En gylden kombo

Started by Bartok, 16 February, 2016, 23:29:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bartok

En god kombo går man aldrig fejl i byen med. Det måtte jeg sande tirsdag, hvor Kåre besøgte spillehulen på Amager.
Den gik ud på at begrænse modstanderens movement betragteligt via Thanosis trait og Veils gratis Smoke Cloud.

[100 PTS] BUILT TO TEST MY FOES: KA-ZAR: Opposing characters within range can't ignore terrain for movement purposes.

HIGHLY-TOXIC CLOUD: When Veil has less than two action tokens she can use Smoke Cloud as a free action. When she does, deal 1 damage to any opposing character that ends its turn occupying or adjacent to one of these markers.

Så selv en stor skude som mit Brainiac Skull Ship, der fylder 3x6 felter, måtte se sit tempo sænket betydeligt, da den ikke kunne undgå at bumle ind i hindering terrain hele tiden.

Skibet kan spilles som enten vehicle eller "almindelig" figur. Som vehicle kan den spilles til lige fra 50 til 225 point, og jeg maxede den helt op og tog også den såkaldte Drone Dial med. Vehicles skal styres af en pilot, ellers får de damage, og jeg valgte Bizarro, der har en dejligt alsidig dial, som man endda skal rulle en terning for at se, hvilket click den begynder turen på. Skull Ship'et kan spawne op til otte droner, hvis den rammer i nærkamp, og de droner bliver stærkere alt efter antal. Så jeg havde en snedig plan med kopiere Quake fra Bizarro, men jeg rullede dårligt og startede passivt i stedet for at angribe Thanosi, der var pænt irriterende.

Kåre var uheldig med terningerne for at forsøge at nakke Bizarro, inden han hoppede ombord skibet som pilot. Og så gik det pludselig løs: Det tentakelbefængte skib fløj - eller rettere kravlede! - af sted, men luften gik hurtigt ud af ballonen: Thanosis shape change. 

Mine angreb førte ikke rigtig til noget, så jeg skiftede taktik, samlede et ultraheavy object op og chargede Kåres outwitter - den passive I.S.A.A.C. - som blev oneshottet. Thanosi modsvarede med to dybe sår til Skibet (et via Juston Seyfert og et hvor Kåre fjernede Skibets impervious via Orange Battery). Modsvaret kom prompte og betød Justons død ved et hypersonic attack, og snart efter nakkede mine droner Thanosi med exploit weakness.

Kåres battery var i mellemtiden lige kommet op og gav hans nu eneste håb, Veil, +2 på alle stats. Skibet var godt tygget og skulle slå en 8'er for at kvæle Veil med sine tentakler - det lykkedes. Super spændende kamp med intet afgjort før til sidst.

KÅRE:
Thanosi 100
I.S.A.A.C. 88
Veil 47
Juston Seyfert 40
Orange Battery w/ Sniper Rifle + Decoy m.m.

PER:
Skull Ship: Slaved Circuits 225 + Drone Dial 25
Bizarro 25
Atomica 25
= 300

Kloen

"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Bartok

Det fede / lammende var jo komboen - aldrig har jeg oplevet Smoke Cloud hæmme mit hold så meget.
Man kunne sagtens fintune Kåres to hold. ISAAC til 88 giver for lidt for pointene, blev han og jeg enige om. Og der kan også strammes yderligere op ved at udskifte Juston Seyfert og White Witch med noget andet: I det første hold manglede der nok en ekstra attacker, og i det andet var der nok ikke tilstrækkeligt med punch i White Witch. Og Veils smoke cloud KUNNE jeg jo også bare have outwittet - men den power havde jeg ikke med.