Ny spiller i folden...

Started by Kloen, 10 July, 2015, 08:16:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kloen

...ved navn Flemming.
Flemming havde inviteret mig hjem til nogle spil, og vi havde aftalt 300 med resource og et par 300 uden.

Vi startede med et uden:

SPIL 1

Jeg stillede
149 FL037A The Flash
151 WOL106 Jade
300 Justice League

Mod Flemmings blandede bolcher:
45 DP203 Black Cat
150 GOTG019A Captain Marvel
100 DP058A Typhoid Mary
295

Flemming vandt map roll og sendte os til Crime Alley med de mærkelige biografsale uden indgang:

Her rykkede Flemming forsigtigt frem og gemte sig bag muren. Desværre for Flemming havde han lige overset klassikkeren med at smadre en mur, så det gjorde min Jade, hvorefter Flash susede ind og begyndte at optjene speed force tokens:

Flemming blev lidt overrasket, men omstillede sig hurtigt. Så mens Flash løb udenom og nakkede Black Cat kom Typhoid Mary ind og hjalp Captain Marvel mod Jade:

Men Flash kunne med sin vanvittige 16 speed rende uhindret frem og tilbage og uddele slag hvor han lystede så Flemmings resterende tropper endte på at give max 2 damage, og uden outwit havde Jade det jo fint med sin invulnerability:

Kobler man det med at _Flemming helt sindssygt ikke klarede et eneste attack roll i dette spil var der ikke meget at gøre:

Sejr mig og 1-0

SPIL 2

Nu skulle vi prøve MED resources, så Flemming stillede:
2 WOLR106 Power Battery (Star Sapphires)
8 WOLR306 Star Sapphire Ring
10 WOLR206.05 Crossbow (Violet)
6 WOLR206.14 Sniper Rifle (Violet)
200 AVAS065 Black Widow
70 WOL016 Soranik Natu
296

Mod mine:
WOLR100 Power Battery (Green Lantern Corps)
8 WOLR300 Green Lantern Ring
165 WOL105 John Stewart (Green Lantern)
4 WOLR200.11 Bulldozer (Green)
113 WOL020B Laira (Green Lantern)
8 WOLR200.08 Scissors (Green)
300 Green Lantern Corps

Igen vandt Flemming map roll og sendte os denne gang til Okarra:

Jeg startede inde og rykkede langsomt op langs murene tæt på åbningen mens Flemming (klog af skade) kun rykkede blødt frem:

Desværre for Flemming lavede han endnu en klassiker jeg også selv har lavet masser af gange, og overså Lairas Transporter-symbol - så hun og John Stewart lavede en klassisk one-two og dræbte Soranik:

Jeg sørgede for at stille Laira så hun tiede Black Widow up. Og to missede break aways i træk kan break'e enhvers angrebslyst. Så John fyrede skud efter skud ind, mens Laira brugte sine scissors til at klippe Black Widows flotte hår af:

Det kunne hun ikke holde til mange ture, så jeg tog sejren igen og gjorde det til 2-0

SPIL 3
Jeg havde nu lidt dårlig smag i munden, og gearede (synes jeg) godt ned til 3. spil som igen var uden resources. Jeg satte mit hold til 4-5 i styrke, og SÅ topg Flemming ellers røven på mig ved at stille et af mine største problemer i Heroclix:

Flemming stillede nemlig:
300 wkD-G001r Anti-Monitor (Black Lantern)

Mod mine snigmordere
BMAO018 Shiva
60 JL032 Bronze Tiger
150 BMAO016 Deadshot
300 League of Assassins

Først måtte jeg lige give Flemming et heads up om figurer gamle nok til at kræve click-ring (fuck jeg har spillet Heroclix længe  :-[ )
Til gengæld vandt jeg map roll og sendte os til Soul World:

Jeg lagde ud med at rykke op i stealth - kun for at blive mindet om af Flemming at BLAM ignorerer hindering på LoF. Heldigvis var jeg uden for range så BLAM måtte rykke tættere:

