News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Egrimms blandede malerier

Started by Egrimm, 07 May, 2015, 19:50:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Egrimm

Jeg kom frem til at jeg maler så meget forskelligt der ikke passer ind i mine blogs under diverse spilsystemer, så derfor laver jeg denne tråd til disse ting. Der vil i første omgang nok mest være Infinity og terræn, men jeg overvejer i det hele taget om jeg langsomt skal udfase mine individuelle maleblogs, for jeg kan ikke fokusere på et spil ad gangen - ikke engang en enhed til et enkelt spil ad gangen :-[

Mine andre, ældre malebogs
Warhammer Fantasy
Warhammer 40.000
Warmachine / Hordes

Mine Malifaux dukker kan ses spredt i vis dine malede dukker tråden, men de vil nok også blive postet her fremover for at der potentielt kan tales mere om dem end hvad der er passende for en fælles tråd.

Egrimm

Dragon's Lair er begyndt at føre Infinity figur spillet, og siden der har været en del fortalere for det på PowerFist ville jeg se figurerne an. Et par dage efter blev det annonceret at de holder en intro-dag til spillet i morgen mandag, så der var en naturlig deadline for at få begynder boksen færdig.

Jeg valgte Aleph faktionen da jeg alle dage har været fascineret af rogue AIer, fra Wintermute i William Gibsons banebrydende Neuromancer roman-serie der mere eller mindre skabte cyber-punk genren til The Puppetmaster i Masamune Shirows Ghost in the Shell, der er en af mine yndlings anime/manga franchises.

Jeg var dog ikke helt lun på det officielle Aleph farveskema, jeg synes den hvide var knækket for meget imod gul og det røde var heller ikke helt den vision jeg havde. Ren hvid, grå nuancer og elektrisk blå med en snert af tyrkis/grøn var mere min vision, så sådan blev de malet.

Til at starte med var jeg lidt underwhelmed af figurerne, så fantastiske i detaljegrad og kvalitet som folk sagde virkede de ikke til at være, men jo mere jeg malede på dem jo mere fandt jeg og jo gladere blev jeg for dem. Det er lidt det samme som jeg oplevede med Malifaux, og nu jeg har brugt tid på dem vil jeg sige at ja, de er ret lækre (og her tænker jeg ikke på de detaljerede sculpts af kvinderne).
Jeg har undladt benskinnerne på robotternes ankler i første omgang, kan være jeg sætter dem på senere, men det virkede lettest at få dem poseret og malet uden i første omgang, og de sider endnu mere atletiske ud på den måde, så jeg overvejer kraftigt at lade dem forblive sådan.

Da jeg havde en stram deadline arbejdede jeg ret koncentreret med at få dem færdige, men jeg er udmærket tilfreds med kvaliteten. Jeg kunne have brugt lidt mere tid på edge highlights, men på andre område som knapper fik jeg stadig rykket mine evner til at male detaljer, så det er ikke ren speed painting (ud fra min standard, for andre er det selvfølgelig noget andet).
Jeg er glad ved skemaet og det er absolut et jeg vil beholde hvis jeg maler flere Aleph figurer.

Egrimm

Et samlede billede af mit Malifaux: Ten Thunders – Rail crew. som de står i min skirmish spil glas montre.

Samlet er kvaliteten ikke perfekt, men jeg synes at jeg har ramt en god samlet helhed. Jeg kan ret godt lide crewets stil, hele udslidt arbejder på prærien blandet med steam punk æstetikken er fed og selv mit middelmådige malearbejde og nogle figurer der kunne være modelleret en smule bedre (man kan godt mærke det er et af Wyrds første plastik sæt) ødelægger ikke appellen.

Egrimm

En af Infinity figurerne der gjorde at jeg valgte Aleph som min (første) faktion var faktisk den lille spotbot, der ligner en kanin. Jeg ved det ikke er en betydningsfuld rolle eller noget, men den er så simpel og sød at jeg ikke kunne stå for den.

