to tell him who to kill next, and someone smaller than him to beat up, he will know contentment.

Alustriel

Quote from: Waaargh on 11 November, 2015, 01:01:44
Det var da en meget fin rød. Fortæl lige hvordan du har gjort den?

Derudover må jeg nok sige at de er meget rene, de kunne godt bruge lidt snavs.

Sprayer modellen sort, og så går jeg ellers i gang med min "Dragon Red" fra Army Painter og giver modellen en 4-6 tynde lag indtil jeg er ved at være tilfreds, til sidst highlighter jeg med P3's Khador Red Base. Skal lige have købt mig en Fuegan Orange shade som jeg kan smide ind i folderne på kapper, og ellers fordybninger ved panserplader. Alt i alt rimelig nem process, den tager bare lidt tid når der skal laves meget rød, som på Kastelans, så hertil foreslår jeg netflix ;)

I forhold til snavs og/eller weathering, så erkender jeg at man kan få nogle meget imponerende resultater, og det giver helt klart et mere realistisk look til modeller, men jeg syntes meget tit det kan ødelægge et ellers godt malearbejde og eller en fed model. Tag her FW's Scimitar Jetbikes til 30k, de er malet som World Eaters på hjemmesiden.... nej scratch that, tag det meste af FWs tidlige HH modeller som eksempel. De er simpelthen forfærdeligt ringe at se på rent malemæssigt. Det støvede look jeg har set nogle gange omkring modellens ben/fødder/tracks var måske det eneste jeg selv kunne finde på da det ikke tager væk fra modellens malearbejde uden at hoppe med på "tidens trend" indenfor figurmaling ;) Men langt vigtigere end mit semi-rant omkring snavs/weathering, så har jeg absolut ingen idé om hvordan man laver disse ting  ::)

Alustriel

Hold da op! En hel måned og ingen opdatering! Det er for skidt!

Men er der så sket noget i den måned?... En lille smule! For til trods for semesterprojekt har jeg fået lavet 1 Stormtalon og 5 Devastators færdige. Og 10 Assault Marines, 1 Autarch og 1 Onager Dunecrawler er næsten klar til tjeneste i malet format, dog er der ingen billeder af andet end mine Onager fra klokken 4 i nat da jeg opgav at lave mere på den. Tænker alt det andet får en post en af de kommende dage, evt. med en samlet opdatering af alt jeg har formået at male i løbet af året

For now, enjoy!

Alustriel

Hvordan forholder folk sig forresten til Onagers og deres baser? Jeg har set flere der spiller dem uden deres base (som er enorm og uhandy) og havde selv planer om at gå ned ad denne rute da modellen virker bedre uden. Andre GW "krabbe" modeller kommer uden base og fungere fint uden (Soul Grinders, Defiler og Triarch Stalker), men Onagers er pakket med en stor 130mm base.

Sigmaril

Quote from: Alustriel on 17 December, 2015, 16:43:58
Hvordan forholder folk sig forresten til Onagers og deres baser? Jeg har set flere der spiller dem uden deres base (som er enorm og uhandy) og havde selv planer om at gå ned ad denne rute da modellen virker bedre uden. Andre GW "krabbe" modeller kommer uden base og fungere fint uden (Soul Grinders, Defiler og Triarch Stalker), men Onagers er pakket med en stor 130mm base.
Personligt er jeg fuldstændig ligeglad. Til en turnering skal du nok bruge den dertilhørende base.

Waaargh

Figuren er flottere med detaljeret base og benene er bedre beskyttet. Fordelen ved at udelade basen er at det er nemmere at stille figuren i terræn.

Skilkoff

Yer men kan give en del fusk med charge range. Jeg ville nok smide den på den base som den kommer med.

Alustriel

Jeg ender nok med at give den en base så. Om jeg er enig i den er flottere ved jeg nu ikke, men fra game perspektiv kan jeg selvfølgelig godt se den.

På et andet plan, så har jeg ikke lavet opdateringer i nogen tid, ikke fordi jeg ikke har masser af skrive om, men da jeg har ansøgt om at få "rigtig" blog og vil vente med at smide for meget op her som jeg så blot skal sidde flytte ud i andre tråde. Så blot et spørgsmål om tid før det regner indhold herfra!