News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

How to paint 10 guardians or die trying

Started by Johan B., 20 May, 2015, 16:18:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Johan B.

Hej alle sammen

Jeg hedder Johan, og jeg e gået igang med at male nogle eldar guardians. Jeg har faktisk blogget lidt her på powerfist før, og hvis man synes det kunne være spændende at læse noget om så kan man kigge her

Jeg har ikke spillet warhammer 40.000 i et godt stykke tid efterhånden, og har fokuseret en del på warmachine/hordes. Det har jeg været rigtig glad for, men jeg synes desværre ikke jeg har nok tid til at spille og male på det niveau jeg gerne vil.

Derfor har jeg startet det her casual eldar projekt. Både male ambitionerne og spil ambitionerne er sænket en del, så jeg lettere kan få lavet en masse modeller og spillet nogle mere narrative spil. For ikke at bide over for store mundfulde har jeg startet i det små og købt 10 guardians som får lov at være prøve kaniner for malingen. Jeg har længe godt kunne tænke mig at lave en Ulthwé hær, og da det nye warlock/farseer jetbike kit kom ud besluttede jeg mig for det skulle være nu.

Jeg lod mig i første omgang inspirer af nogle af tegningerne i det nye codex og startede med at ville have ben, som primær farve, men ende med at synes der ikke var nok Ulthwé over det, og gik derfor over til et mer klassisk look.

Ja det er ikke ligefrem fucking kunst, bare almindelig tabletop. Basen skal have noget tuft eller lignende.

Idag har jeg malet resten sorte og rodet lidt med magnetter til den der weapon platform. Jeg lover ikke at lave mere end de 10 guardians men jeg drømmer allerede om grav-tanks, jetbikes og warwalkers.

Håber I vil følge med.

/Johan B.
Johan B.

Horus

Hej Johan og velkommen tilbage på fisten. Jeg kan huske at du var en af de malere, der inspirerede mig, da jeg først fandt vej til dette forum. Noget med Kejserens, kætteren og mutanten som jeg husker det.

Held og lykke med spidsørene.

Pino

Det er sgu da det forkerte spil Johan! Kom tilbage til Warmachine i stedet!  :P

Ryback

Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

Alustriel

Det ser cool ud :) Håber da at se en masse lækre eldar modeller herfra! (også selvom de har en bekymrende mangel på gul og blå  ::) )

Troels S

Meget fornuftigt Johan!!

Rigtig fornuftig standard for en tabeltophær. Selvom du skriver, at basen skal have nogen tufts og at den ikke er færdig så synes jeg den røde jordfarve er en smule off på billedet.

Glæder mig til at se om du kan holde gejsten - og om der kommer en flot hær ud af det.

Mine orker vil i hvert fald elske at rive flere dansemus rundt.

Mvh
Troels
"Balance - the mythical word that people put so much stock into"
- James Gallagher, GW Games designer, 2019

Min 40k blog / Instagram: loosing_focus

Hare

God plan og fint resultat. Måske nogle få grå highlights eller evt. en forsigtig drybrush på det sorte inden du maler detaljer. Har et lignende projekt i Alaitoc farverne og synes de få lyseblå stænk jeg brugte ca. 1 min på per model løftede udseendet gevaldigt.

Der fik jeg også kun malet 10 guardians men har da samlet lidt yderligere.

Johan B.

Så skete det, jeg kom levende igennem

10 guardians plus weapon platform er blevet færdig. Arbejdet er forgået over 3 male sessioner og jeg har lidt WIP billeder.

Den første gang var kun airbrushing, hvor der blevet leget lidt så det endelige resultat matcher ikke helt test dukken, men blev egentlig gladere for den nye metode. Det var en kort male session da jeg aften inden havde drukket lidt tequila, men jeg fik da også givet deres skyder grundfarve og en wash.

Anden male session var den hårdeste. Det var bare at male ben på guns og smykker. Og til dem der ikke har prøve ushabti bone, så er det ikke ligefrem den bedste maling i verden. Men jeg kom igennem også var der kun den lette del tilbage.

Sidste omgang var bælter, armbind, spitit stones, øjne og hvad der nu ellers skulle være blåt.
Det var også denne omgang jeg tog mig af weapon platformen.

Den er blevet magnetiseret og jeg har valgt at lave bright lancen og shuricken cannon da jeg vurderer det nok er dem jeg kommer til at bruge, hvis jeg kommer til at spille.

Hvad bliver så det næste? Jeg skal selvfølgelig have mig nogle af de nye modeller, så planen er 3 windriders plus en warlock og en farseer på jetbikes. Så har jeg to troops og et HQ hvilket gav en lovlig hær i gamle dage, om det stadig gør det er ikke til at sige. Men der er lige en eksamen og en festival der skal overstås også ;)

@Horus: Glad for at have inspireret dig, må sige din besked var noget af et kompliment.

@Pino: Bare rolig, der bliver også malet lidt legion og nogle krokodiller i hemmelighed ;)

@Ryback: Jeg håber du finder gravemaskiner frem ;)

@Alustriel: jeg undskylder for fraværet af gul/blå, men må se om jeg kan gøre det godt igen :)

@Troels og Hare: Man kunne sagtens gøre mere, men som I ved er jeg doven ;)

/Johan B.

Johan B.

Troels S

Fedt fedt!!

Synes ikke du skal gøre mere, er bare usikker på hvad jeg synes om den røde jord på dine baser. Men smag og behag er forskelligt og jeg synes helt sikkert at det er rigtig fed, at du laver noget 40k igen.

Mvh
Troels
"Balance - the mythical word that people put so much stock into"
- James Gallagher, GW Games designer, 2019

Min 40k blog / Instagram: loosing_focus

Johan B.

Jeg glæder mig også til at kunne spille mod dig igen Troels, nogen skal lede dine waaarghs i den rigtige retning! :)

/Johan B.
Johan B.

Alustriel

De ser sgu godt ud! Forhåbentligt bliver der en hel hær ud af det, for det ville være lækkert og se! og så tilgiver jeg måske manglen på gul og blå  ;D

Raktus

Hvor lang tid har det så taget dig at lave den Guardian squad?

Det ser under alle omstændigheder ganske nydeligt ud
Medlem af EP
Min male og aktivitetsblog http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=897.0

Egnarts

Ser godt ud, men lidt high lights ville gøre underværker :)
Eyes closed, head first, can't lose.

Johan B.

Jeg ved sgu ikke helt hvor lang tid jeg har arbejdet koncentreret og hvor lang tid jeg har haft tømmermænd/bare hygget, så det er lidt svært at sige. Tager tid næste gang der skal en flok guardians igennem systemet :)

Der bliver dog nok snart sat gang i nogle jetbikes er planen, måske allerede i aften :)

/Johan B.
Johan B.

Johan B.

Hvis der skulle herske nogen tvivl så er mit eldar sat på pause, muligvis permanent, og jeg holder mig til at Warmachine/Hordes lidt endnu. Warhammer 40k er simpelthen alt for forvirrende :/

/Johan B.
Johan B.

Waaargh

Kun armybuilding. Hvis man prøver at bygge stærke turneringshære er det dyrt for tiden, og hvis man vil have WYSIWYG pionerhære er det møgdyrt (4 Flesh Tearer drop pods og Skitarii tropper, eller Thunder dome, eller Knight Trio, eller scatterbikes der lige kom flyvende...).
So long as the average ork has someone to fight, someone bigger than him to tell him who to kill next, and someone smaller than him to beat up, he will know contentment.