News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Praise the Omnissiah!

Started by Alustriel, 18 January, 2016, 22:41:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Alustriel

SÅDAN!

14 dages maling i godt tempo! og så blev de sidste 2 grupper kastelan robotter + smede færdige og alle de gamle retouched lidt :)

Så er vi dælme klar til Heroes Fall på søndag med en total bisse liste der har 2x Cohort Cybernetica, den ene med all guns, den anden nærkamp. Ignorer de manglende carapace-mounted våben på 4 robotter, de afventer lige magnetter der skulle komme i aften, ellers bliver de limet fast før HF.

Så er de bare videre med resten af skidtet!

Alustriel

Okay... Indrømmet, jeg bliver nok aldrig god til det med at opdatere inden for en rimelig tidsramme, også selvom jeg nok godt kunne smide nyt op hver uge, bare i ren maling af modeller. Men i det mindste betyder det så at der kommer store posts hver gang der sker noget herfa (yay for content!)

Så hvad har jeg lavet på det sidste?

Jeg begyndte at tilføre et nyt lag highlights på modeller, startende med min Onager og Dragoon, en Troll Slayer Orange hvilket virker ret godt og giver den røde noget af det den har manglet

Så oktober målet er done, og har været i et par uger. Bemærk mine præster ikke har fået den orange highlight endnu, jeg regner med at gå tilbage og rette hele hæren til, lave touch-ups og lakerer alle modeller når jeg er færdig med de sidste par stykker der skal laves i år

Mine sidste to grupper Kastelan robotter er færdige, og til trods for de er novembers "bonus" mål blev de færdige først, grundet HF hvor de skulle deltage

MEN!

Selve oktobermålet er også undervejs og halvvejs (more-or-less)

Mine 3 første Vorax som var overraskende hurtige at male når først man kom videre fra metal arbejdet, er selv ret godt tilfreds her!

Og min første Thanatar Siege-Automata er klar (minus basen, but what the hell?) For pokker hvor var den lækker at lave! Fra ende til anden gik den bare nemt! Den næste kommer til at kræve lidt mere da den skal operere som min Paragon of Metal så der skal lidt ekstra fancy-pansy til at gøre den helt rigtig.

Og med alt det her done, så betyder det alligevel at jeg kun har 8 modeller tilbage at lave færdige så har jeg 6900 point af Omnissiahens fineste soldater!

Ryback

Yay for content! ;)

Flot malerarbejde. Jeg er helt vild med de der Vorax Automata - hvordan er de at spille med?

Mvh
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

Alustriel

Quote from: Ryback on 29 November, 2016, 18:57:10
Yay for content! ;)

Flot malerarbejde. Jeg er helt vild med de der Vorax Automata - hvordan er de at spille med?

Mvh

Mange tak :)

Vorax er ret gode til sine point, om end man skal lige vænne sig til de er skrøbelige for cybernetica robotter at være. Jeg plejer at køre dem i grupper af 3, men jeg overvejer at begynde og teste dem som en stor enhed. Jeg giver dem også altid frag grenades og poison 4+ opgraderingen så rotor kanonerne er lidt mere truende.

Jævnført content

Så er jeg nu færdig med årets hobby progress challenge, hvilket vil sige 10 måneders hårdt arbejde med Ad.mech er ovre, og jeg kan nu se frem til 2 måneders pause før næste år begynder, og mon ikke det sniger sig en ad.mech ting eller 4 ind også ;)

Belysningen på billederne er desværre lidt crap, må snart overveje at skaffe mig en photoboks

November var eddermandme tough, og har trukket ud nogle lange aftenener/nætter. Med næsten 1.700 point har der også været nok at lave!

Årets første halvdel af min HPC

Anden halvdel af årets HPC

Den komplette challenge.... all done, all over!

Rhiadan

Holy crap det er vildt produktivt. Og i god kvalitet. Hatten af.
The profile formerly known as "Farseer Rhiadan"

Alustriel

Så er min mini ferie hen over december og lidt af januar ved at være slut og jeg skal til og i gang med at få maling på de der forbandede modeller igen!

Men ingen post uden nye spændene billeder

345 dele der lige skulle renses og vaskes, det tog en mindre krig i sig selv, men skidtet er nu fikset og faktisk også samlet! Venter blot på nogle nye ben til Thallax da der manglede til den ene side, og så skal jeg ellers igang med at male som en gal på dem så de kan være klar til HH event i Viborg senere på året!

Alustriel

Nåh, så røg alt de nye lige bagud i køen!

Det viser sig jo at Belasarius Cawl er nemmere at male hvis man laver et par sub-assemblies og maler dem separat og jeg kan jo ikke have en usamlet model liggende til min primære hær som jeg ikke kan bruge! Så nu får han en røvfuld kærlighed og det er meget lokkende at lave hans 4 veninder bagefter bare fordi det er sindsygt fede modeller! More-to-follow!

Levarion

Fedt fedt følger med spænding ????husk nu at give baserne lidt love også ...

Alustriel

Quote from: Levarion on 16 January, 2017, 16:50:20
Fedt fedt følger med spænding ????husk nu at give baserne lidt love også ...

Sjovt du nævner det ;) Jeg har bemærket at de ikke er helt fede og gode på særligt de større modeller, så kombineret med mit planlagte eftersyn af resten af mine Ad.Mech enheder gør jeg lidt ekstra ud af baserne på tidligere modeller, og har også planer om ekstra på Cawl ;)

Levarion

Man skal bare passe på basen ikke tager al opmærksomheden, det har jeg desværre kommet til et par gange... Men det er bare fedt bagefter når basen bare spiller :)

Alustriel

Så blev Cawl færdig og klar til at møde de fleste ting på slagmarken!

