4 underholdende nederlag (eller.. well.. nogle af dem var)

Started by Kloen, 22 April, 2015, 16:09:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kloen

Det var ved at være længe siden jeg havde spillet, så jeg lavede en aftale med Per om at spille efter arbejde, vi aftalte "300SA anything goes/afslappet"

SPIL 1

Per stillede:
100 AAOU102 Captain America
75 AAOU105 Black Widow
75 AAOU106 Hawkeye
12 AVXR100 The Phoenix Force
3 AVXR100X Assigned Character
3 AVXR101 Fragment - Cyclops
3 AVXR102 Fragment - Namor
3 AVXR103 Fragment - Colossus
3 AVXR105 Fragment - Magik
3 AVXR104 Fragment - Emma Frost
3 ATA057 Avengers Response Unit
295 Avengers

Mod min OMA:
WOLR105 Power Battery (Sinestro Corps)
4 WOLR305 Sinestro Corps Ring
8 WOLR205.08 Scissors (Yellow)
6 WOLR205.06 Decoy (Yellow)
250 AAOU104 Hulk
30 WOL099 Despotellis
300

(Grønt batteri proxyer for det gule)

Som den gentleman han er valgte Per Pacific Ocean som map:

Jeg havde svært ved at se hvordan jeg skulle komme hen til Per uden at blive skudt i smadder undervejs, men jeg måtte bare satse på at Per ikke kunne ramme med de konstante -2 på Av, så jeg rykkede frem:

Per missede heldigvis sine angreb, og repositionerede sig lidt, og så så jeg mit snit til at lave spillets største bommert; ind i midten med Hulk og smaske Hawkeye godt ned af sin dial. Aflevere Despotellis i midten... for så at kome i tanke om at alle Pers figurer har poison. Farvel Despo' - we hardly knew ya  :'(

...Og så begyndte dansen ellers. Jeg landede på mit 13Av/6 DaV-click og kunne med alle Pers attackforsøg konstant buffe mine stats (Den Hulk er uhyrligt underholdende at spille):

Hen mod slutningen spillede Per max kaffebar og smuttede med de af sine figurer uden Mystics, for bare at skyde på mig mens jeg prøvede at breake away:

Men tilsidst gik Pers angreb igennem, og Hulk døde, 1-0 Per

SPIL 2

Per stillede:
150 DOFPG001R Alpha Class Sentinel (Attack Mode)
85 JLTW051R Batman
30 WOL099 Despotellis
20 FI301 Splitlip
5 SLOSHS101 Legion of Super Heroes Flight Ring
300

Mod mine
180 WOL107 Kyle Rayner (Green Lantern)
10 WOLR200.04 Wall (Green)
79 ASM017B Brother Voodoo
30 WOL099 Despotellis
299
Her allerede rykket ud:

Jeg sendte os til frihedsgudinden:

Her søgte jeg som set på mit holdbillede øjeblikkeligt op i faklen hvor Pers Sentinel ikke kunne få plads, mens Per forsøgte at samle Legion flight rings op (hvilket lykkedes for Despo som nu kunne dele ud af sit 20DV  >:(

Batman blev mind controllet op på afsatsen, hvor han skulle poison'es, mens Pers Sentinel gik i attack mode:

Batman tog lidt skade og blev mind control'et videre i programmet, mens Splitlip blev ofret i et forsøg på at forhindre Kyle i at skyde:

Batman, Voodoo og min Despo' døde, og Kyle beskyttede sig bedst muligt:

Før kampen endte ca. her:

Sentinel dræbte Kyle mens den var på sit sidste click  :'(

Sejr Per og 2-0

SPIL 3

Her skulle jeg have lidt af min egen medicin, så Per stillede:
250 AAOU104 Hulk
25 SLOSH039X Bizarro
3 FIB008 Photographer
2 WOLR105 Power Battery (Sinestro Corps)
4 WOLR305 Sinestro Corps Ring
4 WOLR205.11 Bulldozer (Yellow)
6 WOLR205.06 Decoy (Yellow)
5 ATA064 Secret Avengers
299 monster
(igen proxyer det grønne batteri)

Mod mine
12 AVXR100 The Phoenix Force
3 AVXR101 Fragment - Cyclops
3 AVXR103 Fragment - Colossus
3 AVXR105 Fragment - Magik
120 DP053B Whizzer
75 AAOU106 Hawkeye
30 WOL099 Despotellis
25 FFCW005R Mockingbird
277 Avengers (underbygget - så jeg sku' have haft Mockingbird med til 50 istedet for 25  :-[ )

