News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Iyanden Craftworld Eldar

Started by Alustriel, 13 January, 2016, 16:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Alustriel

Welcome simple mon-keigh!

Denne tråd bliver dedikeret til min Iyanden Eldar hær.

Jeg var så heldig at få fat i en næsten 3000 point eldar hær lige før 6th edition eldar udkom til omkring 1000,-. Dette passede perfekt med at wraithguards fik en opdateret model som er monster fed! Samtidigt kom Crimson Hunteren som måske er en af de lækreste modeller GW har lavet i årevis. Så jeg vidste jeg bare måtte begynde en hær, og Iyanden havde altid tiltalt mig med de mange wraiths. Desværre betyder Iyanden at man skal male gul, hvilket jeg havde en rimelig frygt for, derfor stod modellerne udmalet indtil indgangen af 2015 hvor en eskalationsliga startede op i 9k hvor jeg spiller, og jeg tvang mig derfor til at male folkene op og har lært en del sidenhen, og samtidigt fået langt mindre frygt for at male lyse farver samt fået en lækker hær samtidigt.

Den her tråd vil være en blanding af maleprojekter da der endnu er mange modeller i hæren, og mange flere at købe endnu! Der vil nok også komme hærlister og taktik tanker her da mine eldar regelmæssigt rammer slagmarken.

Mr. Smiley

En AOS blog med Nurgle og andet gejl? Jatak !
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=938.0

Alustriel

Quote from: Mr. Smiley on 09 February, 2016, 19:58:25
Ingen billeder? :P

For godt 14 dage siden havde jeg fornøjelsen af at spille et lille apoc slag nede i 9k med en af de andre fra klubben. Da han gerne ville prøve hans hjemmebyggede Reaver titan før den bliver færdig så endte vi på 4250 da han koblede en masse SM på. Så et dejligt størrelse spil, med en god blanding af sjov og spas!

Jeg besluttede mig for mine kære Iyanden skulle smides på slagmarken, og når der nu kom en Reaver så ville min Revenant jo ikke være så voldsom igen! Samtidigt er det alligevel lidt tid siden de har været ude og lege!

Eldrad
2x Farseers
3x Warlocks
1 Spiritseer

20 Guardians med Shuriken Cannons
10 Guardians med Bright Lance
6 Scatterbikes
8 Striking Scorpions
10 Howling Banshees
6 Fire Dragons
5 Wraithguards

2 Waveserpents
1 Crimson Hunter
2x3 Falcons
Wraithknight
Revenant Titan

Dire Avenger Shrine med 3x5 Avengers

Og bordet! Personligt foretrækker jeg at Apoc føles som et almindeligt spil, blot med flere modeller og større bord. Derfor syntes jeg en rimelig mængde terræn, og et stort bord der gør movement fasen lige så vigtig som i almindelige spil. Vi valgte at rulle uden alle de specielle apoc regler og smed 6 objectives ud som ville give 1 point til sidst i spillet, og så valgt vi at tage Slay the Warlord samt Linebreaker da First Blood er et frit point til hvem end der starter.

Min modstanders deployment, jeg fik ikke helt fat i et billede at hans samlede hær, men den omfattede ca.
Chaptermasterx2
10 termies
2x5 termies
2 dreads, 1 med pod
3 tac squads
5 sniper scouts
2 razorbacks
predator
vindicator
land raider
3 land speeders
reaver titan med 2x reaver turbolasers samt apoc missile launcher

Ligeledes min deployment

og reserver. Modstanderen lod droppod dread, land speeders og alle terminators med chapter masters i reserve

So ready to strike!

Jeg kunne ikke seize og da vi spillede med apoc reserve regler kom både droppod med dread og land speeders ind i modstanderens tur

Så således ser dette ud når den slags kommer

Alt andet kom så småt fremad.

Wave Serpenten holdt ikke til både Dread og 3 Land Speeders med MM

Guardians tog i mod Apoc Launcheren fra Reaveren og tog en rimelig håndfuld tab, men var i sidste ende ligeglade med det

Revenanten åd alle D skud fra Reaveren. Alt ramte den, men pga. dens særlige regel skulle man foretage endnu et rul for at se om man overhovedet ramte, hvor de fleste terninger forsvandt og resten blev taget på coversavet.... pheeeew! Heldigvis overlevede den!

I min tur 1 ankom begge Falcon Squads bagved Reaveren og lukkede deres Dire Avenger Squads samt Fire Dragons ud. Resten hoppede fremad over bordet bortset fra Scatterbikes der stormede over for at hjælpe med at stabilisere flanken hvor Land Speeders var landet på. I tryllefasen fik jeg et par småpowers af, men til trods for Spirit Stone og hele skidtet kunne min Jetseer ikke trylle, hverken her eller de efterfølgende turer så Shriek, Invis og alle de andre godter måtte lade vente på sig.

SKYDNING!

