News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Giant Fanatic 2016

Started by Renegade, 30 June, 2016, 15:57:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Ville jeg deltage i verdens første (og sikkert største) Warhammer Age of Sigmar turnering med Generals Handbook opdateringen?

Ja - jeg har allerede booket weekenden i Sigmars navn.
31 (25.2%)
Nej - det er sgu en tynd kop te - selvom jeg og mine venner ikke har prøvet det.
71 (57.7%)
Måske - hvis oplægget er stærkt som Khornes Chosen.
21 (17.1%)

Total Members Voted: 123

Voting closed: 30 July, 2016, 16:07:11

Kristian

Konge af Lethian!

Skovtrold

Quote from: Kristian on 15 July, 2016, 12:12:40
At folk kan blive sure over at GW er et firma der gerne vil tjene penge, er mig en gåde.   Jeg kan blive sur over alle firmaer der ønsker at tjene penge, nonprofit og fællesskab er vejen frem. Jeg kan personligt ikke se hvordan folk kan blive ved med at støtte GW i at tjene penge, når de i så lang tid, har behandlet deres kunder så dårligt.
At folk synes at AoS er noget lort, har ikke noget med spillets kvaliteter at gøre(det er et udmærket skirmish spil). Jeg har personligt valgt ikke at stemme i denne tråd, da der kun er en mulighed for at sige nej til AOS og der er en der får mig til at snakke negativt om AoS, og da jeg ikke har prøvet det, vil jeg ikke udtale mig om det, andet end at jeg bestemt ikke er interesseret i at spille et skirmish spil.
At folk af en eller anden grund synes at GW har behandlet deres kunder som lort, fordi et højlydt mindretal brokker sig over at spillet ikke er skræddersyet til dem personligt, er mig til stadighed en gåde. Jeg tænker på ingen bog til bretonnia siden 6th, ikke nogen bog til skaven siden 7th, resin vi alle kan blive enige om er det arveste pis, plastikfigurer der er blevet umuligt dyre og en konstant faldende turneringssupport og det at de stadig udgiver super dyre regelbøger til 8th 2mdr. før de fuldstændig lukker spillet ned.

Forretninger skal sgu da kun sælge det de tjener penge på og jeg har tiltro nok til at fanatisme ved hvad de kan tjene penge på.
Det vil være muligt at have en større profitmargin på figurer fra andre firmaer en fra GW siden figurer fra andre firmaer starter med at være en hel del billigere, det er det samme som med Apple vs toshiba/lenovo/ you name it
KoW er et uendeligt lille spil lige nu, så jeg kan godt forstå hvis GF helt har overset det, eller bevidst valgt det fra.
Det er da fordi der ikke er nogen der gør noget som helst for at hjælpe det på vej.

For mig at se er 9th age et fint alternativ til warhammer, men det er altså en gang Kongens nye klæder at påstå at det er meget bedre end GWs warhammer regler.
Det tror jeg har noget at gøre med, at du er fluff/funhammer spiller. Og ikke at der skal lyde et ondt ord om det, det er bare vigtigt at forstå at vi vurderer spillet ud fra to fuldstændigt forskellige vinkler. I mine øjne kunne vi alle sammen spille med papirlapper, hvorimod du ikke deltager i turneringer hvor der ikke er krav om fuldt malede hære. 9th age er indiskutabelt bedre til turneringsspil, spørgsmålet i den her sammenhæng er så, om man ser alle de "sjove" regler der er gået tabt som noget positivt eller noget negativt.

Mvh
Kristian.
Mvh Morten

kpl.blutch

"og jeg har tiltro nok til at fanatisme ved hvad de kan tjene penge på."

Det er sq dagens fedeste formulering Kristian  ;D

Christoffer

Safran

Quote from: Kristian on 15 July, 2016, 12:12:40
At folk kan blive sure over at GW er et firma der gerne vil tjene penge, er mig en gåde.
At folk synes at AoS er noget lort, har ikke noget med spillets kvaliteter at gøre(det er et udmærket skirmish spil).
At folk af en eller anden grund synes at GW har behandlet deres kunder som lort, fordi et højlydt mindretal brokker sig over at spillet ikke er skræddersyet til dem personligt, er mig til stadighed en gåde.

Forretninger skal sgu da kun sælge det de tjener penge på og jeg har tiltro nok til at fanatisme ved hvad de kan tjene penge på.

KoW er et uendeligt lille spil lige nu, så jeg kan godt forstå hvis GF helt har overset det, eller bevidst valgt det fra.

