News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Giant Fanatic 2016

Started by Renegade, 30 June, 2016, 15:57:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Ville jeg deltage i verdens første (og sikkert største) Warhammer Age of Sigmar turnering med Generals Handbook opdateringen?

Ja - jeg har allerede booket weekenden i Sigmars navn.
31 (25.2%)
Nej - det er sgu en tynd kop te - selvom jeg og mine venner ikke har prøvet det.
71 (57.7%)
Måske - hvis oplægget er stærkt som Khornes Chosen.
21 (17.1%)

Total Members Voted: 123

Voting closed: 30 July, 2016, 16:07:11

Waaargh

@Flip, jeg er altid nysgerrig på andre foraer end PF - bliver gladeligt overrasket når jeg deltager i et arrangement og der er spillere som jeg end har hørt om før. Er det lokale klubber, FB grupper eller noget helt tredje du har i tankerne? Uddyb endeligt. Den vigtige hage her er jo at man (GF) også skal kunne nå ud til dem på en eller anden måde.
So long as the average ork has someone to fight, someone bigger than him to tell him who to kill next, and someone smaller than him to beat up, he will know contentment.

Flip

Quote from: AndersN on 16 July, 2016, 12:21:26
Jeg tror ikke at nogen 9th age fans har noget imod en blandet AoS/9th age turnering. Tværtimod. Ved ikke hvad der ellers skulle ske af opbakning.

Det jeg tænker med opbakningen, der tænker jeg at hjælpe spillet igang ved at prøve spillet af og evt deltage i AoS turneringen, man har jo figurerne hvis man er 9th age spiller, regler osv er gratis, så der skal ikke købes noget nyt. Nu ved jeg ikke hvordan en turnering er sat sammen, det skal jo ikke være at man giver afkald det det spil man helst vil spille, men kunne det tænkes at man kunne deltage i begge turneringer?

Flip

Quote from: Waaargh on 16 July, 2016, 12:31:04
@Flip, jeg er altid nysgerrig på andre foraer end PF - bliver gladeligt overrasket når jeg deltager i et arrangement og der er spillere som jeg end har hørt om før. Er det lokale klubber, FB grupper eller noget helt tredje du har i tankerne? Uddyb endeligt. Den vigtige hage her er jo at man (GF) også skal kunne nå ud til dem på en eller anden måde.

Angående foraer, så er det mest de store udlandske som the grand alliance, garagehammer. Men i forhold til at nå ud til de spiller i privaten og lokaler klubber, så tror jeg i virkligheden at der er flere på div facebook grupper, jeg ved der er en dansk facebook gruppe med masser af AoS aktivitet. Ang. de lokale klubber, så tænker jeg man kan kontakte formændene og se om de kunne være interesseret i at støtte op om en AoS turnering i GF. Evt se om man kan samarbejde med GW forhandler, som kan dele en flyer ud sammen med de AoS relateret produkter de sælger. 

Var det noget i den duer du tænkte?

Kristian

@ Jonas.
Vi er sådan set enige om rigtig meget af det du skriver.
Det jeg prøver at forholde mig til, er at GW skulle kunne have lavere priser. I det sidste årti er GW slanket gevaldigt. De dårligste butikker lukket og en mærkbar nedskæring af ansatte.

Anekdote:
Jeg handler ofte i diverse figurforretninger i københavn og omegn. GW er da det eneste sted man f. Eks. Kan få et introduktionsspil.
Jævnt ofte har jeg været i FC med en større gruppe børn, uden at ekspedienten, i en i forvejen tom butik, har sagt hej eller eller gjort noget for at sælge noget. Jævnt tit støder jeg også på ekspedienter der intet aner om figurspil, pensler eller andre figurspilsrelaterede varer i forretningen.

Ikke et ondt ord ellers om disse forretninger, men at de skulle gøre noget for at hive folk ind i hobbyen kan jeg godt have svært ved at se. Nogle af dem giver selvfølgelig plads til at spille spillet, men trækker det nye kunder til? Jeg tvivler.
Jeg har oplevet masser af unge mennsker starte(og fortsætte i hobbyen) efter arbejde gjort i GW og jeg ved at mange flere er startet fordi de har trukket deres venner med i det. Rigtig mange fritidspædagoger har gjort et stort stykke arbejde for at hive folk ind i hobbyen også, ingen tvivl om det. :)

Jeg ser egentlig ikke GWs forsvar af deres rettigheder, som værende hverken godt eller ondt. Men mere bare en handling jeg ville forvente af ethvert firma. Det kunne sikkert godt have været håndteret bedre.