Er blevet ret godt tilfreds med ham, måske basen får lidt mere kærlighed når jeg køber nye materialer i næste måned :)

Levarion

Han er blevet mega sprød!!!

Egrimm

Hold kæft han er lækker! Glæder mig til jeg kan nå at begynde på min.

Alustriel

Quote from: Levarion on 22 January, 2017, 16:59:06
Han er blevet mega sprød!!!

Quote from: Egrimm on 22 January, 2017, 19:59:25
Hold kæft han er lækker! Glæder mig til jeg kan nå at begynde på min.

Mange tak :) Er også virkelig blevet tilfreds med ham

Belial

Nu har jeg godt nok liked, men what the hell. Den er mega fed!!  :D

Alustriel

Yeah! Ingen content siden januar? Kan det være helt rigtigt?

Yeps! Er jeg så gået i stå med projektet? På ingen måde! Det har været en blanding af nyt arbejde, en masse AoS indkøb (og samling), en escalation liga hvor jeg brugte Eldar og skift fra parforholdstilværelsen til singletilværelsen der har holdt mig lidt nede.

Nåh jo, og så har 8th holdt lidt en dæmper på mine indkøb, særligt på FW fronten, og det fortsætter nok indtil de udgiver Fires of Cyraxus så jeg kan bruge mit 30k mech i 40k igen.

Men til gengæld har jeg gået og tænkt i lister med den nye edition, og nu hvor alt har været leaket i nogen tid er det kun nemmere at se på, men først lidt tanker omkring de "nye" admech

Generelt set er jeg godt tilfreds, alene at rulle dem ind i samme codex har været alt for længe undervejs! Helheds indtrykket jeg sidder tilbage med er af en hær der er ca. samme sted som før 8th, sådan et sted mellem middel og ETC turneringsmateriale, hvilket ikke er skidt. Der er lækre bonuser at hente ved brug af de forskellige tech-priests og canticles dækker nu alle enheder og er ikke afhængig af hvor mange enheder der er på slagmarken. Men til gengæld er den også noget mere tonet ned og jeg ser dem ikke som værende så superbrugbare altid mere. Skitarii har dog tabt sine doctrina imperatives komplet, så ikke mere manipuleren af WS og BS til dem, ærgeligt! Det var ellers en spændende mechanic som kunne gøre dem brutale til skydning eller nærkamp.

Helen hæren har også skiftet sit FnP ud med Inv. saves på 6+ over mere eller mindre hele linjen, det er vel også okay, men det gør nogle ting ringere, tech-priests, Cawl og robotter er de første jeg tænker på her. Og relentless er væk fra Skitarii :(

Men det gode!

Sicarans er faldet helt gevaldigt i point! Både Infiltrators og Ruststalkers, jo de har mistet deres +3 move, run, charge, men de er ikke uden mobilitet med M8. Infiltrators har heller ikke deres superbadass aura mere hvilket er ærgeligt, lige nu giver den kun -1 til Ld til fjender indenfor 3". Men et prisdrop der er til at mærke på er sket her! Hold nu fast! Jeg har overvejet lister med tonsvis af begge slags da de kan smides afsted billigt! De forskellige electro-priests; okay mest Fulgurite; giver også langt bedre mening nu, med et FnP agtigt save og muligheder for MANGE mortal wounds med dem! 20 stks? tjoo hvorfor egentlig ikke. Våben til Skitarii er også faldet ned i point, ret voldsomt endda, pånær Arquebussen, om end Plasma Caliveren er stadigvæk håbløst prissat, 14 point for 2 plasmaskud på 18"? Kontra en almindelig plasma til 7 med rapid fire 1 og 24" virker lidt for groft. Rangers er gået ned i point så de kan sammenlignes med Vanguards, hvilket er fint. Onageren er blevet et monster og uden en realt pointstigning! Det elsker jeg sgu!

Alustriel

Nåh ja, og en armyliste!

Mit udkast til 2000 Point

Battalion Detachment
HQ
Tech-priest Dominus: Volkite Blaster, Macrostubber = 135
Tech-Priest Engineseer: Servoarm = 52

Elites:
10 Sicaran Ruststalkers: 10x Transonic Razors, 10x Chordclaw = 200

Troops
10 Skitarii Vanguards: Omnispex = 107
10 Skitarii Vanguards: Omnispex = 107
10 Skitarii Rangers: Omnispex = 107

Fast Attack:
3 Sydonian Dragoons: 3x Taser Lance = 204

Spearhead Detachment:

HQ:
Belisarius Cawl = 250

Elites:
Cybernetica Datahsmith: Powerfist, Gamma Pistol = 52

Heavy Support
Onager Dunecrawler: Neutron Laser & Heavy Stubber, Broad Spectrum Data-Tether = 143
Onager Dunecrawler: Neutron Laser & Heavy Stubber, Broad Spectrum Data-Tether = 143
3 Kastellan Robot: 3x Kastelan Fists, 3x Heavy Phosphor Blasters = 345

med 13 drops kommer den nok aldrig til at starte, men jeg føler den spreder sig lidt ud over mange fede forskellige enheder og har lidt forskelligt med uden fokus på nødvendigvis et aspekt. Men kan godt lide tanken om Cawl og en håndfuld Onagers der betræder slagmarken og lægger Waste til ting. Overvejer lidt at skifte Kastallans ud med flere Onagers, alternativt med Eradication Beamers