Gode taktiske takter

Started by Bartok, 15 July, 2015, 15:27:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bartok

Flemming og jeg tørnede sammen i nogle spændende spil. Med kun et par håndfulde spil i rygsækken demonstrerede Flemming allerede et imponerende kendskab til reglerne, og han var god til at spørge til alt, han ikke forstod.

Som erfaren Warhammer-gamer var Flemming vant til kompleksitet, og han mente, at Heroclix med sit tynde regelhæfte ikke var noget at snakke om. Men kampene kan altså blive indviklede alligevel.

I kamp 1 mødte hans Thunderbolts min onemanarmy Hulk and Red She-Hulk, som har duoattack og et attackswing på syv felter til at starte med. Hvis man vil outwitte dens powers/abilities, koster det en power action i stedet for en free action, hvis figuren koster under duofigurens point (300). Og Hulkene havde tyk hud, så der var noget at gå i gang med. Flemmings team var godt sammensat med to ranged attackers og en melee-bisse med lumske tricks, der kan ompositionere fjendens tropper.

Tordenkilerne ramte adskillige gange, men en del skud fes også forbi Hulkenes ører inkl. to succesfulde Impervious-rul. Deres tykke hud gjorde, at Speed Demons hvirlvind ikke skadede dem, og trods at blive flyttet rundt vendte de hele tiden tilbage. Havde Thunderkilerne haft lidt mere held i sprøjten, havde tingene nok set anderledes ud, fordi Punisher kunne trænge igennem den seje hud og havde også højt nok attack til at kunne ramme. Til gengæld var Hulkene svære at fastholde, da de ignorerer characters på movement.

KAMP 1
FLEMMING (Thunderbolts theme team): Speed Demon 110, Punisher 100, Deadpool 90 = 300
PER: Hulk and Red She-Hulk 300

Flemming valgte også map i kamp 2, hvor han ærgrede sig lidt over at have valgt et med elevated terrain. Især min Cap Sentinel søgte ly der, og de Sorte Lygter manglede move and attack powers. Men lygterne viste sig ganske sejlivede og fuld af tricks. John Stewart healede, når han skød, og kunne gennembore Cap Sentinel'ens armor.

KAMP 2
FLEMMING (Black Lantern Corps TT): John Stewart 130, Lyssa Drak 91, Maxwell Lord 78 = 299
PER (Sentinel TT): Sentinel (Captain America) 200, Sentinel Alpha 3 100 = 300

Men først one-shot'ede John Stewart min stakkels Sentinel Alpha 3, der ville holde på lygterne, da de gemte sig i Stealth.

Så måtte papa-Sent selv tage affære, men måtte sande, at lygterne kunne slå fra sig, så den røg ned på omtrent sidste click. Men så gik mørket ned over de sorte: Cap Sentinel har en særlig Regeneration, hvor den bliver bedre for hver gang, den bruger den power, så til sidst healede den 3 til 8 click, når den brugte poweren! Det var umuligt at følge med for lygterne, der ikke engang havde hilst på sentinel'ens arme og ben, der animeres, når Sentinel'en bliver KO'ed. Men virkelig godt kæmpet af Flemming med et hold, som på papiret ikke var superstærkt, men som han fik et solidt resultat ud af og var milimeter fra at få næsten hele mit hold ned med.

Succes havde han også med Red Lanterns, der skulle hade og forpeste om kap med mine Black Lanterns. De røde fløj frisk i armene på fjenden, Captain America, der var possesed af Black Hand, flygtede for at skyde på afstand. Spectre ramte en enkelt gang eller to, men røg så i gulvet, da presset blev for stort. Til gengæld holdt Cap overraskende længe stand, da Bleez slog megadårligt på sine Blades, men det var blot en stakket frist.

KAMP 3
FLEMMING (Red Lantern Corps TT): Bleez 125, Laira 90, Hal Jordan 80 = 295
PER (Black Lantern Corps TT): Spectre 225, ffoa006r Captain America 50 (possessed af Black Hand 25) = 300

Så prøvede jeg et Authority theme team (Der er mange gode byggemuligheder med det keyword, selvom figurudvalget er lille). Flemming havde satset lidt for meget på close combat og manglede noget utility til at bakke sit alpha strike op, så hans Quake missede desværre, og så startede nedslagtningen.

KAMP 4
FLEMMING: dp033 Red Hulk 150, Big Barda 148 = 298
PER (Authority TT): Doctor 110, Midnighter 100, Swift 90 = 300

Mere taktik var der i sidste match, hvor jeg ville prøve min Zombie Galactus for anden gang (første gang gav Kåre mig et æg). Big G's attack value er 10 langt hen ad dial'en, så han fik hjælp af Harley Quinn til at kunne ramme. Crystal sørgede for med en 6-felters Barrier, at den enorme zombie ikke kunne se en skid, men hurtigt kom der alligevel gang i sagerne. Karnak chargede op på elevated og flurry'ede min Parademon til døde, men så stod han også ret udsat dér. Galactus push'ede og push'ede og force blast'ede Karnak to gange ned fra taget, og med hans multiattack gik tingene stærkt.

KAMP 5
FLEMMING (Inhumans TT): Karnak 100, Crystal 100, Medusa 100 = 300
PER: Zombie Galactus 200, Harley Quinn 50, Parademon 50 = 300

Kloen

Fede rapporter. Skal vi ikke splejse om nogle nye terninger til Flemming?  :P
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Bartok

Det kunne godt blive aktuelt. Men i går fik han trods alt også nogle slag ind. Min Cap Sentinels rustning var temmelig bulet, men den regenererede op igen og igen - hvilken følelse at heale 7 clicks i ét hug!  8)

Kloen

Quote from: Bartok on 15 July, 2015, 18:35:41
Det kunne godt blive aktuelt. Men i går fik han trods alt også nogle slag ind. Min Cap Sentinels rustning var temmelig bulet, men den regenererede op igen og igen - hvilken følelse at heale 7 clicks i ét hug8)

Hvilken følelse bare at give dig ét hug!  ;D
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Bartok

Dem får jeg altid masser af - det ville være kedeligt uden!