News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Under Universet - Maleblog - Necrons, terræn og fruens Eldar projekt.

Started by Laursen85, 14 August, 2015, 15:09:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Laursen85

Dette var min oprindelige blog på mindre blogs forummet.
Denne bliver låst, og der vil blive hentet og fordelt billeder fra denne ud på de andre blog topics i Ancient Enemies.

Hej Allesammen.

Hedder Laursen85 på dette forum (Lenni IRL).

Bor i Sabro, tæt på Aarhus.

Er kommet tilbage til wh40K universet efter ca 12 års pause. Dengang var det Eldar og Space Wolves som der blev kollekteret.
Har dog inden for det sidste år fået samlet lidt necrons sammen, og malet det løbende.

Har også slået mig i kast med at lave lidt forskelligt terræn.

Har i mellemtiden også fået overtalt fruen, til at starte semi op på lidt WH40k. Men det forbliver dog mest af alt til selve male delen.

Jeg ville starte en lille blog, for at dele lidt af denne fantastiske hobby med andre. Men samtidig med også få gode ideer og kritik
af forummets brugere til at blive en bedre maler og spiller. samt komme med gode ideer.

Jeg vil løbende oplægge billeder på denne blog, samt status opdateringer.

Ser frem til at høre fra jer alle.

- Laursen85

Dorner

40K ETC captain 2015, 2016
40K ETC strategi og matchup 2015, 2016, 2017, 2018 og 2019

Laursen85

Har ved siden af også et tiny projekt med lidt Tyranids. Når der skal lidt afveksling til fra Necrons.

Tervigon

Laursen85

Yderst farligt at komme forbi dragons lair.

10 Praetorians stod på hyllen og kiggede uskyldigt på en.

Fik også fat i 5 harlequins + troopmaster og 1 harlequin shadowseer til fruen.

de første 3 tomb blades snart klar. billeder følger.

Levarion

Fedt terræn,  hvordan har du lavet dine ruiner?

Mvh

Kristian

Laursen85

Så kom der lidt billeder af Schemet til Tomb Blades.

Lige et billede af setup for malestation, der roder lidt nu, men det går nok.
Mht. belysning så sidder jeg og leget med tanken om at sætte 3 yderligere af de armaturer på væggen op,
sætte nogen 4W LED 4000K lyskilder i. håber det giver bedre billeder samt arbejdsbelysning.

Så lige et billede af de samlede harlequins, som fruen skal igang med at male. Glæder mig til at se hendes resultater.

Laursen85

@ Levarion

Tak for det.

Mit ruin terræn, er lavet ud af skumpap, som er skåret til i de viste ruiner/huse. man kan købe skumpap (foarboard), i mange hobby butikker.

Skumpap som dette i sort fx.:
http://www.stelling.dk/foamboard-hvid-5-mm-planche.html

Så er det blevet "malet" med fuller, som er blevet fortyndet med vand for at få tekstur.
Polyfylla som fx.:
http://www.jemogfix.dk/butik/maling__kemikalier/lim__spartelmasse/spartelmasse.aspx?pid=9024594

Derefter malet i de pågældende farver.
Slyngplanter/mosset er primært Modelerbart flock, samt litche.

Plasticplanter som er påsæt, som skal lige junglebregner/græs er bare akvarie planter, som man får i a4 størrelses ark. som så er limet fast på efter ens egen fantasi.
Planter til terræn:
http://www.lavprisdyrehandel.dk/akvariedekoration--bundlag/meadow-pet-graesmaatte-5701883154556

Rubble / stenbunker laves med kork fnuller. har brugt det kork man kan få fra The army painter.

Projekter som jeg er igang med på terræn siden, er bl.a. flere ruiner. og så nogen bakker hvor jeg forsæger med med kork bark, det skulle give nogen fede klippe effekter,
når man får det sammensat korrekt. Når det er klar, skal der nok komme billeder af det  ;)

Laursen85

Nå som citadel crusader figur tasken i dag, og fik da med lidt nørklen plads til alt ens necron.

Var godt nok lidt skeptisk, mht. at få 2 ghost arks, 1 triarch stalker og 1 doom scythe ned i.

Amareis

Kan du uploade nogle billeder af hvordan du har fået pakket det ned i.
Spiller selv Necron og har en 7500 pts. Så vil gerne vide hvordan du har pakket dit.

Jeg benytter KR multicase kasser, men er altid spændende at se andre løsninger.

Laursen85

Ok, så kom der lige en lille status opdatering.

Blev 30 i sidste weekend, så der skulle jo klargøres en masse til festen om lørdagen. Kanon fest.
Dog de røvhuller fik overlistet mig, mens jeg sidder og nyder min whiskey... lunkent vand efterfølgende af 5 poser peber. Det "varmer".

