News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Apocalypse

Started by DonTooth, 23 September, 2015, 11:07:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DonTooth

Dette vil alt sammen være om Apocalypse – billeder fra spillet slag og erfaringer – the big does and don't. Og bare generelle ideer til lister – taktik og ellers alt imellem himmel og jord hvad angår dette...

DonTooth

Når sidder og roder lidt med nogle tanker om at lave nogle lidt milde restritioner til Apocalypse - Det skal være så folk stadig kan have det sjovt, men man lige får smidt nogle af de helt broken ting ud af vinduet.

Tænker - 3000 points per spiller.

Du må max bruge 2 CAD (da jeg tvivler på nogle folk kan få det hele ind under en).
Bruger du CAD fra rent den samme hær - så er der 500 points ekstra.
250 points ekstra hvis ingen superheavy/GC medbringes
Allies er ikke tilladt.
Det er ikke tilladt at joine IC fra forskellige factions, andet end de 2 CAD man selv har hvis man vælger at bruge dem. Ingen medspillere må join hinandens units.
Folk der spiller på samme side, betragtes som frendly units, også Nidder/Deamons. Det er dog ikke muligt at kaste Blessings må ens allied units.

Der spilles med Maelstrom kort - man må tage dem fra ens egen hær eller fra det normale deck. Der kan complettes to per tur, og der kan discardes et og man trækker op til 3 der er max. Der må ikke tages nogen flere gange andet end objektiv 1-6 må tages 2 gange lige som normalt.

Reserves - der rulles for dem alle lige som der normalt bliver gjort i Apocalypse - dog visse untagelser:
Formations eller ting der siger de enters i tur 1 normalt vil også gøre det her.
Droppod kommer ind lige som normalt, dog må resten der normalt kommer ind i tur 2, rulles for allerede i tur 1.

Der må ikke påvirkes på reserves +/- 1, fra side til side. Og der er ikke rerolls.

Seize kan ikke påvirkes.

Invisibility virker ikke på 7+ Hull points - to big to hide.

Superheavies/GC - ved ikke lige hvordan man skal gøre det - for syntes ikke knight skal udelukkes - og jeg ser ikke ting som en stompa eller en baneblade som et problem, dog syntes jeg måske at kommer en en warhound eller større titans, så skal man vide det. Syntes heller ikke der skal være store begænsninger på GC, men noget bliver der nød til at være.

Tænker måske at sige frit for superheavies på 6 Hullpoints eller under - alt over Max en (dog er stompa undtaget) - Alt der hedder noget med Titan skal adviseres.
Mere for folk ikke dukker op med en eller anden totalt broken ting.

Wall of Martyrs: Aquila Strongpoint - giver bonus at nakke lige som en Superheavy/GC - denne ligger også i Max en gruppen.

Pauser bliver holdt efter tur 2 og efter tur 4 - der spillest 5 turer.

Asset:
Alternativ 1.
Man får 1 til at starte med for hver spiller på på hver side, og man kan genre 1 efter hver pause.

Alternativ 2.
Man starter med 1 i første tur og kan genere op til 3 efter hver pause. Det skal dog siges at enes asset kan kun bruges på en selv og virker ikke på andre. Og blindbarrange gælder for all, kan dog kun tages en gang pr side. (overvejer 2 - for at det ikke bare bliver shooty shooty).

Banned = Trophy Kill

Dette er nogle af mine tanker indtil videre. Jeg prøver at komme på flere ideer. Og folk må gerne byde ind hvis de mener nogle ting er helt broken.

Skal også finde på nogle senarier.

Skilkoff

Der er ikke reserve rolls i Apoc.

Må man bruge sine ejne FOCs eller køre alle med CAD? Tænker lidt på det ikke kan bruges til noget da det er det unit som er tættest der holder et objective.

Måske smide lidt flere points på for at ikke tage en super heavy ind da de meget nemt kan hive 250points ind på en tur.

DonTooth

Quote from: Skilkoff on 10 November, 2015, 23:37:48
Der er ikke reserve rolls i Apoc.

Må man bruge sine ejne FOCs eller køre alle med CAD? Tænker lidt på det ikke kan bruges til noget da det er det unit som er tættest der holder et objective.

Måske smide lidt flere points på for at ikke tage en super heavy ind da de meget nemt kan hive 250points ind på en tur.

Ang reserve rolls - der står specifikt - f.eks alle deep striking og flyers KAN komme ind fra tur 1. De følger dog regler for reserves ifølge regelbogen. Den regl er meget iffy, for i den gamle bog stod det at det var specifikt det, men det gør der ikke længere.

FOC/CAD ser jeg ikke noget i vejen for - dog gør det en forskel, for der spilles obkejtives lige som normalt... det har vi gjort de sidste par gange og det har virket fint.

Det kunne godt være jeg skulle prøve at gøre det.

Skilkoff

QuoteAng reserve rolls - der står specifikt - f.eks alle deep striking og flyers KAN komme ind fra tur 1. De følger dog regler for reserves ifølge regelbogen. Den regl er meget iffy, for i den gamle bog stod det at det var specifikt det, men det gør der ikke længere.

Hvor er det specifikt du finder det i reglerne ?

Apocalypse strategic reserve table side 37 siger.

Available from: Any turn, including the first.
flyers, super-heavy flyvers, flying monster creatures, flying garganture creatures. Available from any turn

Available from: Any turn, including the first.
units using the deep strike special rule.

Available from: Any turn, starting with the 2nd
Fast vehicles(unless they are flyers or arrive by deep strike)

Available from: After any break (except during the first turn)
All remaining units

DonTooth

Det er rigtigt de alle kan komme der. Der står hvornår de kan komme ind, ikke at du vælger de kommer ind, og så gør de der... Der står oven over at de bare kan komme ind der men ellers følger reglerne for reserves, det står lige oven over...

Så kan lige nu kan flyers komme ind i tur 1, men der står de ellers følger RAW reglerne - og det er jo så op til om du tolker det, som at de kommer ind når du har lyst at bestemme det - eller om at de følger reserves reglerne og kommer ind når du har rullet for dem... det er et tolknings spørgsmål - ja i den gamle var det du bestemte, men det står der ikke længere, for de følger reglerne fra reserves, så nu kan du bare rulle for dem i tur 1.

Omalley69

Jeg synes det er dumt at sætte cap på CADs. De nye detachments ala warhost kan have 100+? warp spiders med, mens en normal CAD kun kan have 3 hold.

Ham de kalder Dr. Sloppy Moist!         
-------------------------
(????)?????*(???
-------------------------            ¯\_(?)_/¯