Den er ekstremt simpel så ikke megen maleteknik i den, men jeg har holdt den rene hvide baggrund med blå-grønne skygger for at få den til at se elektronisk ud. De blev måske lidt tungere omkring sprækken på maven end jeg havde håbet, men inden jeg malede den op med en kraftigere wash var det svært at se med den rene hvide krop. Nu er den defineret noget mere, men det er ret svært at holde en hvid krop med farvede skygger og undgå at de hvide tager for meget tone andre steder, så den måde er det her farveskema en god øvelse for mig.
Basen er guld-sand og blå-klare krystaller ligesom de andre Aleph, og jeg er godt tilfreds med den måde jeg har fået lagt dem omkring robotten på så det ligner den hopper op og kigger, hvilket passer godt til en spotbot.

Egrimm

Da jeg så dette terræn med plexi med billeder på kunne jeg ikke stå for det, da det virkelig fanger stemningen fra en storby fremtid a la Blade Runner og dermed passer perfekt til Infinity (som terrænet også er planlagt til) men også kan bruges til andet som 40k.
Der er en stor holo reklame mere i pakken som jeg samler og maler senere.

Jeg har med vilje malet dem rimeligt hurtigt for at de ikke tager fokus fra figurerne men stadig giver en god stemningsfølelse. Det irriterer mig dog lidt at jeg ikke kan få plexien til at sidde helt tæt til rammen i midten, cut-out er 1mm fra at være alignet, men man tænker heldigvis ikke over det på afstand. Folien på plexien drillede også lidt, den klistrede markant mere end den burde.

Spotbotten har sneget sig ind bagved, den manglede alligevel lidt så den fik malet krystallerne på maven op (dumt jeg overså dem i første omgang) og både dem og øjnene fik highlights for at give lidt mere liv.

Grobut

De er rockerfede!

Imo gør det ikke noget at tærrenet konkurrerer med figurerne om opmærksomheden. Det giver bare en endnu federe stemning ved bordet :)
Se mine mini's på: christianbech.dk

Quote from: Daniel aka FatherNurgle d. 28 august 2007
Jeg er simpelhen for ordinær

Egrimm

Tilbage i december sidste år fik jeg som adventsgave af min kone nogle sæt terræn primært tiltænkt Malifaux, og medens skalaen nok er lidt stor i forhold til WarmaHordes og Warhammer spillene så vil de stadig kunne bruges.

Grunden til at jeg malede dem nu var der er i en tråd her hvor vi talte om kvaliteten af PlastCrafts nyere bygninger, så først tog jeg nogle billeder af de rå bygninger i sættet og derefter kommer de malede gravsten så.

Jeg er godt tilfreds med gravstenen, de er malet i flere toner grå med revner og kanter fremhævet i henholdsvis mørk og lys grå. Derefter fik de først en gang sort vask/blæk og derefter en grøn-brun vask/blæk for at få dem til at se vejrbidte jeg. Jeg vil sige det er lykkedes udmærket, hvad mener I?

rubber

Jeg synes at de ser rigtigt flotte ud. Om de skal se mere smadrede ud er vel en smagssag, men så kan man jo give dem lidt Wash... Men det synes jeg egentlig ikke de behøver.

Og fedt at du er blevet inspireret af min blog og mine papbygninger.

Mvh. Tim

Egrimm

Jeg havde lyst til at male en simpel figur oven på min kamp mod cetratierne (3 ud af 6 klar nu), og var godt stemt overfor kirkegårdene efter gravstenene, så da jeg så Grave Spirit figuren, der nærmest er indbegrebet af Malifaux stemning i mine øjne, skulle den selvfølgelig males.

Jeg begyndte med en lys ben (Screaming Skull), highlightede med meget lys hudfarve (Pallid Wych Flesh) og til sidst endnu et highlight med ren hvid (White Scar/Skull White). Øjne blev malet neon grønne (Moot Green), tungen fik to toner rød (Khorne Red og Mephiston Red) og så en grøn glaze (Waywatcher Green) brugt som wash for at give det lysende grønne skær.
Stenen blev grundmalet en mørk grå Eshin Grey og så highlighted med først Dawnstone og derefter Administratum Grey. Det brune er Mournfang Brown med Aggrax Earthshade.
Basen blev sluttet af med mørkebrunt deko-sand fra IKEA med lidt græs til at få det til at ligne den er på en "levende", aktiv kirkegård.

Jeg er godt tilfreds med figuren, den er simpel men det virker og de vil være praktisk til rollespil fremover.

