News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Greenpeaces militære arm! - En blog om Sylvaneths og deres mange allierede!

Started by Alustriel, 25 August, 2016, 12:36:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Alustriel

Som om der ikke var nok figurer i mit liv blev jeg også lokket ind i AoS af folk i klubben midt i juli!

Naturligvis skulle valget også falde på Sylvaneth! Hvad kan jeg sige? Var en sucker for wood elves for mange år siden, og særligt træerne var altid fede. Så med en masse lækre nye modeller og så den majestætiske Alarielle kunne jeg ikke andet end at gå agurk her!

Så den foreløbige samling

+ Drycha og 1 Start Collecting som ikke er på billedet da det er taget for 2 uger siden.

Min første færdigmalede model i hæren, og min første model i... 10 år (ish) som er organisk frem for fyldt med power armour, mekaniske dele eller wraithbone

Samtidigt bliver der arbejdet på livet løs på Alarielles Wardroth bille

Igen omkring 1 uge gammelt billede hvor der er sket et godt fremskridt siden dette blev taget, men mere om dette senere

Ravenwing

Det ser rigtig fedt ud.

Glæder mig til at se mere. :)
Jesper, medlem af Emperors Pride

Alustriel

Quote from: Ravenwing on 25 August, 2016, 21:29:36
Det ser rigtig fedt ud.

Glæder mig til at se mere. :)

Mange tak, og så er der også mere!

Ordentligt billede af Branchwychen. Syntes selv hun er blevet meget fed, der er måske lige et par småting man kan gøre bedre her og der, men overall syntes jeg den blev fin

De første 10 Dryads i min hær, de er lidt forskellige i stilart da jeg eksperimenterede lidt med dem for at finde "da look" og kan afsløre at de to helt ude til venstre, samt hende lige i midten af de 5 forreste er det endelig look på dem, og er måden jeg går videre med mine andre 50+ dryads

Næste opgave er min første Treelord som er så småt undervejs. Forsøger lidt at ramme idéen fra GW's look med "panser" der er farvet som bark og så "huden" under ligner mere det helt lyse træ under barken. Ikke helt så tydeligt hær da han præsentere ret meget panser til fronten.

Spirit of Durthu. Eftersom han er en stor rigtig hård banan ville jeg forsøge at præsentere ham i en posering hvor han ser lidt ud som om han udfordre hvad han ser som en "puny mortal". Samtidigt ville jeg ikke bruge det almindelige Durthu ansigt da jeg ikke rigtigt bryder mig om det, så gik med det klassiske Treelord ansigt som jeg ret godt kan lide, med med skuldrene som Ancienten ville have, bare for at shake det hele lidt op.

Og endeligt en Drycha! Eddermandne en hård djævel når hun bliver vred og får lov at slå på tæven, men hun er en anelse squishy så hun skal bruges lidt forsigtigt.

Alustriel

Så kom der også lidt mere

Min Wardroth bille er effektivt færdig! Basen mangler ganske vidst, men jeg venter lige på lidt materialer til den som jeg skal have hjem, og så er der en enkelt gem oppe i metaldelen som jeg lige mangler 2-3 malinger til

Jeg er selv blevet virkelig tilfreds med den! Syntes virkelig den er blevet lækker!

Alustriel

Så skete der lidt igen her! Min Treelord Ancient fik endelig en masse maling på sig!

Er blevet ret tilfreds med ham! Skal blot lige fikse basen, og så er det videre til mine første 3 Kurnoth Hunters'

Spiky Norman

Ravenwing

Jesper, medlem af Emperors Pride

Nixon

Fedt med en Sylvaneth blog, det ser godt ud. Glæder mig til at høre lidt om hvordan du vil sammensætte hæren.
Er det Sisters of Thorn der lurer i baggrunden på det første billede?

Alustriel

Tusind tak folkens ^^ Jeg er også selv blevet ret glad for ham! Og bare rolig! Der er allerede mere på vej!

Quote from: Nixon on 23 October, 2016, 13:20:30
Fedt med en Sylvaneth blog, det ser godt ud. Glæder mig til at høre lidt om hvordan du vil sammensætte hæren.
Er det Sisters of Thorn der lurer i baggrunden på det første billede?

