Spil mod Per den 8/12

Started by Kloen, 16 December, 2015, 11:43:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kloen

Per og jeg mødtes til nogle spil forrige tirsdag. Vi havde aftalt 1x300 uden resources og 2x300 fuld på.

SPIL 1

Her stillede Per et meget simpelt, men for mig, skræmmende hold:
SMWWG003V Brimstone
25 FFJLTW007 Atomica
300

Mod mit:
SLOSH047B Black Witch
107 JLTW068 Gluttony
20 FI301 Splitlip (nightcrawler var stand-in)
297 Mystical

Jeg vandt vist map og sendte os i sumpen:

Begge mine hammeropsamlingsrul lykkedes - og vores hold var nu så powermæssigt skævvredne at  der ikke ville blive meget spil i det, på trods af jeg frygtede Pers colossal, men hurtigt var vi i face-off:

alle mine attacks ramte, så Brimstone var hurtigt nede hvor han knapt kunne gøre Splitlip fortræd, og det var det spil, da Per - forståeligt nok - ikke gad spille det til ende.
Sejr mig og 1-0

SPIL 2

I spil 2 skulle jeg møde min egen stupiditet:
95 SMWW021 Red Tornado
25 WOL063P Ophidian
95 SMWW021 Red Tornado
25 WOL060P Black Hand
30 AOU042BD Ultron-6 (Drone)
5 NFAOSNFID-007 S.H.I.E.L.D. Level 7
275

(doc ock-armene er for at indikere hvem der har Ophidian på)
Når jeg siger min egen stupiditet er det fordi det var mig som gjorde Per opmærksom på Red Tornado  :'(

Jeg stillede
2 WOLR104 Power Battery (Indigo Tribe)
4 WOLR304 Indigo Tribe Ring
112 JLTW037B Freddy Freeman
8 WOLR204.13 Stop Sign (Indigo)
82 JLTW043 Johnny Quick
4 WOLR204.03 Mallet (Indigo)
82 FL004 XS
6 WOLR204.14 Sniper Rifle (Indigo)
300 (det grønne batteri er stand-in for indigo)

Per rykkede ud i en klassisk musefælde:

Og på trods af selv at have fortalt om de røde Khmerer faldt jeg lige i fælden, da jeg fokuserede mere på at stille så jeg ikke ville blive offer for den indkaldte Nick Fury:

Men ind kom han, og nakkede XS mens de to Khmerer løb ned til Freddy Freeman og uden et eneste attack roll gav ham 4 penetrating skade henover 2 ture:

Det kunne Freddy ikke lide, så mens min Johnny Quick dræbte Ultron, forsøgte Freddy forgæves at flyve væk fra tornadoerne, men de blev bare ved med at skade ham uden attack rolls, så til sidst:

Per ryddede op, og vandt.
Sejr Per og 1-1

SPIL 3
Her stillede Per:
66 AVAS055 Ms. Marvel
90 DP047A Shang-Chi
25 WOL064P Proselyte
100 AOU044E Giant-Man
281

Mod mine
2 WOLR100 Power Battery (Green Lantern Corps)
8 WOLR300 Green Lantern Ring
150 AVX008 Professor X
25 WOL062P Ion
6 WOLR200.14 Sniper Rifle (Green)
60 WXM023B Cerise
4 WOLR200.11 Bulldozer (Green)
15 FFNFAOS099 H.E.N.R.Y.
25 FFGOTG006R Lockjaw
4 WOLR200.03 Mallet (Green)
299

Per vandt map og sendte os til et sted jeg ikke lige kan huske - et indendørs kontor

Jeg sendte straks min Xavier ind i midten for at genere Pers tropper mest muligt, mens min Cerise tog flanken:

Per var hindret i sit charge af Professor X, men lavede en frækkert og byttede Giant-Man ud med lommekniven Hank Pym, som kan lidt af alt:

Cerise blev outwittet og tævet til døde - og den handlingslammede Professor X kunne ikke gøre andet end at vente på at fjenden kom ind og slagtede ham.

Sejr Per til 2-1

Vi lavede et par impromptu hold og tog et fjerde spil, men jeg sidder på kontoret og får ikke skrevet detaljeret rapport over det, så I må nøjes med billederne af endnu en Per-sejr:

"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Bartok

Ja, holdene i spil 1 var ærgerligt nok for uens powermæssigt. Så jeg tænkte, at det var skæggere for os begge at tage et nyt spil. Men Brimstone vender frygteligt tilbage!
Jeg tror nu, at jeg kastede håndklædet, før du overhovedet lavede et attack roll.

En korrektion i spil 2: jeg havde ikke den Drone til 120 med, og mit hold var på 300 point.
Dobbelt Red Tornado er sgu en hård nyser at deale med - jeg siger tak for tippet! Men du kunne godt ha' KOet én af dem, hvis din Johnny Quick ikke havde gået efter Ultron Dronen og i stedet også havde slået på samme Tornado, som Freddy Freeman dealede 3 penetrating på.

RIDE THE CYCLONE: Red Tornado can use Force Blast normally or as a free action. When she activates Force Blast, after actions resolve, if the target is still adjacent to her, deal that character 1 penetrating damage.

Wizkids har rulet, at Red Tornado kan bruge Force op til 2 gange på en runde, dvs. den potentielt kan deale 2 penetrating dmg - uden et attack roll! Dét er nasty.

I kampen med din Professor X til 150 etc mod min Giant-Man, Shang-Chi og Ms. Marvel manglede du klart en attacker mere.
Med kun Cerise til 60 point (dog boostet af Ion entity og Green Battery) til at gå i flæsket på mine bøller var du bagud fra start.
Den Professor tror jeg, passer bedst i battles til 500+ point.

Gluttony, der virkelig er svær at få nakket, fik jeg hul på med Poison og alt muligt
- mens Black Witch igen gnækkende tog flugten.

MOUNTAINS OF FLAB: Gluttony can't be carried. When Gluttony is dealt damage, Gluttony ignores all but 1 damage.
This power can't be countered or ignored.

P.S. i spil 3 var Shang-Chi beefet op af Phoenix Force til 18 point, der gav ham Flight, Poison, Invulnerability (Colossus fragment) og +1 speed.

Bartok

Jeg glemte i øvrigt at tage 20-pointversionen af Brimstone med mod dine speedsters.

Det er et lidt specielt koncept i Superman & Wonder Woman-sættet, at colossalsne også har en pointværdi på 15, 20 eller 25 point. Næsten som at få en (svag) resource med på holdet.

Kloen

Ja, det opdagede jeg også bagefter. Oh well... du vandt alligevel
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/