News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

The Fight for the Streets of Malifaux

Started by Honsou, 18 August, 2016, 10:44:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Honsou

Det kan jo ske, vi udskød kampagnen, så starten bliver den 17. oktober for os alle.

Så det blev bare til 2 testspil lørdag, og jeg fik malet til spil 2, da Brian og Jens spillede en tæt 6-5 kamp. :)
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Honsou

Så fik vi endelig taget hul på kampagnen, og det blev et brag af en aften.

Jens fik initiativet, efterfulgt af mig, Brian og Kasper der flippede et es for at lurepasse og se hvad vi andre gjorde. ;)

Jens angreb Brian.
Det gjorde jeg også.
Brian angreb Kasper.
Kasper angreb mig.

Så det blev mig der forsvarede mit land mod Collodi, så jeg flippede for unconventional terrain, der blev Collodis favorit: Carnivorous plants (mere hazardous terrain, og som gav endnu mere skade med sin 1/4/7 profil).
Det blev CLOSE DEPLOYMENT med en Informant Marker i midten (Interference) og schemes var Quick Murder (Kasper), Convict Labor (Erik), Show of Force (Erik), Leave Your Mark, Inspection (Kasper).

Heldivis vandt noble Dick Turpin deployment flippet, så jeg gav det til Kasper for at kunne sætte op ift. hans crew, selvom jeg vidste at jeg så ville få den halvdel med en carnivorous plant lige i en flaskehals, til at være i vejen. Tænkte det var mere værd at kunne sætte op sidst, her med kun 12" imellem deployment zones.

Det andet spil blev Jens der angreb Brian, og der kom et Ancient Monument på bordet. Det var en beskeden corner deployment for dem.

Jens eller Brian må lige komme med info om stategi og schemes.

Der blev taget en del billeder, og det blev DÆLME spændende! Det ene spil kørte i 7 ture!

Jeg smider billeder på senere, når jeg kommer hjem til dem. :)

Honsou

Honsou

Mad Dog skyder Bishop i ryggen for at tage Hooded riders sidste wound med blast:

Imens er der kamp om monumentet.

Collodi skubber min Wokou Raider hen til planten, som giver 8 i skade. SPIST!

I tur 3 dræber Kasper Bishop, som jeg selv gav 4 i skade (you're welcome!) og scorer 3 VP for sit scheme der.

I tur 4 så jeg endelig den røde joker, men det var på et flip hvor den sorte joker også kom...

Der stod 6-6 efter tur 4.

Men i tur 5 fik Mad Dog med 2 wounds gemt sig bag kraniet og scoret 1 VP for scheme og 1 for strategien.

Så i tur 7 skød han Collodi efter Collodis personal puppet havde taget første skud.

NO MERCY:

Det slutter 9-7 til mig, efter et meget tæt spil, med få modeller på bordet. Kasper er så småt ved at have styr på et meget komplekst crew, men helt prof er han heldigvis ikke endnu, på nær når han skal smide folk i syre eller til kødædende planter. ;)

Jens vandt 7-5 på isbordet, og tager et felt fra Brian.

Honsou

Så blev der kæmpet om Lady Justice's land, Outcast, ført an af den noble Parker Barrows, der tager fra de rige og giver til de fattige, var fast besluttet på at sende et stort signal til Guild lederne, så der blev taget en stor Desolation Engine med.

Brian flippede Forbidden Text, så der lå 2 bøger tæt på midten som kunne give 2 ekstra kort i bytte for bogen.

Det blev flank deployment, extraction og med schemes: Hunting Party (Erik, Brian), Set Up (Erik vs Lady Justice), Leave Your Mark, Undercover Entourage (Brian med Lady Justice) og Labor.

Brian vandt deployment, og satte på først i sit eget hjørne, han var også oppe endnu tidligere i morges end jeg var.

Det var lige på og hårdt med kun 2 minions på hver side, og enforcers og henchmen for resten.

Der var linet op til slagsmål om snart.

Parker går frem og smider 2 af sine upgrades for at gøre det af med Papa Loco på sit andet skud, men det behøvede han ikke... så 9 i skade kom der her, first kill:

Ligeledes i tur 1 går Santiago frem, støttet af en god hånd, så hans ene skud blev til FIRE(!) skud pga. trigger happy må declares uendeligt, men det gav kun 5 i skade i alt, da Mad Dog er bullet proof, så kom Fransico og skød også lige 2 wounds af:

Efter tur 1 stod vi alle overfor hinanden, som 2 blood bowl hold klar til kamp:

I tur 2 bliver det ekstrem vold, Mad Dog, som nu er foaming at the mouth, skyder 3 gange på fransisco, rammer de 2 af dem, og giver moderate og severe damage og dermed 2 blasts på santiago også. HÆÆÆÆVN!!!

Så bliver der fest på midten, Justice charger Bishop og trækker de 2 death marshals med sig, hun giver 2 x 4 i skade, og Bishop står blodig tilbage og spytter tænder ud, jeg glemte også han havde defensive +1.

Desolation Engine charger en death marshal og splatter ham ud, 1 VP for hunting party.
Så går Bishop rundt om Justice for at slå huller i luften mod Death Marshal 2.
Wokou Raider går hen og engager Fransisco, Santiago og Dashel.

Parker overtaler Justice til at give hans crew en af hendes soul stones, og smider vist en scheme marker.

Jeg får 2 VP for Set Up og vi får begge 1 for strategien.

Tur 3 starter med at Birshop fokuserer og laver en haymaker på Justice, som bliver paralyzed.

Så kommer dagens activation: Death Marshal propper en desolation engine ned i sin kiste (tænk der er plads?!) og med sin anden action slår han Bishop, som dør.

Så tager Mad Dog hævn og skyder Death Marshal så engine kommer op igen, og Justice får også et severe skud med på vejen.

Så charger Desolation Engine justice, og laver hende op til en abomination, bare fordi det er Brians Master. ;D

Fransico bliver nakket af Parker, Dashel laver en guild guard, som Wokou raider skærer i strimler, og jeg får 2 VP mere denne tur.

I tur 4 dræber desolation engine santiago, mens resten forgæves prøver at dræbe Dashel, men mit højeste kort var vist en 8'er i denne tur, Brian var i det hele taget god til at sørge for jeg fik sort joker fra start, mens rød joker var hhv. 3. og 4. sidste kort i bunken i tur 2 og 3. :D

I tur 5 får jeg endelig Dashel ned, kampen ender meget overlegent 9-1 til Outcasts. Det gik hurtigt galt for Guild i dette spil, men Brian lærte lidt mere, og jeg blev igen begejstret for Desolation Engine.

Outcasts tager land # 17

rosenaa

Det ser ud til at være et fedt spil... trist jeg ikke har hverken tiden eller pengene  :'(
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Honsou

Det er VERDENS. BEDSTE. SPIL.

Pengene?!?! For 500 kr har du et komplet crew på 50 SS. For max 100 kr har du også fate deck og så er du klar. Hvis man ikke har råd til det, så har man dælme et stramt budget. Tiden, er jo så straks noget andet... nemlig et spørgsmål om at prioritere rigtigt. ;)

doc watson

Brian op med humøret :) jeg var Eriks boksebold i meget lang tid, men nu er vi ret jævnbyrdige.
Jeg må se at komme ind til amager og give ham Erik noget tæsk med ten thunder eller mine egen guild tropper.
Heldigvis skal vi havde noget testspil på torsdag til corrfaux.

Fedt med en endnu en rapport fra de mørkste afkroge af malifaux.