News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Feedback Warhammer Fantasy

Started by CNA, 04 October, 2015, 22:34:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CNA

Kom med alle de tanker i måtte have om Warhammer delen af GF her.

Vi smider vores feedback og tanker om fremtiden op om præcis en uge, i det generelle board.

Tusind tak fordi i alle var med til at gøre det til en uforglemmelig weekend  :-*

Mvh Christian

(bemærk den endelige stilling i fantasy er lagt op her http://tourneykeeper.net/Singles/TKLeaderboard.aspx?id=206 )

Wesser

Rigtigt godt arrangement ( som sædvanligt fristes man til at sige)

Især vil jeg rose den nye malevurdering - det var ekstremt demoraliserende at få et stort rundt nul sidste år, så selv om min score ikke just var høj I år, så betyder, at jeg rent faktisk er motiveret til at male hær og forbedre min malescore, hvis der skulle et GF næste år. Så den ændring synes jeg er god for moralens og den gode stemnings skyld. Vi der ikke er så dygtige har jo trods alt stadig lagt nogen timer i det.

Hvis jeg endelig skal være lidt forbeholden, så var enkelte scenarier såsom "Gold Hunt" måske lidt random - I mit spil var den ene spiller ca. 900 point foran ved starten grundet den måde pointbrikkerne var endt på... og så synes jeg altså stadig folk undervurderer Tomb Kings, når der skal laves restriktioner. Jeg synes, at de er en stærk hær normalt, men det er måske fordi jeg spiller Wood Elves...

manny

Som altid en fornøjelse at deltage i GF. Fedt setup, og fedt med så mange deltagere.

Genialt at man nu kunne købe øl.

Helt igennem genialt koncept, med "Best in race", samt at man nu har en så flot figur, at resten af ens hær er lige til at smide i skralderen :)

Ved du (Christian) har lagt mange timer i maling der.

Næste år, kunne man evt. vinde en hel hær :)

Tournyekeeper virkede fint, og er klar over det er 100 gange lettere for jer. Der er dog bare, et eller andet fedt over
at alle spillerne sammen skal op og tjekke storskærmen for pairings samt resultater.

Restiktionssystemet (Fantasy) var også ganske fint. Der er altid et par småfejl, men tror man skal bruge adskillige timer, hvis
systemet skal være perfekt. Tror måske at hver CP forskel, skal være 100 points i stedet for 75, men ja, detaljer.
Jeg spiller alti alti Kærlighedshammer

manny

Jeg spiller alti alti Kærlighedshammer

kOOn

Superfedt arrangement som sædvanligt!
Jeg tilslutter mig Manny, med 0 CP er man virkeligt bagefter.

Jeg forventede dette blev sidste WFB turnering, men nu er jeg optimist.
De fleste jeg talte med var klar på en omgang mere til næste år, bare 8th igen
Tror ikke mange går på 9th

Stemningen er vist at hvis der kommer et GF med WFB igen, så fortsætter folk.
Bedre ros kan I vist ikke få

Tusind tak for indsatsen til alle, det var det bedst fungerende GF jeg har været til sammenlagt, virkeligt gode regler, tourneykeeper virkede bare. Kiosken var vildt bedre. Alt var bare til 10*

Eftersom jeg ikke har fået spillet i et år, så er energien vist ikke til at tilbyde assistance.
Men hvis det kan hjælpe stiller jeg gerne op som maledommer.

Stor tak
Kim
[PF Traderprofil]
[Salgsboard]

Medlem af bevægelsen for et gladere Powerfist! Meld dig ind

Ni

Quote from: Wesser on 05 October, 2015, 07:52:22
og så synes jeg altså stadig folk undervurderer Tomb Kings, når der skal laves restriktioner. Jeg synes, at de er en stærk hær normalt, men det er måske fordi jeg spiller Wood Elves...

Man kan se et gennemsnit for de forskellige armylists her: http://tourneykeeper.net/Singles/TKCodexleaderboard.aspx?id=206

De ser ikke umiddelbart ret stærke ud :)
TourneyKeeper.net - hjulpet spillere med at holde styr på deres lort siden 2013

Skovtrold

Jeg tror også det har meget at gøre med, at du spiller woodies. Kom med en WoC eller en VC hær, og du vil ikke opleve de er stærke i samme grad. Woodies er næsten altid et godt matchup for TK.

Wesser

Det er meget muligt, at jeg bare har et Tomb Kings kompleks. Jeg synes, at de er langt den vanskeligste hær i Warhammer at spille mod normalt.

Men det er helt okay. Jeg synes bare ikke hæren er SÅ svag :)

Mathias Eilenberg

Som førstegangsdeltager til en Warhammer-turnering synes jeg det var et rigtig godt arrangement.

