News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Lidt hygge-Fantasy... (Heroes III Lizardmen)

Started by Kyte22, 01 September, 2015, 00:09:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kyte22

Hej folkens. Jeg har lige brug for en lille pause fra spil-og figurdesign for en stund. Det har været nogle heftige måneder og jeg har brug for at lave noget mindre forpligtende figurhobby, Jeg har været lidt ventende i forhold til hvad der dog skulle ske med Warhammer efter at rygtere om AoS begyndte på nettet i vinters, men efter at have været i sommerhus med nogle af de drenge jeg en gang imellem har spillet Warhammer med er svaret klart. Vi bliver selvfølgelig bare ved med at spille 8th Edition. Ikke at jeg regner med at spille ofte, men lige præcis Warhammer er et spil, jeg altid vender tilbage til imellem mine perioder med intensiv skulptering. Det er bare så hyggeligt at sidde og bygge og male en hær en gang imellem. Og det er ikke den store investering hvis man er medarrangør af et Nørdeloppemarked samt en flittig lurer på DBA, Køb og salgstrådene herinde samt diverse facebook-grupper for brugte figurer, eller den store udfordring hvis man er vandt til at lave sine figurer fra bunden og støbe dem før de kan males.

Min ven Rune har lavet en mod til Warhammer spillet, der hedder Heroes of Warhammer, et kampagne-system baseret på spilklassikeren Heroes of Might and Magic III. Det fungerer etersigende rigtig godt, og jeg kunne godt tænke mig at prøve det. Men jeg havde ikke lyst til at bruge mine gamle slidte ogres, som jeg altid hiver frem når der skal spilles, Mine Chaos Dwarfs er nærmest ikke spilbare med Forge World listen, Mine Skaven er forholdsvis usamlede og umalede og det der er færdigt er så konverteret og flot malet, at det ville være uoverkommeligt at komme videre med hæren uden at skulle investere tonsvis af tid på projektet, og sidst men ikke mindst, mine fiskemænd skal laves om så de passer til Praegressus, og vil derfor af copyright-mæssige årsager ikke blive særligt anvendelige som Lizardman Count-as længere. Så hvad gør man så?

Jo, jeg købte for lidt over et år siden en bunke brugte klassiske Lizardman figurer drøn-billigt. De har ligget i en pose og skænket en bit til en figur her og der lige siden, samtidig med at jeg har fundet nogle flere brugbare figurer billigt til hæren på diverse nørdeloppemarkeder. De gamle Lizardmen var de figurer der fik mig til at starte figurhobby allerede som 6-årig helt tilbage i 1997. De gamle bue skinks med kun to poses, syntes jeg var noget af verdens awesommeste som en lille knægt, så jeg ser det lidt som min hyldest til spillet, nu hvor jeg så mange år efter, da selve Warhammer Verdenen er gået under og spillet "Warhammer Fantasy" af mange er erklæret dødt. Jeg har også altid gerne ville have en hær inspireret af Heroes of Might and Magic 3. Det spil har også haft en enorm effekt på min entusiasme for figurhobbyen.
Derfor har jeg besluttet at lave en hurtiglavet Heroes III Fortress Themed Oldschool Lizardman hær.

Men nok bavl. Lad billederne af første uges manisk figursamlings-afslapning og drikfældige hobbyweekend tale for sig selv

Her er mit forsøg på at få lidt liv i de gamle triste saurusser:

Og starten på en Serpent Fly Hive Unit Filler (Med hjælp fra Kasper Rud Pedersen):

Så er der den gode gamle Slann. En sand klassiker! Tronen manglede horn, så jeg måtte lave nogle nye nogle af cernit. Et eller andet sted kan jeg bedre lide denne figur end den nye, selvom den nyere version bestemt også har sin charme.

