Hovedbrud i sidegaden

Started by Bartok, 31 March, 2015, 15:52:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bartok

- sidegaden, dvs. hjemme hos Kåre her i dag.

En kort rapport her op til påsken med fire kampe mellem Kåre og jeg, som krævede store taktiske hovedbrud - aldrig har jeg tænkt så længe over mit træk som i første battle.

Kåre havde buffet sin tentpole, HSS-bøllen Mon-El, max op med possession af Parallax, og mine figurer havde -2 på attack imod ham. Min Thane og Engineer havde begge mulighed for Pulse Wave og dermed blæse på alle modifiers, der var dårlige for mig.

Kåre forskansede sig bag printed blocking og med sin Wall construct, men Thane skød hul, Engineer TK'ede Murmur frem til Flurry+Blade med AV 13, slog en lækker 6'er på Blades og ramte også med nummer to slag, men Blade-rullet blev en 1'er. Mon-El var hele spillet igennem i defensiven, Thane pulse wave'ede ham for 4 dmg, to gange regeneratede Mon-El 3 click op.

Og tiden løb fra os i dette hyper-taktiske spil (eller: jeg skulle i hvert fald tænke mig utroligt godt om for at positionere mig godt), så efter 50 min. havde ingen af os scoret et eneste point. Uafgjort, men den moralske sejr føler jeg at have vundet efter et konstant pres, og især fordi Kåre spillede med både Entity og resource og jeg uden.

KAMP 1

KÅRE:
Mon-El 175
Parallax 25
Mano 65
Sinestro Corps Power Battery 2 + Ring 4 + Wall 10 + Nurse 10 + noget til 8p
= 299

PER:
Thane 115
Engineer 90
Murmur 65
Lockjaw 25
= 295

Kåre havde et næsten rent nærkampshold i næste slag med tre styks Phantom Girl, hvor jeg heldigvis ikke havde resources med, som hun kunne spolere.

Det blev også en meget taktisk affære, hvor jeg endte med sejren - for 3 x 3-point pogs! Min Superman blev såret, og to Phantom Girls ligeså.

Kåre demonstrerede stort overskud med at jonglere med sit power battery's mange muligheder, men hans figurer skulle tit slå 9 eller 10 for at ramme mine tropper. Alligevel et spændende spil.

KAMP 2

KÅRE
3x Phantom Girl á 72
Skadi's Warbot 30
3x Pog á 3
Green Lantern Power Battery 2 + Ring 8 + Axe 6 + Scissors 8 + Mallet 4 + Bulldozer 4 + husker ikke resten
= ?

PER:
(Justice League theme team)
Superman 131
Batman 85
Stargirl 75
3x Justice League ATA á 1
= 294

Så ville jeg genbruge et hold, jeg med succes spillede mod Søren. Det er meget risikabelt, da det vælter, hvis min næsten eneste attacker bliver ramt bare én gang. Til gengæld har det potentiale til at slå først med stor kraft.

Black Talon mind controller Shatterstar til at bruge X-Portal hen over map'et sammen med Tim Hunter, der har kopieret John Constantines powers (Perplex + 2x reroll), og så Flurry+Blade'r Shatterstar. Kåres Cat røg på den måde, men tilbage stod så en modbydeligt pumpet Mister Miracle (arghh, Entities...), der dealede 4 dmg til Shatterstar, og efter fem eller seks rerolls af Blades-rul landede terningen på en 6'er, der gjorde det af med Tim Hunter.

Mister Miracle er virkelig svær at få et slag ind på, da han både har Super Senses, Shape Change og kan undvige et attack ved at lægge en action token på sig - og så var der alt guffet fra Ophidian. Jeg kastede håndklædet.

KAMP 3

KÅRE:
Mister Miracle 127
Ophidian 25
Cat 81
Jinx 39
Orange Lantern Power Battery 2 + Ring 6 + Sniper Rifle 6 + Axe 6 + noget til 8p
= 300

PER:
John Constantine 90
Shatterstar 73
Black Talon 60
Tim Hunter 58
Blind Al 13
2x Tourist á 3
= 300

I sidste battle havde Kåre efter eget udsagn valgt et fjollehold. Mit var også hurtigt lavet. Jeg er jo ret pjattet med colossals, så Alpha Class Sentinel røg på bordet, og med Phoenix Force på havde den Mystics, Invulnerability, +2 speed.

Vi kom i clinch instantly, Kåre ramte først, men så var der dømt nedslagtning af hans melee-drenge - en eller to per runde. Sentinel'en fik derfor hurtigt +2 på alle stats, og splat splat splat. Den landede også flere gange på en SP, som gjorde, at dens modstandere tog yderligere dmg, når de ramte den - oveni Mystics dmg. Et hurtigt og ukompliceret spil.

KAMP 4

KÅRE:
Shang-Chi 90
Karnak 75
Maximus 75
Gates 60
Sideline: 2x Alpha Primitive
= 300

PER:
Alpha Class Sentinel (Attack Mode) 250
Phoenix Force 30
KGB Agent 15
= 295

Kloen

Godt at se.. jeg VIDSTE jo du også havde den Batman på vej, Per
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Bartok

Hvordan vidste du det? Jeg havde den også sidst vi to spillede

Kloen

Fordi den er sygt god - hvilket er grunden til den dukker op i rapporter all over the place, og fordi jeg kender dig og dine studievaner.  ;D
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"

Bartok

Kloen

Quote from: Bartok on 31 March, 2015, 17:40:53
Oh yeah x3
den forstod jeg godt. Batman TA, Supes TA og support..

Bartok

Den er sygt god: Oh yeah
Den dukker op i rapporter all over: Oh yeah
Du kender mig: Oh yeah

= Oh yeah x3

Kloen

Quote from: Bartok on 31 March, 2015, 21:44:36
Den er sygt god: Oh yeah
Den dukker op i rapporter all over: Oh yeah
Du kender mig: Oh yeah

= Oh yeah x3

;D