Jeg synes malevurderingen har givet god mening. Mange points til de rigtige dygtige, men også lidt points til os, der ikke har den største passion omkring malerarbejdet men da gerne vil have en hær der ser nogenlunde ud :) Der giver lidt motivation for liiige at gøre baserne lidt mere ensartede og pænere etc.

Tidsplanen holdt rimelig fint og jeg synes umiddelbart godt om metoden med tourneykeeper. Det virkede som om at det gik hurtigt og nemt, og man kunne gå ind og kigge på sin venners kampe og se, hvad de scorede mod hvem osv.

Mini Munchkin

Super godt på alle punkter, som havde med afholdelsen og systemet at gøre. Forbedringer og total harmonisering er svært at lave, som Manny også nævner. I erkendte selv fejlen med toiletforholdene etc.. En mere hyggelig og langt mere afslappet stemning, end jeg har oplevet til GF for et par år siden, hvor jeg sidst deltog.

At få 5 malepoint fatter jeg intet af, hvilket desværre "igen" for mig giver en følelse af at være blevet røvrendt på det punkt, specielt når man kan se hære, der f.eks. knapt har 3 farver på modellerne, har fået flere.

mvh Mads Hammer

JustSimonsen

Tak for en fed weekend.

Stillingen på overhead er lidt fedt.

Edit for vrøvl

corky

Skal quiz tælle så meget bør den være Google fri og individuel - ellers er det bare Google foo der giver point.

Jeg spillede mod wesser og min hær var helt sikkert et hul i systemet.
Det ved Apetri også godt!c

Mere spiller orienteret end tidligere hvilket var fedt - og også fedt med mulighed for moderat alkohol.
X
Jeg var glad for massere af thumps op for mit hær tema.
så kan være jeg vil reperere og male i bund, så jeg kan lave mere end 5 i maling ( hvilket var helt fair.)
Alliancen står stærk!!!

Master of the Blue Zombie Crocodiles -> der er ALTID plads til en Necrosphinx i min racerbil!

golddigger

For mig er GF altid en fantastisk oplevelse, og derfor vil jeg gerne sige stor tak til arrangørerne og mine modspillere (Marco, Michael, Rasmus, Kristoffer og Andse).

ROS:
- Tourney keeper
- Best in race er genialt
- Restriktioner...kan ikke huske før at have set et sæt, hvor man i den grad var nødt til at foretage valg, der alle virkede mulige men hvor ingenting virkede som auto-include

RIS:
- Synes dark elf dreadlord og mounted muligheder i hæren er lige hårdt ramt. Måske er det fordi man gerne vil ramme en pegasus dread? I så fald, så lad ham koste CP hvis han er mounted på en pegasus. 3 CP for drage dread virker for mig helt skørt.
- Hvis der skal være quizz, synes jeg det bør være mere kontrolleret. Hvad må man (slå op på telefon eller ej??), og måske spørgsmål rettet mod flere forskellige racer...

IDEER:
- Udprint af scenarier, VP tabel, tidsplan hængt op på centrale tavler, hvis man ikke lige selv har det med
- Udkald når der er 1 time/½ time tilbage af hvert spil
- Hvis tidsramme forskydes så vil det være rart med offentlig annoncering af dette før spilstart, så alle får samme spillængde. Jeg havde selv et par spil, hvor vi regnede med at vi ikke kunne nå flere ture, for blot at se andre borde fortsætte en del længere efter vi selv havde talt op.

Tak for dette år, og glæder mig allerede til næste år  :)

plysforever

Quote- Udkald når der er 1 time/½ time tilbage af hvert spil
- Hvis tidsramme forskydes så vil det være rart med offentlig annoncering af dette før spilstart, så alle får samme spillængde. Jeg havde selv et par spil, hvor vi regnede med at vi ikke kunne nå flere ture, for blot at se andre borde fortsætte en del længere efter vi selv havde talt op.

det blev annoncering før spil et :)
Brian Andersen

golddigger

Måske savnede jeg så at det blev gjort via mikrofon eller lignende, for jeg hørte det ikke.

tronbar

Tak for en god turnering med fantastisk stemning.

Jeg synes scenarierne var sjove at prøve af, gav lidt afveksling. Kiosken var super med masser gode ting, ikke mindst kolde bajere.

Tourneykeeper fungerer jo som en drøm.

Restriktionerne kan jeg ikke udtale mig om da jeg ikke havde sat mig ind i andet end min egen hær (tomb Kings) men virkede da ganske fine ud fra mine 5 spil. Var en fed fornemmelse da min 0 cp hær mødte en 5 cp hær og fik lov at lade ham sætte op og starte :)

Den eneste kritik jeg har er at der var alt ALT for lidt terræn på bordene.

Super indsats fra arrangørerne, ses næste år

Glitter

Minus'er:
CNA skal finde nogen at dele opgaver ud på. Lidt for lang ventetid på breaking the system-spørgsmål. Ellers fjern denne mulighed.
Det er lidt sent at være færdig 22.30 lørdag. Hellere lidt hurtigere spil.

