Nighthawk er nedern, men KAN besejres

Started by Bartok, 20 September, 2015, 00:23:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bartok

Søren tog mig med bukserne nede, da jeg besøgte ham på Amager for nylig (PS. de tre kampe nedenfor er vist to forskellige dage blandet sammen). Han havde shoppet den nye prime Nighthawk, der for kun 65 point nægter modstanderen positive modifiers. Det er faktisk rimelig mange plusser, man går glip af. Og når man så som jeg havde bygget et hold med kun én attacker, og den attacker er konstrueret til med sit pit crew at lange tunge strikes ud med masser af perplex og andet, så er det røv nedern.

Emerald Empress 115 m. Ion 25
Greed 67 + Mjolnir 0
Nighthawk 65
Green Battery 2 + Ring 8 + Scissors 8 + Decoy 6 + Bulldozer 4
= 300

Jeg kræver ikke af min modspiller, at han spiller Modern Age, men det spiller jeg selv. Og Sørens hold var pånær Mjolnir relic'et fra Hammer of Thor også Modern Age. I andre kampe har den relic været afgørende: for 0 (nul) point får bæreren +2 på att og dmg, Flight m.m. Og for at fuldende denial'en havde Søren også Green Battery, som jo altid er væmmelig for mig med min hang til mange free actions. Desuden havde Søren via Emerald Empress (possessed af Ion) mulighed for at slå først. Alligevel fik jeg momentum ved at TK'e Thane i position til et Running Shot og Pulse Wave for 4 dmg på stygge Greed, som slog igen og døde af dmg fra Mystics TA, som Thane havde via Phoenix Force resourcen.

Thane 115 m. Ophidian 25
Sister Sercy 66
Scarlet Witch 55
Phoenix Force complete 30 (Magik på Thane)
Id Card Hank Pym 5
Sideline: Ant-Man
= 296

Så begyndte min halvsure mund at bløde op. Nu så det ikke fuldstændigt håbløst ud alligevel. Greed havde dealet Thane 1 dmg, og det samme gjorde Sørens Emerald Empress nu, mere blev det ikke til, da hendes Psychic Blast heldigvis ikke ignorerer Invincible. Og så svævede Thane med fuld move mod Empress og fyrede sit one-time-use Pulse Wave af. Med nu kun Nighthawk tilbage smed Søren håndklædet i ringen.

KAMP 2

Så smækkede vi et af de efterhånden mere sjældne 600-pointspil på bordet. Avengers vs. Authority, casual niveau.
Søren extendede sig modigt med Spider-Man, der til gengæld missede og stod alene med fjenden. Jeg tænkte, at vores hold var ulige fra start, men det krævede alligevel de fleste af mit holds muskler at få en møjsommelig sejr hjem, ikke mindst fik mine gutter pænt meget Mystics dmg fra Phoenix Force. Søren lavede også et lækkert langskud med Hawkeye på 14 felters afstand, som fældede min Engineer.

Avengers theme team:
Spider-Man 165
Scarlet Witch 150
Protector 100
Hawkeye 85
Triathlon 60
Phoenix Force complete 39
= 599

vs.

Authority theme team:
Apollo 200
Jenny Sparks 125
Midnighter 100
Engineer 90
Doctor 50
Phoenix Force complete 33 (Magik på Midnighter, Emma på Jenny)
= 598

KAMP 3

Søren tog røven på mig som så mange gange før, nu med at diske op med Spider-Man og venner teambasen. Nogle dage forud havde jeg haft det sjovt med Iron Nail, der giver adjacent fjender -1 på stats, hver runde de er nær ham. Men Søren havde klogt valgt et map med meget elevated, og Spider-Man, som Søren poppede ud fra teambasen, har indbygget Sidestep og improved movement: ignore characters, så den hårde Negl havde svært med at få sin gimmick til at virke. Til gengæld var mine folk svære at ramme, da Capt. Marvel gav sine venner defense 19. Jeg tilkaldte IIM Iron Man via et ID card og forkrøblede Spider-Man. Parkers ven Firestar holdt sig på sikkerhedsafstand af mig, så jeg hoppede på selve teambasen, der hurtigt forblødte.

Spider-Man and His Amazing Friends 300
(wkM-010 Spider-Man)
(wkM-011 Iceman)
(wkM-012 Firestar)
(wkM-013 Ms. Lion)

vs.

Iron Nail 155
Captain Marvel 82
Atomica 25
Green Battery m. Wall m.m.
Id Card Hulk
Id Card Iron Man

Kloen

Nighthawk vender frygteligt tilbage.
Et nederlag i bytte for de forskellige nuancer af rød der var at se på dit ansigt, da du opdagede præcis hvor forkrøblende Nighthawk kan være, er et acceptabelt et
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Bartok

Jeg tvivler ikke på, at Nighthawk har fornyet mod, når du vender tilbage. Han er for billig til at lade ligge i kassen.
Og ja, jeg spåede ikke mit hold mange chancer, da jeg så, hvad du havde bikset sammen  :'(