En Saurus Helt på Cold One. Et spilmæssigt must. Jeg blev helt varm om hjertet da jeg igen gennemlevede det at lave ekstensiv konvertering af gamle metalfigurer. Det er et arbejde, men det betaler sig:

Og en Helt til fods, der fik byttet sine gamle arme for et Great Weapon og blev buffet lidt ud med en mule og et par skulderplader:

Hæren er jo baseret på Fortress hæren fra Heroes 3, så i stedet for de traditionelle Lizardman dinoer, har jeg valgt at konvertere nogle Fortress monstre.

Greater Basilisk (Salamander). Jeg tror det er en gammel Grenadier-figur. Fandt den i en rodekasse til et nørdeloppemarked og gav den krave og et horn på næsen for at gøre den mere Heroes agtig:

Mighty Gorgon (Bastillodon). Lavet af en elektrisk-tog-resin-tyr, jeg købte nogle stykker af til min Chaos Dwarf hær med lidt hurtiglavet skæl-effekt. De af jer der har spillet Heroes vil selvfølgelig bakke mig op i at dens "Death Stare" sagtens kan tælle for den bound-spell, den originale Lazer-ankylosaurus skyder af i spillet. Der mangler skinks på basen.

Og selvfølgelig skal jeg ikke have en Ancient Stegadon, men en Chaos Hydra:

Og i løbet af lørdagens hobby-brandert blev der også lige kit-bashet en hurtig Skink Priest. Jeg er lidt i tvivl om jeg skal beholde kroot-delen som den er, eller skulptere noget hud imellem piggene som en normal skink crest:

Og Morten har en af Danmarks mest fantastiske bits-samlinger. Beviset er at han havde en uåbnet Carnosaur liggende, som han bare lige valgte at donere til projektet. Den skulle selvfølgelig også lige laves dejlig old-school, men jeg valgte at beholde dinoen ukonverteret fordi den er overdrevet fed og ikke let kunne laves om til noget fra Fortress-borgen. Pinden i hans venstre hånd bliver til en fakkel:

Og her er begyndelsen på mine kamelæoner. Hvis buer alligevel skal tælle for blowpipes på nogle af figurerne, kan det lige så godt blive et gennemgående tema. Synes selv de her blev meget charmerende små conversions:

Og der er stadig massere at komme i gang med:

Jeg vil vente lidt med at afsløre hvordan jeg vil bære mig ad med at hurtigmale min hær, men jeg kan afsløre at det bliver meget simpelt og at Carnosauren giver et clue  :P

Og I skal da heller ikke snydes for et lille preview af et stort monster, jeg arbejder på til Praegressus:

Jeg vender tilbage i næste uge med en update...

zKoTTe

Det ser rigtig godt ud, glæder mig til malejobbet :)
Morten Juel Søndergaard

Kyte22

Quote from: zKoTTe on 01 September, 2015, 00:33:47
Det ser rigtig godt ud, glæder mig til malejobbet :)

Siger du som har været med til at udtænke det, din stratenrøver ;D

Gnyf

Lyder spændende, Glæder mig til at se mere

Azrael

Ja ser rigtig fedt ud so far! Følger med i spænding.

2 små ting:
- Koen der kunne godt bruge lidt yderligere øglificering
- Ved ikke om du bare ikke er kommet til det endnu, men de der samlinger på carnosauren skal have noget GS. Ellers vil det forfølge dig resten af livet

Kyte22

Quote from: Azrael on 01 September, 2015, 10:02:14
2 små ting:
- Koen der kunne godt bruge lidt yderligere øglificering
- Ved ikke om du bare ikke er kommet til det endnu, men de der samlinger på carnosauren skal have noget GS. Ellers vil det forfølge dig resten af livet

Jeg skal nok få ordnet begge dele. Ved dog ikke med koen. Skæl tager lang tid at lave specielt i forhold til at det er til en spille-hær, og muskulaturen på figuren er så fed at jeg synes det ville være lidt synd at dække det hele. Men mere skæl skal den da have!

