News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Otherworld Fantasy Skrimish

Started by Anaxagorax, 19 December, 2015, 18:52:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anaxagorax

Fordi jeg ikke har gang i nok projekter og fordi det går så hurtigt med dem.
QuoteWe all fail. In the end we all fail. Often sooner.

Blög - Relicblade, Hell Dorado, Kingdom Death og navlepilleri.

rubber

Cool. Jeg var slet ikke klar over at otherworld havde lavet et system til deres super fede figurer. Det glæder jeg mig til at høre mere om, jeg har nemlig heller ikke projekter nok...

Mvh. Tim

Anaxagorax

Det er ret lækkert skruet sammen. Man kan spille med lige hvad man har lyst til, det eneste man kan vælge imellem som udelukker hinanden er god og ond. Selv det har dog kun indflydelse på en række arketyper, som man kan lave helte og skurke ud fra, men ellers er der frit spil og man behøver slet ikke have nogen af den slags med hvis man ikke vil det.

En af de gode arketyper er fx en Blessed Crusader, som så gennem færdigheder og udstyr kan tilpasses til at være gode en god gammeldags paladin eller cleric, mens et eksempel på en ond arketype er en Sinister Sorcerer, som passer til onde troldmænd, nekromantikere og den slags. Hvis man ikke vil lave en flok gode eller onde eventyrere, så er det bare at samle en flok monstre og spille med dem (der er omkring hundrede monstre i grundbogen og en udvidelse med endnu flere på vej). Eller blande som man lyster for den sags skyld.

Alt sammen er gennemsyret af en rigtig god følelse af 1st ed. AD&D, helt fra magic items, wandering monsters og til muligheden for at give sin eventyrer en ten foot pole og iron rations!

Honsou

Fantasy skirmish, så et table top spil med figurer a la D&D feel, eller hvad?
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Sadomator

Jeg fik det heller ikke købt.... endnu....

Så fortæl fortæl. Hvordan gør man, er den dungeon bash med GM eller et kamp spil med 2+ spillere. Hvordan, hvad, hvem, hvor?

Anaxagorax

Sorry Jonas, havde slet ikke set du havde skrevet før nu.

Det er et skirmish-spil for 2+ spillere og man kan både rende rundt i dungeons (måske endda på hexes eller felter hvis man ønsker det) eller på et normalt spillebord som man lyster.

Der er heldigvis ikke brug for nogen GM, alt med skatte, vandrende monstre og den slags er flettet ind i reglerne for spillernes opgaver. Den ene spiller forsvarer, den anden angriber. Forsvareren placerer markører på bordet, som kan være alt fra skatte, vandrende monstre (som den forsvarende spiller kan bruge op til X% af sine points på), fælder, osv. Når man så tager en markør trækker man et kort fra den til lejligheden sammensatte kortbunke og finder ud af om man får et sejt magiske sværd eller en trold i hovedet.

Selve spillet foregår ved at man hver runde får en række aktiverings-counters, oftest svarende til halvdelen af ens aktive modeller (og så reguleret efter specielle evner, udstyr og den slags) og så skal man vælge hvilke af sine modeller man vil aktivere den runde. Det gør at runderne kører nogenlunde hurtigt, samtidig som man skal planlægge lidt.

Der er ikke regler for erfaring og kampagne endnu, men det skulle komme i den næste udvidelse, så vidt jeg har læst mig til.

Sadomator

ok, tak, lyder helt klart som noget jeg skal investere i  ;D