Warmahordes Journeyman League 2016

Started by MW, 05 July, 2016, 13:03:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MW

Så er der kommet en ny edition af Warmachines og Hordes, og så skal vi da have en liga op og køre!
Regler kan hentes gratis her: http://files.privateerpress.com/allnewwar/Prime.pdf og http://files.privateerpress.com/allnewwar/Primal.pdf

Med Søren og Kasper er vi noget frem til at ændre lidt på Privateer Press' journeyman league regler, da de er meget restriktive, og vi vil bare have en masse spil spillet, så vi kan få et godt og aktiv Warmahordes miljø.

Tilmelding gør man bare i denne tråd, og man spiller bare så meget man har lyst/kan. Vi starter første runde mandag d. 18/7.

Regler:
Man tilmelder sig med en faction, og denne er man låst til i hele ligaen. Men selve listen kan man ændre fra runde til runde.
Vi spiller 6 runder af 2 ugers længde (Første runde bliver 4 uger lang).
Man får 1 point for at vinde en kamp. Man kan spille og få point mod alle andre i ligaen 1 gang per runde.
Man får 1 point hver gang man spiller en kamp, hvor alle ens modeller er malede (De skal virke færdige og have færdige baser).
Hver runde bliver man matched med 1 ny tilfældig modstander, og man får +1 point for at spille denne kamp.
Spilleren med flest point efter runde 6 vinder ligaen.

Runde:                         Point størrelse:                       Regler:                                                                                         Scenarie:
1                                            0                                   Battlegroup only                                                                           Mangled Metal
2                                           10                                  Battlegroup only                                                                           Mangled Metal
3                                           25                                  Battlegroup, Units, Solos                                                             Trial by Fire
4                                           50                                  Battlegroup, Units, Solos                                                             Trial by Fire
5                                           65                                  Battlegroup, Units, Solos, Battle Engines                                     Journey's End
6                                           75                                  Battlegroup, Units, Solos, Battle Engines                                     Journey's End

Scenarie:
Mangled Flag:
Special Rules:
Mark a Flag (40mm base) in the center of the table.
Starting on the second player's fourth turn, at the end of each
player's turn a player earns a control point (CP) if he has one
or more warjacks, warbeasts, warcasters, or warlocks in btb with
the flag and his opponent has no warjacks, warbeasts, warcasters, or
warlocks within 4" of the flag.
Note: It is important to check scoring at the end of each player's
turn because a player can score a CP on his opponent's turn if the
above conditions are met.
Victory Conditions:
A player wins when the enemy warcaster or warlock is destroyed
or removed from play. Additionally, a player wins when he scores
3 control points.

Trial by Fire:
Special Rules:
Mark a zone (12?-diameter circle) in the center of the table.
Starting on the second player's second turn, at the end of each
player's turn a player earns a control point (CP) if he has one
or more warjacks, warbeasts, warcasters, or warlocks within the
zone and his opponent has no warjacks, warbeasts, warcasters, or
warlocks within the zone.
Note: It is important to check scoring at the end of each player's
turn because a player can score a CP on his opponent's turn if the
above conditions are met.
Victory Conditions:
or removed from play. Additionally, a player wins when he scores
5 control points.

Journey's End:
Special Rules:
Place a 50 mm objective on each player's side of the table. The objective
should be centered along the line that runs between the center of each
player's table edge, 10? up from each player's table edge.
This objective is a friendly Faction model to the player whose table
edge it is closest to and an enemy model to his opponent. Objectives
do not activate, cannot move or be placed, cannot engage or be
engaged, and cannot be knocked down or made stationary. Each
objective has DEF 5, ARM 18, and 30 damage boxes.
Victory Conditions:
or removed from play. Additionally, a player wins when the
enemy objective is destroyed or removed from play.

Scenarierne bør spilles på 48"x48" borde.

MW

Tilmeldte:
Martin (Circle) (MW)
Kasper (magecoth)
Søren (Thunderlegs)
Sonny (Circle) (Sonny)
Rasmus (Khador) (Overhamsteren)
Lazar (Retributon) (sukker)
Thomas (Cryx) (Thomas Kyrsting)
Jens (Cygnar) (Schnittke)

Bonuskampe til runde 1(Man får +1 point for at spille mod denne modstander):
Martin vs Rasmus
Kasper vs Lazar
Søren vs Thomas
Sonny vs Jens

MW

Hvis man har spørgsmål, så bare send en pm eller smid dem her i tråden :)

Sonny

Jeg vil gerne være med, så har jeg en undskyldning for at lave den Circle hær jeg har fablet om. Og jeg vil gerne prøve MKIII.