Men det var nu meget spas alligevel. Søndag blev der kredset om en af fruen. Fik mange gode gaver, men den bedste er nok at man fik et
komplet airbrush sæt med kompressor og det hele. Så nu skal der øves og øves og øves i det airbrush, håber at kunne komme til at lave nogen fede effekter med det legetøj.

Quote from: Amareis on 24 August, 2015, 12:37:47
Kan du uploade nogle billeder af hvordan du har fået pakket det ned i.
Spiller selv Necron og har en 7500 pts. Så vil gerne vide hvordan du har pakket dit.

Jeg benytter KR multicase kasser, men er altid spændende at se andre løsninger.

Selvfølgelig kan jeg da uploade nogen billeder. Der tages forbehold for at det kan optimeres. og der er sikkert plads til meget mere, men prøver at være lidt forsigtig til at starte med.

Første Lag = 2 ghost arks.

og med 32 warriors. omkring de 2 ghost arks.

Næste lag er med 10 immortals, 5 lychguard med sword and board, 1 overlord.
I bunden af denne "skuffe", har jeg skåret en rille, således at de 2 ghost arks kan stikke lidt op i det næste lag, det mente jeg var den bedste løsning mht. pladsfordeling.

I dette lag er der til venstre så 1 wraiths, 3 tomb blades, 1 spyder og 8 scarab bases.
til højre 2 wraiths og 1 triarch stalker. Stalkeren stikker op igennem bunden af denne "skuffe/bakke", samme princip næsten som med mine ghost arks.

Øverste lag består af til venstre 10 praetorians, Orikan og til højre en Doom Scythe.
der er plads til noget mere. Men skal helt sikkert have det optimeret bedre.

Så hvis der er nogen som har gode råd og tips til specielt necrons, og transport af disse så kommenter venligst.

Jeg har kigget lidt på battlefoam, og så de skræddersyede foam trays, men syntes det bliver en halvdyr løsning til sidst.

I morgen er det så tid til "introspil" ude ved DoktorEvil, han har været så venlig at tilbyde et spil begynderspil, for at få afklaret regler og hvordan spillet spilles i 7th ed.

Håber det går godt, og håber man kan huske det meste af reglerne. har trods alt brugt mange timer på at glo på fx. Miniwargaming batreps.

Go' weekend derude.

Drachmann

Hej Laursen85, velkommen til!:)

Jeg bor selv i det midtjydske, så sig endelig til hvis du har lyst til et spil en dag - Ellers er der også spejder spilleren:)
Drachmanns Dabblings:
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=826.0

Dejlig Vanvid...

Laursen85

Quote from: Drachmann on 29 August, 2015, 13:08:39
Hej Laursen85, velkommen til!:)

Jeg bor selv i det midtjydske, så sig endelig til hvis du har lyst til et spil en dag - Ellers er der også spejder spilleren:)

Hej dradchman, det vil jeg da helt sikkert.
Vil gerne have bygget et netværk op med folk at spille med/mod :)

Har lige været ude og spille mod doktorevil. ganske godt at være igang igen. efter pålydende var hans hær ikke den mest bissede men med sejr til undertegnede
Score 23-11 til necrons. men han var nu også meget uheldig at warlord og hans squad failede morale check i tur 2, og flygtede ud af banen.

Mega sjovt spil og håber at doktorevil snart vil spille igen :)

Omalley69

Lol jeg har det samme spækbræt som dig, mit bliver bare brugt i køkkenet.

Hvilke farver har du brugt til tervigon sækken? Den ser sprød ud!
Ham de kalder Dr. Sloppy Moist!         
-------------------------
(????)?????*(???
-------------------------            ¯\_(?)_/¯

Laursen85

Quote from: Omalley69 on 31 August, 2015, 17:21:31
Lol jeg har det samme spækbræt som dig, mit bliver bare brugt i køkkenet.

Hvilke farver har du brugt til tervigon sækken? Den ser sprød ud!

Ja, da kæresten flyttede ind stod vi pludselig med 3 stk. af de skærebræt... så haps sagde jeg, den er perfekt til malebræt :)

Tak skal du have, for kommentar på tervigon.

Spawning sækken, mener jeg at jeg lavede med
Base color = Vallejo Emerald
Highligheted/drybrushed med Citadel Moot Green
Highlight ydeligere med Citadel Flash Gitz Yellow
og til sidst for at give sækken en skinnende / Slimet effekt - Citadel 'ardcoat.

Omalley69

Ham de kalder Dr. Sloppy Moist!         
-------------------------
(????)?????*(???
-------------------------            ¯\_(?)_/¯

Laursen85

Quote from: Omalley69 on 31 August, 2015, 20:19:28
Hehe de er vist ret dyre :P fik mit i gave.