Yeps, der er Sisters of the Thorn! Jeg følte at de passede supergodt rent tematisk i hæren, og deres unikke spell er rimelig lækker at kyle efter eksempelvis en enhed Kurnoth Hunters med sværd eller le. Problematikken er naturligvis at de ikke har keyword "Sylvaneth" på sig og derfor nok ikke kommer til at se slagmarken som allierede til mine Sylvaneth

I forhold til sammensætning af hæren, så rent model mæssigt så gør jeg som jeg altid har gjort når jeg spiller en hær, sørger for at kunne stille alt i codex/armybook og gerne flere af hver enhed, hvilket naturligvis efterlader mig med en ret stor hær. Men mere omkring Sylvaneth kommer klart til at følge, regner med et indput omkring mine generelle tanker omkring Sylvaneth og den hær jeg arbejder i mod til Legacy of Blood mini-turneringen her i Aalborg om ca. 3 uger.

Alustriel

Lidt generelle tanker omkring Sylvaneth

Der er helt klart masser af power i den her hær, masser af muligheder for at spille hæren på flere forskellige måder. Modellerne er virkelig fede, og særligt er jeg vild med de nye modeller der kom da armybogen udkom, herunder i særdeleshd Alarielle og Kurnoth Hunters! De rocker simpelthen alle de rigtige steder for mig og min hær vil nok tydeligt bære præg af at jeg gerne vil spille med disse modeller. En enorm fordel for hæren er dens potentiale for helt absurde mængder mobilitet, med Wyldwoods som kan skyder ud af røven fra hæren er der virkelig muligheder her. Samtidigt kan disse bruges til at manipulere modstanderens bevægelsesmuligheder og evne til at trylle, jeg er ved at have set et par kampe hvor wyldwoods har slået rigtigt meget ihjel. Sylvaneth behøver dog ikke trodse til guerilla taktikker for at vinde altid, det er hvad de er bedst til, men de har virkelig mange, og gode behemoths der kan slås med andre virkelig stærke monstre, og så er der de førnævnte Kurnoth Hunters der kan udstyres til alle roller, men først og fremmest kan de tage tæsk som meget få andre ting, 4+ reroll, med 5 wounds. Giv dem en Wyldwood, så er der 3+, og Mystic Shield, 2+ reroll, og held og lykke til enheder der charger ind i den skov de står i. Tryllerier er heller ikke helt tosset i hæren, næsten alle leaders er tryllere (pånær Spirit of Durthu) og har ud over standard spells og deres egen unikke, adgang til Sylvaneth specifik lore hvor de må tage 1 spell fra hver. Desværre kan ingen, pånær Alarielle, kaste mere end 1 spell pr. hero phase, så ofte står man med 3 spells der ikke kan smides pr. helt.

