News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Ice Wastes of Malifaux

Started by Honsou, 03 April, 2016, 15:27:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Honsou

Tak. Ja, tæt og spændende, som det bør være.

Ja, istapper på plankerne f.eks.? :)
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Dalamar

Ja på planker og andre steder det naturligt ville dannes

Boulderfist

Herlig rapport.
Blight counters, det er wordet som en condition ikke? (I.e de kan fjernes?). Kunne ikke helt gennemskue, hvor afhængig Hamelin er af dem, eller om de snarere virker som en situtionel bonus 🙂

Honsou

Jo Blight er en condition, og det er den eneste måde hans crew giver mere end 1-3 i skade, sådan umiddelbart.

Honsou

Jens kom på besøg med en gammel kending, hvilket passede fint, for jeg stillede også en der ikke har været fremme nogle måneder.

Vi tager hul på en Frostgrave kampagne efter sommerferien, det skal nok blive spas, så længe man husker det rigtige spil også. ;)

Det blev standard deployment og Guard the Stash.

Hidden Trap, Claim Jump, Accusation (Jens), Search the Ruins (Erik), Eliminate the Leadership (Begge).

Jens vandt flippet, jeg fik lov at vælge: 30-års-reglen.

Jeg stillede Neverborn:

Jakob Lynch med Wanna See a Trick, Woke up with a Hand, Expert Cheater. Hungering Darkness med Addict og Mimics Blessing. Wrath med Pact. 2 Beckoners. 2 Depleted. 1 Illuminated. 6 SS.

Jeg troede faktisk jeg havde malet begge beckoners, så der blev lige en WiP:

Jeg glemte et billede inden deployment af Jens' crew, så hans nederdrægtige Guild Trapper, var ikke med på dette line up.

Jens havde Guild, og Perdita med Trick Shooting og Os Veo. Enslaved Nephilim. Greed med Debt to the Guild. Witchling Handler med Expert Sleuth. 2 Witchling Stalkers. Death Marshal. Guild Trapper. 5 SS.

En fælde blev lavet og jeg lokkede trapper lidt frem.

Perdita blev skubbet 12" frem, det var ikke så godt, men så kunne jeg i mindste få trapper i nærkamp ved at tage en action med ham, via Hungering Darkness... men sort joker. Det var den forkerte model der havde Pact. (Gæt selv om Wrath flippede sort joker i dette spil!) ;)

Depleted gik i nærkamp med trapper, og til min store lettelse valgte Jens at charge og dræbe den, med Perdita. Så hende og trapper blev smittet, men Jens stenede de 2 skade væk.

Så var det for fristende ikke at lave 2 Wk med Lynch og give 5 i skade til Perdita, nu hun var smittet. Jens stenede 2 skade væk, men der var hul på bylden, og Lynch stod meget udsat.

Tur 2 fik jeg ini og Jens smed endnu en sten væk på forgæves ini. Jeg havde en 13'er men Jens havde +2 pga. sleuth, men med omflip kom kun en 10'er, så 12 i alt. :)

Lynch overvejede nøje... men jeg blev nødt til at starte med ham og komme væk. Jeg havde en ægte Jens hånd denne tur, takket være 3 gode kort fra tur 1 og jeg stenede for en rød joker og en 11'er! Lynch smittede Greed og gik 2 gange, for at komme out of sight.

Så tog Jens sin trapper, og gjorde det som Jens gør bedst: Aldrig at flippe under moderat skade. Trapperen skyder med 2/4/5 og min Beckoner har 7 wounds... så han lavede da bare 2 x moderate trods minusflip begge gange:

Hungering Darkness charger Perdita, og efter 1 sten fra Jens er hun på halv wounds og smittet, og jeg afslører at jeg vil gøre hende død!

Ved den anden stash marker, er der konstant ild i min illuminated, men jeg har fået dræbt en stalker.

Perdita halvtæver Darkness, og jeg damage preventer og overlever med 2 wounds, Jens har så ikke den stash marker, og kun jeg får VP.

Lynch 2 - 0 Perdita efter tur 2.

