News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

The Return of 40K!?!

Started by Honsou, 09 December, 2015, 20:33:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Waaargh

Den gamle overlærer havde jo væbnet sig til at spille med necrons, så bliver 8. lidt sværere ;)
So long as the average ork has someone to fight, someone bigger than him to tell him who to kill next, and someone smaller than him to beat up, he will know contentment.

Honsou

øøøh okay?

Det her army selection lugter langt væk af at en eller anden nørd laver et smart excelark, for når man spiller Space Wolves, skal man slå op 4 forskellige steder, det er lidt belastende.

Meeeen måske de der army builder folk er hurtige, det ville også være rart. :)
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Safran

Quote from: Honsou on 18 June, 2017, 19:43:37
øøøh okay?

Det her army selection lugter langt væk af at en eller anden nørd laver et smart excelark, for når man spiller Space Wolves, skal man slå op 4 forskellige steder, det er lidt belastende.

Meeeen måske de der army builder folk er hurtige, det ville også være rart. :)

Battelscribe er kommet med et 8th virker super godt på pc/mac kan dog ikke lige få den til at virke på mobilen som normalt:-)
Andreas Lykke Rasmussen
40k -  space wolf, chaos (wordbearers) og deamons, daemonkin
Bloodbowl - nurgle, chaos dwarf

Honsou

Gratis? Jeg har betalt for army builder, som jeg synes er godt, men jeg kan da kigge på andre. :)

Minder mig om da jeg gik tur med hustruen i dag, og hende hers søster cyklede forbi... der kunne jeg også kigge på andre.  ;D

Safran

Battelscribe er gratis og virker lidt bedre en armybulder har også haft den engang:-) og ved battelscribe er gratis er et plus:-)

https://www.battlescribe.net/?tab=news
Andreas Lykke Rasmussen
40k -  space wolf, chaos (wordbearers) og deamons, daemonkin
Bloodbowl - nurgle, chaos dwarf

Honsou

Prøvede det lige.

Army builder er klart pænere stillet op, men det virker da, og det er vigtigt. Så går det noget hurtigere end at slå op 4 steder i bogen. :D

Nørdet... MIG?! Nej da....

Laranor

Nørder? Hvem? Os figurspillere? Vi er ikke nørder eller nørdede. Vi er fornuftige, kreative mennesker med en sjov hobby. Det er da ikke vores skyld at andre (læs: ikke-figurspillere) ikke forstår vores hobbyer og at det kan være nødvendigt at vi laver dimser, som dem du har lavet, for at vi ikke skal brække ryggen med alle de bøger vi ellers skulle slæbe med udover hærlister, terninger, figurer og alt det andet vi skal bruge når vi skal spille.
Quote from: marjedi
Heldigvis er bedste våben mod spam, en kniv og gaffel

Honsou

Laranor

Nemlig. Og det kan godt være​ at jeg, hvis jeg må, låner din idé med at lave nogle laminerede huskesedler. Jeg har en laminator og en pakke lamineringslommer til baggage mærkater.
Quote from: marjedi
Heldigvis er bedste våben mod spam, en kniv og gaffel

Honsou

Jeg tænker der MÅSKE er en enkelt før mig der har lamineret små sedler, så 100% patent har jeg nok ikke. (Ikke at jeg havde råd til det patentjunglehalløj alligevel!) :D

Men godt hvis jeg kan inspirere.

Honsou

Så fik jeg spillet 2000 pts mod Steel Legion. Det blev Space Wolves første nederlag EVER, dog med en house rule jeg lærte man ikke skal spille med i normale spil, med den ekstra magt skydehære har fået. :D
Vi spillede med at man i og efter nærkamp ikke kunne komme i nærkamp med nye enheder, men det var (heldigvis) MIT forslag. Jeg vidste ikke hvor nemt skydehære havde det nu, med bare at fall back, væk fra nærkamp, og så kan resten af hæren pløkke en til slagger. Ligesom de satans basilisker der bare bakkede væk fra nærkamp, så jeg skulle charge igennem 6 nye dræberskud fra dem, i min egen tur, hvis jeg stadig stod der.

Alle der har spillet mod Benny og hans fjollede GF terninger, ved at der er 50% 6'ere i de terninger. Det var der også i går, mens jeg rullede VIRKELIG ringe.

6 hits med assault cannon på en lille Master of the Cheese... 1 wound (på 2+).

Whirlwind havde i snit 5-6 skud tror jeg men den lavede ofte 1-2 wounds på guardsmen, da de jo har 5+ save som Benny ofte klarede 2/3 af.

Men pyt, det var spas at prøve det nye af, og vi fik 7 ture. Efter tur 5 havde jeg faktisk kun tabt 6-4 men 2 ture senere var jeg skudt ret meget væk.

Grey Hunters med 2 plasmaguns der skyder og charger hans fly: 1 dør til super charged, 1 rammer men wounder ikke... 2 dør til overwatch, og jeg laver ikke en skramme i den i nærkamp. 3 af mine 10 Grey Hunters dør af at gå efter et lille fly...

Det var rimelig symptomatisk for kampen. Men jeg fik alligevel lyst til mere, og købte et par bøger mere, og de der tactical kort, og dem til missioner, som tegner ganske lovende.