Hæren har dog også sine klare og store problematikker. Den er ikke god til at håndtere mortal wounds, både at tage i mod, eller give dem ud, Hunters kan give lidt i slutningen af combat phase, men ikke noget der er værd at skrive stort om, ellers skal vi ud i tryllerier for at smide dem. Drycha er undtagelsen hvis hun er udstyret med Squirmlings, så kan hun virkelig rykke store enheder rundt (har prøvet at i kombineret skydning og nærkamp i samme tur at fjerne omkring 50 skeletons og et andet spil 30 af en eller anden skaven enhed). Der er også en klar mangel på hvad jeg ville kalde en support helt (som eksempelvis bannergutten til Bloodbound, eller mange Stormcast helte) der kan hjælpe de andre enheder i hæren. Treelord Ancients command ability er nok det tætteste vi kommer på den slags, men det er ikke billigt eller altid nemt at bruge kontra inspiring presence. Her kunne de 2 små helte måske have budt ind med lidt mere end de gør? Branchwychen er det eneste valg der faktisk giver mening af de to, da den har en fornuftig offensiv spell og tilbyder lidt billig support trylleri frem for at give 300 for en ancient. Men hun er ikke god til nærkamp! Hun er squishy med sit 5+, og hun smider heller ikke om sig med angreb eller er god til at slås med de få hun har. Branchwraithen derimod er faktisk en enhed der er komplet og aldeles ligegyldig i matched play (hvilket jeg antager er hvad de fleste kommer til at spille, og/eller spiller). Samme cost som Wych, men kan summon 2d6 dryads på 7+ frem for at smide lidt offensive mortal wounds fra sig. Med de nye regler for summon kan jeg næsten garantere at min ene Wraith aldrig rammer en slagmark udenfor store spil hvor jeg bare har brug for en ekstra til at smide en arcane bolt eller mystic shield (antager man bliver enige om at ignorere 3 rules of  når1 vi rammer eksempelvis 3-4.000 point spil). En anden lille udfordring jeg syntes at løbe på, er at bygge små hære, Dryads er ikke helt billige, og er først rigtigt gode omkring 20 modeller føler jeg med deres +1 til saves ved 12 eller flere modeller. De har ganske okay damage output, og deres 2" range er lækkert, det samme med deres bonuser i nærheden af Wyldwoods, men man er ret afhængig af de Wyldwoods da ellers er enheden squishy. For at få en ordentlig helt der ikke dør når nogen nyser i retning af ham er man også nødt til at bruge omkring 300 point, så hæren lider hurtigt under samme problem som Space Marines ved små spil. Deres tax enheder er ikke billige i forhold til størrelsen, dog føler jeg dette jævner sig godt ud omkring 2000 point hvor jeg syntes hæren virkelig kommer til sin ret.

MEN MEN MEN! Alle disse ting er virkelig petitesser for hæren, den kan sagtens arbejde rundt omkring de foregående svagheder og de rigtige builds kan hjælpe meget. Sylvaneth har en VIRKELIG stor svaghed finder jeg. De har deres egen spell lore, som giver adgang til at summon flere skove, heale wounds i stor stil og AOE mortal wounds. Samtidigt har de deres egne artifacts som kan være ret lækre! +6" casting range, bonuser til casting, gratis instant wyldwood og den slags. Ting man har brug for i hæren. Yderligere får hæren 1 gratis Wyldwood (1-3 citadel skove) man må sætte op på slagmarken før spillerne vælger sider. Hele hæren må stille sig i reserve og ankomme gennem Wyldwoods i løbet af spillet og yderligere kan enheder i hæren vælge at teleportere fra en Wyldwood på banen til en anden i movement phasen! De her skove er VIRKELIG bread-and-butter for hæren, og jeg forestiller mig GW har solgt mange af dem på hvor værdifulde de er for Sylvaneth spillerne. Simpelthen tilbyder de virkelig mange ting til hæren for en gratis enhed. Men sekundet jeg vælger at spille en enhed ind i min hær som ikke har keyword Sylvaneth så ryger ALLE mine bonuser. Ingen ekstra spell til tryllerne, ingen af egne artifacts, ingen gratis wyldwood før set-up, ingen teleport mellem wyldwoods, ingen hold hæren i reserve. Min eneste mulighed for at få en skov nu er at min Ancient kan få en skov frem med hans ability i hero-phasen på 4+ eller Alarielle kan myrde en enhed med hendes unikke spell. Ikke ligefrem super pålidelige muligheder når skovene er SÅ vigtige! Det kan virkelig ikke understreges hvor vigtige de er! Skovene bryder sig heller ikke om ting uden keyword Sylvaneth, så charger man, laver et run move gennem dem, uden keyword hero, monster eller sylvaneth eller tryller uden keyword sylvaneth nær dem bliver de gerne skidesure.

Altså er Sylvaneth VIRKELIG VIRKELIG ikke glade for de andre folk i deres Grand Alliance, og der er megen lidt mulighed for at sammensætte på tværs af faktioner med Sylvaneth hvis de udgør størstedelen af hæren. Så invitere man en stor svaghed ind i hæren som den ikke bryder sig om. Dette er et stort drawback som jeg ikke kan lade være med at se på andre spillere og misunde deres muligheder i grand alliance, særligt hvis man er lidt forelsket i en enkelt enhed fra en anden faktion (de førnævnte Sisters of the Thorn er udemærket eksempel ind her), eller ønsker at prøve en af. Som allierede til andre hære vil Sylvaneth nok virke ret godt da man kan vælge de enheder man vil fra hæren og gå udenom de enheder der mest har brug for skovene, men det er unægteligt et faktum at Sylvaneth har ikke virker til at ønske at der kommer et par Stormcasts eller Seraphon forbi og giver dem en hånd.