Riflemen

Øv.... Tager på ferie den 16.7 og er først tilbage i starten af August  :-\
Vil ellers gerne have været med
Their number is legion, their name is death

magecoth

Det er vel ikke være end du evt bare kan side den første runde over, vis du har lyst til at være med :)

Overhamsteren

Hvornår udkommer der kort til dem af os der ikke har war room? Kan man spille uden?

Så meget gerne et simpelt scenarie i stedet for mangled metal, bare noget så man ikke kan løbe væk hele spillet.

Men vil da gerne være med med noget Khador. :)
Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0

sukker

Jeg vil også gerne prøve at være med.
Gammel bly blog - http://young-lead.blogspot.dk/

Schnittke

Jeg har desværre ikke megen tid for tiden, men hvis det ikke er et problem, at jeg ikke spiller mange spil, vil jeg gerne være med. Cygnar!

blomkaal

Quote from: Overhamsteren on 05 July, 2016, 16:35:06
Hvornår udkommer der kort til dem af os der ikke har war room? Kan man spille uden?

Så meget gerne et simpelt scenarie i stedet for mangled metal, bare noget så man ikke kan løbe væk hele spillet.

Men vil da gerne være med med noget Khador. :)

Udkom de ikke her i sidste uge (d. 29.)?

Sonny

Var det en ide, af hensyn til sommerferien, at lade første runde køre en måned? Dem der har hære kan allerede komme i gang med at spille, og vi andre kan løbende nå at komme med inden det så for alvor tager fart i August.

Overhamsteren

Bortgives:

MW

Vi kan godt tage en blød start, første runde på 4 uger, så alle kan nå at få samlet/malet/holdt ferie.

Ja kort er udkommet.

Hvis I har et forslag til et bedre scenarie i de første runder, skal vi nok bruge det. Jeg ser det bare som svært at balancere, da man ikke har så mange modeller på bordet.

Overhamsteren

Mangled Flag: 1 flag på midten af bordet, i slutningen af anden spillers fjerde tur giver flaget 1 point og 1 point i hver tur derefter, først til 3 point vinder.

Burde ikke have den store indflydelse på spillet, men tvinger en afgørelse hvis det er nødvendigt?
Bortgives:

sukker

Ku være fedt men en lidt længere første runde , da ferien skal holdes. Nogen der ved om de 4 nye warma/hordes spillere nede i klubben har powerfist, hvis ikke så skal de da også have et invite.

Hvis du kan bestille deck vil jeg gerne have et Ret of scyrah deck Sonny .

Schnittke

Quote from: sukker on 05 July, 2016, 23:35:12
Nogen der ved om de 4 nye warma/hordes spillere nede i klubben har powerfist, hvis ikke så skal de da også have et invite.

Jens B her. Er det os du mener? I så fald: Tak :) 

Jeg har skrevet til de tre andre og linket hertil.

Thomas Kyrsting

Jeg er også på, tror jeg prøver at spille mine Cryx.

Jeg er på ferie frem til 1. august, og er klar til spil derfra :)

MW

Jeg har ændret scenariet i de første to runder og sat første runde til at køre fra d. 18/7 til og med 14/8.

sukker

Så er der modeller klar til første runde, nok ikke det mest optimale build, men det er hvad jeg har indtil videre. Malet i allerbedste speedpaint stil, under 2 timer pr model.

MW

Thunderlegs

Syntes da bestemt også dit "speed" paint er rigtig pænt Lazar glæder mig til at spille mod det..

Må hellere se at komme i gang, når du allerede er så langt :)

vh søren

Thomas Kyrsting

@Lazar: super lækkert!

Får man nognelunde samme størrelse hær for point som i gamle dage? For i så fald, kommer jeg nok ikke til at være med i de sidste par runder (med mindre man kan aftale mindre spil med sine modstandere).

sukker

Mit indtryk er at 75pts i mkIII er præcis det samme som 50pts fra mkII. kan du da ikke bare låne lidt units af bartholdy eller thunderlegs når vi når der til Kyrsting?

Og tak allesammen :)

magecoth

Ser godt ud :-)

Jacks er generelt blevet lidt bedre og billigere og infanteri det modsatte så det minder om mark 2 50 pt men der er lidt flere Jacks og noget mindre infanteri :-)