Du får også en PM okkel.
Konge af Lethian!

okkel

Det ville også undre mig meget hvis vi var dybt dybt uenige. Det jeg mest reagere på er at det skulle være forbrugernes skyld at GW ikke har været i stand til at tjene penge i et marked hvor andre kan og en tone, der antyder at vi skal skamme os over ikke bare at købe bevistløst ind af deres produkter. Jeg sætter selv stor pris på mange GW produkter og bruger flere penge på deres produkter end noget andet firmas. Men når andre tilbyder noget bedre så er det helt naturligt det jeg køber.

Fair nok med Faraos. Jeg synes ofte jeg er blevet mødt med interesse når jeg er kommet derind. Jeg har dog ikke haft børn med derinde og de eksisterede ikke da jeg startede. Jeg vil til gengæld give dem halvdelen af æren for at få mig tilbage i hobbyen efter nogle års pause da de kontaktede Lethian-teamet og lagde lokaler terræn osv til at vi fik genstartet Lethian. (Den anden halvdel af æren får dit funhammer initiativ.)

Waaargh

Stilen i FC er bevidst. Nogen gange er det bare at gå og summe. I GW er de mere kunde/salgsorienteret. Så kan man selv vælge hvilken butik det skal være på selve dagen.
So long as the average ork has someone to fight, someone bigger than him to tell him who to kill next, and someone smaller than him to beat up, he will know contentment.

Kristian

Quote from: Waaargh on 16 July, 2016, 14:27:57
Stilen i FC er bevidst. Nogen gange er det bare at gå og summe. I GW er de mere kunde/salgsorienteret. Så kan man selv vælge hvilken butik det skal være på selve dagen.
Og det er jo også fint nok. Bortset fra at man må kunne forvente af en ekspedient at han ved hvor varerne står og at han ved noget om de produkter han sælger.
Konge af Lethian!

kpl.blutch

Quote from: Flip on 16 July, 2016, 11:45:19
Super fedt hvis en AoS turneringen kunne blive til noget, nu har jeg ikke læst alle posts i denne tråd, men har indtryk af at brugerne herinde ikke er vildt begejstret for AoS. Det har også været mit indtryk da jeg selv er ny, og har søgt modstander igennem PF. Jeg har dog fundet ud af at der forgår meget mere spil i privaten, med masser af gange i AoS på andre forummer. Kunne det tænkes at man på en måde kunne undersøge interressen for, og promovere en AoS turneringen andre steder end PF før man evt helt afskriver det, som et spil der ikke skal spilles til Fanatic.

Om man vil det eller ej, så vil det være fremtiden for fantasy spil fra GW's side, og de er nu engang en størrespiller i figur branchen, hvis man kommer som ny ind i en figurbutik så er det oftes AoS man vil få at se, hvis man spørger efter fantasy. Så med tiden og nyt blod, så skal der nok komme spiller, med plads til begge spil.

Det undre mig så tilgengæld at dem der spiller feks. 9th age ikke bakker mere op omkring end evt AoS turneringen, for det vil være der de nye spiller i hobbyen vil komme til at starte, nogen vil elske det og forsætte med AoS, men det er også muligheden for at nogen måske gerne vil prøve kræfter med 9th age, og der vil også kommer flere spillere til det system.

Hvis jeg kunne give dig et "Like", så havde du sq fået et:)

Nu kan jeg kun tale for mig selv. Jeg har prøvet AoS flere gange, ud fra devisen, at ellers kunne jeg ikke tillade mig, at udtale mig om det
Jeg kan ikke lide det. Det er simpelthen for simpelt. Oveni er det et stort skirmish spil osv.
Dermed ikke sagt, at jeg ikke synes der ikke skal være AoS til GF. Selvfølgelig skal der det, ligesom 40k, T9A, star wars, FOW og hvad der ellers kan skrabes sammen

Jeg vil bare ikke betale 350 kroner, for at spille et spil jeg ikke kan lide (og for at være helt ærlig, ville jeg heler ikke gide, hvis jeg fik billetten gratis)
hvis der er så mange spillere som du siger i "privaten", så kan jeg kun opfordre dig til, at få dem til at tilmelde sig GF :)

Christoffer

P. S og så bedes du huske, at den regelbog der kommer her i juli, og som skal bruges til GF koster 170 kroner. Penge jeg personligt ike vil bruge, på et spil jeg ikke spiller

kpl.blutch

Quote from: Kristian on 16 July, 2016, 14:40:57
Quote from: Waaargh on 16 July, 2016, 14:27:57
Og det er jo også fint nok. Bortset fra at man må kunne forvente af en ekspedient at han ved hvor varerne står og at han ved noget om de produkter han sælger.

