News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Spil/aktivitet i Svendborg/på Sydfyn?

Started by FatherNurgle, 23 April, 2015, 10:19:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FatherNurgle

Hej folkens.

Jeg har truffet en skelsættende beslutning og har, fra og med imorgen (24/4), rykket teltpælene op og flytter fra NørreBronx til Svendborg.

Foregår der noget i eller omkring Svendborg som ville kunne interessere en gammel sur støder som mig?
For 15-20 år siden var der Skjold, men deres hjemmeside lader meget tilbage at ønske, og det virker ikke som om den bliver opdateret.

Jeg er 35 år gammel, far til en dreng på lige knap 3 år.
Jeg interesserer mig primært for Blood Bowl, Rogue  Trader, Oldhammer (Warhammer Fantasy 3rd og 4th ed.), Necromunda, forskellige slags skirmish spil i det hele taget, brætspil og X-Wing.

Jeg forlader et stort netværk i København, og jeg drømmer om at finde noget tilsvarende på Sydfyn.
Jeg flytter mig gerne i nogen grad, og jeg inviterer også gerne på en kop kaffe eller en øl i mit nye domicil :)

Jeg håber på positive tilbagemeldinger.

Mvh

Daniel

Egrimm

Jeg ved fra bekendte at der skulle være et rimeligt aktivt rollespils og dukke miljø i Svendborg området, men de er meget lokale så kender ikke detaljerne da jeg bor i Odense. Kan prikke til dem og høre om jeg kan hive mere ud.

Sarke

Der er ikke rigtigt noget af de gamle GW spil i Odense, hvad jeg ved af. Men der er Game Night i Dragons Lair, hver mandag fra 17.30-22, hvor der bliver spillet både 40k, X-Wing og brætspil i massevis.
Fantasy er desværre heller ikke rigtigt noget der bliver spillet så meget, men det er nok muligt at finde en modstander hvis man lige kigger rundt.
40k Blog : http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=754.0

Look into my eyes try to see what I know
A twisted little journey through the path of psycho

Junker

Hej Daniel og andre  :)

Lige p.t er der ikke ét samlingspunkt for figurspillere i Svendborg, så vidt jeg er informeret.
Der er dog ret mange spillere i byen og opland så det skulle nok være muligt at finde nogen at lege med  :)

Jeg mødes med nogle stykker jævnligt og maler og spiller lidt i privat regi (mest Warmachine/horde, lidt dropzone commander m.m.)
og mit indtryk er at lignende smågrupper i privat regi er det der foregår mest af.
Flere af dem jeg mødes med spiller både 40K og WFB i anden sammenhæng

Jeg kører af og til lidt længere væk nordpå og spiller lidt med nogle andre og der spilles der både 40k og WFB og WM/H.

Skjold var engang en forening i Svendborg med egne lokaler og alle mulige lækre faciliteter, men øhh der var vist nogle der syntes det var sjovere at køre den i sænk end at køre den  :( der skal desværre kun en eller få idioter til at ødelægge det for alle andre  >:(

Anyways ... sig til hvis du vil mødes/spille/introduceres :-)

Junker

Zidane_blade

Efter sigende skulle skjold få lokaler igen, indenfor den nærmeste fremtid (bevilliget af kommunen), men har kun hørt det med et halvt øre, så ved ikke hvordan og hvorledes.
Der skulle vidst også være noget spil på tåsinge,  men det er stadig ny info for mig.
Ellers kan jeg kun genlyde junkers ord og sige der er mange figur spillere i svendborg, det er blot privat det meste af det.
For we are the sons of Grugni; alone we are rocks, united we stand with the strength of a mountain.
Man må aldrig sige: Nu skal jeg bare slå alt andet end 1'ere!

FatherNurgle

Okay, tak for info til jer allesammen.

@ Junker: Det kunne da sikkert være hyggeligt.

:)

Haplo

God post. Jeg er selv på udkig efter noget i Svendborg området, og vil også gerne være med til at bakke op om at få Skjold op at køre igen (Er startet på nyt arbejde på Langeland for ½ år siden). Selv er jeg bordrollespiller og brætspiller, og har gået med tanken om, at få lavet en lille con eller lignende på fyn. Kunne folk være interesseret i at samarbejde omkring et event henover en weekend eller noget i Svendborg regionen?

Sibast

Hej jeg vil bare sige, at dukkelegen lever i bedste velgående,  især 40k, vi er sku nok en 12- 13 spiller i en gruppe der spiller sammen og som regel er samlingspunktet hos mig ????...folk er mere end velkomne ! ????

Copernikus

Hej
Jeg bor på sydfyn og spiller Mage Knight 2,0 med nogle gode venner et par gange om året. Det har grebet lidt om sig og min Dark Crusader hær tælller over 300 figurer. Jeg kunne godt tænke mig at spille lidt oftere, eller andre spil også. Jeg har hørt meget godt om Wizkids boardgame MageKnight og har overvejet at købe det. Jeg er i det hele taget glad for brætspil, men mangler andre spilinteresserede i min omgangskreds på Fyn.. jeg er oprindeligt fra vestegnen. 45 år. arbejder som socialpædagog, men er læreruddannet og meget mere..
Jeg faldt over denne side, da jeg søgte efter foreningen Skjold i Svendborg.. og håber denne vej at komme i kontakt med andre som deler min interesse.

Hindsberg

FatherNurgle
Jeg har lavet samme gale beslutning som dig, og er netop også ankommet til Svendborg fra selvsamme Nørrebro. Jeg har ikke spillet det store bloodbowl i nogle år nu, men har hordet hold som en gal og trænger til at spille. Det er lang tid siden jeg har slået mig løs på fumbbl eller lign.
Hvis du finder bloodbowl spillere i svendborg til en lille mini league, så count me in. Ellers kan jeg også nemt overtales til øl og et enkelt spil.
Er med på det er et gammelt opslag, men måske er der liv derude.

-Hindsberg