Og det var heldigvis lige i mit kram, for så kunne mine 2 close combat folk rykke up i hans face, mens Deadshot skød på døden:

Igen slog Flemming helt horribelt, men lykkedes dog med at dræbe Bronze Tiger, mens mine to andre bare langsomt fik BLAM længere og længere ned og til sidst på hans stop click. Og så satte jeg ellers ALT ind:

Sejr mig til 3-0

Jeg sad med dårlig smag i munden - syntes egentlig ikke jeg havde stillet OP hold, men Flemming var kun lykkedes med 2 attack rolls i de 3 spil, og så er det bare svært at vinde. Men jeg ser frem til flere spil
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Kaime

Hehe ja - nogle gange så er terningerne bare ikke med mig :)

Jeg hyggede mig gevaldigt alligevel og jeg synes ikke at det var unfair eller noget, bare sort uheld.

Jeg kan godt mærke at det vil være en god ide at tage noget nærkamp med i mine hold, så jeg kan gøre mere når ens modstander løber op i nærkamp med en

Bartok

dobbeltpost

Bartok

Godt sammensat hold i kamp 1, Flemming. Men dårlige terningerul kan være svære at gøre noget ved, selvom du havde en reroller.
Og den Anti-Monitor ser svedig ud. Jeg havr selv en forkærlighed for store figurer, men har ikke den der kalorius. Lækkert stopclick sidst på dial'en! Dit Black Widow-hold mangler en secondary attacker, hun er ikke stærk nok til at kunne bære hele angrebstyrken; hun passer nok bedre på et 600-point-hold. Men kamp 1 og 3 kunne du godt have vundet, havde terningerne været mere med dig. Kendte du Sørens figurer i forvejen? Det er klart en fordel, hvis man gør, så ville man vide, at Bronze Tiger var den, du skulle have prioriteret sidst at angribe

Søren, hvad mener du med figurer gamle nok til at kræve click-ring?

Kaime

Det var hans bronze tiger - den havde en gammeldags base hvor det er mega svært at flytte på den med fingrene.

Jeg kan godt se hvad du mener med black widow - men jeg skulle prøve hende :)

Nej jeg kendte ikke hans figurer, jeg har ikke spillet ret meget og jeg kender slet ikke gamle dukker. Kan du fortælle mig hvorfor man skal angribe ham sidst?

Kloen

Quote from: Bartok on 10 July, 2015, 09:57:05
hvad mener du med figurer gamle nok til at kræve click-ring?

Alle figurerne før Brave&Bold (hvor man skulle bruge en af de der fingerringe for at clicke dialen). Med B&B-sættet kom der de drejelige "underkopper" inden de skiftede til Oreo dial

Oreo:

underkop:

H-base hvor man skal bruge negle eller ring for at clicke:
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"

Kloen

Jeg tror Per mener at de to andre var meget større trusler, og skulle have været håndteret først..

Bronze Tiger rykkede jo selv op i fjæset på BLAM, Per - for at forhindre BLAMs Pulse Wave i at give fuld skade til Shiva

Bartok

ja, Bronze Tiger var den mindste trussel. Det var begrænset, hvad den kunne udrette af skade mod Anti-Monitor. Hvorimod Shiva kunne trænge igennem dens armor med Exploit Weakness, og Deadshot havde en høj attack value (12) og senere på sin dial Psychic Blast, der ligeledes ignorerer armor.

I øvrigt, Søren, dit hold var ikke League of Assassins theme team. Deadshot mangler keyword'et.

Kloen

Quote from: Bartok on 10 July, 2015, 10:31:03
I øvrigt, Søren, dit hold var ikke League of Assassins theme team. Deadshot mangler keyword'et.

Har lige kigget og ja, det har du fuldstændigt ret i, Per - jeg må have fejllæst "Assassin"-keyword'et i farten. Min fejl, og sejren går med rettet til Flemming - Undskyld