News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Mig og hobbyen

Started by Pille, 24 February, 2016, 15:21:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tgjensen

Hej Martin

Jeg er ked af at høre om sygemeldingen, men det er da positivt at du er kommet ud af dit gamle job. Og at du får motivation til hobbyen igen er også fedt. Hvis du på et tidspunkt får tid og lyst, så er jeg altid klar på et spil historisk, epic, BFG eller endda Warmaster :)

Master Ciaphas

Hej Martin

Det lyder trist; på den anden side, er det positivt, at du har fået lysten til hobbyen tilbage i et omfang. Jeg kender det godt selv; at hvis der går for lang tid mellem at jeg har mulighed for at sætte mig ned og entusiaste med figurer og maling, at der kommer lidt tungsind!

Jeg har ihvertfald nydt meget, at kunne følge med i dine mange, dejlige projekter, og håber at se mere af hvad du kaster dig ud i!

Mvh
Master Ciaphas

Pille

Quote from: Master Ciaphas on 27 January, 2020, 16:10:02
Hej Martin

Det lyder trist; på den anden side, er det positivt, at du har fået lysten til hobbyen tilbage i et omfang. Jeg kender det godt selv; at hvis der går for lang tid mellem at jeg har mulighed for at sætte mig ned og entusiaste med figurer og maling, at der kommer lidt tungsind!

Jeg har ihvertfald nydt meget, at kunne følge med i dine mange, dejlige projekter, og håber at se mere af hvad du kaster dig ud i!

Mvh
Master Ciaphas

Mange tak, MC. Og ja, jeg prøver også at tage det positivt, især hvis det betyder at jeg kommer igang med noget figurspil igen  :)

Jeg ved ikke helt, hvad jeg kaster mig ud i endnu, men der er masser af ideer  :D

Martin

Pille

Quote from: tgjensen on 27 January, 2020, 15:56:11
Hej Martin

Jeg er ked af at høre om sygemeldingen, men det er da positivt at du er kommet ud af dit gamle job. Og at du får motivation til hobbyen igen er også fedt. Hvis du på et tidspunkt får tid og lyst, så er jeg altid klar på et spil historisk, epic, BFG eller endda Warmaster :)

Hej Torben

Det er helt sikkert godt at jeg kommer i gang igen og kommer videre til noget forhåbentligt sjovere  :)

Jeg vil helt sikkert gerne tage et spil med dig. Hvis du stadig er på messenger, kan vi jo snakke om det der, eller alternativt via besked her på PF.

Martin

Pille

Jeg tænkte jeg ville lave en lille update på mit hobbyliv her efter sommerferien. Jeg har ikke fået opdateret bloggen så meget de sidste par måneder, men jeg har heldigvis fået lavet lidt forskelligt hobby-relateret, som man kan se i de forskellige tråde i bloggen.
Det meste af året har jeg beskæftiget mig med Warhammer 40.000, hvortil jeg både har indkøbt bøger og figurer. Ved kraftig hjælp af GWs contrast paints fandt jeg på forunderlig vis motivationen frem til at male 28mm figurer, hvilket ellers er noget jeg aldrig har brudt mig om. Det har været med til at jeg primært har fokuseret på andre skalaer de sidste mange år.

Mit fokus på 40K betyder dog ikke at jeg har glemt alle andre spændende figurspil. Og i juni måned nævnte et par nye spil-bekendtskaber at de også spillede Middle-Earth. Et spil som jeg også prøvede for en del år siden, da det var kendt som Lord of the Rings SBG. Jeg har stadig en del LotR figurer, og der gik da heller ikke længe før jeg begyndte at vende interessen fra 40K til Middle-Earth. Bøger blev indkøbt og læst, youtube videoer set, og inden længe vil jeg prøve de første par spil, og tilmed vende penslen mod disse figurer.

Jeg har også de seneste par måneder spillet både Epic, SAGA og War of the Ring, og jeg ved at mine historiske projekter helt sikkert også vil komme frem i forreste række på et tidspunkt. Sådan fungerer mit hobbyliv nemlig, løbende skiftende fra det ene spil/projekt til det næste.

Jeg har ikke rigtigt malet noget i løbet af børnenes skoleferie, hvilket også er hovedårsagen til det manglende opslag i bloggen. Jeg er dog begyndt at male igen, og resultatet vil inden længe ses her i bloggen. Og jeg har efterhånden oparbejdet mig en god lang liste af maleprojekter, som jeg håber vil få liv de kommende måneder.

Kort sagt har det været en fornøjelse at få gang i hobbyen igen her i år, og jeg håber at jeg kan fortsætte med samme gode energi :)

Pille

Så gik tiden igen og min stakkels PF blog har været forsømt. En af hovedårsagerne er at jeg i efteråret 2020 fik en skade, der hedder frossen skulder, i min ene skulder og i sommeren 2021 blev den anden skulder så ramt. Det har blandt andet betydet generelt manglende søvn og overskud, hvilket så har givet udfordringer ved at male.