Egrimm

Jeg er ikke tilfreds med denne Dawn Serpent fra Ten Thunders faktionen i Malifaux, men samtidig følte jeg at jeg ikke kunne overskue at bruge mere tid på den. Selvom det var en dukke jeg havde glæder mig rigtig meget til at male blev den ikke helt som jeg havde håbet – men måske jeg havde sat mit mål for højt.
Jeg brugte den til en måde at få øvet mig i brugen af airbrush på, og selvom det svært kan ses nu er der en bund af metallic rød, så mørk rød, klar rød og highlights i orange. Visse steder er der også gule fremhævninger, som f.eks. skægget, og kløerne er også malet op. Det gik fint, og visse steder kan man stadig se dette, men da jeg så ville lime den på basen skabte dampene fra superlimen en hvid "tåge" / film på både områder af figuren og base materialet. Det er første gang jeg har oplevet det med lim, har kun været ude for det med lak før, så jeg måtte klatmale for at redde det mest muligt og putte ekstra materiale på basen, hvilket ødelagde den graduering jeg havde lavet fra grå->gul->orange->metallic rød jo tættere man kom på midten, hvor dragen hvilede som om dens aura skinnede på jorden.

Kameraet har heller ikke været villigt, der er lidt mere graduering i det røde og highlights når man står med figuren i hænderne, men de er så fine at kameraet ikke ville fange den.

Jeg kan dog helt klart se potentialet i de fine lag man kan lave med airbrush og glæder mig virkelig til at få mine teknikker bedre. Bøvlet med denne figur gjorde bare at jeg har været i en død periode med at male, men jeg vil se om jeg ikke kan komme over det og komme videre.

Egrimm

Jeg købte Essence of Power figuren til Arcanist faktionen i Malifaux udelukkende som en maleøvelse, da jeg ikke har andet til den faktion (endnu).

Da jeg så illustrationerne af Essence of Power var det tydeligt for mig at den ret let kunne komme til at se udmærket ud med washes på en hvid base, så jeg købte den som en øvelse til netop dette. Al energien er ren hvid, men kroppen har fået en meget svagt lyserød farve da det trods alt er et menneske omend udpint, og den er så shadet med en blå-tyrkis ink og har til sidst fået en blå glaze for at øge det blå skær i kanterne.
Det irriterer mig lidt at figuren er blevet lidt ujævn, men af en eller anden grund sprøjtede/klattede den hvide maling i min airbrush enormt meget mere end de andre malinger og skabte derfor et mere ujævnt grundlag.

Egrimm

Så kom jeg endeligt videre med Dead Justice crewet, der har siddet tre fjerdedele færdigt på mit malebord i snart et år. Den første jeg fik klar var dette sæts udgave af The Judge, Lady Justices trofaste højre hånd.

Jeg er udmærket tilfreds med ham med de simple men kraftige highlights på både tøj og hår, med så små figurer må man godt være lidt mere urealistisk og gøre den kraftigere og større end selve kanten har jeg nu lært.

Hans base er lavet så den passer med Dead Justices grå sten (dekosand), klart grønne græs og en enkelt krystal for at vise det fantastiske i Malifaux (soul stones).

Egrimm

Så fik jeg malet de tre Steam Arachnids (Malifaux, Arcanists) jeg købte som en hurtig adspredelse og fordi de vil passe godt ind i rollespil og lignende som tiny constructs.

I forhold til hvor hurtigt de er malet er jeg fint tilfreds, de er blot en gang gunmetal fra airbrush, sølv i en vinkel forfra med airbrush, blå glaze for et elektrisk skær og en afsluttende sort ink for at fremhæve kanter og det metalliske.

rubber

Det ser godt ud, Egrimm. Godt at du får noget fra hånden.

Har du overvejet at give dine figurer et mildt drybrush med hvid eller bleached bone når de er helt færdige? Altså meget, meget lidt, bare lige til at samle figurens maling.

Mvh. Tim

Egrimm

Har overvejet ja, fået det til at lykkes endnu: nej  ;) Er på listen over ting jeg skal "greje" (ligesom ordentlig brug af airbrush osv.)