For mig at se er 9th age et fint alternativ til warhammer, men det er altså en gang Kongens nye klæder at påstå at det er meget bedre end GWs warhammer regler.

Mvh
Kristian.

Du har så ret i alt hvad du skriver her:-) GW er et firma der skal tjene penge som alle andre.
Andreas Lykke Rasmussen
40k -  space wolf, chaos (wordbearers) og deamons, daemonkin
Bloodbowl - nurgle, chaos dwarf

Kaltenberg

Derfor behøver man vel ikke synes at de gør er smart?
Quote from: Thraundil on 18 June, 2019, 15:34:19
Vindicaren siger bare fuck af. Og somme skyder han et nyt pishul i en knight - det føles dejligt, og kan ikke ignoreres.

HM

Hold kæft hvor er jeg træt af Pepsi og deres jagt på penge, forstår virkelig ikke at folk stadig køber denne læskedrik til turneringer her i landet, de skider jo på mine tænder og fortsætter med samme ødelæggende opskrift og så kommer prisen. Det er jo absurd at den koster det samme som en Coca-cola, som er af langt bedre kvalitet hvis man spørger mig. Coca-cola ødelægger også mine tænder, men de gør det med stil og kvalitet og ikke amerikansk opvaskevand.

Så min bøn til arrangørerne af GF er at forbyde denne drik til jeres arrangement, sådan et multinationalt firma som kun har profit i tankerne behøver ikke være en del af dette ellers lovende arrangement.

Alle har ret til hver deres mening (også om sodavand) men man kan argumentere for vigtigheden af denne info i denne kontekst...

Azrael

Quote from: Skovtrold on 15 July, 2016, 11:46:27
Quote from: kpl.blutch on 14 July, 2016, 20:43:09
Jamen jeg håber virkelig ikke at min post bliver taget som et surt opstød og en f*ck finger, hverken til GW eller arrangørerne, for det er ikke min mening

Så vil jeg da komme med et surt opstød og en fuckfinger (til GW, ikke arrangørene, de ligger stadig et fantastisk arbejde, uanset hvordan det endelig oplæg kommer til at se ud)

Helt seriøst! Hvordan kan folk blive ved med at ønske at støtte et firma der i så lang tid har skidt deres kunder op og ned ad ryggen ifht. deres (fantasy) spil, og nu hvor de endelig har kastet håndklædet i fantasy ringen og ladet nogle kompetente mennesker tager over på den del, så bliver folk gudhjlæpemig ved med at slikke GW i røven til deres anus bliver helt lyserødt og babyagtigt. Hvis man gerne vil sælge figurer, så drop GW's nye alt for dyre fantasy-rumskib-oops-wefuckedup-so-now-we're-making-somewhat-competetive-rules AOS figurer og begynd på at sælge figurer fra 2-3 af de firmaer der åbenlyst har proklameret deres støtte til T9A, tilføj evt Mantic Games til den salgsliste og begynd på at hype KoW (et spil der er blevet komplet negligeret i den her sammenhæng). Men helt seriøst, fuck GW, de fortjener ikke en skid.

Grab a snickers!

Skovtrold

Quote from: HM on 15 July, 2016, 15:36:48
Hold kæft hvor er jeg træt af Pepsi og deres jagt på penge, forstår virkelig ikke at folk stadig køber denne læskedrik til turneringer her i landet, de skider jo på mine tænder og fortsætter med samme ødelæggende opskrift og så kommer prisen. Det er jo absurd at den koster det samme som en Coca-cola, som er af langt bedre kvalitet hvis man spørger mig. Coca-cola ødelægger også mine tænder, men de gør det med stil og kvalitet og ikke amerikansk opvaskevand.

Så min bøn til arrangørerne af GF er at forbyde denne drik til jeres arrangement, sådan et multinationalt firma som kun har profit i tankerne behøver ikke være en del af dette ellers lovende arrangement.

Alle har ret til hver deres mening (også om sodavand) men man kan argumentere for vigtigheden af denne info i denne kontekst...

Nu har arrangørene ikke været ude og spørge om hvad folks holdninger til udvalget af drikke til turneringen. Du har ret, sodavand ødelægger tænderne, om Pepsi eller Coca Cola er bedst vil jeg ikke udtale mig om, og jeg synes da folk skal have lov til at drikke lige så meget af det, som de har lyst til.