Falcons åbnede alle op på Reaveren og mellem 12 Pulselaser og 6 Bright Lance skud og Dragons 6 Melta guns fik jeg fjernet Void Shields samt reduceret den til 14 hullpoints. Ikke videre noget vildt, men ganske solidt. Revenanten åbnede herefter op, og første skud valgte så at fjerne clean 12 Hullpoints fra den stakkels Reaver og efterfølgende skud tog den så ud af kampen, hvilket endte med at koste mig 3 falcons og 4 dragons. GREAT SUCCES FOR DYING ELDAR PEOPLE! Efterfølgende valgte jeg så at trække min Revenant fra slagmarken da min modstander havde nær intet der ville kunne stoppe den, og den blot havde fortsat med at curbstompe hans marines hvis den var blevet.

Resten var en blandet landhandel af nogle gode skud, og nogle knapt så gode skud, land speeders blev næsten ryddet under den kombinerede ildkraft fra Wave Serpenten med Wraithguarden alene.

Det var tur 1 for nu... stay tuned for more!

Alustriel

Imperial Tur 2:

Min modstander sender de sidste reserver ind

20 terminators og 2x Chapter Masters på hans baglinje for at stabilisere den i mod det pres jeg lægger her! Mellem 3 Falcons, 8 Scorpions, 15 Dire Avengers, 1 Farseer, 2 Fire Dragons og en Wraithknight er der også behov for at stoppe mig hvis ikke jeg skal barbere de sidste køretøjer og tacticals + scouts.

Han sætter op således han kan fjerne alle Dire Avengers, den ene Falcon, såre Wraithknighten etc. Et absolut udemærket move! Gravcannon+Laspredator+Vindicator, Twin Las Razorback, Land Raider og 5 Scouts mod min knapt så usynlige Wraithknight! Det er helt klart en mulighed for at såre den groft eller helt fjerne den! Det eneste jeg faktisk føler sikkert på flanken er de 2 Falcons der står med siden til den stor 10 mands terminator blob der ikke må charge, samt de 8 Scorpions som ikke udgør en stor trussel.

Aftrækkern bliver trykket på! Falcon forsvinder til Multi-Melta fra dreadnoughten, ikke helt forventeligt, havde regnet med at dø til charge, men jeg tager det. En hel enhed Avengers samt 3 fra en sekundær enhed forsvinder. Bedre end forventet! Den lille blob foran tactical squadet priser sig lykkelige for at den Grav-Cannon der findes i squadet tvinger enheden til at skyde Wraithknighten frem for dem!

Efter al den ild der kunne smides! Så står den tilbage! Med 1 wound.... Phew! Nu skal den bare blive usynlig når det bliver min tur! Så går det sgu nok!

På den anden flanke har mine Bright Lance Guardians glemt der var en Dreadnought bag dem!

De dør meget forventeligt i chargen og lidt overraskende bliver fanget af dens sweeping og forsvinder hele flokken! Howlings tager lidt blandet ild og går en 3 tøser ned. 'tis still okay! For nu blev det min tur!

http://img.photobucket.com/albums/v484/LycanLord/Ramblings%20Blog%20pictures/IMG_7611_zpssl6hygya.jpg

Scatterbikes om bag den der Dreadnought! Den skal virkelig have tæsk nu! Wraithguarden er hoppet ud af deres transporter! For de lugtede Land Raider indenfor rækkevide! Deres spiritseer gør dem også usynlige med hans Invisibility! Ekstra meget win lige der! Wave Serpent er sat til at håndtere den sidste Land Speeder, og Howling Banshees skal bare fremad og se om de kan fange de der tacticls der camper et objective! Det eneste der stadigvæk står efter skydning er den fordømte Land Speeder! Fantastisk! Spiritseer der gjorde reroll 1ere på To-Hit gjorde en forskel her! Pludseligt kunne de dælme ramme de kære Wraithguards! Howlings kunne simpelthen ikke komme langt nok fremad! Det ser sort ud for tøserne!

Den viser jo også den svage bug til deres farlige D-Cannons!

Det ser stadigvæk stabilt ud her! Falcons flytter bagud, Crimson fremad, Wraithknight imod Vindicator, Scorpions med en klo imod Predator, Avengers klar med deres Assault 3 guns den her runde og Farseer'en får ENDELIG en psychic power igennem og Wraithknighten bliver ENDELIG usynlig.

Begge tanks forsvinder! Super! Der ryger nogle tacticals, men ham med Grav-Cannon lever endnu, dammit! På baglinjen popper der lidt terminators til Bright Lances og Pulse Lasers. Det går fint, stille og roligt får jeg tømt ud i fjendens enheder, men jeg er heller ikke selv for heldigt stillet her. Der skal ikke mange tab til for at linjen her falder fra hinanden.

Stay tuned for tur 3!

Alustriel

Jeg har vidst forglemt at lægge resten af det apoc spil op, og nu er en del af det gået tabt i forglemmelsen.

Men nu sker der lidt på Eldar fronten igen! Denne gang det onde onde kompetetive!