Mr. Smiley

Helt enig med dit syn på Sylvaneth :D

Virkelig fed hær som GW har fået sat sammen både med figurer, taktikker og deres evige krig mod nurgle giver bare hæren en good feeling at læse om. Dog syntes jeg det kan diskuteres hvor vidt de behøver at alliere sig med andre hære da deres interne synergi virkelig utroligt godt på slagmarker.
Hvis man skulle allied sylvaneth med noget skulle man bruge deres Bue-hunters som nok er det stærkeste range i spillet lige pt og buff dem til at dræbe alt de skyder imod :D

All-in-all kan jeg godt lig din observationer omkring hæren og glæder mig til at høre flere :)
En AOS blog med Nurgle og andet gejl? Jatak !
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=938.0

Alustriel

Quote from: Mr. Smiley on 24 October, 2016, 09:30:25

Helt enig med dit syn på Sylvaneth :D

Virkelig fed hær som GW har fået sat sammen både med figurer, taktikker og deres evige krig mod nurgle giver bare hæren en good feeling at læse om. Dog syntes jeg det kan diskuteres hvor vidt de behøver at alliere sig med andre hære da deres interne synergi virkelig utroligt godt på slagmarker.
Hvis man skulle allied sylvaneth med noget skulle man bruge deres Bue-hunters som nok er det stærkeste range i spillet lige pt og buff dem til at dræbe alt de skyder imod :D

All-in-all kan jeg godt lig din observationer omkring hæren og glæder mig til at høre flere :)

Godt med lidt indput

Hæren kan sagtens fungere for sig selv uden problemer og køre virkelig godt! Tror måske ikke det fremgik så klart af min "Wall of text"  ::) . Mit problem med allierede er måske mere at jeg kan ikke blot skyde en enhed stormcasts eller seraphon ind i hæren og spille uden at få virkelig nasty drawbacks ud af det. Modsat andre faktioner i AoS som blot går sammen i et orgie af sjov og ballade. Særligt relevant er det hvis man gerne vil starte en anden order hær og ikke gider købe flere tusind kroners modeller samtidigt ;)

De skydende Hunters er virkelig ikke tossede, og de er den helt klare enhed man tager ud af Sylvaneth bogen og hiver ind i sin Order hær, bare +1 to hit på dem gør dem kritisk farlige overfor de fleste ting! Snakkende omkring dem BTW:

De første 3 er snart klar! Mangler lige Quiverlings, lidt småting og baserne på nuværende tidspunkt!

Nanayaah

Flotte flotte figurer! Og spændende at læse dine tanker om Sylvaneth.

Min egen Rotbringers/nurgle Daemon hær rammer snart de 2000 pts fuld malet. Ville være en fornøjelse at spille imod Sylvaneth.

Glæder mig til at vi får etableret de første rigtige AOS turneringer her i DK så de forskellige grupper i forskellige landsdele kan mødes og spille.
Mvh
Christian

Belial

Den der kæmpebille er dælme rå og virkelig fedt malearbejde over hele linjen. :)

Alustriel

Quote from: Nanayaah on 25 October, 2016, 00:00:37
Flotte flotte figurer! Og spændende at læse dine tanker om Sylvaneth.

Min egen Rotbringers/nurgle Daemon hær rammer snart de 2000 pts fuld malet. Ville være en fornøjelse at spille imod Sylvaneth.