Tur 3 er naturligvis ekstremt vigtig, så jeg råber dips på ini... det virkede, og Jens bruger sin sidste sten på at omflippe en 3'er til en 1'er eller noget i den stil, og jeg starter med Darkness:

AAAUMMM, stor bid med Envelop (helt inde i munden), 5 i skade, 0 sten tilbage, død Perdita. 2 VP.

Trapper har 4 wounds tilbage, som tilfældigvis er weak damage hvis Darkness har en ram... så deet køber jeg med en sten. HAPS:

Acceptabel start på tur 3. :)

Jens går ikke ned uden kamp, så han flipper en rød joker på skaden med sin stalker, SLASK:

Så bliver Greed nakket, det er en massakre her i tur 3:

Jens har ikke flere røde jokers, men så flipper han da bare SEVERE damage på sit minusflip, og min anden Beckoner må lade livet...

Sidst men ikke mindst, dræber Jakob Lynch Jens' Death Marshal, igen bruger jeg en sten, min sidste, på at købe ram, så hans pistol giver mindst 4 i skade.

6 døde modeller i tur 3... det var nærmest et afsnit af Game of Thrones. Ingen af os har strategien.

Lynch 4 - 0 Perdita

Tur 4 blev Wrath beskyldt for noget, og jeg fik vist nakket Handleren, tur 5 fik jeg lige akkurat smidt 3 scheme markers omkring midten, og Wrath dræbte den sidste stalker, lige efter at have fået accused igen.

Der var kun 5 ture, og en ensom, men irriterende, trap stod på midten, og en Enslaved Nephilim kravlede rundt og kaldte på sin Master.

Jakob Lynch 9 - 2 Perdita

Junker

Hehe fed omgang  ;D

Dine ret sjove kommentarer (eller rettere fortolkning af modellernes humør) er ret spas!

Junker

Honsou

Dalamar

En af de ting jeg finder svært som relativ ny malifaux spiller er deployment. Hvad tænker du over her? Fx ifht seneste battle rep?

Honsou

I standard deployment tænker jeg hvem skal kunne nå hvem med f.eks. buffs/spells o.l. og hvem skal hvad senere? F.eks. er der 2 stash markers, har jeg en ide om hvem der skal stå tæt på, eller skal jeg smide scheme markers på midten, hvem er så god til det, og skal jeg passe på hvis modstanderen har noget from the shadows eller sniper agtigt.

Så modstander, men mest mit eget crew, og hvad jeg skal med det, er med i overvejelser.

Spiller man flank eller close, er det noget helt andet, så kan man nå modstanderen fra start, og omvendt, så der skal man passe en del mere på, hvor man sætter hvem.

Dalamar

Tak, det er virkelig fedt med den slags tanker bag et slag.

guapo

Jeg fatter bjælde af alt crunch-snakken, men jeg nyder alligevel at læse jeres battlerep. pga. de fine billeder og storytelling :D
Det får det til at krible i fingrene for at skubbe nogle dukker selv-but alas, not in this stage of my life :-\
Smile, it enhances your face value

doc watson

Tak for et hyggeligt omend utroligt blodigt spil :)

Det hjælper også på malerfronten at figurerne bliver vist frem i denne blog, så man kan ikke tillade sig at stille for mange gange med umalede figurer. ;)

Honsou

Så kom isbordet frem, fordi jeg ville lave den 6" midtercirkel som er VIRKELIG rar at have.

Jeg skulle spille med Steffen mandag, samle ham op kl 15:20 efter job... men det var så FØR Steffen stod op. De kalder ham vist teenageren.  ::)

Så blev det tirsdag istedet, og kl 18:00 så der var en CHANCE for at han var vågen, og det LYKKEDES!!

Det blev standard deployment, Ply for info med Surround Them, Take one for the Team (Min Student og Steffens Cojo), Show of Force (Erik), Public Demo (Steffen), Take Prisoner.

Vi tog vores Roskilde-liga Masters og øvede lidt, så jeg stillede:

Leveticus med desolate soul, pariah of bone, untimely demise. 2 Waifs. Johana, Ashes & Dust og Lazarus alle med scramble, Student of Viscera. 7 SS.

Steffen havde:

Marcus med arcane reservoir, trail of the Gods og feral instincts. Jakalope, Myranda med imbued energies (snydecombo!!), Cojo med pack leader, Emissary med raging conflux, Cirkus bamse med cirkus upgrade, Performer, Union Steamcheese. 4 SS.

