News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Feedback

Started by Honsou, 04 October, 2015, 20:17:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Honsou

Tak til arrangørerne for en god turnering.

Tænkte andre end mig måske havde lidt tanker om arrangementet? :)

Noget er måske mere bare tvivlsspørgsmål end feedback, men så kan der måske komme afklaring til næste gang.

Det med CP kontra dræbte ting, kontra give op, kontra caster kill gav lidt rod i et par spil, hvad talte for hvor meget, og hvor vigtigt var det ift. andre osv. Det kan måske gøres en tand simplere og lige beskrives til næste gang.

Der var lidt delte meninger mht. tidstagning: Jeg mente man også skulle tage tid når man deployede figurer, der havde jeg en modstander der ikke mente?

Ligeledes har jeg hele tiden troet at når man nu scorer pts, f.eks. for at dominere et flag, så scorer jeg pts i slutningen af min tur, og min modstander scorer pts i slutningen af SIN tur, men jeg havde en modstander der fortalte mig at begge spillere kan score pts i slutningen af hver spillers tur? Ret stor forskel, men Jens og jeg spillede med at man kun fik pts i sin egen tur, da vi testspillede inden GF, hvilket er korrekt?

Så lidt mere om selve arrangementet: Jeg synes scenarier var fine, jeg opdagede desværre hvor elendig min hær var ift. alle de cryxhære med 40+ modeller, som bare kunne sværme begge zoner og vinde relativt nemt, det er jo min fejl, men det var fedt at prøve noget andet end caster kill, og som samtidig havde kill box osv. så det kan man sagtens bruge til næste gang IMO. Jeg fik endda købt nogle af de fine måtter, som er perfekte til netop disse missioner. :)

Jeg synes til gengæld der var ALT for lidt terræn på, jeg ved godt det ikke er 40K, men i løbet af lørdagen fik jeg brug for pathfinder EN gang, i alt. EN!?  ???
Det er måske lige fesent nok. Jeg ved godt at for alle dem der spiller hære uden pathfinder, er det sikkert fint, men når man nu betaler for at have pathfinder på alle sine bæster, så vil man jo gerne bruge det mere end 1 gang hver 3. spil. Det giver også lidt taktisk hvis man skal ind i terræn eller bedømme om man skal udenom o.l.
Det eneste der var virkelig relevant var de trenches, som ofte blev brugt til en warcaster der campede med DEF umulig. DEF bonus er så også helt fucked i WM men det er så en anden snak.

Hvis dette er normalt WM terræn niveau (skal siges jeg spillede på bord 2, 4 og 5 så jeg ved ikke hvor meget det varierede længere nede), så er det jo bare sådan det bør være, end of story, men jeg synes der var meget lidt, ift. hvad jeg har set i WM bøger og battle reports fra det store udland.

Sidste negative ting på en ellers fin dag, var bordene i sig selv, nogle borde var 47" brede, andre var 49" brede, men det er til at leve med, så længe man VED det naturligvis, det værste var HØJDEN.
Som var grunden til jeg ikke kunne klare mere end lørdagen. De borde skal højere op! Det er alt for hårdt, for os ældre mennesker, at skulle bukke sig forover hele dagen, jeg kom hjem til massage, varmepude og måtte alligevel indse jeg ikke magtede en dag mere af smadret ryg. Det er muligt de fleste andre ikke mærker noget, men jeg hørte flere andre stå og ømme sig i løbet af dagen. Nogle simple træbukke, ville gøre underværker for os ældre.

Udover det var det fedt at spille mod nye mennesker, selvom jeg fik tæv af onde hære. ;) Alle mine modstandere var flinke og bidrog til en god stemning der ikke lugtede af WAAC på noget tidspunkt. En fornøjelse! Og fedt at der var fin spredning mht. hære, jeg husker engang hvor turneringer bare var en kamp mellem cryx og legion.

Nogle der har en masse Menoth de aldrig bruger, som de vil sælge mig? Eller en Arch Angel?  Så er jeg klar til næste gang! :D
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Nixon

Jeg har ikke rigtigt noget at klage over. Synes altid det er fedt at besøge Remisen.
Man kan godt mærke at det ikke længere er det gamle Giant Fanatic, det virker mindre komercielt og mere orienteret mod at give spillerne så gode forhold som muligt.

Tak til team WM/H for et super arrangement!

doc watson

Jeg vil gerne starte med at takke for et godt arrangement.
Tak til alle mine modstander for hyggeligt samvær, selvom jeg tabte mine spil, så er der næppe sidste gang i ser mig til turneringer. :D
Jeg vil give Erik ret ang. Terræn og borde.
Jeg savnede noget mere terræn, men kan samtidig godt se, at når man er på tid, så vil man gerne undgå at bruge for meget af den dyrebare tid på, at hænge fast i terræn.
Bordene var for lave, men når man ikke har andet, så er det også svært.

Udover disse småting, så vil jeg sige:

Tak for en fed fed stemning.
Tak for de super flotte og inspirende hære, de var en fryd for øjet.
Tak for gode og lærerige spil.
Tak for hyggelig nørdesnak.
Over and out.
Jens watson

Jan D'Souza

Dejligt at være tilbage til Giant Fanatic! Fantastisk at der var nogle der ville løfte arrangøropgaven for at få Wm/h på programmet. Tak til Gil, Peter og Søren for jeres altid god indsats  :)

Efter et års pause, minus et par enkelte spil, var det super fedt at vende tilbage til super gode, hyggelige og kompetitive spil. Alle mine spil varede nærmest tiden ud - my head hurts, men en del selvforskyldthed ligger der vist også i dette. Tak til alle mine modstandere for virkelig spændende og intense warmachinespil. Det er det jeg holder allermest af ved spillet :) Niklas (Calandra), Holm (Coven), Pino (Brad), Frederik (Bart) og Mikkel (PCaine).

Jeg synes ikke der er noget ris at komme med. Der var styr på tingene og en god og afslappende stemning. Super arbejde!

Hyg,
Jan