News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Arbejdsweekend

Started by PeterK, 04 May, 2015, 10:18:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PeterK

Jeg er så heldig at nogle friske gutter fra Aarhus kommer og hjælper med at bygge terræn næste weekend 9-10. maj. Vi starter lørdag formiddag og arbejder så meget vi gider indtil søndag engang.

Tror det bliver rigtig godt og giver en god mulighed for at få en del fra hånden. For at få det meste ud af weekenden har jeg dog en del der skal gøres klar inden. Vil gerne have følgende ting parat til weekenden:

- Alle plader og bakker savet
- Minimum et sæt klar til at blive malet
- Opstart på huse/tårne

Har været igang det meste af weekenden og har derfor gennemført save processen. Rart at kunne pakke stivsaven væk. Betyder at jeg i weekenden kan sætte folk i gang med en produktionslinje hvor der limes sand på omkring 185 bakker, skove og søer  :P

Er også kommet i gang med det næste sæt - smider et par billeder op senere. Håber at kunne gøre det færdigt de næste par aftener.

Vil gerne nå det sidste også. Til husene laver jeg formen i med pap som derefter spartles. Efter dette skal der detaljer på. Der er lidt teknik involveret, men til gengæld meget tørretid i de 2 første trin, så vil gerne have dem overstået, så nogle kan gå i gang med detaljer på huse. Er også en mulighed for gutterne at lære teknikken, som egentlig er ret enkel nå man lige har set hvordan.

PeterK

Et helt sæt sat til tørre

PeterK

Så fik vi holdt en dag dedikeret til terræn. Og der blev nået en masse takket være en stærk indsats fra holdet!

Dagen stod først på en masse limen sand på bakker, skove mv. Herefter så stuen således ud:

Var en lille krise da de par kilo sand jeg havde viste sig ikke at være nok. Hentede dog fluks noget mere så arbejdet kunne forsætte. I mellemtiden blev der arbejdet på husene.

Til min store glæde lykkedes det også få lavet resterende ruiner, hegn og impassable terrain stykker.

Sidst på dagen blev der også tid til at Mads og Thomas kunne male det undercoatede sæt terræn

Kudos til Thomas for fedt arbejde på de her impassable stykker lavet af en pyntestatue der geentlig ikke pyntede længere :

Der var også tid til lidt spisning midt i arbejdet:

Alt i alt er næsten alt terræn bygget nu og har fået limet sand på. Eneste der mangler er huse der skal bygges færdige. Derudover var det en hyggelig dag, så stor tak til Rasmus, Morten, Thomas og Mads.

Stefan

En lille  tåre triller.
Glæde i kroppen.
Kaae og crew superliga.

Haiko taknemmelighed.
Herning snart venter.
På alle måder glæde.

????

PeterK

Ja jeg er også meget glad for det store fremskridt selvom jeg ikke kan udtrykke det på haiko digt  ;D

Waywatcher

Tak for sidst Peter, det var en fornøjelse at være en del af samlebåndet. Det hele forløb super effektivt og jeg glæder mig til at spille på bordene til warmup :D
Rasmus Jensen