Sådan ser det ud med blodig midtercirkel:

Ja, det blev lidt billedfattigt, jeg startede med et ret tungt hoved, så det med billeder var ikke prioriteret så højt. Jeg fik det lidt bedre da Steffen flippede sort joker på en terrifying i tur 2. :)

Tur 1 gik cirkusbamsen frem, så brugte Marcus 2 actions på at den chargede Leveticus, men så gik det op for Steffen at hvis Levi døde, så fik bamsen 2 i skade og stod unengaged, så han ville ikke ramme med 2. angreb, og ramte heller ikke med 0'er... til gengæld smed jeg 2 kort på at Unmade gav 2 i skade hver gang, så Levi tog 5 i skade og bamsen 4. :)
Så chargede en Fast Lazaraus og en Johana, og 5 angreb senere var bamsen død.
Steamfitter gav snyde-condition 2 gange til Cojo og 1 gang til Marcus. (Naturligvis virker den også på MASTERS, den vanvittige condition, som kan STACKES?!)

Tur 2 fik Steffen ini, efter jeg brugte 1 SS, og vi lavede 2 omflip, og så vandt han.

Han ville charge min sucker med Cojo:

Så gik Levi frem og skød Jakalope, lavede den om til en Abomination, skød Tyren for 4 trods -flip og gav slow (kostede mig 2 SS, så 4 af mine 7 var allerede væk).

Marcus dræbte Abomination, Myranda tævede lidt på Student, og blev til Sabeltiger + 4 kort(!?), så tog Student noget intel fra Tigeren og slog 1 gang.

Lazarus lavede auto fire og dræbte koen på 3 skud.

Marcus blev hevet lidt tilbage igen af performer, Ashes chargede steamfitter, som blev lavet til en abomination.

Tur 3 blev Ashes reduceret til 1 wound, sabeltiger skulle dræbe min sucker, men flippede rød OG sort joker på skaden, så der røg 2 VP ud af vinduet... istedet dræbte Student så tigeren.

Leveticus gjorde Cojo slow, og gav Performer 3 i skade.

Student døde til poison og gav så 0 VP istedet for 2...

Tur 4 ville jeg smide en rød joker ind for Ashes for dræbe marcus, men det bliver jo bare til moderate skade, så han overlevede med 1 wound istedet for, takket være moderate + weak damage istedet for en rød joker.
Så marcus dræbte ashes og en abomination, og smed en condition på Leveticus, så han ikke måtte charge, og kun måtte declare Wk hvis han var engaged,  men så dræbte Leveticus Marcus, som blev til en abomination, og Lazarus dræbte Jakalope, Johanna med 1 wound sugede intel ud af Cojo, og dræbte den så, som gav Steffen 3 VP, en waif tog de sidste 2 wounds fra Performer.

Så var der rent bord.

Jeg kunne ikke få flere VP i tur 5 alligevel, så det endte her, trods udryddelsen, en beskeden sejr.

Leveticus 5 - 3 Marcus

doc watson

Spændende rapport og meget fin løsning med den cirkel på isbordet.

Honsou

Jo tak, om 2-3 år får du måske også lyst til at spille på bordet igen. ;)

Boulderfist

Sjov kamp som altid.
Bitre bitre jokere 😁

Honsou

Ja, især den på skadeflippet mod min sucker. ;)

Honsou

Så blev isbordet luftet til Asamis ilddåb.

Flank deployment, Ply for info/Surround them, Dig Their Graves (Erik), Show of Force (Jens), Recover Evidence (begge), Vendetta.

Jeg stillede:

Asami med heavenly design, borrowed time og feigned weakness (tænkte der var tilpas mange schemes der gav VP midt i turene). Amajanku, Ohaguro med taste for flesh og fate of mortals. 2 Crime Bosses, 2 Lotus Eaters. 7 SS.

Ingen tvivl om at Yasunori er SKRÆDDERSYET til Asami, men nu ville jeg prøve de fine nymalede igen. :)

Jens stillede Guild og:

McCabe med cloak of invisibility, loot bag og strange metal shirt. Luna. Sidir med by your side og promises, Francisco med wade in og lead lined coat. Lone Marshal med debt to the guild, 2 Guild Hounds og Wastrel. 6 SS.

