News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Descent 2nd edition

Started by Honsou, 10 April, 2016, 13:35:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Honsou

Ja, nu købte jeg en pakke Monsters & Heroes mere, og kom til at sidde og tælle sammen, da jeg filede kanter på nogle af de nye:

Jeg har 44 monster grupper, hvoraf de 38 er malet! Det er sgu ret cool, med sådan en samling. Det er min kære viv der har malet langt de fleste af de ca. 200 monstre. Heltene halter lidt mere bagefter, med 26 ud af 50-51 malet, de bliver jo også malet halv-detaljeret, og med de farver der har på kortene (hvilket faktisk er federe end man tror, når man sidder og spiller, med sit Hero sheet og tilhørende figur).

Jeg har lige sprayet hellhounds, skeleton archers, demon lords og en håndfuld helte.

Jeg tænker jeg snart bliver nødt til at tage nogle billeder af de store flokke af folk, der er vist en tråd under brætspil med en del billeder, men samlingen er jo vokset siden da, og snart starter vi en ny kampagne op, det er jo alt for længe siden.

Replay value er i top med dette spil, især når man har udvidelser, ekstra deck til monster spilleren, ekstra meget udstyr til helte osv. og vi har spillet 3-4 kampagner, og har stadig 3-4 stykker der ikke er taget hul på, samt en masse enkeltstående baner og en bog med endnu mere i.

En eller anden har brugt for mange penge på det her.  :-X

Andre derude der er bidt af Descent, eller måske LotR som er verdens bedste co-op kortspil? :)
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Lucozade

Vi har lige fået det til vores lokale klub. Vi har kun nået et spil, men det var et hit. Jeg må indrømme der er godt nok mange modeller med. Jeg glæder mig til at se hvad du har malet
Ligestilling JA TAK!
Flere kvindelige blottere

Honsou

Ja, udvalget er fedt, især med en masse udvidelser. Det er bare at starte fra en ende af. ;)

Det er unægteligt noget federe med malede figurer, fremfor grå helte mod hvide og røde monstre.

Her kan du i hvert fald se monster-listen, som dog mangler Kobolds, men uundværlig, når "DM" lige skal vælge monstre før en bane.

Jeg er lige ved at sætte Helene til at male de nye monstre, når de er klar, smider jeg nogle billeder op, kan også være jeg laver et gruppebillede i morgen.

Lucozade

Nu har jeg som sagt kun prøvet en enkelt gang, men jeg kunne da godt se det gode i sådan en liste, hvor pokker er den fra?

Det med at male dem kommer jeg ikke til. Jeg har et par 1000 point 40k og Så 3 kasser med Super Dungoen Explorer som skal males inden....
Ligestilling JA TAK!
Flere kvindelige blottere

Honsou

Den kommer fra excel, hvor jeg taster nye monstre ind, når jeg får dem, printer og laminerer. ;)

Quote from: Lucozade on 11 April, 2016, 09:33:13
Det med at male dem kommer jeg ikke til.
Det er derfor man gifter sig! :D

Honsou

Så skete der lidt igen, og som lovet et (par) oversigtsbillede(r).

Heltene, som naturligvis tager længst tid, der er et par stykker på vej inden Maj-kampagnen sparkes i gang:

Og præcs 40 komplette monstergrupper!!! Mere end 120 malede monstre, jeg er sgu lidt stolt, på trods af, eller måske også lidt "fordi", at det er Helene der har malet de fleste.

Sidst men ikke mindst, de færdigmalede løjtnanter. (Dem som kommer i form af papbrikker, i de æsker hvor der følger nogen med).

Cazino

Det bliver spændende at prøve. Også rart at se, at du rent faktisk kan stille malede figurer og ikke bare nyeste interwebz liste. Har du alle udvidelser?
Immer weiter Rollo, immer weiter!

Honsou

Nyeste internet liste... i Descent.  ???

Godt så. :)

Ja, jeg har alle udvidelser, så man rigtigt kan bisse... eller... det der.

doc watson

Godt arbejde. :)
Hende helene kan du altså godt være stolt af.
Ros til hende.

Honsou

Ja jeg beholder hende lidt endnu, det har hun vist sparet sammen til. ;)