News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Kingdom Death

Started by Anaxagorax, 10 October, 2015, 14:16:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anaxagorax

QuoteWe all fail. In the end we all fail. Often sooner.

Blög - Relicblade, Hell Dorado, Kingdom Death og navlepilleri.

rubber

Det her ser jeg frem til at læse mere om.

Mvh.

Sonny

Et klassisk eksempel på at et billede siger mere end 1000 ord. Glæder mig også til at se mere til hvad der kommer ud af æsken.

Anaxagorax

Der kommer en hel del. Den vejer 9 kg.

Min hjerne gik i baglås da jeg åbnede den og så hvor meget der er. Og det er kun begyndelsen, alle udvidelserne kommer senere.

Overhamsteren

SURVIVOR LEVEL REWARDS
Thank you bastard!
Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0

Honsou

VI VIL SE!!

NU!!       
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Anaxagorax

Honsou

Anaxagorax

Prologens løve går nogenlunde nemt ned. 14 forvirrede nyligt opvågnede mennesker grundlægger New Sandnes. Et forsøg på at blive lidt flere gør dog at både mor og barn dør under fødslen. En jæger med kraftige skader i hjernen må trække sig tilbage. En anden af de håbefulde overlevende tager hans plads.

Med ressourcerne fra den første løve kan jægerne bevæbne sig og få lidt skind på kroppen. Der er brug for mere skind, knogler og indvolde, så jægerne beslutter sig for at finde en løve mere.

Løven føler en smule misnøje med at få sine testikler skåret af og to af jægerne må lade livet. De to sidste jægere får den dog ned med nakken til sidst og beslutter sig til ikke at lade deres faldne frænder gå til spilde. Kannibalisme bliver vejen frem i New Sandnes.

Trygt hjemme igen ender en lidt livlig genfortælling af jagten med at en af dem dør. Til gengæld fødes tvillinger. Dog går den hjerneskadede eksjæger amok og myrder en af de andre jægere, men New Sandnes' befolkning hylder ham mærkeligt nok som en stor kriger. Flere mord lurer i fremtiden.

New Sandnes tiltrækker sig opmærksomheden fra Butcher og jægerne må forsvare den spirende civilisation. Den vanvittige dødsmaskine bukker dog overraskende let under i en regn af præcise pile og heldige øksehug.

Efter kampen har en mystisk tyk tåge lagt sig og jægerne kan ikke finde New Sandnes igen. I stedet for at lede videre i tågen beslutter de sig for at hanke op i deres udstyr og finde et andet sted at grundlægge New New Sandnes og finde andre mennesker. De andre må bare hygge sig med deres psykotiske helt så.

Overhamsteren

Haha fedt, er der en gamemaster eller hvordan foregår det?
Bortgives:

Anaxagorax

Nej, alt foregår med kort og events og en masse af dem trigger så endnu flere events og andre kort osv. Det er endda kun highlights jeg lige har beskrevet kort her, der skete massevis af andre ting hele tiden.

Beslutninger om brug af ressourcer og ens lille civilisations udvikling, som fx om man vil spise sine døde eller begrave dem, tager man i fællesskab. Hver af disse valg påvirker så en masse andre ting hen ad vejen, monstre kan eksempelvis opføre sig på forskellige måder eller endda hjælpe ens lille gruppe afhængig af hvilke slags kulturelle eller udviklingsmæssige valg man tager.

Når man endelig finder sit bytte under jagt eller møder monstre på andre måder, så styrer hver spiller sin egen jæger. Hvis ens jæger dør, i kamp eller på anden vis, så tager man en ny person fra ens befolkning, som så må trænes op fra bunden af. Indtil man løber tør for folk og ens lille samfund bukker under selvfølgelig.

rubber

Det lyder rimeligt blodigt og rigtigt spændende. Tak for batrep.

Mvh.

AndersN

Det lyder som et super fedt koncept.

Går ud fra at det har været en eller anden kickstarter uber pakke eller noget.

Er det samme offentligt tilgængeligt?
Garm glammer ved Gnipahulen!

Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey. A kiddley divey too, wooden shoe.

Anaxagorax

Der er et par dage endnu, men man kan stadig forudbestille grundboksen og spare $105 nu hvis man er hurtig. Det er alle pengene værd.

Jeg venter også stadig på alle udvidelserne, som skulle være lige på trapperne. Det er vist noget med at dem der missede deres Kickstarter kan forudbestille dem fra en gang i november, så vidt jeg har læst mig til.

AndersN

Det ser nice ud.
Det vigtigste med den slags er nok at have en dedikeret gruppe, der er med på at køre kampagnen. Så har det mega højt potentiale.

Tror jeg ikke lige jeg selv har, og så er det nok lidt mange penge.
Garm glammer ved Gnipahulen!

Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey. A kiddley divey too, wooden shoe.