Glæder mig til at vi får etableret de første rigtige AOS turneringer her i DK så de forskellige grupper i forskellige landsdele kan mødes og spille.
Mvh
Christian

Tusind tak :) Glæder mig også selv til at se nogle AOS turneringer rundt omkring så vi kan få vist det her fede spil frem, og man kan få set lidt flere af alle de hære som spillet har! Nurgle spille jeg faktisk rimelig regelmæssigt i mod i 1.000 point, og det er plejer godt nok at være op ad bakke, men jeg har ikke prøvet min nyeste liste af mod dem, who knows? :P

Quote from: Belial on 25 October, 2016, 00:04:21
Den der kæmpebille er dælme rå og virkelig fedt malearbejde over hele linjen. :)

Virkelig mange gange tak ^^ Jeg er også selv virkelig tilfreds med den, når den jo udgør størstedelen af min centerpiece model er det nødvendigt den bliver lidt ekstra lækker. Glæder mig meget til at skulle lave Alarielle dertil :)

Alustriel

Dette... er hvordan man får Sylvaneth spillere til at droppe hæren!

Det er træer nok til 1 base af Citadel Woods, som udgøre 1/3 af en fuld Wyldwood, og hold kæft der er mange moldlines på dem! For fanden hvor er de røvirriterende at samle. Viden om at jeg nok skal bruge yderligere 5 skove (som minimum) er næsten nok til at gøre en trist.

Spiky Norman

Jeg tror ikke, der er krav om at man SKAL have 5 skove som minimum - Hvis det gør dig (og din konto) trist, kan du sagtens klare dig uden :-)

Alustriel

Hehe, det gør mig nu ikke trist, de er meget fine at se på når først de er færdige ;) Men tænker det er meget rart at have omkring 6 skove, altså nok til 2 fulde Wyldwoods parate da de trods alt er ret vigtige for hæren, og da jeg får en gratis en at sætte op før spillet begynder. Men de er øv at rense for støbelinjer, det tager noget længere end de fleste andre kits jeg har leget med til dato ;)

Nixon

Du har ret i forhold til moldlines, det tager lidt tid. Næste problem bliver så hvordan de skal transporteres.

I øvrigt kan du godt bruge Sisters hvis du vælger en Winterleaf battalion, eller du har måske tænkt dig at spille uden battalions?

Alustriel

Quote from: Nixon on 27 October, 2016, 07:13:31
Du har ret i forhold til moldlines, det tager lidt tid. Næste problem bliver så hvordan de skal transporteres.

I øvrigt kan du godt bruge Sisters hvis du vælger en Winterleaf battalion, eller du har måske tænkt dig at spille uden battalions?

Jeg har ikke rigtigt brugt så meget tid på battalions endnu, så havde ikke lige tænkt på den. Men de bliver jo ikke Sylvaneth af den grund? Der står ikke i warscroll'en for Winterleaf at den Order enhed man tager med får den regel? Hvilket jeg tænker afføder samme resultat som hvis jeg kørte uden battalions og så tilføjede dem til min liste, eller er der noget jeg har misforstået her?

Nixon

Alle enheder i en Winterleaf er Sylvaneth, men de får dog ikke keyword Sylvaneth. Men i forhold til Sylvaneth Alligance så tæller de.

Alustriel

Så kom jeg lidt videre med min første Wyldwood, den er nu næsten færdig og jeg mangler kun rødderne på den store base, give lidt dirt look på træernes bund og så smide flock/tufts og sådan på så denfår det helt rigtige feel!

Efter den bliver det lige 10 dryads, flere Hunters og så måske en skov eller to mere

Hoppe

Ser fedt ud. Fedt til fx Shyish, tealm of death tema. Hvilke farver bruger du? Nihilahk base og pallid? Bladene?

Hoppe
Medlem af Emperor's Pride

Alustriel

Jeg baser dem Corax White med Nihilakh Oxide korrekt, herefter drybrusher jeg dem Ulthuan Grey og sidst Wrack white. Tanken var mere at ramme hvad de gør i min armybog således jeg kan kende mine magiske træer fra andre træer på slagmarken ;)

Bladene er baset screamer pink, og så er enkelte blade udvalgt til at få dragon red(army painter) og genestealer purple før det til sidst bliver drybrushet med changeling pink. Jeg har desuden virkelig mange blade tilbage til de tre træer, så overvejer at give dem alle lidt flere for at give dem mere liv

Nixon

Det ser rigtigt godt ud. Jeg har valgt ikke at sætte blade på mine,  da jeg er bange for at de falder af under transport.
Men nu tager jeg det lige op til overvejelse igen.