News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Hvordan jeg laver: Træer

Started by PeterK, 19 June, 2015, 20:51:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PeterK

Mangler stadig nogle beskrivelser af hvordan jeg laver træer så dne tænkte jeg at få vist.

De fleste træer jeg har brugt er købt på Ebay fra det fjerne Østen. Mange sælgere tilbød gratis fragt så omkostningerne endte med at være vældig lave (til trods for de nok er lavet af veluddannede og højlønnede medarbejdere i flotte arbejdsomgivelser samt formentlig en super kantine...).

Her er et eksempel på hvordan de ser ud:

Egentlig er det jo lidt snyd, men tid er jo også en faktor. Jeg arbejde en del med at lave træer sidste år og har også lavet nogle i år efter den metode som jeg kom frem til jeg bedst kunne lide, og som jeg vil prøve at vise her.

Der skal bruges installationskabel (dejlig tyk cobber wire indeni), spatelmasse, styropop kugler, ståluld, flock samt naturligvis hobbylim.

starter med at klippe nogle stykker af kablet og vikle dem sammen til et træ der limes på basen. Smider også en klat lim på selve træet så det sidder godt sammen.

Efter at limen er tørret godt igennem dækker jeg træet i spatelmasse.

Herefter prikker jeg hul i styropop/flamingo kuglerne og limer dem på træet.

Ovenpå kuglerne limes stålulden

Herefter spraymaler jeg træet, det gør også at stålulden bliver mere stiv.

Og så skal den bare males og limes flock på toppen og voila.

Gnyf

Det er fandme fedt lavet :) tak for gennemgangen!

PeterK

Tak. Kan også godt lide metoden selv. Er også en teknik man kan gøre mange ting med. Kunne sagtens forestille mig at lave større træer med flere grene fx. Lavede også nogen sidste år uden trækronerne der også blev helt ok som nøgne træer.

Mange af materialerne kan nok skiftes alt efter hvad man selv foretrækker/ lige har ved hånden.

Taoregorn

Fin træer!

Ruster ståluld ikke af h til?

Jeg har set flere bruge pejse/ovn filter i stedet.

PeterK

Jo hvis det rør vand vælter det af. Spraymalingen "forsejlede" det dog fint. Men vil da tjekke det andet ud.