News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Ice Wastes of Malifaux

Started by Honsou, 03 April, 2016, 15:27:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Frede

Hvor får du fat på det flamingo?

- F -

Sonny

Fra mig, blandt andet ;)

Jeg har i øvrigt nye forsyninger på vej hvis du får brug for det Erik. Og det tegner jo til et fedt bord, det glæder jeg mig til at se mere af!

Honsou

Det lyder godt, du fandt en ny hemmelig bagmand eller hvad? :)

Jeg giver bordet en skalle i morgen!

(...og arbejder også lidt konstruktivt videre på det.)
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Silva

Ser rigtig godt ud. Og med tanke på hvor gennemført kirkegården blev, så sidder man bare og venter på mere af The Ice Wastes!

Er lidt interesseret i at se hvordan man laver grantræer af hamp-reb... Det har jeg ikke set før. Lad os endelig få et par trinvise billeder af grantræer WIP og frozen lakes WIP.

Jeg er allerede fan.

Honsou

Quote from: Silva on 06 May, 2016, 21:36:52
Ser rigtig godt ud. Og med tanke på hvor gennemført kirkegården blev, så sidder man bare og venter på mere af The Ice Wastes!

Er lidt interesseret i at se hvordan man laver grantræer af hamp-reb... Det har jeg ikke set før. Lad os endelig få et par trinvise billeder af grantræer WIP og frozen lakes WIP.

Jeg er allerede fan.

Takker, jeg skal nok tage billeder undervejs, måske det bliver i dag, med træerne, men uanset hvad, så er jeg også selv spændt. :)

Honsou

Nå, så fik jeg prøvet mig lidt frem med at lave en frossen å/sø af stearin.

Beskidt is (ikke meningen):

Lidt renere is:

Og med farve nedenunder (tror med den rigtige tykkelse stearin, vil en lys blå være god):

Så lavede jeg en håndfuld træer, som ikke blev særlig kønne, men det var mest også for at få styr på teknikken. Tror jeg prøver noget lidt stivere, end det (for) fine snor, jeg legede med her. Jeg har en børste som kan bruges, og ellers gør det jo ikke noget af der ikke står 12 helt ens grantræer, samme højde, drøjde og tæthed.

Materialer:

Med lidt tilklipning og sne på, skal det nok blive brugbart.

Dagens høst står til tørring, jeg er godt tilfreds med at de ikke er helt ens hele vejen rundt, men der skal alligevel finpudses lidt teknik (dvs. bedre egnet materialer):

Og nej, de ligner ikke specielt meget grantræer, disse her, men det går jo nok. :)

rubber

Det ser da rigtigt godt ud det hele. Det ligner vejen frem med de træer.

Mvh. Tim

Honsou

Takker. Her er batch 2, lavet af børste istedet for snor:

(Tror jeg skal kan købe noget grønt stads der er lidt mindre klumpet end dette.)

rosenaa

Prøv at bruge Vindues sne spray - den klumper tit syntes jeg, især nor jeg går for tæt på og så skulle du kunne bruge theblade i stedet, som du kan give en gang grøn spray først
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Silva

Batch 2 ser godt ud og ser ikke ud som om de går i tusind stykker ved et nys.

Batch 1 ser ud som om de stønner 'kill me'....

Så det er basically ståltråd der med et bor vikles om materiale der fungerer som grene? Hvordan kommer man bladene på?

rosenaa

Vi brugte i sin tid to metoder.

Den ene var at dyppe træet i fortyndet vandbaseret lim og så i flok bagefter, den anden var at sprøjtemale en sort på og så dyppe i flok og så give det i begge tilfælde en gang lak efter.

Hvad der er brugt her, vil jeg også gerne vide  :)
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

otasolgryn

h vis du mangler noget på bordet der skal være spilbart blocking terrain, istedet for tønder etc, så er skue is en mulighed. altså isen der maser mod hindander, og presses op.
kunne se fedt ud tror jeg

Honsou

Yes, otasolgryn, laver du lige noget, eller en guide på hvordan man laver noget sejt af slagsen? ;)

Ellers har jeg skåret en del "isklumper" som man kan sætte på rundt omkring.

Batch 1 er aflivet, Silva kunne høre "kill meeee" helt ovre hvor han bor (ca. 2 km fra mig?), og så måtte de sgu ryge.
Batch 2 er kun lige akkurat godkendt. Det grønne stads er for tykt, jeg skal have noget finere, kan jeg godt se nu.

Jeg sprayer med brun (som man kan se på især batch 1), og så har jeg boret et hul i den bøtte man ser i tråden, bøtten er fyldt med grøn flock, og så har jeg fat i bunden af træet gennem hullet, og ryster bøtten og/eller træet, så der kommer stads på. Men det er som sagt ikke fint nok. oh well, her er de med sne på, det gør jo som sagt ikke noget der er forskel på træerne, tværtimod ser det ret fedt ud med så mange forskellige træer. :)

StevenPoulsen

Jeg synes, at det er nogle rigtig fine træer. Hvis jeg skulle ændre noget, så ville det nok være, at klippe de lange brune bladløse "grene" til.

