News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Giant Fanatic 2016

Started by Renegade, 30 June, 2016, 15:57:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Ville jeg deltage i verdens første (og sikkert største) Warhammer Age of Sigmar turnering med Generals Handbook opdateringen?

Ja - jeg har allerede booket weekenden i Sigmars navn.
31 (25.2%)
Nej - det er sgu en tynd kop te - selvom jeg og mine venner ikke har prøvet det.
71 (57.7%)
Måske - hvis oplægget er stærkt som Khornes Chosen.
21 (17.1%)

Total Members Voted: 123

Voting closed: 30 July, 2016, 16:07:11

Mini Munchkin

Efter Ingen warhammer i snart et halvt år, så vil jeg også elske at deltage i 9A.

Mvh Mads H

Boulderfist

Edit: never mind.
Pøj pøj med det hele :D

Waaargh

So long as the average ork has someone to fight, someone bigger than him to tell him who to kill next, and someone smaller than him to beat up, he will know contentment.

Mallosdir

Hvornår ville det opslag kommer op? altså det nye, da vi er over weekenden nu :P

kpl.blutch

Bare for sjov. En hurtig optælling her i tråden, over klare tilkendegivelser om deltagelse viser :

AoS - 4

40K - 11

T9A - 32

KoW - 2

8.  - 2

Andre - 6

Dertil kommer et par stykker der spørger på KoW, og et par måske'er til AoS

Christoffer

DaBossakaHånden

Ang. AoS, så er der 17 som har stemt for det, så det er ikke 4, men hvis gf bliver til noget, så skal der selvfølgelig tages højde for de to fantasy spil men man kan jo se den klare fordeling af billetter.

Men f.eks. kan man sige der er 150 billetter samlet til fantasy, 90 til 9th, 30 til AoS og 30 som er til først til mølle mellem de to spil.
We are the Troels Cederholm fanclub
We praise Troels for his excellent warhammer play style
Lay down your hope and faith
For when you play against Troels, there's only one outcome.

Your defeat..

JOIN TROELS CEDERHOLM'S FANCLUB TODAY...

kpl.blutch

Jeg aner ikke hvad der er blevet stemt påDaBossakaHånden.
Som skrevet står i øverste linje i min post, har jeg bare talt de "klare tilkendegivelser" der er i den her tråd

Jeg har ikke stemt, fordi i poll'en er der ikke en "Jeg har prøvet AoS - og jeg mener ikke, at det i sin nuværende form,  egner sig som turnerings spil" knap

Christoffer

Waaargh

Det ville da være underligt at lave en sådan mulighed, når der kommer Generals Compendium om et par uger.
So long as the average ork has someone to fight, someone bigger than him to tell him who to kill next, and someone smaller than him to beat up, he will know contentment.

Kristian

Der kunne også have været en" jeg kan bedre lide rank and file end skirmish, derfor er AoS ikke noget for mig" knap.
Konge af Lethian!

kpl.blutch

Quote from: Waaargh on 14 July, 2016, 06:56:48
Det ville da være underligt at lave en sådan mulighed, når der kommer Generals Compendium om et par uger.

Har du set det ?

Christoffer

Wesser

Quote from: Kristian on 14 July, 2016, 07:01:53
Der kunne også have været en" jeg kan bedre lide rank and file end skirmish, derfor er AoS ikke noget for mig" knap.

Ja, den knap savner jeg også

Waaargh

Quote from: kpl.blutch on 14 July, 2016, 07:23:52

Har du set det ?
Jeg har set leaks af det. Har du læst det igennem? Når størstedelen af folk ikke har set GC, er det for tidligt at tale om at AoS i sin nuværende form er godt at bruge til en turnering.

Mallosdir

Quote from: Waaargh on 14 July, 2016, 08:13:52
Quote from: kpl.blutch on 14 July, 2016, 07:23:52

Har du set det ?
Jeg har set leaks af det. Har du læst det igennem? Når størstedelen af folk ikke har set GC, er det for tidligt at tale om at AoS i sin nuværende form er godt at bruge til en turnering.

Men det ændre da ikke på hvad folk vil spille og hvorfor de vil komme til GF hvis det bliver til noget og GC vil sku nok ikke ændre nogens mening.. Når man tag udgangspunkt i at T9A er større i Danmark end AoS..

Waaargh

@Mallosdir, det har du måske ret i, det var bare ikke argumentet kpl.blutch og jeg debaterede ud fra.

Til det du siger vil jeg foreslå dig at komme med et brugbart forslag arrangør kan arbejde med.

van der loo

Hvis man ikke vil dikterer direkte hvor mange pladser der skal være til de forskellige turneringer kunne man jo gøre, som mange har foreslået, at gøre antallet lidt flydende så man bygger turneringen omkring tilmeldinger i stedet. Men under alle omstændighedder skal der nok til at komme et nyt udspil hvis folk skal nå at afsætte weekenden.

-Sune

kpl.blutch

"Vores målsætning er, at kunne drive Age of Sigmar frem i lyset og ind på scenen som et godt, eventys figurspil fra Games Workshop og lade det få samme ekstraordinære behandling som GF altid har give Fantasy og 40,000.

Hvad så med 9'th age som det primære spil, spørger nogle?
Problemet med 9'th age er ikke om det er godt eller dårligt.
Problemet er, at det ikke officielt supporteres af Games Workshop og derfor mister det pondus, når det skal hypes. Se selv på 8'th edition. Hvor mange nye spillere kommer der til det spil?
Men, vi vil også gerne afholde en 9'th age turnering til GF i år."