Jeg vandt map og vi røg til Struckers fortress:

Her stod Per overfor samme udfordring som mig i spil 1, men Per spillede den taktisk og lod mig gå i offensiven:

Her havde Per bare glemt Whizzers dobbeltangreb kombineret med Phoenix Force, så da Whizzer HSS'ede ned og klarede sig gennem Bizarros Shape Change og Super Senses, dræbte ham, og derefter dræbte Photographer pog'en, var min Phoenix Force nu oppe hvor jeg fik +2 på alt, hvilket effektivt gjorde Pers gule batteri irrelevant, samt Despotellis klæbede sig til Hulk:

Men det skulle ikke stoppe Hulk, så han chargede ind og dræbte Hawkeye, mens Pers batteri kastede barriers:

Whizzer fulgte efter, og med mit høje antal af attacks var Hulk på et tidspunkt oppe at have 8(!) rage tokens:

Hulk landede ufatteligt nok konstant på sine invincible-click, så min Despo's penetrating poison ikke hjalp en skid, og med sit batteris perplex og alle sine rage tokens var det ikke svært for Hulk at ramme og dræbe Despo':

Mockingbird kæmpede bravt, og jeg tror endda min Whizzer slog crit hit 2 gange i træk, men det var op ad bakke mod den satans Hulk, og snart døde Mockingbird og kort derefter Whizzer:

Sejr Per til 3-0 i et underholdende spil

SPIL 4

Her havde jeg glædet mig, og jeg havde godt lugtet lunten da Per pludselig var blevet okay med entities:

Per stillede nemlig:
2 WOLR103 Power Battery (Orange Lantern Corps)
6 WOLR303 Orange Lantern Ring
64 WXM022 Korvus
175 SLOSH051 Takion
25 WOL063P Ophidian
10 WOLR203.09 Nurse (Orange)
10 WOLR203.07 Catapult (Orange)
3 FIB008 Photographer
3 FIB008 Photographer
298 cosmic
(her leger grønt orange)

Mod mine
2 WOLR100 Power Battery (Green Lantern Corps)
8 WOLR300 Green Lantern Ring
170 SLOSH047B Black Witch
60 FL064E The Question
25 WOL062P Ion
20 FI301 Splitlip
8 WOLR200.08 Scissors (Green)
6 WOLR200.12 Spotlight (Green)
299

Per vandt map og sendte os til det nye Avengers tower:

Black Witch hentede Nul og Angrirs hamre ind, og samlede selv Nuls op, mens Question fejlede Angrirs:

Pers Takion one-shot HSS-pulse wavede min Question så hurtigt jeg ikke engang fik billede af det, men her er Black Witch gået Madam Mim på Takions røv lige bagefter, og er så blevet based af Korvus:

Her holdt hun ikke længe..  :'(
Sejr Per og 4-0
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Bartok

Fede spil, som godt kunne være endt 2-2.

Despotellis er normalt über-sej, men lige netop overfor Poison, som jeg havde i litervis, er han svag. Til gengæld var Hulk væmmelig med Exploit Weakness (fra Scissors construct) på samtlige af sine clicks - alle mine figurer havde Invulnerability (fra Phoenix Force). Jeg skulle nok også have startet mere defensivt, lokke dig frem på banen med en enkelt figur og så holde Cap lidt i baggrunden til at TK'e sin ven hjem, mens Hawkeye Psychic Blast'ede løs. Men spændende spil til det sidste, hvor jeg havde lucky dice. Map'et hjalp også gevaldigt, da der er water terrain over det hele, og Hulk derfor ikke havde nogen objects og ikke kunne one-shot'e mine figurer.

I kamp 2 indser jeg nu, at min sentinel godt kunne have close combat attack'et dine figurer i tårnet, mens den stod på grounded terrain. Det giver også god mening, men logik og Heroclix hører ofte ikke sammen. Colossals har disse to abilities: Colossal Stamina og Great Size, og under sidstnævnte står der: When this character makes a close combat
attack, it may target characters on higher elevations.
Men det var godt valgt med det map, så sentinel'en ikke kunne flyve adjacent til Kyle & co. med sin lille hjælper, Despotellis, på slæb.
Det gik alligevel meget godt for dig at ramme sentinel'ens defense 20, han vaklede på sidste click, som til gengæld hedder AV 12, 5 dmg med Psychic Blast, og så landede asset dial'en ovenikøbet på Multiattack.
MULTIATTACK
Give this character a power action. It can be given any 2 actions as free actions. This ability can't be countered.
Med en anelse anderledes opstilling i tårnet havde du vundet, bare byttet om på Brother Voodoo og Kyle, så du kunne have afskærmet deroppe med Barrier.