Det er jo ikke pga. GW's jagt på penge jeg ikke synes de skal støttes med alt hvad remmer og tøj kan holde til men de grunde jeg skrev tidligere, du kan lige få dem igen: "ingen bog til Bretonnia siden 6th, ikke nogen bog til Skaven siden 7th, resin vi alle kan blive enige om er det arveste pis, plastikfigurer der er blevet umuligt dyre og en konstant faldende turneringssupport og det at de stadig udgiver super dyre regelbøger til 8th 2mdr. før de fuldstændig lukker spillet ned."

Og det er da ikke fordi jeg ikke synes der skal være AoS til GF, jeg håber bare det ikke bliver det der er mest fokus på fra arrangørenes side. En gruppe der fortjener ros for deres arbejde, lige meget hvordan de vælger at fordele pladserne, for det er et kæmpe arbejde at arrangere sådan en turnering.

Jeg synes i øvrigt det er vildt at du bruger den eneste taletid du vælger at tage, til at slå ned på den mest irrelevante del af mit svar og svare på den måde.

Mvh
Morten

HM

Jeg tænker evt arrangører kan bruge min opfattelse af Pepsi til lige så meget som din opfattelse af GWs ønske om at tjene penge. Det er irrelevant for trådens egentlige formål.

Viser jo tydeligt at alle kan komme med deres tanker om alt muligt, men ikke alle tanker er lige relevante i en tråd som handler om ens lyst til det ene eller andet system.

Men jeg tænker at tråden alligevel er afsporet og ikke længere har den store relevans for den der startede tråden, han har nok fået de svar han søgte trods alt.

kpl.blutch

.

Med alt respekt. Det er sq den dårligste sammenligning jeg har set siden min skoletid. Og det er 25 år siden :)

GW gik ud og lancerede End Times som noget nyt til Warhammer Fantasy Wargaming

Der var mere en én person herinde der var ude og bruge flere tusinde kroner på at købe bøger og figurer, noget som GW jo nok har tjent en del penge på (og prøv så at regne den fortjeneste ud for hele Europa og Amerika)

Og så ... uden et ord, uden en lille advarsel, så lukker de WHFB fuldstændig ned, og lancerer, ikke et nyt WHFB spil, men et helt nyt spil

Kan det undre dig, at det har pisset nogle mennesker af ? Og hvis du synes det er slemt herinde, så synes jeg du skal gå en tur ind på T9A forummet  ;D

Selvfølgelig skal GW gøre det, de mener er rigtigt for deres forretning. Ingen tvivl om det :)

Men du kan ikke forvente, at de samme mennesker som de har pisset af her i Danmark, skal klappe I deres hænder og råbe HURRA, når de så lancerer en GF, med fokus på AoS ;)

Christoffer

Ni

Umiddelbart virker det som om den her tråd er vej i hegnet.

TourneyKeeper.net - hjulpet spillere med at holde styr på deres lort siden 2013

kpl.blutch

Quote from: Ni on 15 July, 2016, 17:19:00

Den her tråd er gået i hegnet, hvis formålet var at få opbakning til et GF med fokus på AoS. Ingen tvivl om det

Men det ville da være rart for mange mennesker herinde, at få et svar på, om det er ensbetydende med, at GW så ikke ønsker at afholde et GF

jeg ved ikke, om det er fordi arrangørerne, håber på, at det her nye regelsæt vil få flertallet herinde til at vende på en tallerken, og sige "ØØjj, hvor er det fedt"

Men jeg tillader mig at have min tvivl, og jeg tvivler helt ærligt også på, at arrangørerne selv tror på det inderst inde ;)

Christoffer

HM

Quote from: kpl.blutch on 15 July, 2016, 17:18:47
.

Var sådan set også min pointe...

Når der spørges om du vil a eller b og du så svarer på noget helt andet og trækker alt muligt ligegyldigt i denne sammenhæng ind i billedet....ja nok om det.

At GW har snydt visse mennesker eller om nogle er sure på GW er det relevant for tråden, for så har jeg læst spørgsmålet forkert i første post.

At der benyttes enhver mulighed for at svine GW til, selv i tråde hvor det ingen relevans har bidrager jo ikke til om GF bliver til noget eller ej.

Så at jeg vil spille 40k til gf er nok lidt irrelevant i denne sammenhæng da det ikke var det der blev efterlyst svar på.

Så ja en dårlig sammenligning, ligegyldig sammenligning, ligegyldig info osv. Så det har du fuldstændig ret i. Det er så nemt at afspore en tråd lige så snart man skriver om ting som ikke er relevante for tråden.