Når det så er sagt, så har jeg faktisk været ganske aktiv på hobby fronten og fået spillet diverse ting, samlet gamle og nye ting, fyldt garagen og projektlisten op med nye sager, og endda også fået malet lidt hist og her. De seneste par måneder har motivationen for maling også været støt stigende, og mine skuldre er måske i forbedring (der har været lidt setbacks tidligere, så jeg tager intet for givet).

Jeg vil løbende over det næste stykke tid tilføje diverse posts, om hvad jeg har arbejdet på i den mellemliggende periode, og naturligvis om hvad jeg arbejder på i øjeblikket.

rosenaa

'og flere billeder  :)

Og godt du er tilbage  :)
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Pille

Quote from: rosenaa on 23 September, 2022, 21:57:22
'og flere billeder  :)

Og godt du er tilbage  :)

Naturligvis, og mange tak  :)

Pille

En lille status på hobby året 2022 for mig  :)
Det var et rigtig fint år for mig. Jeg fik spillet en del forskellige spil med mange sjove og spændende øjeblikke. Jeg har også været ganske aktiv på male-fronten og er meget tilfreds med mit output.

I år fik jeg sat en ny dør i vores garage, så mit hobbyrum er blevet endnu bedre at være i. Og det har været en fornøjelse at se den malede samling vokse i løbet af året.

I sommers fik vi flyttet rundt om et mine børsn værelser og vores kontor, så jeg har fået det indrettet bedre til at sidde og male. Det har jeg også kunnet mærke på motivationen i løbet af året.

Det sidste spil, jeg spillede i år, var et første spil Marvel Crisis Protocol mod min bror. Vi spillede figurerne fra core sættet, som jeg jo fik malet i løbet af året. Det var et rigtig sjovt spil, og jeg synes virkelig at MCP formår at skabe en god superhelte-stemning gennem reglerne og de flotte figurer.

Det sidste jeg fik malet i år var tårnet til det gamle warhammer terræn sæt 'Fortified Manor'. Som sædvanlig har jeg gjort det simpelt og brugt Army Painters speed paints til det meste. Jeg er ganske godt tilfreds med resultatet og håber at få malet hele sættet her i starten af det nye år. Terrænet skal blandt andet bruges til et nyt projekt jeg vil arbejde på i 2023, men mere om det en anden gang.

Jeg kommer næppe til at kede mig i 2023, da jeg stadig har masser af igangværende projekter, projekter der bare venter på at komme igang, og naturligvis også planer om nye projekter  :D

Til sidst vil jeg lige dele min male- og spillestatistik for 2022. Det er en ret god motivation for mig at holde styr på hvor meget jeg får malet. Jeg har ingen bestemte mål, jeg skal nå. Jeg glæder mig bare over det jeg rent faktisk får klaret i løbet året  :)

Malet 2022

Black Seas: 6
Brigs: 4
Frigates : 2
French: 1 Frigate, 2 Brigs
English: 1 Frigate, 2 Brigs

15mm WW2: 4
Vehicles: 4
Germans: 2 Pumas, 2 Sdkfz 250

6mm Scifi/Epic Armageddon: 89
Infantry stands: 40
Walkers: 6
Vehicles/Aircraft: 35
Titans/War Engines/Spacecraft: 8
Eldar: 4 Fire Dragons, 4 Dark Reapers, 4 Striking Scorpions, 2 Dire Avengers, 2 Howling Banshees, 6 War Walkers, 1 Storm Serpent, 1 Farseer, 7 Guardians, 3 Heavy Weapons, 3 Support Weapons, 8 Falcons, 1 Wraith/Dragonship, 1 Cobra, 1 Titan, 2 Revenant Titans, 1 Void Spinner, 3 Nightwings

Orks: 2 Nobz, 6 Boyz, 2 Grots, 2 Gunwagons, 10 Gunwagons w. soopagun, 6 Flakwagons, 6 Fighta Bommers, 1 Great Gargant

Marvel Crisis Protocol: 10
Spider-Man, Red Skull, Black Widow, Crossbones, Captain America, Doctor Octopus, Ultron, Captain Marvel, Baron Zemo, Iron Man

28mm: 90
Infantry: 84
Cavalry:
Large Inf./Monsters/Walkers: 6
Vehicles/Large monsters:
Tau: 10 Pathfinders, 5 Drones

Adeptus Mechanicus: 2 Kastellan Robots, 1 Datasmith

Iron Hands Space Marines: 10 Tactical Marines, 10 Terminators, 1 Contemptor Dreadnought, 1 Praetor, 5 Devastator, 1 Librarian, 5 Marines w. plasma guns, 5 Marines w. meltaguns, 5 Marines w. heavy bolter

Tyranids: 3 Tyranid Warriors

Adeptus Soritas: 10 Novitiates

Lizardmen: 12 Saurus warriors

Undead: 4 Zombies

Terræn: 15
4 Epic bygninger, 2 Marvel containers, 2 Marvel biler, 4 Marvel lygter/lyskryds, 1 Marvel skraldespand, 1 Marvel bygning, 1 Warhammer fantasy bygning

Spillet 2022
Blood Bowl
Kill team
Warhammer 40.000
Saga: Age of Magic
Horus Heresy
Epic Armageddon
Black Seas
Chain of Command
I Ain't Been Shot, Mom
Marvel Crisis Protcol

Pille

Endnu et forsømt år på PF men jeg vil dog alligevel komme med en status på mit hobbyliv i 2023.

