Da Ghost Rider fik sine brændende MC-hjul på nakken

Started by Bartok, 23 April, 2015, 12:51:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bartok

Kåre havde været til fest dagen før, men kom alligevel forbi til et par battles søndag. I første spil havde han forberedt et Inhumans-hold anført af to styks Maximus, som han er blevet godt lun på. De kan jo spawne Alpha Primitives og kan melee-angribe fra op mod 9 felter, og med 2x Telekinesis, 2x Outwit, 3x Perplex og 1x PC og så Lockjaw som supertaxi er Inhumans faktisk ret fleksible og leveringsdygtige i surprises.

Inhumans Theme team:
2x Maximus á 75
Lockjaw 75
Alpha Primitive 30
Sideline: 2x Alpha Primitive á 30
Indigo Corps Battery 2 + Ring 4 + Boxing Glove 8 + Nurse 10 + Decoy 6 + Bulldozer 4 + for 10 point mere
= 299

Selvom jeg havde forsvoret aldrig at anskaffe mig entity-figur, havde jeg gjort et kup og lige modtaget min første entity, Ophidian, der passer sammen med Orange Lantern Battery. Og med et pit crew bestående af Harley Quinn, Atomica og Despotellis satsede jeg alt på min hovedfigur: Ghost Rider. Via mit Orange Battery havde jeg potentielt mulighed for at stoppe forskellige af Kåres powers og abilities, hvis en af mine figurer havde samme evne, som jeg ville blokere. Da min Ghost Rider havde 19 eller 20 i defense, ville jeg mægtig gerne nægte Kåre hans 3x Perplex, så hans Alpha Primitives ville have meget svært ved at skade Ghost Rider.

Ghost Rider 145
Ophidian 25
Harley Quinn 50
Despotellis 30
Atomica 25
Tourist
Orange Batt 2 + Ring 6 + Nurse 10 + Bulldozer 4
= 300

Jeg analyserede map'et og havde placeret ultraheavy objects strategiske steder ved trapper, da Alpha Primitives koster under 100 point og dermed ikke kan bære disse objects. Så mine slyngler kørte kværnen op på taget i "sikkerhed".

Ja, jeg havde så ikke lige overvejet, at Kåre bare kunne TK'e en af sine bøller op på taget, og Lockjaw slæbte resten af slænget med til PC osv. Her kommer de myldrende, og Harley Quinn røg sig en tur og dermed mistede jeg muligheden for at blokere Kåres vigtige Perplex.

Ghost Rider og følge blev hurtigt jaget bytte, men bed fra sig med poison damage og brændende motorcykeldæk. Sidestep fra Ophidian var ganske nyttigt, så Ghostie kunne hit-and-run via sin Move and Attack ability som transporter-figur. Men så røg min Despotellis, dernæst Atomica, og jeg fik nakket tre Alpha Primitives.

Vores batteries havde kørt på fuld damp hele tiden, så pludselig var først jeg på click 19 og lidt efter også Kåre på samme click, som giver hver figur +1 på stats per assigned construct. Maximusserne blev lige pludselig forvandlet til hårdtslående galninge (+2 på alt), og Ghostie kæmpede hårdt, men var outactioned og måtte sande nederlaget. Godt taktisk spil fra Kåre hele vejen!

Kåre havde kun lavet ét hold, så han lånte et af mine mange bagefter. Vi slog terninger om, hvilke hold vi skulle spille. Mit Spectre-hold var et forsøg på at udnytte dens trait, der giver alle friendly inden for 4 felter Blade/Claws/Fangs og får 1 unavoidable ved et rul på 5 eller 6. Så Jeg havde tre styks bystanders á 8 point med AV 10 plus pitcrew.

Spectre (Red Lantern) 200
Atomica 25
Bizarro 25
Lockjaw 25
3x Army Private á 8
= 299

(Bystanderne på fotoet er proxyer for Army Privates)

Kåre havde muligheden for at mindcontrolle egne figurer. Jeg har før MC'et Shatterstar til at bruge sin one-time-use X-Portal til at teleportere et givent sted hen og så Flurry+Blades med det samme. Kåre startede med at se tingene lidt an.

Emerald Empress 115
Shatterstar 73
Black Talon 60
Harley Quinn 50
= 298

Spectre & undersåtter rykker i dækning, så mine hovedfigurer er omgivet af bystanders eller terræn. Så Shatterstar kunne faktisk ikke nå Spectre med sit lynangreb. Jeg tog også det stille og roligt, fjernede tokens, gav mig tid til at positionere mig.

Og så går det løs. Først åbner Emerald Empress ild, misser i første omgang, men får så bugt med min Bizarro. Shatterstar og Black Talon teleporterer hen til festen, og så bliver det min tur. Spectre har en speciel poison, der er penetrating og får større "range" for hver figur, han KO'er.

Der bliver slagtet på begge sider. Mine bystanders får egentlig ikke brugt B/C/F, som de var taget med for, men de får blokeret nogle slag for Spectre, som til sidst står alene tilbage mod Harley Quinn og Black Talon, der bliver flået levende. Sejr til mig og 1-1 den søndag.

Kloen

Fedt at se! Oh nu savner jeg helt at spille på Small Town map'et.  :)

Du har brug for røvfuld ind imellem, Per - men du havde da fået styr på brugen af Ophi til spillene mod mig - og jeg mistænker timingen af denne rapports udgivelse for at hænge sammen med overraskelsesmomentet ved at trække Ophi mod mig  ;D
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Bartok

timingen, oh, really? 8)

Ophidian kunne jeg ikke bruge ligeså meget imod dit Black Witch-hold pga dit Green Battery. Men det ændrede ikke så meget, at jeg ikke kunne lave Sidestep.