Det er ikke Malifaux-genialitet, men bedre end 7th synes jeg. Sjov ide med TWIST CARDS som kan være nat, hvor der bliver lysere og lysere i løbet af spillet, så man kan skyde længere, syregen eller andet spas.

På mit hyggeniveau, virker det som om alt kan bruges til SW (og andre hære). Der er ikke noget som bare skriger til himlen ved første øjekast, måske på nær Logan Grimnar i Stormrider som virker en tand skrøbelig, fordi den har 10+ wounds og derfor ikke kan gemme sig som andre characters. En salve lascannons og den er hurtigt væk, farvel 230 pts. Men alle andre named characters virker brugbare.

Ellers er jeg i gang med at male, så det ikke bare er Fenris grå det hele. :)

Friis

Tror man skal have Fly keyword for at charge flyer  ;)

P.s: alle hader Bennys dice  ;D

Honsou

Quote from: Friis on 14 July, 2017, 21:49:26
Tror man skal have Fly keyword for at charge flyer  ;)
KUNNE det tænkes hans fly var i HOVER mode, Einstein?  8)

Friis

Troede jeg ikke der var noget der hed mere.... teach me master, teach me ;)

Honsou

Det er der, og vælger man det, så mister den Airborne, Supersonic og Hard to Hit.  :D

EmilSVB

Ellers er alle ulve jo fyldt med Russ' vrede og had til de feje krystere. Så det har da bare stået på jorden og kastet chainswords efter den flyer!
Emil Bøgh Hansen
40k: Space Wolves, Ultramarines og Knights

Honsou

Min første malede 40K figur i laaaaang tid, og har blev bestemt ikke fejlfri. Men acceptabel vel. Helene har givet en masse blood claws nogle grundfarver, så der sker da noget. :)

Nu er der hul på bylden! ;)

Honsou

Med mere og mere maling på ulvene, og mere og mere blod på tanden, fik jeg også smittet Fenris med 40K-savn, så han købte en alpha legion hær af Doc Watson, og vi spillede 2 slag i lørdags.

Vi var enige om at det var meget hurtigere, mindre fnidder og måle fra tank våben, eller være bange for templates osv. så vi skal spille mere 40k... hviklet jo så betyder at jeg er gået fra at have 50-80 umalede Malifauxfigurer på bordet, til også at have 200 space wolves...

Men spas var det, indtil videre tyder på at 8th edition er en klar forbedring for os hyggespillere. Jeg tvivler på 40k nogensinde kommer til at egne sig til turnering, ikke at det nogensinde har gjort det.

Jeg smider billeder op når jeg lige har gjort de næste færdige.

PS Jeg har opdaget Harald er elendig mod alt andet end bløde fodtudser, de gamle dage er forbi, hvilket måske også er meget godt, nu giver han jo re-roll 1'ere to hit, til sine venner, som er rart.

Honsou

Jens maler 2 tanks på samme tid som jeg maler en halv mand, men jeg er godt tilfreds med ham her, så mangler jeg bare de resterende 150... samt tanks.

Honsou

doc watson

Jeg undskylder de manglede kommentarer ;)
Jeg er travlt optaget af, at male en kommende eldar hær så jeg kan få nogen tæsk af dine ulve. ;)

trygsen

Hej du !

Jeg klikkede ind på din Tråd i morges og ville Komment. Men Tastatur drillede. Så jeg gør det nu !

Det jeg ville have skrevet var - at dine RumUlve ikke ser helt dumme ud  8)  Jeg kan godt lide den Klo-Hånd din Model der har  :)

Kommer jeg til at følge med i dine RumUlve-ting her i tråden ? Ja det tror jeg nok lige !! Jeg har selv et mindre detachment af RumUlve og elsker at få noget Inspiration til nye Projekter!
Tak fordi du gider at lægge billeder op - de er til stor gavn hos mig !

Mvh. Trygsen
23.985 Points 40k Ork Army. Og bliver ved...

Honsou

Nå, så kom begge læsere alligevel ud af busken, godt at se. ;D

zacret

Meget flot rum ulv! Dejligt at se du er kommet igang med 40k igen!

Troels S

Ja "like" knappen har nok begrænset kommentarerne bloggene lidt. Oplever heller ikke selv den samme respons i min blog som jeg gjorde tidligere - PF er lidt mere stille.

Synes ikke helt din ulv holder samme niveau som dine DE gjorde. Dine trims og øvrigt gyldent pynt ser lidt sjusket og ikke helt færdigt ud og det ser ikke ud til at du har været helt konsekvent med dem, da der vist mangler nogen - fx på ulvehalen på brystkassen. Tror figuren vil fremstå mere tight hvis du giver dette mere kærlighed med en bedre dækkende guld/bronze. Der er flere af farverne der ikke ser ud til at dække helt - kan være billedet der snyder - men det ser lidt sjusket ud - særligt på en figur med så mange detaljer. 

Er ikke sikker på, at jeg synes, at den grønblå kappe fungerer på ulverytteren. En farve der ligger længere fra rustningen tror jeg poppe bedre på figuren.

Sorry hvis det lyder meget kritisk. Det er rigtig fedt at du får malet noget 40k igen.

Mvh
Troels
"Balance - the mythical word that people put so much stock into"
- James Gallagher, GW Games designer, 2019

Min 40k blog / Instagram: loosing_focus