Og både Hydra, Skink Priest, Chameleons, samt Unit Filler og Carnosaur mangler en green-stuff session eller to :P

rosenaa

Hvis du skærer den nederste del af buerne, så ligner de mere pusterør.. og så give nogle af dem den lille taske som følger med til Dværgenes Armbryst, den ligner i piletaske. Du kan også give en enkelt eller flere, pilespidser på den anden hånd, som om de er ved at have næste pil klar....
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Azrael

Quote from: Kyte22 on 01 September, 2015, 13:02:29
Jeg skal nok få ordnet begge dele. Ved dog ikke med koen. Skæl tager lang tid at lave specielt i forhold til at det er til en spille-hær, og muskulaturen på figuren er så fed at jeg synes det ville være lidt synd at dække det hele. Men mere skæl skal den da have!

Jeg syntes også muskulaturen på koen er top $, behold endelig den! Jeg tænkte egentlig heller ikke så meget på skæl, måske mere i retning af en mindre ko-agtig hale og et mindre ko-agtigt hovede :)

Kyte22

Quote from: rosenaa on 01 September, 2015, 13:11:49
Hvis du skærer den nederste del af buerne, så ligner de mere pusterør.. og så give nogle af dem den lille taske som følger med til Dværgenes Armbryst, den ligner i piletaske. Du kan også give en enkelt eller flere, pilespidser på den anden hånd, som om de er ved at have næste pil klar....

Det er med vilje at buer i hæren tæller for pusterør fordi Lizardmen i Heroes 3 bruger buer:

Quote from: Azrael on 01 September, 2015, 13:16:23
Jeg syntes også muskulaturen på koen er top $, behold endelig den! Jeg tænkte egentlig heller ikke så meget på skæl, måske mere i retning af en mindre ko-agtig hale og et mindre ko-agtigt hovede :)

Hvis man kigger på Gorgonen i Heroes 3, er den stort set bare en stor skællet tyr. Den æstetik vil jeg gerne beholde:

zKoTTe

Tyren er virkelig fed, men en ring i næsen kunne måske være prikken over i'et? :)
Morten Juel Søndergaard

Egrimm

Det ser godt ud, elsker det spil og kan tydeligt se inspirationen så det viser at det er godt arbejde.

Kyte22

Quote from: Egrimm on 01 September, 2015, 21:57:04
Det ser godt ud, elsker det spil og kan tydeligt se inspirationen så det viser at det er godt arbejde.

Mange tak skal du have! Du skal glæde dig til at se mine ideer til at inkorporere flere Fortress units i hæren så som Gnoll-xigors og andre Fortress-bygningstematiserede Unit Fillers ;D

Quote from: zKoTTe on 01 September, 2015, 20:21:57
Tyren er virkelig fed, men en ring i næsen kunne måske være prikken over i'et? :)

Jeg laver en ring i næsen på tyren, hvis du limer de to terninger på din herald, så de begge to har en stor og to små terninger at kaste...

Kyte22

Morten sagde for kort tid siden noget i retning af:

Quote from: zKoTTe on 01 September, 2015, 00:33:47
Er du blevet sindssyg? Du bruger 5 år på at vente på at dine fiskemænd kommer hjem fra USA og det første du gør, når de kommer er at lave en rigtig lizardman-hær?

Det tog noget tid for mig at sluge, men så gik det op for mig at han rent faktisk havde ret. Jeg var blevet sindssyg. Heldigvis startede jeg studie igen i går, og der skulle ikke mere end et par timers humanistisk videnskabspladder til før at jeg kom til at tænke så meget på mit spil, at der måtte laves noget mere på det. Ja, og så var det ikke så sjovt som jeg troede at sidde og klippe/klistre gamle plastikfigurer i nye poses. Så Lizardman-projektet er sat på pause. Med alt sandsynlighed indtil min gamle ven Rune kommer forbi til et spil Warhammer og jeg får inspiration igen.

Til gengæld arbejdes der nu atter en gang med 120 i timen på figurspillet, Praegressus! Her kan I få artwork af søuhyret Dunkleodon Hudraulis (Kendt fra Giant Fanatic 2014) tegnet af Trine Kikkenborg: