News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Velkommen!

Started by Morsing, 04 August, 2016, 12:52:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Morsing

Som overskriften siger, velkommen til min blog.

Mit navn er Steffen, og jeg er 29 år. Jeg startede med at snuse til figurspil for 20 år siden eller noget i den stil, hvor min fætter og jeg spillede Warhammer Fantasy på gulvet i min mormors hus. Jeg husker det som jeg altid spillede Undeads, han spillede high elves, og jeg tabte altid (some things never change..). Nå, jeg har naturligvis ikke spillet figurspil uafbrudt siden, men derimod som så mange andre, holdt et par pauser undervejs. Jeg var vel en 13-14 år da jeg startede op selv, købte Warhammer Fantasy 6th Edition start sættet (orker og humans) og fik det hjem. Jeg husker at jeg virkelig syntes figurerne var fede, men det at samle og male var et onde der stod i vejen for at at komme igang med at spille. Det gjorde naturligvis at jeg gik ud og købte en brugt hær på en eller anden internet side (jeg tvivler på det var powerfist... men husker det sku ikk), denne gang blev det til dværge, og dem spillede jeg i flere år som jeg husker det.

Jeg boede dengang på vest fyn og det var småt med modstandere. Jeg fandt en klub i Vejle, 2 Many Dragons eller noget i den stil, ingen relation med klubben i Lyngby forresten. Her spillede jeg i slutningen af min folkeskoletid, og starten af gymnasiet. I denne tid deltog jeg også i mit første Giant Fanatic, det gik som det så ofte gjorde, og jeg tabte naturligvis de fleste spil. I slutningen af gymnasiet lagde jeg figurspil på hylden og tog en pause. I den tid mødte jeg forresten min kommende kone, som var grunden til jeg efter gymnasiet flyttede til København.

Jeg flyttede til København i efteråret 2006. Hvor længe der gik inden jeg tog figurspillet op igen husker jeg ikke, men en af de første jeg løb ind i var på Faraos klubs hjemmeside, en fyr der kaldte sig Pille (se bloggen Sorø Wargaming Club). Det tidligste jeg husker var et spil i Faraos hvor jeg mødte op med en 6th edition high elf hær, kun for at opdage der var kommet en 7th edition som havde ændret en hel del :D - needless to say, jeg blev smadret af Pilles empire hær. Vi har dog holdt kontakten lige siden, og han var for et lille år siden forlover til mit bryllup.

Som det nok fremgår var Fantasy drivkraften bag min interesse for figurspil, og indtil for et par år siden, også det eneste jeg spillede. Gudskelov har jeg dog fået øjnene op for at der er mere end games workshop derude, og flere steder at købe figurer. Min historie interesse har smittet af på mit figurspil, og jeg kastede mig snart over blandt andet Flames of War og SAGA, senere også Hail Ceasar, Pike and Shotte, Black Powder, Le Art De la Guerre, Bolt Action og sikkert flere endnu jeg har glemt :D

Den helt store passion for tiden er Epic, et gammelt GW spil som er kørt videre af dedikerede fans. http://www.net-armageddon.org/ er siden med army lists, regler osv osv.

Her efter GW valgte at dræbe the old world og istedet lave Age of Sigmar måtte jeg endelig sande at fantasy i et langt stykke tid havde været ren nostalgi, spillene var ofte afgjort inden man satte sig, eller få ture inde i spillet. Det var heller ikke episk nok, 28mm hære har det med at være forholdsvis små af nødvendighed. Dette problem eksistere ikke når man fx spiller epic som er 6mm, eller i flere af de historiske spil jeg spiller som er i 10mm. Her kan man stille store hære, og virkelig føle man deltager i et stort slag. 28mm er ikke dødt for mig, men jeg foretrækker det nu til Skirmish spil som Mordheim, Bolt Action eller SAGA.

Målet med den her blog er at få noget samling over mine mange mange mange projekter, forhåbenligt give mig mere motivation til at få gjort projekter færdigt, og kan det måske motivere andre til at se hvilke andre spil der er derude, så all the better. Måske... Måske det endda får mig til at male mere :D

Frede

Endnu en blogger i kælderen - fedt!

- F -

Pille

Vi vil se billeder!!!

;D

Morsing

Quote from: Pille on 05 August, 2016, 15:21:08
Vi vil se billeder!!!

;D

Min tlf arbejder stadig på backup af mine, åbenbart, 700+ billeder på telefonen :P

Flannov

Smukt glæder mig til at følge med og selvfølgelig bidrage til flere nederlag ????

Morsing

Quote from: Flannov on 06 August, 2016, 23:10:50
Smukt glæder mig til at følge med og selvfølgelig bidrage til flere nederlag ????

Kender jeg dig..? ;)