Man burde også kunne forvente, at en GW butik har de varer på hylderne som de sælger, og at halvdelen af det man spørger efter, ikke først skal bestilles hjem, så jeg selv kan hente det 3-4 dage senere ;)

Christoffer

okkel

Quote from: kpl.blutch on 16 July, 2016, 19:23:16

Man burde også kunne forvente, at en GW butik har de varer på hylderne som de sælger, og at halvdelen af det man spørger efter, ikke først skal bestilles hjem, så jeg selv kan hente det 3-4 dage senere ;)

Christoffer

Både og. Ja det ville da være rart men hvis vi gerne vil have at GW skal producere et meget bredt sortiment af figurer og samtidig gerne vil have at priserne ikke er alt for høje så er et naturligt sted at spare at man har de vare på hylderne som sælger nogenlunde og lader resten være til bestilling.

Hingsten

Det nemlig en ret god ide at holde et varelager på hvad der sælger mest også lade resten være bestilling.
Men håber da Daniel snart lige opper sig og giver noget udmelding. :)
Det røde og hvide tøj måtte godt blandes ikk?

TF Riley

Ham Daniel har trollet jer for hårdt.

kpl.blutch

Quote from: TF Riley on 16 July, 2016, 20:48:30
Ham Daniel har trollet jer for hårdt.

Nej. Han sidder og venter på den regelbog der kommer den 23. juli, og håber at den vil få 40-50 mennesker til at melde sig til AoS turneringen :)

Christoffer

Flip

Quote from: kpl.blutch on 16 July, 2016, 19:18:57
Quote from: Flip on 16 July, 2016, 11:45:19
Super fedt hvis en AoS turneringen kunne blive til noget, nu har jeg ikke læst alle posts i denne tråd, men har indtryk af at brugerne herinde ikke er vildt begejstret for AoS. Det har også været mit indtryk da jeg selv er ny, og har søgt modstander igennem PF. Jeg har dog fundet ud af at der forgår meget mere spil i privaten, med masser af gange i AoS på andre forummer. Kunne det tænkes at man på en måde kunne undersøge interressen for, og promovere en AoS turneringen andre steder end PF før man evt helt afskriver det, som et spil der ikke skal spilles til Fanatic.

Om man vil det eller ej, så vil det være fremtiden for fantasy spil fra GW's side, og de er nu engang en størrespiller i figur branchen, hvis man kommer som ny ind i en figurbutik så er det oftes AoS man vil få at se, hvis man spørger efter fantasy. Så med tiden og nyt blod, så skal der nok komme spiller, med plads til begge spil.

Det undre mig så tilgengæld at dem der spiller feks. 9th age ikke bakker mere op omkring end evt AoS turneringen, for det vil være der de nye spiller i hobbyen vil komme til at starte, nogen vil elske det og forsætte med AoS, men det er også muligheden for at nogen måske gerne vil prøve kræfter med 9th age, og der vil også kommer flere spillere til det system.

Hvis jeg kunne give dig et "Like", så havde du sq fået et:)

Nu kan jeg kun tale for mig selv. Jeg har prøvet AoS flere gange, ud fra devisen, at ellers kunne jeg ikke tillade mig, at udtale mig om det
Jeg kan ikke lide det. Det er simpelthen for simpelt. Oveni er det et stort skirmish spil osv.
Dermed ikke sagt, at jeg ikke synes der ikke skal være AoS til GF. Selvfølgelig skal der det, ligesom 40k, T9A, star wars, FOW og hvad der ellers kan skrabes sammen

Jeg vil bare ikke betale 350 kroner, for at spille et spil jeg ikke kan lide (og for at være helt ærlig, ville jeg heler ikke gide, hvis jeg fik billetten gratis)
hvis der er så mange spillere som du siger i "privaten", så kan jeg kun opfordre dig til, at få dem til at tilmelde sig GF :)

