Man skal ikke undervise Henrik i nye resources...

Started by Kloen, 01 July, 2015, 11:52:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kloen

..Det har jeg desværre gjort, og uvidende om konsekvenserne deraf havde jeg aftalt 3 spil med Henrik igår; 1x600 casual, 1x300 casual og 1x300 hård.

Vi startede med 600, hvor jeg stillede et både keyword- og tegneserietematisk hold med en yderst balanceret resource:

SPIL 1

150 FFJLTW001E Ultraman
100 FFJLTW003R Superwoman
25 FFJLTW007 Atomica
116 JLTW026 Owlman
82 JLTW043 Johnny Quick
70 JLTW044 Power Ring
12 JLTWR101 Pandora's Box
4 JLTWR101A Envy
4 JLTWR101B Sloth
4 JLTWR101C Pride
4 JLTWR101D Greed
4 JLTWR101E Lust
4 JLTWR101F Wrath
4 JLTWR101G Gluttony
583 Crime Syndicate

Mod Henriks overraskende (no offense, Henny) velbyggede trofaste Asgardians:
2 WOLR100 Power Battery (Green Lantern Corps)
8 WOLR300 Green Lantern Ring
103 HA059 Volstagg
200 TDW006 Tyr
80 AVM029 Loki
96 HA034 Hogun
75 TDW011 Fandral
10 WOLR200.07 Catapult (Green)
8 WOLR200.08 Scissors (Green)
6 WOLR200.02 Axe (Green)
6 WOLR200.14 Sniper Rifle (Green)
594 Asgardian

Henrik sendte os til Smallville:

Her tænkte jeg først at det jo ville blive et skydetelt hvor mine ranged og flyvende tropper løb på det elevated langs siderne og plaffede på Henriks meget groundede og nærkampselskende Asgardians. Men jeg blev klogere:

Mens Henrik rykkede stille og roligt frem:

Gjorde jeg det samme:

Men så, uden jeg rigtigt nåede at fatte hvad der skete, eksploderede Henrik i resource-vanvid, Loki begyndte at Telekinese folk op til mig, Tyr fik en sniper rifle og kunne tage frie skud på tværs af map'et - alt imens INGEN fik pushing skade:

Jeg var meget langsom i optrækket, og Pandora's Box resourcen sammen med al min CSA TA gjorde at jeg dumt nok havde tokens på ALLE hele tiden

Da jeg endelig begyndte at gøre parat til at gå amok, stod jeg bare stille:

Og snart havde jeg kun Power Ring og Johnny Quick tilbage:

Velfortjent sejr til Henrik med et gennemtænkt hold som gjorde det til 0-1 for mig

SPIL 2
Her skiftede vi til det hårde 300

Jeg skruede bissen på:
115 SLOSH040R Emerald Empress
25 WOL062P Ion
67 JLTW065 Greed
3 FIR201 Skadi's Hammer
60 WXM023B Cerise
4 WOLR200.11 Bulldozer (Green)
4 WOLR200.03 Mallet (Green)
294

Henrik havde ikke rigtigt fået lavet et ondt hold, så han stillede bare:
FL052 Captain Thunder
33 FL007 S.T.A.R. Labs Technician
33 FL007 S.T.A.R. Labs Technician
291

Den omvendte object er pog-tigeren Tawny

Jeg vandt map roll og sendte os til mit trofaste Gotham Power Plant:

Henrik havde stillet forkert op, så brugte sin første tur på at repositionere sig så han kunne fyre en dobbelt-TK bombe afsted i tur 2. Desværre for Henrik fløj min entity-empowered vanvittige Emerald Empress op og dræbte den de ene technician:

Som forventet angreb Captain Thunder, men Emerald Empress overlevede, og  min Empress kunne mind controlle ham til at dræbe den anden technician, og kort efter kom Greed charging og mind controlling med sit 13 Av ramte han uden besvær så han dræbte sin tiger og endte ved siden af Greed hvilket gav ham 2 tokens og skydetelt for min Cerise:

Henrik havde svært ved at komme væk fra min dødelige trekant, som langsomt men sikkert mørnede Captain Thunder og placerede tokens på ham:

...Og sådan sluttede det i et spil hvor holdene var så umatchede:

Sejr mig og udligning til 1-1

SPIL 3

Her gik vi til en mere rolig 300:
Henrik stillede:
175 TDW010 Heimdall
38 HA012 Valkyrie
50 FFHA004 Asgardian Brawler
10 WOLR200.07 Catapult (Green)
8 WOLR200.08 Scissors (Green)
297 Asgardian

Mod mine:
115GOTG060 Thane
150 FFGOTG001 Black Bolt
25 FFGOTG006R Lockjaw
290 Inhumans:

Jeg vandt map og valgte endnu et trofast map:

Henrik delte constructs ud mens jeg rykkede frem:

Black Bolt RS'ede frem og blev dækket ind af sin hund med det samme:

Det overlevede Hunden ikke:

Thane nåede vist lige op at blomstre et kort splitsekund inden Lockjaw dækkede Black Bolt, men gjorde ellers ikke meget nytte:

Igen spillede Henrik batteriet helt perfekt og sikrede sig den endelige sejr til slutresultatet 2-1
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Bartok

Nice going i spil 1, Henrik. Der var ellers et ordentligt læs reroll, du kunne have fået i hovedet fra CSA.

Spil 3 fortæller rapporten ikke så meget om. Hvordan lykkedes det aserne at vinde? Thane er rimelig ond, og med Black Bolt oveni havde Søren to hårde attackers.

Kloen

som sædvanligt blev jeg forhippet på at få en gimmick til at virke, og med Henriks grønne batteri kunne jeg ikke running shot'e frem og bagefter lave free action pulse wave, så jeg positionerede mig bedst muligt til at kunne lave det 3 range pulse wave - men var så tæt nok på Henrik som lige havde perplex fra Heimdall og outwit fra batteriet = Thane tog 6 damage  :'(

I CSA-spillet brugte jeg sygt meget prob' - derfor var mine tropper også overbebyrdede med tokens hele tiden. Jeg blev grådig, og det er farligt med CSA. Plus, Henrik spillede bare godt igår.
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"

Bartok

Dit Inhumans-hold var da renset for gimmicks?

Kloen

Quote from: Bartok on 01 July, 2015, 14:05:16
Dit Inhumans-hold var da renset for gimmicks?

Både og; der var ingen eksterne gimmicks i form af resources osv. - men Thanes running shot efterfulgt af free action pulse wave er da lidt en gimmick.

Bartok

Gimmick (ifølge Den Store Danske): påfund, slagord, udtryk o.l., som tjener til at vække opmærksomhed.

I Heroclix vil jeg kalde gimmicks for noget, der måske ikke er specielt powerful, men har en form for flashy effekt.

Sporh

Men alle de rerolls i spil 1 forhindrede Søren i at gøre så meget andet, end at forsvare sig.

Når jeg taler om gimmicks i Heroclix er det ofte, at lave en kombination af actions, som munder ud i et uventet angreb, som gerne skal give stor skade (hvis det lykkes). Det ender dog tit med at kræve flere ressourcer, opstilling og energi, end det er værd.

Jeg har ikke talt på hvor mange gange, Søren har lavet et move, der involverer flere powers og figurer, for at lave et stort angreb. En del gange havde  det overordnet set givet mere skade bare at skyde/slå med to figurer, fremfor at bruge dem på en gimmick :D

Men jeg kan godt se meningen i at gøre det. Det er trods alt et spil vi spiller for at have det sjovt. Nogle gange ender man bare med at overkomplicere noget, som måske bare skunne have været et charge  ;D