News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Bolt Action

Started by Morsing, 07 August, 2016, 21:01:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Morsing

Bolt Action er et af de få 28mm spil jeg nu har fat i. WW2 har altid været spændende, og her er det tilpas småt til at man næsten føler man kender alle sine mænd personligt. Det, sammen med at reglerne er lette at forstå, gode og måden man giver ordre på er rigtig nytænkende og spændende var nok til at lokke mig til at spille.

Men hvem skulle jeg spille? Da min faste spillemakker Pille/Martin som altid valgte snyde tyskerne, ja så var scenen lagt. I flames of war spiller jeg amerikanerne, så i bolt action valgte jeg englænderne. Egentligt med tanke at spille noget Commando lignende, men da deres theater hær ikke lige kunne få tanks, så fik jeg kolde fødder :D - derfor blev det en klassisk engelsk hær.

Snart begyndte jeg at samle mine tropper

Det er et satans pillearbejde, fx skal individuelle rifler limes ind i hænderne på de små satanner :D - det er ikke noget mine pølsefingre var glade for, men efterhånden blev mere og mere samlet

Efter at have samlet en masse infantry gik jeg videre til de store og sjove ting, og sørme om det ikke blev til både en half-track, en armoured car og en firefly

Det giver til sidst denne lille familie

Og knap var sprayen tør før de små gutter skulle i action. Hurtigt fik mig og Martin stablet først et 500 og derefter et 1000 point spil på benene. Jeg ville gerne lave en fin rapport, men jeg kan næppe gøre det bedre end Marting har gjort i sin blog, så istedet vil jeg bare henvise til den: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=91344.0

Pt er Bolt Action noget tilbage i køen af projekter, men ikk inden jeg nåede at indkøbe en halvstor tysk Fallschimjager hær som bare venter på at blive samlet og, gisp, malet.