Jeg lod Jens sætte på først.

Tur 1:
Erik ini: 8
Jens ini: 10

Asami tryller en abe og en papegøje frem.

Wastrel skyder aben, som står med 1 wound, så bruger den 1 flicker på at heale 2.

Lone Marshal reducerer den så til 1 wound igen.

Jens venter med en nu nimble Sidir til sidst, og går frem og skyder min stakkels lille totem, severe damage straight up fra bunken, Jens' varemærke (ej måske er varemærket nok nærmere moderate og severe trods flere minusflips) ;)

VP:
Erik: 0
Jens: 0

Tur 2:
Erik ini: 13
Jens ini: 1

Asami teleporter op på broen, charger Sidir, 2 i skade i alt, og summoner en Obsidian Oni nede i klumpen:

Aben fra tur 1 med 1 wound, chargede Wastrel og ramte en enkelt gang.

Ohaguro dræbte Wastrel og scorede for Dig Their graves. Nu flød det med corpse markers, som jeg ikke fik brugt.

VP:
Erik: 1 (dig)
Jens: 2 (ply + force)

Tur 3:
Erik ini: 4 (ss) --> 9
Jens ini: 10

Dø Luna, din lortekøter. Forstækninger pga. Jens' VP scoringer. :)

Kamp i hjørnet om evidence, men min Lotus Eater havde overtaget da han gav hunden -flip i alle dueller... det forhindrede naturligvis ikke Jens i at lave 5 skade på 1 angreb trods -flip men jeg fik den da til sidst:

VP:
Erik: 2 (evidence)
Jens: 5 (2 x evidence, force)

Tur 4:
Erik ini: 12
Jens ini: 2

Asami dræbte Sidir men fik ikke summoned, da hun mistede 1 action på en sort joker. Jeg skulle ellers lige til at trylle en Jorogumo frem med Flicker +3 :)

VP:
Erik: 4 (ply + evidence)
Jens: 6 (force)

Tur 5:
Erik ini: 11
Jens ini: 6

Jeg får 1 evidence, strategien og blokerer lidt for McCabe da jeg ikke lige tænkte over han alligevel ikke kunne samle evidence op samme tur som han hoppede af hesten, det kostede mig nok lige 1 VP som jeg istedet kunne have fået fra at Asami dræbte en køter. Oh well.

VP:
Erik: 6 (ply + evidence)
Jens: 6

Asami 6 - 6 McCabe

Tanker om spillet:

Jeg healede 10-11 wounds ialt på Crime Bosses. De fungerer ret godt inden i en klump på midten med deres calls unto the Chi.
Lotus Eaters fik jeg også mere respekt for, da deres "Cowed" Condition de kan kaste på folk, er ret god, især hvis man får nogle stykker af dem af, (discard 2 kort for at få lov at angribe med den model.)
Asami er en meget atypisk summoner, de er især gode til at man kan få scheme markers frem, men det med at de kan charge for en (1) action inden for 4" af hende, er jo guld værd.
Det var godt valg med Feigned Weakness som Jens scorede VP i starten. :D

doc watson

De lotus eaters er rigtige fine og gode minions, at de drænede min kort-hånd på sidirs og franciscos aktiveringer var ret meget en streg i regningen.

Jenova

Quote from: doc watson on 02 April, 2018, 05:44:35
De lotus eaters er rigtige fine og gode minions, at de drænede min kort-hånd på sidirs og franciscos aktiveringer var ret meget en streg i regningen.

Jeg vil også gerne sige et stort "fuck you" til Lotus Eaters og deres kort og scheme marker shenanigans.

Jeg tror ikke, jeg nogensinde vil forsøge Search the Ruins, hvis jeg ser deres dad bod på bordet. Ellers skal de i hvert tilfælde ned med nakken hurtigst muligt.
Jenova Painting -  Like watching paint dry

Honsou

Du skal bare bide et par gange med en guild hound, så er de væk, ikke Jens? ;)

Jeg fik bare selv smidt alt for få scheme markers.

Tur 2 startede med at jeg discardede et es fra rush of magic, købte 2 kort mere, og discardede så yderligere 2 esser. Min hånd kom så op på et snit på lige over 5 den tur.  ::)