GW haters har ret til deres holdning, om de kan lide GW eller ej er op til dem. Men hvad er det som den holdning bidrager med ift det oprindelige spørgsmål...

Nå jeg slutter her, hvis du ikke har forstået pointen så er det også lige meget. Ender med at blive en takt forvalvorligt så.

Med alt respekt. Det er sq den dårligste sammenligning jeg har set siden min skoletid. Og det er 25 år siden :)

GW gik ud og lancerede End Times som noget nyt til Warhammer Fantasy Wargaming

Der var mere en én person herinde der var ude og bruge flere tusinde kroner på at købe bøger og figurer, noget som GW jo nok har tjent en del penge på (og prøv så at regne den fortjeneste ud for hele Europa og Amerika)

Og så ... uden et ord, uden en lille advarsel, så lukker de WHFB fuldstændig ned, og lancerer, ikke et nyt WHFB spil, men et helt nyt spil

Kan det undre dig, at det har pisset nogle mennesker af ? Og hvis du synes det er slemt herinde, så synes jeg du skal gå en tur ind på T9A forummet  ;D

Selvfølgelig skal GW gøre det, de mener er rigtigt for deres forretning. Ingen tvivl om det :)

Men du kan ikke forvente, at de samme mennesker som de har pisset af her i Danmark, skal klappe I deres hænder og råbe HURRA, når de så lancerer en GF, med fokus på AoS ;)

Christoffer

Zidane_blade

GW har ikke kunnet blive ved med at understøtte et system (efter min mening, et super godt et), hvor et fåtal rent faktisk købe deres figurer, som nye. Men i stedet ikke købte yderligere fordi hæren var stor nok, man købte second hand eller købte fra andre firmaer.
De kan jo ikke blive ved med at leve af, at sælge army books only, Stort set.

Men enig, kommunikationen kunne have været MEGET bedre!
Heldigvis er den nuværende ledelse ved at rydde op efter den gamle ????????
For we are the sons of Grugni; alone we are rocks, united we stand with the strength of a mountain.
Man må aldrig sige: Nu skal jeg bare slå alt andet end 1'ere!

kpl.blutch

Zidane_blade så vidt jeg ved, er der ingen her inde der har anfægtet det synspunkt

HM -> jeg synes selv, jeg prøvede at være diplomatisk i de poster, som jeg skrev. At skovtrold så vil sk... diplomatikken et stykke, det er hans valg

Hvad jeg, og sikkert mange andre herinde reagerede på, var den her:

"Som de fleste af jer nok ved, er Warhammer 8'th edition ikke længere supporteret af Games Workshop og derfra ikke længere noget der er fokus omkring. Det betyder helt generelt at troen på, om vi kan sælge de 100ish billetter ikke er der og den tro skal vi have for at få den gigant GF administrativt er, til at leve"

Så hvad folk har gentaget flere gange her i tråden er, at jo, GF kan sagtens sælge 100 biletter, bare ikke med AoS som det store trækplaster

Hvis det så ikke er hvad arrangørerne ønsker, så synes jeg de skal melde det ud, så folk der har familie, arbejde og andre forpligtelser, kan få at vide, om de skal planlægge at tage til GF eller ej

Det har ikke noget at gøre med at rakke ned på eller på anden måde kritisere GW. Det er ganske enkelt et spørgsmål om, at jo længere tid der går før de kommer med en udmelding, jo flere vil der være der har planlagt noget andet for den weekend, og som så ikke kommer, hvad enten det er til AoS eller til T9A

Christoffer

Skovtrold

Quote from: kpl.blutch on 15 July, 2016, 18:18:58
Zidane_blade så vidt jeg ved, er der ingen her inde der har anfægtet det synspunkt

HM -> jeg synes selv, jeg prøvede at være diplomatisk i de poster, som jeg skrev. At skovtrold så vil sk... diplomatikken et stykke, det er hans valg

Christoffer

Altså udover mit rant mod GW, der i øvrigt var diplomatisk ifht. arrangørerne, så vil jeg da mene at jeg har været rimelig diplomatisk.

HM

Mit indlæg var en anelse ironisk tænkt, det lykkedes ikke at sende det budskab jeg havde håbet, så nu vil jeg vente og se om der kommer en udmelding fra Daniel ift denne tråd som han lovede der ville.

kpl.blutch

Quote from: HM on 15 July, 2016, 18:36:07
Mit indlæg var en anelse ironisk tænkt, det lykkedes ikke at sende det budskab jeg havde håbet, så nu vil jeg vente og se om der kommer en udmelding fra Daniel ift denne tråd som han lovede der ville.

