News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

GF 2016

Started by duckdive, 20 December, 2015, 13:09:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

duckdive

Hej

Er der nogen der ved om GF laver en turnering igen i 2016? Og hvem der står for det?

Mvh Kim
Tjek min blog Projekt 40K

plysforever

Quote from: duckdive on 20 December, 2015, 13:09:19
Hej

Er der nogen der ved om GF laver en turnering igen i 2016? Og hvem der står for det?

Mvh Kim

Vi har ikke besluttet noget I nu, vi mødes nok i januar og snakker det igennem :)
Brian Andersen

Safran

Det er vi mange der håber det gør:-)
Andreas Lykke Rasmussen
40k -  space wolf, chaos (wordbearers) og deamons, daemonkin
Bloodbowl - nurgle, chaos dwarf

Wesser

Spændende med fantasy... Om det i givet fald vil være 8th eller 9th

Har mistet tråden AoS.. Er man blevet enige om nogen færre restriktionssæt?

Waaargh

Vi er mange der er spændte. Jeg håber det bliver til noget, for det er en fantastisk figurspilsfest. Hvis det ikke bliver til noget vil jeg også gerne vide dét for så vil jeg søge efter noget til at fylde hullet i efteråret.
So long as the average ork has someone to fight, someone bigger than him to tell him who to kill next, and someone smaller than him to beat up, he will know contentment.

CNA

Som Brian siger, så er ingen beslutning taget endnu. Vi er en lille gruppe nu og flere hensyn skal tages.

Det bliver i hvert fald nok et anderledes GF på Fantasy fronten, da min forventning er at vi ikke kan sælge 100 billetter til Fantasy længere (uanset om vi lander på 8th, 9th, AoS eller KoW), hvilket gør tingene sværere, da WHfb primært har betalt festen for de mindre spilsystemer hidtil...og GF generelt.

Så vi skal nok have held med at søge nogen fonde mv., hvis der skal være et Giant Fanatic i år.

Mvh Christian

Safran

Så må det bliver dk størreste 40k tunnering /wink;-)
Andreas Lykke Rasmussen
40k -  space wolf, chaos (wordbearers) og deamons, daemonkin
Bloodbowl - nurgle, chaos dwarf

Mallosdir

Jeg tror nu godt at i vil kunne få nok til WFB igen, da der var mange sidste år og tror da stadig at der er opbakning for at det kommer igen :) dog er spørgsmålet mere hvilket system vil jeg sige, da der vil stadig være splittet meninger om det er 9th eller 8th der er bedst og hvad folk helst ser det bliver :)

CNA

Taget i betragtning at der var en 8th ed. turnering der blev taget af plakaten for nylig, grundet tæt på ingen tilmeldinger så skal folk forvente 9th age til et eventuelt GF.

KoW har en lille og solid base spillere der synes det er fantastisk, men tror ganske enkelt ikke der kan samles en turnering på det.

AoS er et ok spil (og her snakker vi spilteknisk), det egner sig bare på ingen måde til turnering pt.

Kristian

Hej Christian.
Har i overvejet at dele fantasy i 2?
Hvis i laver en hardcore 9th ed. Turnering og suplerer med en blød 8th ed. Funhammer turnering(helt og aldeles arrangeret af mig, du skal nok få et oplæg snarest).

På denne måde kan i måske få solgt de hundrede fantasy biletter. Man kunne lade antallet af pladser i hver turnering være flydende og så se hvad folk tilmelder sig.
Konge af Lethian!

KimH

Quote from: Kristian on 12 January, 2016, 08:19:50
Hej Christian.
Har i overvejet at dele fantasy i 2?
Hvis i laver en hardcore 9th ed. Turnering og suplerer med en blød 8th ed. Funhammer turnering(helt og aldeles arrangeret af mig, du skal nok få et oplæg snarest).

På denne måde kan i måske få solgt de hundrede fantasy biletter. Man kunne lade antallet af pladser i hver turnering være flydende og så se hvad folk tilmelder sig.
Hvad med en blød funhammer 9'th  ;) ?
Hvis du er i tvivl - så charge !

CNA

Jeg udelukker bestemt ikke netop det scenarie Kristian   :)

Waaargh

Flydende, siger I at der er mulighed for en større 40K turnering? ;D
So long as the average ork has someone to fight, someone bigger than him to tell him who to kill next, and someone smaller than him to beat up, he will know contentment.

CNA

Bestemt, scenariet er ikke utænkeligt. Hvis Daniels nye billetsystem tillader det kunne man f.eks. lave en pulje der hed 9th age, 8th fun og WH40k og lade 175 billetter gå til salg og sige værsgo´ - først til mølle, antal solgte billetter definerer turneringens størrelse.