Jeg var paf over, hvor hurtigt Whizzer & co. fik Hulk tvunget ned på det sidste og voldsomme RAGING OUT!-click i kamp 3. Og jeg havde heller ikke kalkuleret med, at din Phoenix Force røg på +2 på stats på ingen tid. Sjældent har det været så bittert at have en bystander med :-/
Mht. din Mockingbird, så var det da rimelig ærgerligt, at du ikke fik 50-point-versionen med, som med dens Exploit Weakness og højere attack måske kunne have gjort nytte.

Normalt er jeg ikke skadefro, men al gentlemanship er ophævet, når Sørens Black Witch kommer på bordet (blink, blink). Så i kamp 4 var det mig en stor fornøjelse at se, hvor godt HSS + Pulse Wave virker sammen med Takion. Black Witch kunne i øvrigt have placeret for 4 point relics mere på banen, fx en Sinestro, Indigo eller Blue Ring.

Kloen

Sandt med BWs ekstra object. Ofte har jeg også Scorpio Key, men her ville jeg bare fremad og igang :-)
Synes du ikke den Hulk er spot on og underholdende at spille? Despo' vil jeg stadig gerne have til at fungere. Whizzer er min nye BW.
Vi har en bromance som Henrik har med Batman
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"

Bartok

Du har mange bromances. The Question (convention) er blevet set en enkelt gang eller 34. Whizzer synes jeg ikke har været så "slemt" - endnu. Blandt mine bromances er Alpha Class Sentinel  - du kan ligeså godt memorize dens dial og evner 8)
Despo fungerer fint, tilfældigheder gjorde, at den ikke var så effektiv lige den dag: I spil 1 mødte den sin silver bullet, og i spil 3 mod Hulk havde han først Invincible og efterfølgende sørgede jeg for ikke at få to action tokens, kun en enkelt Poison fik han, inden han knipsede bacillen væk med AV 13 + Perplex + Rage tokens, så Despos DV 20 var piece of cake. Så smaskede Hulk et ultraheavy object i hovedet på Whizzer med AV 16 for 9 dmg - good times 8)

Kloen

Quote from: Bartok on 22 April, 2015, 21:31:22
Du har mange bromances. The Question (convention) er blevet set en enkelt gang eller 34.

Du er så bitter.

Bartok

Bartok

Idéen med Hulks Rage tokens fungerer overraskende godt. Man forstår det først, hvor meget det påvirker spillet, når man får ham i aktion. Efter at vi har prøvet ham af, tror jeg næppe, at jeg vil spille ham ret meget til 150 point, hvor han ikke kan få at få opsparing så meget Rage tokens. Og Sinestro Battery virker jo som skabt til ham, mere end med normale high-cost-figurer

ENORMOUS GREEN RAGE MONSTER: Hulk can use Battle Fury and Super Strength. When Hulk is the target of an attack, place a Rage token on this card. Give Hulk a free action, choose a combat value and remove any Rage tokens. Increase the chosen combat value by 1 for each token removed until your next turn. If the chosen combat value is damage, instead increase it by 1 for every 2 tokens removed.

RAGING OUT!: Hulk can use Impervious and Improved Movement: Ignores blocking terrain and destroys blocking terrain as the character moves through it. After rolling for Impervious, remove a Rage token for each click of damage that Hulk would take. If Hulk takes more damage than the number of Rage tokens on this card, he is KO'd. This power can't be countered or ignored.

I øvrigt ser jeg, at du glemte, at Hulk også har Battle Fury og dermed ignorerede Black Widows shape change. Det var måske et enkelt attack, du gik glip af.

Kloen

Quote from: Bartok on 23 April, 2015, 09:44:55
I øvrigt ser jeg, at du glemte, at Hulk også har Battle Fury og dermed ignorerede Black Widows shape change. Det var måske et enkelt attack, du gik glip af.

Skal vi ikke bare lade det ligge ved at jeg glemte meget den dag?  :-X