News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

ITC FAQ

Started by Gorlak, 09 December, 2015, 22:44:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Da Monstar

Hvordan bliver den Tau decurion reglen spillet i ITC. Der er stadig ingen faq updates på den linkede side.

med hensyn til target locks og videre.

Jeg har mest af alt spørgsmål til
eksempel:
fire warrior unit A og B er henholdsvis 40" og 52" fra et ork boyz unit, men der er LoS. Fire warrior unit C er indenfor 10" og kan derfor rapid fire. Er det så tilladt for mig at sige at Unit A og B også skyder imod de ork boyz, så unit C kan få +1bs?
For at gøre eksemplet grovere, unit A og B indeholder hver en Fireblade der giver +1skud til alle i hans unit som står stille, og en ethereal som giver +1 skud på rapid fire range. Unit A og B kan stadig ikke nå, men unit C for nu +1bs og +2 skud per mand.

Jeg så nemlig debatten om det på minwargaming.com hvor de nåede frem til at RAW, står der intet om at man skal være indenfor range når man vælger et target unit. Kun at man skal have LoS.
Jeg er med på at GW jo nok mener at det er indforstået at en soldat med en pistol, aldrig vil skyde tværs over en slagmark for at udkonkurrer afstand med en kanon. Men her giver det mig jo en klar fordel, hvis nu foreksempel at min modstander holder sig konsekvent udenfor 30" af mine fire warriors.

Der er sikkert en fin gennemgang et sted, men jeg synes ikke jeg kunne finde en klar enstemmig forklaring på det almindelige wh40k board hvor den har et mange siders passioneret topic.
Jeg har ingen præference til det, og kommer kun for hyggen. Jeg synes bare selv der har været så meget diskussion omkring den her regel, så jeg ikke selv ved hvor meget jeg kan tillade at malke den før modstanderen smider terninger efter mig, og hele spillet bare bliver en dårlig oplevelse af regelklammeri

Gorlak

Med mindre nogen haster til og peger på et ITC sted hvor der står andet så spiller vi efter følgende tolkning:

http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=91341.0

Håber det link besvarer alt, ellers så spørg endelig igen :D

Langt nede i tråden skrives der:
QuoteDer står konkret i reglen at man skal skyde på target. Så man må ikke medtage enheder der ikke har range med mindst 1 våben.
Quote from: Aslak
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

Ghostdog

Og lige efter står der:
Quote from: Ghostdog on 19 November, 2015, 14:00:25
I regel bogen står der bare at man skal have LoS til en model for at choose target.
Og under skydning står der, at det kun er våben indenfor range der kan skyde.
Da de nu skyder som en unit, er der da egentligt ikke noget der forhindre den der 18" Burst cannon i at booste BS på RIP. selv om Burst cannon'en ikke kan nå.
Burst cannon'en må bare ikke skyde på et andet mål.

Så er der snap shots.
Edit: note til mig selv, husk at læs det hele.

/Karsten

Så medmindre at FAQ'en siger andet, er det stadig regelbogen beskrivelse der skal bruges.
Jeg er ordblind(lyddøv) og jeg bruger langtid på det jeg skriver. Hvis du opfatter det nedladende, ondsindet eller på anden vis, negativt, er det ikke med vilje.
Jeg gør hvad jeg kan, men bær over mig.
Karsten

Sigmaril

Eldar Corsairs Aethermancy Psychic Power #5: Warp Tunnel

"The Void Dreamer's controlling player selects a point anywhere on the tabletop, placing a large blast markerat that point. Either the Void Dreamer and their unit, or another non-vehicle friendly unit with the coirsairs faction within 6" may be immediately moved to the point chosen, deploying under the blast marker as though they had arrived using the Deep Strike special rules (but do not roll for scatter or mishaps)..... The target unit may attack and charge normally on a turn in which this power is used on them."

Hvis denne power bruges på en enhed, der lige er kommet fra reserves, kan de så også charge med det samme?

Gorlak

Nej jeg tænker normally betyder som de ellers måtte. Vil hellere ikke tro en pinned enhed pludselig bliver unpinned.
Quote from: Aslak
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"