Det er vi så mange der gør. Og det er på ingen måde hverken ironisk eller provokerende ment :)

Christoffer

P. S og jo. Jeg fattede dit budskab. Jeg er bare ikke enig med det ;)

kpl.blutch

Quote from: Skovtrold on 15 July, 2016, 18:27:45

Christoffer

Altså udover mit rant mod GW, der i øvrigt var diplomatisk ifht. arrangørerne, så vil jeg da mene at jeg har været rimelig diplomatisk.

For hulen Skovtrold. Jeg fik kaffen galt i halsen af grin der  ;D

Christoffer

okkel

Quote from: Ni on 15 July, 2016, 17:19:00

Arh come on Ni behøves du synke til det niveau? Er der folk som er stadig er gale over det der skete med WHFB? Ja. Er nogle emotionelle? Ja. Er der en god forklaring? Ja. Giver det noget godt til debatten at finde "Du tuder" og lignende mudderkastning frem fra internettets tristeste kroge? Nej absolut ikke. Det er bare med til at sænke niveauet og grave grøfter. Det MÅ du sgu kunne gøre bedre.

OT: GW er naturligvis i deres gode ret til at forsøge at maksimere deres profit. Eftersom andre firmaer sagtens kunne tjene penge på modeller til WHFB og hverken havde de mærkevare- eller stordriftfordele GW har nægter jeg at tro at de ikke kunne tjene penge på anden vis en at forsøge at skabe et monopol ved at gøre det svært for konkurenterne at komme til og gøre brugtmakedet utraktivt men det var nu den vej de valgte frem for at tage konkurencen op. Som forbrugere er vi til gendgæld ikke forpligtet til at hjælpe GW med at maksimere deres profit. Vi er heldigvis i vores gode ret til at vælge det bedste produkt til den bedste pris. Lige nu er viser afstemningen kombineret med tilbagemeldingerne her i tråden at et klart flertal mener at det er 9th Age.

Betyder det at folk der foretrækker AoS er idioter? Nej bestemt ikke der er meget godt at sige om et hurtigere simplere skirmish spil hvor man skal bruge mindre tid med malingen for at kunne spille. Det er bare ikke det de fleste herinde efterspørger.

tumling

Kan man ikke bare få en Jolly Cola...  ;)

kpl.blutch

Quote from: okkel on 15 July, 2016, 18:39:40
Arh come on Ni behøves du synke til det niveau? Er der folk som er stadig er gale over det der skete med WHFB? Ja. Er nogle emotionelle? Ja. Er der en god forklaring? Ja. Giver det noget godt til debatten at finde "Du tuder" og lignende mudderkastning frem fra internettets tristeste kroge? Nej absolut ikke. Det er bare med til at sænke niveauet og grave grøfter. Det MÅ du sgu kunne gøre bedre.

Ha ha ha ha ... jeg troede han tudede over, at der ikke er mere opbakning til AoS  ;D

Christoffer

okkel

Quote from: kpl.blutch on 15 July, 2016, 18:55:38
Quote from: okkel on 15 July, 2016, 18:39:40

Ha ha ha ha ... jeg troede han tudede over, at der ikke er mere opbakning til AoS  ;D

Christoffer

Det er selvfølgelig også en udlægning. Hvis det var det du mente undskylder jeg naturligvis!  ;)

Zidane_blade

Sikkert ikke, men så burde det på et eller andet plan heller ikke overraske, at der på et tidspunkt skulle ske noget drastisk.
Igen, deres kommunikation var lige ud af vinduet, hvilket de umiddelbart er i gang med at ændre på nu, men at brokke sig så meget over ændringerne så man ligefrem boykotter dem, svarer til at blive sur over at ens ynglings butik går neden om og hjem, men når alt kommer til alt har man ikke selv lagt en krone i foretagnet (på ingen måde insinuererne at der ikke er nogle der har lagt mere end pæne summer i deres udvalg over årerne).
For we are the sons of Grugni; alone we are rocks, united we stand with the strength of a mountain.
Man må aldrig sige: Nu skal jeg bare slå alt andet end 1'ere!

kpl.blutch

Zidane_blade det er ikke det at GW gik over til et andet spil. Det er det at de fik mange mennesker til at bruge en hulens masse penge på deres produkter, End Times bøger og figurer,  og derefter smed det hele ud af vinduet, uden at give folk den mindste advarsel først :)

Christoffer