Det har været et år med generel interesse og fokus på figurspil, om end antal spil og malede figurer har været nedadgående.

Jeg spiller stadig ugentligt med min bror, og i 2023 har det primært været Kill Team der er blevet spillet. De sidste par måneder har vi dog spillet Warhammer 40.000 Combat Patrol, mens vi venter på den nye sæson af Kill Team.
Jeg spiller også stadig fantasy spil med Chris. I 2023 har vi primært spillet Warhammer Armies Project og Saga: Age of Magic. Jeg vil tro, vi spillede cirka 20 spil i 2023.
Saga: Age of Magic spil

Warhammer Armies Project spil

Jeg har desværre ikke spillet noget historisk i år, hvilket ærgrer mig lidt, men mulighederne har været små. Eneste undtagelse var et besøg jeg havde i Dansk Figurspilsforening i august måned, hvor jeg deltog i et stort multiplayer-spil.
Jeg har heller ikke spillet meget solo-spil i år, hvilket også ærgrer mig en smule, da jeg har tænkt meget på det, men det blev aldrig til så meget.

På malefronten har der desværre også været mindre output end de 2 forudgående år. Jeg startede året ret godt ud, men udover et par små perioder i sommeren og efteråret har det været ret sløvt desværre. Se i øvrigt min male statistik nederst i posten.
Highlights i år har været en Lizardmen hær til Saga: Age of Magic og en del terræn primært til fantasy.
Lizardmen

Gammelt Warhammer terræn

High Elves Silver Helms

Phobos Kill Team

Når jeg ikke har formået at spille så mange spil eller male så mange figurer, så har jeg til gengæld formået at øge antallet af projekter og antallet af figurer i samlingen.
I starten af året fokuserede jeg en hel del på Mordheim og fik i den forbindelse købt en masse 3D filer. Jeg fik også printet nogle af dem, og endda malet et par stykker.
Printede figurer

Efter sommerferien vendte min interesse sig mod historisk figurspil, og her fik jeg investeret i lidt for mange ting. Især Warlord Games' nye epic figurer fangede mig, og jeg investerede i både Napoleons- og Pike & Shot figurer. Derudover fik jeg også købt lidt flere figurer ind til min 28mm late roman/byzantinske hær, der i første omgang er tiltænkt Saga.
Flere projekter

Late Roman archers

Late Roman forstærkninger

Og sidst men ikke mindst har jeg købt flere 15mm middelalder figurer, som umiddelbart er tiltænkt til Lion Rampant, men forhåbentligt en dag kan udvides til større spil.

Jeg har også investeret i High Elves figurer, heraf en del malet, som er brugt til Warhammer Armies Project, samt en del Ogre Kingdoms figurer, både malet og umalet.

I sommers hoppede jeg også med på Warhammer 40.000 10th edition bølgen og fik købt Leviathan. Jeg fik samlet det hele, men kun malet en lille del.

Og lidt Star War skal der også være plads til

Så mens det generelt har været et lidt sløjt år i forhold til spil, maling og hobbyarbejde, så er lysten og interessen der stadig i høj grad. Og jeg går ind i det nye år med planer om nye indkøb (Old World og Legion Imperialis blandt andet) og påtænker at søge nye græsmarker for spil. Jeg glæder mig især til at komme igang med The Old World. Og naturligvis med et naivt håb om at få opdateret denne blog yderligere.

Her følger en oversigt over malede figurer/terræn, samt hvilke spil jeg har spillet i år:
Malet 2023

28mm: 78
Infantry: 60
Cavalry: 13
Large Inf./Monsters/Walkers: 3
Vehicles/Large monsters: 2
Lizardmen: 8 Cold One Riders, 1 Scar-Veteran on Carnosaur, 12 Skinks, 3 Terradons w. riders, 1 Skink Priest, 1 Bastiladon w. Solar Engine

Mordheim: 1 False Prophet of the False Grail, 3 Dregs

High Elves: 5 Silver Helms, Bolt Thrower + 2 crew

Empire: 1 Warrior Priest

Iron Hands: 10 Infiltrators (Kill Team), 5 Terminators

Tyranids: 1 Neurogaunt Nodebeast, 10 Neurogaunts, 5 Barbgaunts

Late Romans: 8 Archers

15mm: 60
Infantry: 54
Cavalry: 6
Medieval English: 24 longbowmen, 12 men-at-arms, 6 command, 12 billmen, 6 hobilars

Terræn:
Warhammer Fortified Manor (1 bygning, 2 små bygninger, 3 sæt mure/hegn)
LotR ruins (2 almindelige sektioner, 1 mindre sektion, 2 statuer)
Garden of Morr (8 mur sektioner, 4 mindre bygninger)

Spillet 2023
Kill team
Saga: Age of Magic
OPR: Age of Fantasy
Warhammer 40.000
Warhammer Armies Project

rosenaa

Fortsæt...

Det ser og lyder godt !
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby