News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Ice Wastes of Malifaux

Started by Honsou, 03 April, 2016, 15:27:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Egrimm

Quote from: Honsou on 12 May, 2016, 13:35:17
Men ja, god ide med noget monster agtigt under isen, selvom jeg ikke ved hvad Lovecraft er, lyder som en dating-udgave af world of warcraft.
Enig med Silva, kan du så komme igang med at læse Lovecraft, din licens til at arbejde med en horror-setting er inddraget indtil du har læst minimum en håndfuld noveller!

Quote from: Silva on 12 May, 2016, 15:01:44Og gimmicken er at alle investigators i hans noveller ender som galninge over at opdage sandheden i sidste ende?
Kan vel lidt diskuteres med Randolph Carter, omend spørgsmålet er om man kan tale om vanvid i forhold til hvad han ender som...
Hovedpersonen i The Case of Charles Dexter Ward bliver heller ikke direkte vanvittig men hans verden er noget rystet til sidst.

Honsou

Quote from: Silva on 12 May, 2016, 15:01:44
... Kan du høre desperationen i min stemme?.........
Ja, og ane tårer i øjenkrogene. ;D

Har HØRT om Cthulu, noget tentakelmonster værk, that's it. Jeg er jo ikke så gammel som dig, så 1920'erne er før min tid. ;)

Anywhoooo, her er batch 3, og vejen frem, kan jeg vist godt tillade mig at erklære. De er sådan ca. lige i øjet:

Indtil videre har jeg de 2 grønne nuancer, og så skal der jo sne på, i hvert fald på dem til isbordet, der kan godt kommet et par til kirkegården også, evt. nogle visne brune grantræer. :)
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Honsou

rosenaa

De sgu næsten alt for pæne  :)

Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Silva

Fine træer. Tilpas forskellige IMO.

Nu - sammen med batch 2 - må du da have nok til 3' x 3'?

Honsou

Ja, 11 flotte træer og de 4 sickos. Det må række, men jeg laver lidt flere, evt. også lidt anderledes og som sagt nogle til Kirkegården, som også skal have en skov.

Quote from: rosenaa on 12 May, 2016, 21:04:29

Jeg er ikke med? Kompliment? Eller mente du de rent faktisk var for symmetriske og pæne? For det er de vist ikke. :D

rosenaa

Quote from: Honsou on 12 May, 2016, 21:53:02
Ja, 11 flotte træer og de 4 sickos. Det må række, men jeg laver lidt flere, evt. også lidt anderledes og som sagt nogle til Kirkegården, som også skal have en skov.

Quote from: rosenaa on 12 May, 2016, 21:04:29

Jeg er ikke med? Kompliment? Eller mente du de rent faktisk var for symmetriske og pæne? For det er de vist ikke. :D

Begge dele  ;D

Syntes dog bedst om de underligt formede fra første batch  ;D
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Thejs

Det er nogle virkelig lækre træer :)
Har du et billede eller link til de børstehår og den flock, du har brugt til batch 3?

Og jeg tænker sagtens at batch 1 og 2 kan indgå i en skov sammen med batch 3, det burde give et godt og realistisk look.
Quote from: SonnyNu er det jo heller ikke fordi jeg render og stripper koedet af babyer jeg har fanget i nabolaget.

Frede

De bliver rigtig fede de træer, hvordan limer du din flock på? Kommer du almindelig pva lim på eller bruger du noget spraylim?

- F -

Egrimm

Træerne ser godt, du er ved at have ret godt styr på træ-produktionen, måske du snart skal kalde dig skovhugger?

Honsou

Quote from: Frede on 13 May, 2016, 08:47:43
De bliver rigtig fede de træer, hvordan limer du din flock på? Kommer du almindelig pva lim på eller bruger du noget spraylim?

- F -
Sådan afslører man folk der ikke gider bladre. ;)

Quote from: Honsou on 08 May, 2016, 17:59:03
Jeg sprayer med brun (som man kan se på især batch 1), og så har jeg boret et hul i den bøtte man ser i tråden, bøtten er fyldt med grøn flock, og så har jeg fat i bunden af træet gennem hullet, og ryster bøtten og/eller træet, så der kommer stads på.

Flock er fra Faraos, det fine stads de har i bøtter og poser. Børsten er bare en fra Menu tror jeg, kan tage et billede.

Frede

Og den spray er simpelthen nok til at holde flocken på plads? De drysser ikke helt vildt?

- F -

Honsou

De første batch med den meget grove flock, er ikke så optimalt, men de sidste nye, lader til at være fine. Jeg sprayer dem naturligvis "gavmildt". :)

Honsou

Så er de ved at være der, tror jeg. Jeg klipper lige lidt mere hist og her, men ellers er det vist dét.

Det væltede træ er med vilje. ;)

Egrimm

Det ser virkelig lækkert ud, godt arbejde

Honsou

Takker, det bliver fedt med 2 komplette borde. :)

Honsou

Til dagens 4 mands Malifaux sjov, kastede jeg hurtigt noget hvidt maling og blå filt på isbordet:

Honsou

Bare så ingen af jer to tror at det er helt gået i stå, så har jeg købt nogle metalplader, som jeg med møje og besvær har savet i stykker til bunden af små isbjerge. Det går fremad. :)

Jeg har iøvrigt snart fødselsdag, og så satser jeg naturligvis på lidt flere Malifauxfigurer til samlingen, der er jo altid LIDT flere man lige burde prøve af til en eller anden Master. ;)

Cazino

Hvad tid skal vi komme til kage?
Immer weiter Rollo, immer weiter!

Honsou

I morgen kl 19. Husk Malifaux figurer.

Honsou

Et meget halvfærdigt isbord blev brugt til at spilde blod på, aftenens modstander var osterace nr 1: Gremlins!

Anført af Rune aka den nådesløse aka den skrupelløse aka da bastard aka aziraphale.

Desværre er billederne ikke så gode pga. det hvide genskin, men når der er sne på, bliver det forhåbentligt bedre.

Dagens sovs bestod af corner deployment, headhunter, search the ruins (Erik, Rune), hunting party (Erik, Rune), covert breakthrough, take prisoner og convict.

Rune valgte hjørne og satte på først.

Ophelia, Lenny og alle mulige onde auto-fast dumb luck assholes over det hele:

Jeg spillede et nobelt, trickløst Freikorps:

I tur 1 gik vi frem, og jeg løsnede et skud der ramte Rami i armen, mens Rune affyrede et advarselsskud henover Lazarus.

I tur 2 skød jeg Rami, og Rune brokkede sig over mit held, men det var ham der samlede hovedet op, da jeg fik ham på et langskud. Rune smed en scheme marker i et hjørne, for at narre mig (det lykkedes). :)

I tur 3, viste Rune HVOR vanvittige Gremlins er, til alle jer der nu enten aldrig har hørt om Gremlins eller ikke tror på rygterne fordi "Ej det KAN da ikke passe?!"

Men jo... det passer...

Rune gik reckless med Raphael (Og nej han koster faktisk kun 7 SS selvom mange argumenterer at der må mangle et 1-tal foran 7!).

Da han kun havde 2 wounds tilbage, var reckless gratis (verdens mest underpriced regel at have, det reckless!)

Så lavede han et focussed shot på Von Schill, og da jeg ikke vidste han OGSÅ fik +flip på skaden, når han var hårdt såret, brugte jeg ikke en defensiv SS. Så det blev til neutral skade, og Rune smed en rød joker, som så betød 14 i skade til mig.  :o
Selv de største kampmonstre til 13 SS kan ikke komme i nærheden af den skade Gremlins deler ud, ofte er deres severe skade det samme som vores røde jokers.
Nå, men med armor 1 og et moderate damage prevention, ville Von Schill stå tilbage med 1 wound... så hvad flipper jeg? En 3'er i damage prevention, og en død Von Schill til ET skud, fra en 7 SS model... kun Gremlins kan noget så vanvittigt.

Jeg kæmpede videre (man HAR vel set Galaxy Quest?!!) og fik sat mig lidt på midten, og samlet et par hoveder, på bekostninger af Freikorps liv.

Så lavede Gremlins endnu et casual skud i min retning, og 10 i skade til Lazaraus, for dumb (eller THINKING!) luck smider man jo bare til højre og venstre. "Sagde du armor 2? Intet problem, jeg giver bare 10 i skade ad gangen, og tager selv 1 i skade af det."
BOM, Ophelia pløkker en ellers holdbar Lazarus:

I tur 5 havde jeg strongarm suit, en rullende kuffert og en Freikorps Trapper, mens Rune stod med Ophelia, Lenny og en young Lacroix. Jeg håbede på det sluttede her, inden endnu et skud fra Ophelia fjernede strongarm suit eller trapperen, og heldigvis sluttede spillet her.

Vi fik begge 1 for Hunting Party, mens jeg fik 3 for Strategy og Rune kun 2.

Von Schill 4 - 3 Ophelia.

En sejr over rustne Rune, er stadig en sejr, og en sejr over Gremlins er cause for celebration. :D

doc watson

kOOn

Du er da ikke til at slå for tiden 8)
[PF Traderprofil]
[Salgsboard]

Medlem af bevægelsen for et gladere Powerfist! Meld dig ind

Cazino

Ja det er lidt den omvendte verden.
Immer weiter Rollo, immer weiter!

Honsou

Jeg vælger jo mine kampe med omhu, masser af introspil f.eks. ;)