Med fare for at rode mig ud på dybt vand, Sune van der Loo

Men mon ikke der er et mindre problem her. Hvis der er forskel på  arrangørernes målsætning med GF, og så hvad en god del af det gamle Warhammer Fantasy turnerngs-miljø forventer af /gerne vil have til GF ?

For HVIS det er tilfældet, så bliver spørgmålet vel, om arrangørerne er interesseret i bruge al den tid, og alle de ressourcer der skal til, for at stable et GF på benene

Christoffer

Olsen

God pointe Christoffer.

Tænker nej, da det mere virker til, at man gerne vil holde turneringen for, at fremme AoS og dermed holde et salg af GW kørerne i DK.
Med GW's nye rumskibs fantasy figurer og priser for få figurer. Så er et marked for GW figurer til 9ed. fantasy ikke et match. Dermed er det ikke attraktivt med en kæmpe 9ed. turnering og lidt AoS på sidelinjen. Hvis man sælger GW produkter.

GF udkastet virker, som et forsøg på, at få fantasy spillere til at spille AoS og dermed skabe en kundegruppe for GW end et ønske om at holde en turnering for hobbyen.  Hvilket er forståeligt nok, når man driver en butik med GW produkter. 

Så meget spændende om GF overhovedet er interesant, hvis man ikke kan skabe en stor AoS turnering. Håber GF består om det bliver det ene eller det andet, der bliver dens flagskib. Så hvis man ønsker at forsøge med AoS, så krydser jeg fingere for at det lykkes og laver noget andet den weekend.

kpl.blutch

Jamen jeg håber virkelig ikke at min post bliver taget som et surt opstød og en f*ck finger, hverken til GW eller arrangørerne, for det er ikke min mening

Men som du selv siger. Daniel har i sin første post ikke lagt skjult på, at formålet er at 'hype' AoS

Så hvis resultatet er 24 AoS spillere og 76 T9A spillere, så er interessen nok ikke så stor fra GW's side

Så tænkte jeg bare, at så kan vi da lige så godt få det på det rene nu, så Renegade/Daniel og de andre arrangører ikke kommer til at stå med "håret i postkassen"

For det vil da også være surt for arrangørerne, at ligge et kæmpe stykke arbejde i at afholde GF, hvis resultatet ender med at blive en skuffelse for dem selv

Christoffer

van der loo

Ja er helt med på hvad du siger Christoffer, men vi må bare vente med at konkluderer noget indtil Daniel vender tilbage med et udspil.

-Sune van der Loo

DonTooth

Det ville være rart med et udspil, selv for os 40k spillere ville det være rart at vide hvornår det bliver og hvad restiktioner vi køre efter - mere så man kunne nå at have hæren klar i god tid og få givet den lidt mere kærlighed... for ikke at tale om at sørge for at booke weekenden...

HM

Et eller andet ville være fint, en tilkendegivelse om hvor vi er eller ikke er.

Nixon

Synes det lyder spændende med en AOS turnering. Der er jo allerede et godt miljø omkring det i UK, ved at Ben Curry holdet øje med hvad der sker på GF fronten. Måske man kunne bruge deres erfaringer?
Jeg synes i skal give den fuld bas arm!

Skovtrold

Quote from: kpl.blutch on 14 July, 2016, 20:43:09
Jamen jeg håber virkelig ikke at min post bliver taget som et surt opstød og en f*ck finger, hverken til GW eller arrangørerne, for det er ikke min mening

Så vil jeg da komme med et surt opstød og en fuckfinger (til GW, ikke arrangørene, de ligger stadig et fantastisk arbejde, uanset hvordan det endelig oplæg kommer til at se ud)

Helt seriøst! Hvordan kan folk blive ved med at ønske at støtte et firma der i så lang tid har skidt deres kunder op og ned ad ryggen ifht. deres (fantasy) spil, og nu hvor de endelig har kastet håndklædet i fantasy ringen og ladet nogle kompetente mennesker tager over på den del, så bliver folk gudhjlæpemig ved med at slikke GW i røven til deres anus bliver helt lyserødt og babyagtigt. Hvis man gerne vil sælge figurer, så drop GW's nye alt for dyre fantasy-rumskib-oops-wefuckedup-so-now-we're-making-somewhat-competetive-rules AOS figurer og begynd på at sælge figurer fra 2-3 af de firmaer der åbenlyst har proklameret deres støtte til T9A, tilføj evt Mantic Games til den salgsliste og begynd på at hype KoW (et spil der er blevet komplet negligeret i den her sammenhæng). Men helt seriøst, fuck GW, de fortjener ikke en skid.

Tubz

Morten, du er piv-fræk når du er vred.

.. Og så kunne jeg i øvrigt ikke være mere enig.
Tucked in between two legs, right next to an asshole, with nowhere nice to sit. They're a strange appendix. That's why I don't believe in intelligent design.

Kristian

At folk kan blive sure over at GW er et firma der gerne vil tjene penge, er mig en gåde.
At folk synes at AoS er noget lort, har ikke noget med spillets kvaliteter at gøre(det er et udmærket skirmish spil).
At folk af en eller anden grund synes at GW har behandlet deres kunder som lort, fordi et højlydt mindretal brokker sig over at spillet ikke er skræddersyet til dem personligt, er mig til stadighed en gåde.

Forretninger skal sgu da kun sælge det de tjener penge på og jeg har tiltro nok til at fanatisme ved hvad de kan tjene penge på.

KoW er et uendeligt lille spil lige nu, så jeg kan godt forstå hvis GF helt har overset det, eller bevidst valgt det fra.

For mig at se er 9th age et fint alternativ til warhammer, men det er altså en gang Kongens nye klæder at påstå at det er meget bedre end GWs warhammer regler.

Mvh
Kristian.

Konge af Lethian!