Plus'er:
Restriktionerne var gode. Soft Points var et godt tiltag og virkede efter hensigten.
Smooth arrangement bortset fra den halve times forsinkelse (acceptabelt, men mere ville være skidt).
Venlige og rare arrangører både op til og under turneringen. På trods af mange irriterende breaking the system-spørgsmål.
Som altid skønne og rare spillere.
Højt maleniveau (=en fornøjelse).
I det hele taget en helt fantastisk turnering, som jeg håber I fortsætter. Meget værdsat!!

ps: Om WHfB overlever i det danske miljø er i mine øjne op til turneringsmiljøet, hvor I er de væsentligste. Så I mine øjne har I muligheden for at afgøre det. Jeg håber I fortsætter med 8. edition (eller en let forenkling/patching hvis det kommer).

andse

Jeg mener det er en SKANDALE at terningguden insisterer på at bombe mig Søndag morgen... 16 GF"ere i træk! Hvorfor skal jeg altid straffes så tidligt om morgnen?? Har i ingen respekt for ældre medborgere? Det er jo tydeligvis nøje planlagt, at jeg skal lægges hen over spillebordet og :::: i måsen,år efter år efter år! Jeg pudser sgu ældresagen på jer gør jeg!
Bortset fra det, var det som sædvanligt er fedt arrangement...

Glitter

Forslag:
Når I laver restrictions næste år, så kig på dette års average scores (Battle og Soft points) og justér lidt efter det. Det må være den bedste indikation på hvad der er overpowered og hvad der ikke er.

mdd

Jeg tilslutter mig skaren og takker for et fedt velafholdt GF.

Tourneykeeper fungerede rigtig godt og var en nem måde at få distribueret resultater og pairings ud.

God idé med soft point kombineret med CP, det reducerer auto-includes og kræver, at man tænker lidt kreativt.

Jeg synes nogle af scenarierne var lidt for tilfældige og gav for mange point, men det er sikkert en smagssag.

KimH

Hej GF'er

Tak for et super gennemført og planlagt arrangement - ROS:

- CP og Softscore reglerne gav hovedbrud hele sommeren  :)
- Der kom enheder med som jeg ikke har set før  :)
- Turnkeeper - virker fint  :)
- Godt med scenarierne  :)
- Hyggelige deltagere  :)

Og så forbedringspunkterne - RIS:

- Toiletter - UPS - hårdt for alle os uden selskabsblærer  ::)

Hvis I kan tåle mere GF - og ros i billeder:

http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=89544.msg1209597#msg1209597
Hvis du er i tvivl - så charge !

Wesser

Quote from: corky on 05 October, 2015, 14:11:30
Skal quiz tælle så meget bør den være Google fri og individuel - ellers er det bare Google foo der giver point.

Jeg spillede mod wesser og min hær var helt sikkert et hul i systemet.
Det ved Apetri også godt!c

Mere spiller orienteret end tidligere hvilket var fedt - og også fedt med mulighed for moderat alkohol.
X
Jeg var glad for massere af thumps op for mit hær tema.
så kan være jeg vil reperere og male i bund, så jeg kan lave mere end 5 i maling ( hvilket var helt fair.)

Nej, jeg spillede skidt og du var skidegod.. men jeg får altså også røvfuld af min TK-spiller derhjemme :)

Lagde mærke til flere af de tilstedeværende børn sige "Orv, krokodiller"... drager og den slags er åbenbart ikk så imponerende :)

Vedel

Klap jer selv på skulderen over endnu et fantastisk arrangement.

- Gode restriktioner. Det virkede til, at I havde ramt en fornuftig balance på trods af et meget komplekst system. Imponerende!
- Rammerne er super.
- Gode arrangører og flinke modspillere.
- Tourneykeeper selvom det ville være fint med rapportering af VP.

Ris:
- Scenarierne var til tider lidt tossede og favoriserede klart nogle mere end andre.
- Det manglende pissoir var ærgeligt, men til at leve med.
- Quizzen var ligegyldig.

Håber meget, at I har mod på at lave yderligere Giant Fanatics, da jeg synes I gør det til et fantastisk arrangement.

/Vedel
One rat to rule them all:-)

Nygren

Hej,

Tak for endnu et fornøjeligt GF.
I gør det skide godt.
Synes det virkede rigtig godt med tourney keeper!
Fantastisk og vildt overskudsagtigt du tager dig tid til at male figurer til best in race, apetri :)

Ni

Er der en der kan pege mig i retningen af VP-konverteringstabellen? Er tabellen "stabil"? Dvs. er det den samme tabel der har været brugt i årevis eller er det noget der skifter fra turnering til turnering?
TourneyKeeper.net - hjulpet spillere med at holde styr på deres lort siden 2013