Nice nok.

Well.. har sådan et stort trip trap nede i køkkenet i stedet i valnød :)

Men nu havde man nok af dem flydende :)

Laursen85

Så en lille update.

Har fået fat i de sidste vægspots + lyskilder. så nu skulle setup være på plads. med det rigtige lys.

Og har fået rydtet lidt op :)

Projektet lige pt. står på 10 praetorians. og det går stille og rolig fremad.

Doktorevil havde en god ide til hvorledes ghost arks ikke bliver beskadiget under transport... hvilket selvfølgelig
skete da jeg var ude ved ham, et par af gauss guns knækkede af pga den måde det var pakket på i citadel crusade tasken.
Ovenstående er resultatet, og det er bare mega nice.

Go'  Weekend!!!

Laursen85

Således ser den malede del af necron hæren ud pt.

Judicator Battallion / 1 triarch stalker 2x5 Praetorians også blevet malet.

Dette er så resultatet af de sidste par aftener, 1 stk. monolith.

Det næste på male programmet =

- 6 Tomb Blades.
- 3 Canoptek Wraiths.
- 1 Canoptek Spyder.
- 5 Lych Guard med Hyperphase swords og Dispersion Shields.

Laursen85

Update.

var ved spejderspilleren og spille i torsdags.
Det var bare mega spas. og tak til en god kamp til Doktorevil.

Start af spil. Necrons vs Iron Hands Space marines.

Kamp lidt over midtvejs, og det hælder i space marines favør. vi er næsten locked i CC over alt. 3 Immortals med 2 squads af tacticals. (var det resten af kampen).
CC med hans biker command, chaptermaster og Legion of the damned, mod min overlord, lych guard og snart praetorians kommer ind i kampen.
Mine andre praetorians udslettede hans thunderfire cannons og hans stalker.
Hans thunderfire's fornemste opgave under kampen var at dræbe sine egne marines...

Sidste tur endte med at necrons kom ud og scorede mange objectives, og fik nogen objective cards.

Resultat necron victory, fordi vi gik i tur 6... tæt kamp, og en masse CC.

Necrons: 13
Space Marines: 7

Endnu en gang viser necron modstandsdygtighed sig at være kanon.

Men det var et mega fedt spil, og stemningen kanon.

Ser frem til næste torsdag i kredsen. spille mod Gakkedulla.

Go' weekend derude. !!!

Laursen85

Update time.

Vi kan starte med ugens spil i kredsen, hvor vi spillede mod Gakkedulla og hans spacewolf/dark Angels Thunderdome formation..

Fik bare bankeprygl.... efter sidste runde stod jeg tilbage med 5 warriors, 1 ghost ark og 5 immortals.
Blev totalt smadret i nærkamp af hans deathstar. hvordan man counter denne er mig en gåde...

Thunderdome smadrer mine necrons i så mange stumper de ikke kan regenere sig selv.

Necron tab er katastrofale.

Så næste update, har i weekenden leget videre med tyranids projektet. og er blevet ganske godt tilfreds med resultatet.

Således ser Hive Tyrant ud efter lang tids overvejen for udseende. er delvist malet med airbrush og pensel.

Især vingerne kan man få nogen fede effekter på, med airbrush.

Her et billede af hvordan paint scheme ser ud på de forskellige. Syntes det gennemløbende tema er mega fedt.
Men hvad syntes folk om det?

Hormagaunt, er faktisk 90% malet med airbrush, så det går stærkt når man skal masseproducere Termagaunts/hormagaunts.

Men er spændt på at høre hvad folk syntes om mit Hive Fleet Jaculus

Egnarts

Eyes closed, head first, can't lose.

gakkedulla

Fede nidder!

Og endnu en gang tak for spillet. Jeg har efterfølgende tænkt over at jeg nok burde have været bedre til at fortælle og gøre det klart for dig hvad mine enheder kunne. Det vil jeg huske til en anden gang.

Laursen85

Quote from: gakkedulla on 20 September, 2015, 21:54:06
Fede nidder!

Og endnu en gang tak for spillet. Jeg har efterfølgende tænkt over at jeg nok burde have været bedre til at fortælle og gøre det klart for dig hvad mine enheder kunne. Det vil jeg huske til en anden gang.

Takker.

Det går nok det hele, det var jo kun tredje spil, så skal nok nå at komme up to date, hvad de fleste af modstanderne i kredsen stiller op med.
Hmm næste gang bliver det jo nok Rune, og evt. jetbike seercouncil og en masse jetbikes... Så den nød skal lige knækkes.