Men men men....lad mig nu slå fast at det er sjove tanker vi sidder og kaster, jeg aner ikke om vi afholder GF endnu.

okkel

Haaber i finder energien til det. Hobbyen er bare ikke den samme uden GF. I princippet kunne man vel bare saelge en typpe GF billet og saa give koeberne en frist paa en uge til at melde ind hvilken turnering de deltager i, hvis billetsystemet ikke er klar. Men det er naturligvis nemmere med et billetsysrtem, der kan haandtere det.

duckdive

Er der blevet besluttet noget?

Lerbrandt

Jeg skriver bare for at istemme andre i at GF er definerende for wargaming i Danmark, så håber I finder lysten og kræfterne til at afholde et i 2016. *Praise the Sun*
Alexander Lerbrandt
40k: Khorne Heretic Astartes
Khorne dedikeret blogboard kan ses her: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=873.0

joakim balsgaard

MVH Joakim Balsgaard

Snake eyes warhammer i Hillerød

Bloodthirst

Vi er også en gruppe der håber der bliver til noget - vi er alle i gang med at male nye hære op til GF, det var i hvert fald målet.
Fingers crossed!

Corran_dk

Epic spillerne er klar igen i år.

Tror også at vi vil acceptere en pris stigning hvis det er nødvendigt selv om vi kun spiller fredag og lørdag (vi er kun 8-10 spillere så det redder nok ikke budgettet)

PS. ovenstående er selvfølgelig betinget af at vi får vores diplomer fra 2014 ;)
Skaven Achievements List
GF17 Net Epic Armageddon Tournament Organizer - 2015
Epic ETC landsholdet - 2016/2017
GF18 Net Epic Armageddon Tournament Co-Organizer - 2016

Verminaard

Lidt forslag

- Lav en afstemning om hvilket system Fantasy skal spille. Det dur ikke at melde ud at man måske spiller KOW, 9th Age, 8th edition, AOS eller allesammen. Det skaber forvirring og folk vil gerne have noget at forholde sig til. Det giver jer også en god ide om hvor mange der har interesse. Lav eventuelt en mulighed for også at stemme for KUN at spille det system de stemmer på, forstået sådan at hvis de ikke kan spille det, så spiller de SLET ikke noget fantasy agtigt.

- Lav en tråd med "interesse tilmelding" til 40K. Hvis 40K ligepludselig kan trække rigtigt mange deltagere så letter det lidt jeres byrde.

- Lav en afstemning om hvilket format 40k skal køre. Der er lige nu de her muligheder, som jeg ser det.
- ITC
- ETC
- Consuela
- No Restrictions Battle-Forged
- Hjemmebrygget AS

- Drop remisen, hvis stedet er så dyrt så prisen stadigvæk skal holdes deroppe. Og at det måske endda skal være endnu dyrere, så drop det. Og find et andet sted. Det kan godt være at det er traditionelt at det er i Remisen, men i har navnet, så folket vil følge med uanset hvor det er. Jeg kan forestille mig at prisen lige nu afholder ret mange for at komme med. Det er uden tvivl den dyreste turnering i landet.
Du skal betale 350 for tilmelding, du skal købe mad i en hel weekend (selvom det er kbh så er det stadigvæk lidt oveni). Du skal betale transport og overnatning. Det er selvfølgelig fælles for alle turneringer. Men det er nok ikke helt ved siden af hvis man regner med at standardudgifterne er langt over 1000kr for de fleste.

- Sidst men ikke mindst. Gør det hele nu. Der er faktisk ikke rigtigt tid til at vente. Nu mere man gør nu, nu mindre er der at gøre senere.
Hvis i det er sådan at i syntes i sidder med for meget selv, så branch ud. Og tag flere med på Team GF, Full-time. Jeg har ingen anelse om hvem Team GF egentlig er, ud over CNA.

mvh
Rasmus

Verminaard

Plus, jeg tror sagtens i kan regne med at warmachine trækker ret mange.
Jeg var nede og kikke på sidste år, og det så ud som om at der var godt gang i den.

Nixon

WARMACHINE og HORDES har heldigvis tradition for at kunne trække en del svenskere over, det giver en større spillerbase end aktiviteten på PF antyder.
Tror sagtens vi kan blive lige så mange spillere i 2016.

duckdive

Jeg sætter gerne en 30K turnering op, og kan hvertfald skaffe 20-30 spillere.

Waaargh

Bare det ikke trækker fra 40K, eller er det netop din pointe at lave noget helt andet med 30K? Ser det hurtigt som en konkurrence mellem de to.