Brian level up på taktikken

Started by Bartok, 31 March, 2015, 21:44:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bartok

Min søn Sebastian på 5½ år var fyr og flamme ved udsigten til, at Brian skulle komme forbi lørdag og spille Heroclix.

Sønnike havde sammensat det første team; han har sine egne figurer, men havde plukket fra farmands æsker. Hurtigt løb han ind i voksenspillets langsomhed - alt det tænkeri, og så langt imellem angrebene, og hvorfor skal man slå med terningerne for at se, om man rammer?! Og han blev lidt knotten, da man ikke bare må fjerne de der små røde sten ad lib eller sætte nye figurer på banen midt i det hele. Efter halvanden times tid var det lidt en lettelse at få ham i seng.

Brian positionerede sig godt og var i det hele taget blevet bedre til det taktiske. Hans Thane var en konstant og uforudsigelig trussel med sin one-time Pulse Wave, der kan bruges som en free action, dvs. kan affyres i samme runde, som han kan indlede et assault med et Psychic Blast for 4-6 dmg. Men ballet blev åbnet af en Alpha Primitive, der missede Thor, og Lockjaw teleporterede tre venner til festen. Sebastian launchede et angreb fra Iron Man, Thor og Cap & Black Widow, men slog miserabelt. Terningerne var som forbandede for Hævnerne, og stille og roligt fik Inhumanerne nedbrudt moralen hos deres fjende. Først røg Thor, så Iron Man og så Destiny, uden større modstand. Men så gik der på et tidspunkt alligevel hul på bylden, så Phoenix Force røg op på de sjove clicks, medførende +2 på alle stats og HSS og Perplex til Cap & Black Widow, der på sit sidste click fik skudt den ene efter den anden ned,
så det til sidst var et stand-off imellem dem og Thane, Crystal og Maximus. Thane blev perplexet op til DV 20, og regenerate via Nurse constructs igen og igen, men Cap & Widow dealede 2 x 4 dmg næsten hver runde, og ramte med sin AV 12 oftere end de "burde". Da de har Improved movement: Ignore characters og en trait, der giver Stealth, kunne Inhumanerne ikke fange Steve og Natasha. Brian kæmpede bravt og rendte med den moralske sejr.

Jeg fik ikke taget så mange fotos i denne match, da jeg havde to børn at holde styr på. Men måske kan Brian uploade nogle flere? Eller sende nogle til mig, som jeg kan uploade.

KAMP 1

SEBASTIAN:
Iron Man 225
Captain America and Black Widow 130
Thor 120
Destiny 50
Phoenix Force 36 (Ranged Combat Expert på Thor, Mystics på Cap&Widow, TK på Iron Man)
= 561

BRIAN:
(Inhumans Theme Team)
Black Bolt 150 (main set)
Thane 115
Maximus 75
Karnak 75
Lockjaw 75
Crystal 75
Orange Lantern Power Battery 2 + Ring 6 + Nurse 10 + en eller to flere constructs
= 583 plus det løse
Sideline: 2x Alpha Primitive

Så blev ungerne puttet. Efter at have battlet med en del figurer på brættet, gik vi over det til mere komprimerede 300-pointspil med tre characters på hver side. Brian har vist en forkærlighed for Legion of Super Heroes, og jeg synes, Authority keyword'et fra Flash-sættet
virker spændende med mange muligheder.

Engineer er en metafigur, Jack Hawksmoor staffer dem, der bliver hængende i startfeltet, og har div. goodies rundt omkring på dial'en - Tk + reroll, gratis blocking terrain markers, en slags Oots-movement, m.m. - og Jenny Sparks er nok lidt en dyr satsning, men har den eftertragtede Pulse Wave. Jeg fik ikke fat i, hvad planen var med sammensætningen af LOSH-holdet, og Brian bevægede sig tøvende frem på map'et.

Så Engineer - der jo som en trait kan vælge en speed power, en attack power og en damage power hver runde - åbnede med et HSS-swing på Dawnstar. Resten fulgte med, og snart var alle seks kombatanter samlet inden for tæt radius.

Brians terninger makkede ikke ret, jeg havde 1-2 rerolls, og Engineer sidestep'ede + Poison'ede flere gange. Jenny blev såret, men har en lang dial, Engineer tog vist en enkelt Mystics-skade, men så gik det ned ad bakke for LOSH'erne.

KAMP 2:

BRIAN:
(Legion of Super Heroes theme team)
Lightning Lad 104
Timber Wolf 97
Dawnstar 81
3 x Legion Lost ATA á 4 (Mystics)
= 294

PER:
(Authority theme team)
Jenny Sparks 125
Engineer 90
Jack Hawksmoor 85
= 300

Sidst skulle Crime Syndicate pisse territorium af over for dominatrix Proxima og dens Cap-malede Sentinel (noget med en New Mutants-historie).

Langpisseriet foregik i Killer Croc's tunnel, hvor Ultraman først fik kortsluttet nogle af den store robots kredsløb. Men det blev åbenbart, hvor topdial forbryderne var: Ultraman bør frygtes både som melee og ranged attacker, altså, på hans første click, så krøller han hurtigt sammen. Det samme gjaldt Superwoman.

Sentinel blev dog ramt for 5 dmg (reduceret med 2) af Ultraman. Proxima's Psychic Blast sætter sig fast og borer sig længere og længere ind i kødet på målene = ekstra penetrating de efterfølgende runder. Og Sentinel'en har denne skønne SP, der gjorde, at Superwoman måtte finde sig i nogle slemme prygl:

ENERGY WHIP: When making a close combat attack, Sentinel may treat any opposing character within 4 squares and line of fire as if they were adjacent. When Sentinel hits with a close combat attack, before damage is dealt counter all powers that hit characters possess at the time they are hit until your next turn and give them an action token.

Sentinel blev tygget halvt igennem, dens terninger var gyldne, og dens vilde bystanders nåede aldrig at blive aktuelle (dens hænder og fødder bliver animerede, når den bliver KO'ed).

KAMP 3

BRIAN:
(Crime Syndicate theme team)
Ultraman 125
Superwoman 100
Power Ring 70
= 295

PER:
Sentinel (Captain America) 200
Proxima Midnight 100
= 300
Sideline: Right Hand, Left Hand, Right Foot, Left Foot

Kloen

Fedt med noget læsning, og stærkt gået af Seb'!

Hvad synes du om CSA, Brian - jeg synes de fungerer ret godt
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

plysforever

Quote from: Kloen on 01 April, 2015, 07:22:49

de fungere godt på top clix, men når de har fået lidt skade, bliver de hurtig ubrugelig, men bare rolig der er forstærkning på vej  :), jeg uploader nogle billeder senere.
Brian Andersen

Kloen

Quote from: plysforever on 01 April, 2015, 09:18:23

de fungere godt på top clix, men når de har fået lidt skade, bliver de hurtig ubrugelig, men bare rolig der er forstærkning på vej  :), jeg uploader nogle billeder senere.

Jeg kan sagtens følge dig. Faktisk synes jeg næsten uden undtagelse at Fast Forces udgaverne alle er bedre end deres grundsæt ditto
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

plysforever

Quote from: Kloen on 01 April, 2015, 17:51:12
Quote from: plysforever on 01 April, 2015, 09:18:23

Jeg kan sagtens følge dig. Faktisk synes jeg næsten uden undtagelse at Fast Forces udgaverne alle er bedre end deres grundsæt ditto

jeg er faktisk enig.
Brian Andersen