News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

The Fight for the Streets of Malifaux

Started by Honsou, 18 August, 2016, 10:44:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Honsou

Det er nemlig rigtigt! Som de ældre nørder måske husker, har jeg spillet mange kampagner i 40K med Fenris, nogle af dem var endda så gode at folk bad om reglerne så de kunne spille med dem selv... andre var knap så balancerede, men de var sjove. ;)

Især Rogar III var populær, med særlige regler for junglen der blev mere og mere aggressiv og tævede især Renegades. :D

Anyway, Fenris, som folk kender som ham der giver folk severe skade i hazardous terrain (i de par prøvespil han har haft), vil starte på Malifaux for alvor, og i den forbindelse starter vi en lille 4 mands kampagne, hvor byen Malifaux, bliver inddelt i felter, som vi så slås om.

Hvert felt får en lille egenskab, f.eks. at begge crew får +2 SS med i lommen gratis, fordi der er mange i området, defender får +2 på ini flips eller attacker får lov at vælge deployment type osv. osv.

Derudover vil jeg lave en del terræn/counters fra Unconventional Terrain listen, fra regelbogen. Der er nogle sjove indimellem, for ikke at sige de fleste, så det giver lidt ekstra krydderi.

Wyrd har selv dette kort med navne, zoom funktion og det hele, som vi tager udgangspunkt i.

http://www.wyrd-games.net/malifaux-map/
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Fenris

Collodi er klar! Jeg lavede 50 SS crew i går og skal bare i gang nu, det bliver sgu fedt at komme i gang med noget hygge kampagne igen, alt for lang tid siden.. :)

Kræver lige nogle testspil mod dig inden kampagnen, så jeg ikke bare bliver knust i alle spil (eller det gør jeg nok alligevel, men vil gerne lige lære det grundlæggende først)

Honsou

Du har måske lagt dig fast på Collodi? :)

Jeg tænker vi starter op i oktober, så vi to lige har mindst 1 spilledag inden.

Jeg tænker Jack Daw er tilpas sej (temamæssigt) og tilpas fesen, til at passe godt ind, men nu må vi se hvad Wyrd sender mig, som jeg forelsker mig i, inden.

Fenris

Quote from: Honsou on 18 August, 2016, 11:35:56
Du har måske lagt dig fast på Collodi? :)

Ja, jeg har kigget på alle masters og syntes at Lucius, Rasputina og Ortega så ret interessante ud, men gik tilbage til Collodi da han var den første jeg spillede og hans tricks virker alsidige og sjove (men jeg tror ikke han er den nemmeste Master at starte ud med).

Honsou

Begge dele er sande, efter nogle spil bliver du nok glad for ham, og folk bliver frustrerede når de IGEN går ned i syren eller slår deres egen master i øjet, uden at vide hvorfor. :D

Jeg har endnu ikke mødt andre der spiller Collodi, så det giver også point. Der er jo visse Masters man ser lidt for ofte. :)

Seb

Sagde du lige at Jack Daw var fesen? Det MÅ være en taste fejl.
Sebastian Thoms Christensen
Operation: Malifaux gaming table - http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=96419.0

Honsou

Det crew jeg laver med ham, så ja. :D

Men han kan sikkert være ganske god, jeg kan godt lide ideen med at curse folk, men jeg har kun prøvet ham et par gange.

kOOn

Hvor meget skal man spille? Efter GF har jeg måske lidt travlt

Sent from my iKoon
[PF Traderprofil]
[Salgsboard]

Medlem af bevægelsen for et gladere Powerfist! Meld dig ind

kOOn

Fed ide ellers

Sent from my iKoon
[PF Traderprofil]
[Salgsboard]

Medlem af bevægelsen for et gladere Powerfist! Meld dig ind

Fenris

Quote from: kOOn on 18 August, 2016, 22:36:23
Hvor meget skal man spille? Efter GF har jeg måske lidt travlt

Sent from my iKoon

Vil tro det bliver 2 kampe om måneden?

Honsou

Ja, hvis Fenris kan 2 gange om måneden, så er det godt, men mindst 1 gang om måneden, i hvert fald. :)

Hvis det er en lørdag eller søndag, kan vi nå 2 runder på en dag, og når folk bliver lidt øvede, måske 3, hvis folk gider.

Fenris

Quote from: Honsou on 19 August, 2016, 10:33:12
Ja, hvis Fenris kan 2 gange om måneden, så er det godt, men mindst 1 gang om måneden, i hvert fald. :)

Hvis det er en lørdag eller søndag, kan vi nå 2 runder på en dag, og når folk bliver lidt øvede, måske 3, hvis folk gider.

Det er nemmest for mig at planlægge hvis det er faste dage som f.eks. sidste weekend i hver måned ..

Jeg aner intet om power niveau i Malifaux, er alle fraktioner nogenlunde balanceret eller kan men lave hårde/bløde lister..? jeg vil meget gerne have en vurdering på mit crew inden, så jeg ikke kommer med en max hård liste eller noget være skravl.

Som det ser ud nu ville jeg starte med at teste dette:

Collodi + upgrades
Widow Weaver + upgrades
Teddy
2 Marionetter
2 Stitched together
2 wicked Dolls
4 SS i lommen

Honsou

Malifaux er det mest balancerede spil jeg har været i kontakt med.

Der er meget få lister der anses for at være bissede IMO, det er mere visse combos og erfaringen med at bruge disse, der kan være hårdt. Det er (heldigvis) i MEGET højere grad evner end lister, der afgører spil.

Det er nok mere et spørgsmål om at der er nogle masters/tricks der er MEGET nemme at bruge, point and click, og som er svært at håndtere for nyere spillere. F.eks. Ramos der spammer bordet med 12-15 edderkopper, er en af de velkendte, og som en del nye desværre kaster sig over, i begejstring.
Hvor Collodi er en af de sværere Master, som meget få nye, prøver kræfter med.

Spiderspam kan være svært at håndtere, selv for erfarne Malifauxspillere, og Haemelin kan også lave nogle lidt halvkedelige rottetricks.

Den liste du har der, er absolut ikke noget man ville rynke bryn over, det er det aldrig når folk SELV brygger lister sammen, så er der sjældent 2 lister der er ens, fordi der er så dejligt mange muligheder, istedet for at læse om hvad der er mest populært, og hvilke upgrades man absolut skal have osv. :)

Jeg er frisk på 1-2 faste dage om måneden, hvis I kan 2 dage, så er jeg frisk, og ellers må vi vel nøjes med 1, og håbe vi kan holde gejsten oppe.

Fenris

Jeg vil max kunne sætte en weekend dag af pr. måned, da weekenderne er til familien, men hverdags eftermiddage/aftener kan der godt blive nogle af på en måned

Cazino

Det hænder nu også. at folk kaster sig over Ramos, fordi de kan lide stilen og figurerne. Og der er masser af counters.
Immer weiter Rollo, immer weiter!

Honsou

Quote from: Cazino on 19 August, 2016, 12:32:42
Det hænder nu også. at folk kaster sig over Ramos, fordi de kan lide stilen og figurerne.
Naturligvis, alle masters har jo charme og tiltrækker folk. Det var nu heller ikke for at stemple alle Ramosspillere som oste der ikke kan tænke selv, han ER bare et godt eksempel på en Master der har EN stor styrke at spille på, som er nemt og ikke kræver de store taktiske overvejelser.
Haemelin er også en jeg kunne finde på at spille, bare pga. temaet, men er lidt afskrækket af hans berygtede rottetrick (som man så bare kan vælge ikke at køre på).

Min pointe er bare at hvis man ser en helt ny i hobbyen stille samme Ramos liste som 10 andre nye og/eller turneringsspillere, så tænker man det nok har noget med internettet at gøre, fremfor: "lad mig se, hvilke figurer kunne jeg tænke mig, i dette hersens crew? Nøj, ham der ser sej ud, og det der Hard to Kill lyder fedt." :)

Jeg havde ikke læst et eneste ord om Malifaux eller taktikker, de første 10 måneder jeg spillede Malifaux, og da jeg endelig gik på nettet med det, var det fordi der var regelspørgsmål vi var i tvivl om. Det kunne man sikkert også se på mine mystiske lister. :D

Honsou

Quote from: Fenris on 19 August, 2016, 12:16:08
Jeg vil max kunne sætte en weekend dag af pr. måned, da weekenderne er til familien, men hverdags eftermiddage/aftener kan der godt blive nogle af på en måned
Måske man kunne sige 1 fast lørdag eller søndag og 1 fast hverdagsaften?

Edit: Det er intet personligt, men jeg fjerner alt herunder der ikke er relateret til kampagnen. Vi drukner hurtigt i snak om alt muligt andet (sikkert mest min egen skyld). :)

Honsou

Her er lidt til kampagnen. Den med en Saloon er byttet ud med at spillerne flipper om magten:

Fenris

Quote from: Honsou on 19 August, 2016, 13:49:11
Quote from: Fenris on 19 August, 2016, 12:16:08
Måske man kunne sige 1 fast lørdag eller søndag og 1 fast hverdagsaften?

En fast Lørdag eller søndag og en fast hverdags dato om måneden kan jeg godt.. Jo før det er fast lagt jo mere fleksibel er min kalender (kan sige at torsdage er udelukket da min kone har aftenvangt og jeg er til spejder med knægten)

Honsou

Her er et perfekt kort over Malifaux, med floden og det hele... hvordan har jeg fået det til at ligne SÅ godt, tænker I begge to?! Ja, jeg ved det ikke! :D

Nå, men vi nærmer os kampstart på kampagnen, jeg har malet 0 af Parker Barrows & Co. men de er da samlet!

Gul: Parker Barrows
Rød: Lady inJustice
Lilla: Collodi
Orange: McCabe

Flagene bliver muligvis fordelt bedre inden vi starter...

Fenris

Helt perfekt...

De tiles vækker minder  :)

Honsou

Ja, proxykælderen og noble vampire counts. :D

Fenris

Til info har jeg efter nogle testspil ændret i mit crew, så som udgangspunkt er det dette der starte ud i kampagnen

Carnival of fear
Collodi
Teddy
Hooded rider
2 Marionetter
2 Stitched together
1 wicked Doll

6 SS i lommen

Glæder mig til at komme i gang d. 8

Honsou

Mit hedder noget a la:

Parker Barrows
Mad Dog Brackett (aka THE TEDDY-KILLER!) ;)
3-4 Bandidos
Hannah eller Lazaraus.

Jeg skal bare lige finde noget til mit crew der kan paralyze Lady Justice, inden hun splitter mig ad. :P

Fenris

Beklager mit fravær i lørdags.. Ny opereret kone og en dreng med 39,6 i feber forhindrede at jeg kunne deltage..

Jeg må give kage d 17/10 når vi ses..