Har dog fået malet noget "rigtig" hvid, regner med at have en mindre gruppe Warmachine Menoth 'jacks færdige inden ugens udgang. Her er den første.

rubber

Det er bare at kaste sig ud i det. Jeg var også lidt tilbageholdende med det til jeg prøvede det og nu kunne jeg ikke drømme om at lade være. Det er bare lige prikken over i'et, og så er det så let.

Mvh. Tim

Egrimm

Jeg må indrømme at der er noget over Teddy figurerne til Malifaux, de er dejligt makabert dystre og fanger stemningen i verdenen på bedste måde men de er også lidt søde som Teddy bjørne nu engang er.

Jeg malede for nogen tid siden den bonus Teddy jeg fik med min Gencon ordre sidste år (Miss Ery), men tidligere på ugen kunne jeg ikke lade være med at købe den normale også – selvom den ikke er helt så sød som den anden efter min mening.

Ligesom den første malede figuren nærmest sig selv, og medens jeg godt nok har malet den i det foreslåede farveskema har jeg til gengæld brugt energi på at få lavet bedre highlights osv. – man kan tydeligt se at min maling er en fremadskridende process hvor jeg bliver bedre og bedre efterhånden hvis jeg selv skal sige det.

Basen er et forsøg på at fange essensen af Malifaux verdenen: brosten, så noget bar jord og så et helt fremmedartet underlag og så lidt græs og en krystal (soulstone måske) til pynt.

Jeg har ikke glemt tippet med meget fint hvid eller ben drybrush, jeg skal bare finde ud af hvordan jeg laver "meget, meget lidt" for selv med min drybrush pensel virker det lidt som enten/eller med maling.

rosenaa

Har du prøvet at gå på tværs af fordybningerne med en stiv nylon pensel nr. 2, som er klippet halvt ned ?
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Egrimm

Quote from: rosenaa on 12 October, 2015, 20:24:44
Har du prøvet at gå på tværs af fordybningerne med en stiv nylon pensel nr. 2, som er klippet halvt ned ?
Nej, prøver det, tak!

Egrimm

Jeg har leget lidt med highlights som foreslået på min Bloodthirster, og jeg er glad for at jeg ikke har fået malet teddyen endnu for jeg vil helt klart give den et skud mere også nu jeg har fået lidt mere styr på den teknik. Endnu en gang tak for at nævne et område jeg kunne fokusere på at komme videre med.

rubber

Det var så lidt. Jeg gælder mig til at se resultatet.

Mvh. Tim

Egrimm

Jeg har besluttet mig for at arbejde med det meget svage highlight i hvid eller bleached bone som en endelig afslutning, som den sidste prik over i'et i forhold til lys som I foreslog, og medens jeg forsøgte det en smule på Bloodthirsteren (se link tidligere) druknede det lidt i generelle highlights. Jeg havde dog ikke fået lakeret min seneste Teddy endnu så gav også den en omgang.
Det gav lidt, omend jeg ikke er tilfreds, men det er første skridt med at bruge endnu en "teknik" i mit figurmaleri.

Egrimm

Er jeg den eneste der virkede hadede at samle Som'er Teeth Jones skeeters? (Malifaux) Alle de små insekt-ben i ekstremt tynd plastik, men typisk moderne Wyrd design.

Egrimm

Jeg har fået købt et Citadel Realm of Battle Gameboard brugt, og det var rimeligt malet fra starten men jeg skal have malet skelet-dele op i ben-farve og føjet nogle skygger til bakkerne. Jeg skal også gøre op med mig selv hvad jeg vil gøre med sprækkerne i jorden, der er fyldt med skelethoveder, hvilket passer fint til 'hammer æstetikken men ikke så meget andre spil som jo i dag er hvad jeg mest gør i. Jeg overvejer at fylde dem over med græs af forskellig højde, men vi får se. Det er også lidt et "tage sig sammen" projekt, men rart endeligt at have nok plader at spille på – så kan jeg gøre de to 100% min kone og jeg har bygget på i flere år færdige uden stress.

Egrimm

Så er jeg endelig blevet færdig med to af de tre Death Marshals i Dead Justice Nightmare Edition crewet til Malifaux. Det var reelt disse to figurer der fik mig til at købe sættet i sin tid, men det var nok også dette der fik mig til at holde igen med at få dem færdige.