6 Scatterbikes... og straks som jeg går i gang kommer jeg i tanke om at valget af gul måske ikke var den bedste idé til min basefarve. For pokker det er meget arbejde med de farver! Men det begynder at hjælpe og der kommer billeder senere af dem nu hvor de har fået både blå, sort, metal og flere lag af den rigtige gule farve og ikke bare primeren!

Alustriel

Ja ja! Også næsten kun 1 år der skulle gå før mine eldar fik lidt kærlighed igen! Ups!

Men med en ny escalationliga i TRoA har jeg valgt at jeg ville få malet mine eldar op! Og jeg har valgt at gå rimelig low-power og male hvad jeg har lyst til i ligaen da jeg alligevel er arrangør og som udgangspunkt mest er suppleant hvis nogen deltagere får problemer med at få afviklet kampene.

Så mine første 500 point er godt undervejs!

Rimelig overbelyste billeder, men what the hell! De skal lige have baserne færdige og så mangler der bare 1 Vyper mere for at de første 500 point af Iyandens fineste er klar til ballade!

Close-ups af min Vyper der blev færdig her til aften

Og lidt af Warlocken som jeg virkelig er blevet glad for (hans skindkappe ting skal lige have lidt ekstra shade og sværdet måske lidt magisk look, men det er også det)

De næste 500 point er også gjort klar og skal blot renses lidt til så er vi flyvende!
1 Falcon
1 Wave Serpent
6 Fire Dragons m. Exarch
3 Windriders med Scatterlasers

Min liste er faktisk meget lidt Iyanden inspireret helt op til de 1850 som det ser ud lige nu. Meget guardian tung, men en smule aspect warriors og et par farseers. Hvem ved, det kan være det ændre sig endnu :) Men det er nu dejligt at få malet lidt på mit eldar igen, særligt nu jeg føler jeg er blevet en langt bedre maler end da jeg sidst legede med dem.

Hjarl

Det ser godt ud :D Hvor mange spiller i jeres escalationliga?

Alustriel

Quote from: Hjarl on 24 March, 2017, 23:17:04

Der har været 20 aktive spillere i runde 1 som slutter om 1 uge + yderligere 2 som ville være med, men simpelthen ikke har kunne få modeller hjem eller samlet en hær inden og så mig selv. Forhåbentlig holder størstedelen ved hele vejen igennem ligaen :)

Hjarl

Quote from: Alustriel on 24 March, 2017, 23:21:21

Der har været 20 aktive spillere i runde 1 som slutter om 1 uge + yderligere 2 som ville være med, men simpelthen ikke har kunne få modeller hjem eller samlet en hær inden og så mig selv. Forhåbentlig holder størstedelen ved hele vejen igennem ligaen :)

Wauw fedt der er så mange aktive i TroA for tiden!

Hvis der er 20 der har fået malet de første 500 point, så er det da en succes allerede der :)

Alustriel

Quote from: Hjarl on 24 March, 2017, 23:24:10
Quote from: Alustriel on 24 March, 2017, 23:21:21

Wauw fedt der er så mange aktive i TroA for tiden!

Hvis der er 20 der har fået malet de første 500 point, så er det da en succes allerede der :)

Ikke alle har fået malet, da jeg så pludseligt ligaen falde for langt ind i eksamensperioder og sommerferie hvis jeg ikke fik den hurtigt i gang. Desuden er der en hel del helt nye grønne folk der aldrig har rørt modeller før. Derfor har jeg også sat malekrav op som en sekundær ting i ligaen her for denne omgang og sat at en rundes modeller skal først være færdige ved rundens udgang. Men jeg er alligevel overrasket over hvor mange folk der er med på at gå agurk i at male modeller :)

Aktivtiteten i TRoA er helt vildt spiket efter vi var nogle gutter der flyttede derover i november, og med ligaen her har vi fået trukket en del af de gamle ud også, og skubbet nogle helt nye igang! Det er hammerfedt og vi skal nok sørge for at holde det hele godt igang :)

Til inspiration så er dette fra første aktivitetsdag/gameday

hvor jeg tror der blev spillet 10+ spil alene :)

Mr. Smiley

Også på tide at dine Eldars fik en opdatering efter alt for lang tid :D

Hjarl

Er det ikke på tide at troa finde penge i budgettet til at få købt nogle spillemåtter?

FAT mat, gamemat.eu eller lign....

Mr. Smiley

Quote from: Hjarl on 25 March, 2017, 11:42:18
Er det ikke på tide at troa finde penge i budgettet til at få købt nogle spillemåtter?

Der er allerede måtter i TroA og flere på  vej med nye border :)

Hjarl

Quote from: Mr. Smiley on 25 March, 2017, 11:49:58
Quote from: Hjarl on 25 March, 2017, 11:42:18

Der er allerede måtter i TroA og flere på  vej med nye border :)

Cool :) det så bare ret skrabet ud på billedet ;)

Alustriel

Vi har pt. 3 store 6x4 og der er minimum 2 mere på vej indenfor rimelig kort tid.

Men der var vinterlejr mens denne aktivtetsdag foregik og de havde vidst hijacket 2 af måtterne med her ;)