Anaxagorax

Man kan faktisk spille det solo hvis man vil, men det er nok selvfølgelig sjovest hvis man er fire.

Vi har ihvertfald sat de næste par søndage af til det, så må vi se om vores lille samfund klarer det. Vi har om ikke andet så allerede eftertrykkeligt lært at man ikke skal blive alt for knyttet til sin jæger.

Anaxagorax

Vores modige jægere finder en flok nyligt opvågnede mennesker og et godt sted at grundlægge New New Sandnes. Det kræver lidt ressourcer at komme i gang igen, så de beslutter sig for at jagte en løve mere.

En løve findes hurtigt og makuleres uden problemer af vores erfarne og veludstyrede helte og de grundlæggende ting i det lille samfund kommer op at køre. En syrestorm ødelægger dog lidt af de vundne løverester, men intet alvorligt sker heldigvis.

Det er på tide at få lidt bedre udstyr og komme frem i verden, så jægerne beslutter sig for at jagte en skrigende antelope.

Stor succes, byttet findes og nedlægges uden større genvordigheder. Samtidig fødes den første nye indbygger i New New Sandnes. Desværre giver den ene antelope ikke nok skind og ben til at lave en fuld rustning, så jægerne beslutter sig for at finde een mere.

Det bliver ikke helt så stor en succes. Faktisk lidt mere en katastrofe. Antelopen de jagter er allerede blevet slået ihjel af en meget stor hvid løve da de endelig finder den. Løven har ikke i sinde at dele sit bytte. Tværtimod ser den ud til stadig at være lidt sulten.

Vores harpespillende seers hovede eksploderer som en overmoden melon første gang løven dasker til hende.

Vores bueskytte forsøger febrilsk at få et par gode skud på løven, men må også lade livet i en fontæne af blod og bensplinter.

Min egen jæger overlever med nød og næppe, men mister hørslen, et øje, fyrre liter blod og tarmene hænger ud af maven på ham da han endelig planter det afgørende øksehug i panden på løven. Han må nok trække sig tilbage som jæger med alle de alvorlige skader han har pådraget sig. Ligeledes må den anden overlevende også trække sig tilbage, da han ender med en brækket ryg.

Midt i alt denne elendighed er der dog også håb. En ny fødsel resulterer i en Saviour, et barn med en stor fremtid foran sig, et barn som kan lede New New Sandnes til frelse og sandheden om verden.

Hvis han da overlever så længe. Næste år kommer Slagteren tilbage.

Overhamsteren

Så ved jeg da hvor jeg ikke skal tage på ferie, meget ubehageligt sted. :P
Bortgives:

Honsou

Trist at der er så mange løver, og ikke rigtig nogen får eller fisk. :D

Anaxagorax

Fast forward et par år i New New Sandnes. Vores lille samfund er stadig i live, vores Saviour selv er endda stadig i live og er blevet en tank uden sidestykke og selv den altid voksende blinde, døve og krøblede andel af befolkningen har fundet nytte som villige ofre til de altid lurende tilfældige dødsfald. Alt i alt går det udemærket i vores lille mønstersamfund.

I denne uge fik vi udvidelserne, så i dag mødte vi Gorm og Manhunter, i tillæg til et kærkommet gensyn med Butcher.

Gorm render rundt og tisser og brækker sig overalt og kaster med vores stakkels jægere.

Manhunter er ude efter at farme ens lille samfund for slaver. Han vil hjælpe een med at avle og giver lidt ressourcer hvert år, til gengæld vil han hvert år vende tilbage og tage en tilfældig person med sig ud i mørket.

Med mindre man gør modstand selvfølgelig. Manhunter får på munden denne gang, men mon ikke han prøver sig igen på et senere tidspunkt?

Længere ude i fremtiden lurer i tillæg til Phoenix og Watcher nu også Dung Beetle Knight, Lion King, Flower Knight, Dragon King, Lion Knight, Spidicules og Sunstalker.

Bonus: Gorms penis har en lille gormpenismund:

Overhamsteren

Quote from: Anaxagorax on 06 March, 2016, 20:24:57
Han vil hjælpe een med at avle

Sikke en guttermand :D Har han gode gener?
Bortgives:

Anaxagorax

Han er ikke helt så meget hands on. Man får et par flasker 'love juice', der giver bonus til parringstabellen.

Det er nok bedst at forestille sig det er champagne eller sådan noget.

Raktus

Jeg er vild med de historier I oplever i det spil :-D
Medlem af EP
Min male og aktivitetsblog http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=897.0

rubber

Ja, du skriver rigtigt godt, Anaxagoras. Det er en fornøjelse at følge med.

Kingdom Death virker som et ret fedt spil, det kunne jeg godt tænke mig at prøve en dag.

Mvh. Tim

VonPanne

Jeg er også godt underholdt. Fortsæt endelig, og fortæl gerne mere om selve spillet.