Entities + batterier er bare giftigt

Started by Bartok, 01 July, 2015, 14:42:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bartok

Kåre og jeg mødtes til tre kampe plus et replay i mandags. Han havde ikke forberedt sig, men fik hurtigt bikset noget sammen. Først med et Legion of Super-Heroes hold, som jeg syntes så noget svagt ud. En attacker: den 180 point dyre (slosh) Wildfire, der har to stop-clicks, men ikke har det store damagepotentiale eller andet vildt attraktivt. Til gengæld var White Witchs evne ligesom Green Battery til at begrænse modstanderens free actions pænt irriterende, da jeg både spillede med complete Power Plant, Alpha Class Sentinel og AoU Scarlet Witch.

Legionærerne havde en ATA, som giver dem Mystics, og kombineret med Wildfires stopclicks kunne det blive til en del unavoidable damage. Oven i det, var de beskyttet mod range med Indigo Battery, der begrænser modstanderens range til 4 felter (min sentinel havde range 9...).  Efter lidt indledende dans, hvor jeg via Juston Seyfert fik movet min sentinel godt op mod fjenden, fes det lidt ud i ikke så meget, da Wildfire bare regenerede op til topclick. Men så rykkede sentinel'en ved Justons hjælp teltpløkkerne op, Juston outwit'ede White Witchs irriterende power, så jeg kunne fyre et tons free actions af: brændte en ring så Atomica fik Outwit, brændte en ring så Scarlet fik Outwit, og sentinel'en havde fire ringe assigned, da den aldrig hvilede, plus at sentinel'en var landet på Multiattack, så den fik langet tre attacks med hhv. 7, 6 og 5 dmg ud på én runde. Game over. Men i to tredjedele af spillet var jeg overrasket over, hvor defensivt jeg var tvunget til at spille, i skjul af Barrier og Black Light ringens stealth.

Så var melodien en helt, helt anden i næste battle. Igen smed Kåre rimelig hurtigt et hold sammen, nu med Thane (possessed af entity'en Ophidian), Lockjaw til 75 (possessed af Parallax), en Alpha Primitive og så Orange Battery med div. constructs. Jeg havde længe glædet mig til at prøve enmandshæren Tiamat af (255 point), også possessed af Ophidian og backet af Orange Battery. Mit hold var ukompliceret og jeg drønede bare afsted, for bogstaveligt talt løbe ind i en mur, for Kåre brugte igen og igen og igen Wall construct til at lave Barrier, så han kunne opruste med constructs og få det første slag ind. Jeg blev utålmodig, havde et meget ukompliceret hold, mens Kåres runder var lange og med Kåre talende højt om udregninger, så ventetiden for mig stod i stærkt kontrast til adrenalinen, der flød for at bashe.  Tiamat blev ramt, og stak så halen mellem benene i frustration over at blive blokeret af Barrier hele tiden. Jeg gav op, og vi tog hurtigt et nyt spil med samme hold.

Denne gang havde jeg lært af lektien, og der blev kamp til det sidste. Vi brugte begge vores Orange Batteries til at nægte hinanden at bruge Pulse Wave (som vi fik fra Ophidian) eller Barrier. Jeg lod Inhumanerne komme til mig, og de fik også first blood på Tiamat, som så svarede igen med at nakke Alpha Primitive og derefter såre Thane alvorligt. Jeg havde lavet en brøler med at glemme at samle et ultraheavy object op, ellers havde Thane været kradset. Tiamat fik regeneratet 4 clicks op, men pludselig var Kåres battery på det click, der giver de figurer, der er assigned constructs, +1 på stats per construct, så Lockjaw blev forvandlet til et frådende blodhund. Tiamat stod med Flurry og to rerolls, men skulle slå 10 for at ramme hunden, og min 11'er rerollede det elendige gadekryds, så det endte med at begrave Tiamat. Spændende kamp!

Til sidst var der gensyn med Kåres indtil videre uovervindelige Emerald Empress-hold, hvor hun boostes af Ophidian og ledsages af Highfather og Orange Battery. Jeg spillede to Hand Ninjas og Wolverine Agent of Hydra  (med Phoenix Force på de tre) og igen Aou Scarlet Witch. Highfather lavede en pact, så Wolverine ikke kunne angribe, og jeg fik positioneret mig til at bryde pakten med et Ranged Combat Attack fra en ninja og skulle slå 5 for at ramme, men fik snake eyes, og så valgte jeg at kaste håndklædet med mit noget mere casual hold.

Kloen

"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Bartok

Hun skal bare oneshottes med Pulse Wave. Lige et job for Thane

Kaime

Uh jeg vidste ikke at man måtte bruge flere Entities i samme hold :)

Bartok

ork, jo. Selvom det burde begrænses.

Nye spillere er i øvrigt velkomne, hvis du får lyst til at være med en dag.
Hvor spiller du normalt Heroclix henne?

Kloen

Hej Flemming, jeg kan se du er fra Værløse - jeg er ofte på de kanter, og er frisk på at mødes til et spil :-)
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"

Kaime

Jeg troede ikke at man måtte have flere possessed fordi de var prime figurer - som jo er max 1?

Ps:

Ja jeg er ret ny til heroclix, men jeg er ved at have mig en god samling :)

Jeg spiller ikke ret tit - mest med en kammerat der bor langt væk.

Hvordan og hvornår spiller i? Så noget med faraos i kbh?

Jeg er frisk på at have dig på besøg - send mig en PM eller noget?

Kloen

de er ikke prime, men unique (sølvring) unique betyder man ikke må have flere af den præcis samme figur. Prime (grøn ring) betyder at der max må være en med grøn ring på dit hold.

Ja, vi spiller ind i mellem i Faraos - men kun når det er aftalt på forhånd, vi har ikke nogen faste dage derinde, hvor man bare dukker op :-)
Jeg sender dig en PM

Kaime

Ah cool :) jeg havde ikke styr på at der var to slags ringe Til baserne.

Det gør jo bare mine to entities super nice, jeg har den hvide og den sorte

Kloen

Har du købt dem som singles eller trukket dem i boostere?

Kaime

Boosters :) Fandt dem på ebay i USA - det var ikke billigt dog :P

Kloen

De har nemlig aldrig været i DK  >:(

Kloen

tak - men lige med undtagelse af
wol044 Fatality
wol057a Superboy Prime (Sinestro Corps)
wol063 Ophidian
wol067 Adara
wol052 Hal Jordan and Sinestro

Har jeg alle de figurer der interesserer mig fra WoL - og det er svært mange penge at satse på at trække præcis dem  ;D