Honsou

Takker.
Som allerede nævnt, så er det også noget jeg har tænkt mig, men de får lige lov at tørre. :)

Og så skal jeg lige have fat i nogle andre "blade" inden jeg laver næste batch... og næste... og næste. :D

Honsou

Jens overvejer at donere en figur der kan være fanget under isen, i den å, der løber gennem bordet. Det ville naturligvis være sejt.

Men jeg tænker at man får EKSTREME mængder nerd-streed-credit, hvis man smider HAM her under isen på sit spillebord?! :D

Silva

Nerd-credit-mæssigt skal ham her under isen:

:D

Honsou

Ha ha ja den ville også være god. Ham i søen, white orc guy i åen. :D

Tænker måske Cap skiller sig en tand for meget ud i en Malifaux sø.

Cazino

En white walker fra GoT måske.
Immer weiter Rollo, immer weiter!

Thejs

Det kunne også være fedt med nogle Cult of December detaljer, blod og afgnavede legemsdele/knogler i sneen, is- eller sneskulpturer, en skøjtebane til de nye Ice Dancer modeller.

Andre Malifaux detaljer kunne være fodspor fra Hoarcats, Cerberus, Wendigos eller ligendende :)

Ellers kunne Frozen referencer også være sjove, Olaf og Sven?
Quote from: SonnyNu er det jo heller ikke fordi jeg render og stripper koedet af babyer jeg har fanget i nabolaget.

Silva

Quote from: Honsou on 12 May, 2016, 08:54:52
Tænker måske Cap skiller sig en tand for meget ud i en Malifaux sø.

Ja, selvfølgelig gør han det :) Du skal bestemt holde dig indenfor Malifaux-settingen synes jeg. Men det er mest fordi jeg ikke er fan af comic relief-elementer i spil.

Dit eget forslag var ok, omend jeg synes det er lidt for meget 'Earth' at der ligger en primitiv savage under isen... I Malifaux ville jeg - hvis jeg lavede dit is-bord - gå mere over i 'horror' og lave Lovecraft-referencer såsom tentakelvæsener eller en anden non-human abomination fanget under isen :) ('At the Mountains of Madness'-agtig reference - Lovecraft historie om en ekspedition til Antarktis)

Honsou

Quote from: Thejs on 12 May, 2016, 13:04:57
Andre Malifaux detaljer kunne være fodspor fra Hoarcats, Cerberus, Wendigos eller ligendende :)
Små fodspor lyder pænt ambitiøst. ;)

Quote from: Thejs on 12 May, 2016, 13:04:57
Ellers kunne Frozen referencer også være sjove, Olaf og Sven?
Jeg har ingen børn, så den har jeg ikke set. Men nej, der skal bestemt ikke Disney referencer med ind. ;)
I Malifaux ville jeg - nu når jeg laver dit is-bord - gå mere over i 'horror' og lave Lovecraft-referencer såsom tentakelvæsener eller en anden non-human abomination fanget under isen
I så det alle sammen!! Silva kommer forbi og laver mit isbord! Vi har det på skrift! :D

Men ja, god ide med noget monster agtigt under isen, selvom jeg ikke ved hvad Lovecraft er, lyder som en dating-udgave af world of warcraft.

Thejs

Jeg faldt over denne tråd på PP's forum, det kan være den kan inspirere: http://privateerpressforums.com/showthread.php?201315-Icy-Table-WIP
Quote from: SonnyNu er det jo heller ikke fordi jeg render og stripper koedet af babyer jeg har fanget i nabolaget.

Honsou

Tja, cool nok bord, men lidt anden stil end der hvor jeg er på vej hen. Skal dog helt sikkert se lidt nærmere for mulige gode idéer. :)

Silva

Quote from: Honsou on 12 May, 2016, 13:35:17
selvom jeg ikke ved hvad Lovecraft er, lyder som en dating-udgave af world of warcraft.

..... Seriøst?

H. P. Lovecraft. Forfatter fra 1920'erne der opfandt Cthulhu Mythos - utallige historier om forskellige former for investigators, der opdager at vores verden ikke helt hænger sammen som vi tror. De opdager at der er kæmpemæssige væsener fra da universet var ungt som befolker både virkeligheden og drømme. Og gimmicken er at alle investigators i hans noveller ender som galninge over at opdage sandheden i sidste ende?

The Old Ones? Call of Cthulhu? Call of Cthulhu bordrollespillet? De mange adventurespil til pc baseret på Lovecrafts Cthulhu-noveller? Brætspillet Mansions of Madness og de andre i samme serie?.... Anything???

... Kan du høre desperationen i min stemme?.........