Christoffer

P. S og så bedes du huske, at den regelbog der kommer her i juli, og som skal bruges til GF koster 170 kroner. Penge jeg personligt ike vil bruge, på et spil jeg ikke spiller

Det er en god tommelfingere regel ikke at udtale sig om noget man ikke har prøvet, jeg synes det er fedt at du har prøvet spillet, men "desværre" fundet ud af det ikke var noget for dig.
Vi er også helt enige om at der skal være plads til begge dele, mit fantasy kendskab læner sig meget tyndt op at et par intro spil i 8th edition, og med fare for at udtale mig om noget jeg ikke kender til, så synes jeg ikke de 2 spil minder ret meget om hinanden, og derfor ikke bør være konkurrerende, altså der er plads til begge. Jeg kan også godt se at det vil være fjollet at give 350 kr for at deltage i en turnering man dybest set ikke er interesseret i at spille med i, men som overordnet synes jeg stadig det er en god idé at "bide i det sure æble" at tage et par spil AoS med de begynder der dukker op i ny og næ, da det virker til at være en nemmere intro til figur spil, end feks 9th age, men på sigt vil kunne skabe nye spiller til 9th age. Men nu løber det lidt af sporet, det var bare en undren jeg havde.
Jeg opfordre bestemt også de spiller jeg spiller AoS med til at tage til og bakke op om de arrangementer der kommer. Men nu er selv kun fra en lille del af landet, det var mere til dem der står for GF, at det måske vil være en god ide at se på alternativ måder at nå ud til AoS spiller udover på PF (uden at vide hvilken andre tiltage der er sat i værk).

Jeg mener dog helt sikkert at det bare er spil, og man skal spille det der er sjovt for en. Hvis man så har hobbytiden til det, kan man så prøve at introducere nye ind i hobbyen da det vil gavne en selv i sidste ende.

Ja du har helt ret med den generals handbook, det havde jeg lige glemt, der ligger self en udgift.

Spiky Norman

Generals Handbook koster kun 150kr, og mindre hvis du handler et sted der giver rabat.
Du kan dog også smutte forbi f.eks. Scrollbuilder.com, som allerede har opdateret pointsatserne med de der allerede er lækket, og resten vil helt sikkert blive opdateret, så snart bogen er i handlen.
Det eneste man så mangler er vist traits, artefacts og rule of one, og dette er allerede også lækket.
Så hvis man blot vil spille Matched Play, kan man godt klare sig uden Generals Handbook.

Men som nævnt kan det være lige meget om man ikke behøver at købe Generals Handbook, og kan bruge online list-builder tools, de gratis warscrolls og den gratis app, eller om GW nu giver store rabatter på figurer med Start Collecting sæt eller nedsætter prisen per figur på diverse repacks, som nu f.eks. Savage Orcs.
Hvis ikke man kan lide spillet eller figurproducenten, skal man da bruge sin tid på noget andet - Det er jo trods alt blot en hobby vi taler om.

Minken

Klar til en gang 40k igen.
It's not who you are, but what you do that makes a hero. Spiller Space Marines (Armoured Harriers), Necrons, Imperial Knights.

Gil

Nu må jeg live aflive nogle myter herinde.

GW har intet med finanseringen af GF at gøre, og deres eneste interesse er i et egentligt salg af figurer i butikkerne(alle butikker), turneringsspillere står for 5-8% af deres kunder, og derfor er de ligeglade med jeres meninger, for i påvirker ikke salget nok til at det har nogen impakt.

Jeg har ingen mening om hvad som er det bedste Fantasy spil, da jeg ikke har spillet det siden 3-4 spil i starten af 7th og sidste gang jeg var med til at vinde Lethian kampagnen.

Men er sikker på Daniel bare vil afholde den bedste GF han kan og afholde de turneringer som giver mest mening, og vis det er 9th age, så bliver der nok solgt flest billetter til det.

Selv afholder jeg en Warmachine/Hordes turnering og er blevet bedt om at prøve at sælge 48 pladser, hvilket jeg vil.

Dette er ikke en udtalelse fra team GF eller Fanatic, men helt for min egen regning.

Og som MOD, skal jeg bede alle om at huske at holde gode tone  ;)
Battle Brother
Press Ganger

He who dies with the most toys win

Mallosdir

Quote from: Gil on 19 July, 2016, 11:27:23
Nu må jeg live aflive nogle myter herinde.

GW har intet med finanseringen af GF at gøre, og deres eneste interesse er i et egentligt salg af figurer i butikkerne(alle butikker), turneringsspillere står for 5-8% af deres kunder, og derfor er de ligeglade med jeres meninger, for i påvirker ikke salget nok til at det har nogen impakt.

Jeg har ingen mening om hvad som er det bedste Fantasy spil, da jeg ikke har spillet det siden 3-4 spil i starten af 7th og sidste gang jeg var med til at vinde Lethian kampagnen.

Men er sikker på Daniel bare vil afholde den bedste GF han kan og afholde de turneringer som giver mest mening, og vis det er 9th age, så bliver der nok solgt flest billetter til det.

Selv afholder jeg en Warmachine/Hordes turnering og er blevet bedt om at prøve at sælge 48 pladser, hvilket jeg vil.

Dette er ikke en udtalelse fra team GF eller Fanatic, men helt for min egen regning.

Og som MOD, skal jeg bede alle om at huske at holde gode tone  ;)

Tror nu at folk holder da meget godt tonen :) dog er daniel stadig meget langsom med det opslag hehe :P

Ni

Quote from: Gil on 19 July, 2016, 11:27:23
... turneringsspillere står for 5-8% af deres kunder, og derfor er de ligeglade med jeres meninger, for i påvirker ikke salget nok til at det har nogen impakt. ...

Det er så vist det GW omsider har forstået ikke er helt korrekt :)
TourneyKeeper.net - hjulpet spillere med at holde styr på deres lort siden 2013

PeterThuborg

Kære Daniel,

Dejligt der er nogen der tør prøve noget nyt. Trist at PF eksploderer i sure neckbeards. Don't feed the trolls...

Hvis der sættes en AoS turnering op til GF, vil jeg gøre mit ypperste for at samle deltagere. Der er en del private AoS grupper, og en stor turnering vil gøre meget for at få os samlet.

Bom

Kære PeterThuborg,

Det er ikke pænt at kalde folk der ikke kan lide aos for sure neckbeards.. :)

Uanset hvad er gf mere eller mindre bekræftet med Gils post, det er jo herligt, uanset hvilket spil man så er til.. :)

okkel

Quote from: PeterThuborg on 20 July, 2016, 11:25:55
Trist at PF eksploderer i sure neckbeards. Don't feed the trolls...

Nu er der heldigvis meget faa medlemmer paa powerfist som troller. Du er med "sure neckbeards" faktisk en af de foerste paa i denne traad der en hvis ret kan beskyldes for trolling. Der er stor forskel paa at trolle og saa at vaere uenige og have en debat hvor man faktisk lytter til hindanden. Det foerste graver groefter og skaber unoedige konflikter, det andet goer en klogere og nedbryder konflikter.

Men derudover er det da super at du vil give en haand med at styrke hobbyen i DK - lige meget hvilket spil du saa foretraekker.

Waaargh

Når jeg læser tråden her er der nogle der udviser stor negativitet i forhold til AoS, så det er jo ikke grebet ud af luften.

kpl.blutch

Okkel -> Jeg må også være uenig med dig for en gangs skyld (og det kommer fra mig  ::) )

Men nu har jeg åbnet en tråd for T9A spillere til GF. Så kom over til os andre, og så giv AoS drengene en chance for at kunne komme herind, uden at de behøver at "frygte" at de bliver kørt over af os T9A spillere.
Så kan du jo tage Kristian med, og fortsætte jeres, i øvrigt ganske interessante, diskussion derinde :)

Christoffer

okkel

For en god ordens skyld siger jeg ikke at der ikke er folk som er alt andet end tilfredse med AoS (mig selv indklusive). Det jeg i hvert fald proevede at sige er at traaden generelt er holdt i en ordentlig tone og der med meget faa undtagelser ikke er tilsvininger af andre debatoerer eller med hobbyister - lige meget hvilket spil de foretraekker. At kalde folk man er uenig med for "sure neckbeards" biddrager ikke just til den gode debat og er ironisk nok noget af det eneste i denne traad som rent faktisk kan beskyldes for at vaere trolling.

Krisitan og jeg afsluttede i oevrigt vores diskussion over PM. Den var efterhaanden ogsaa meget langt off topic.